Boek
De ethiek van het smokkelen
Paperback
144 pagina's
Nederlands
2021
9789059992047
De ethiek van het smokkelen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Open Doors-oprichter Anne van der Bijl en zijn medewerkers smokkelden jarenlang talloze Bijbels naar onder meer Oost-Europa, Rusland en China. Anne wordt daarom ook wel Gods Smokkelaar genoemd. Maar… mogen christenen eigenlijk wel smokkelen? Staat er niet in de Bijbel dat ze de overheid moeten gehoorzamen? In de inleiding van De ethiek van het smokkelen maakt Anne meteen duidelijk waar hij staat: ‘Ik schrijf niet voor mensen die zeggen: je mag niet smokkelen, punt, de wet breken is zonde. Voor die mensen heb ik geen boodschap. Ze kennen de kerkgeschiedenis niet, noch de zendingsgeschiedenis, noch het werk van Bijbelvertalers en Bijbelgenootschappen. En vooral: zij kennen de Bijbel niet.’ Nog steeds ondersteunt Open Doors christenen op manieren die vaak niet door lokale of nationale overheden worden goedgekeurd. Vijandschap tegenover God, Zijn gemeente én de Bijbel is van alle tijden. Ook wij kunnen ermee geconfronteerd worden, in ons eigen land of over de grens. Daarom is dit boek uit de jaren 70 ook nu relevant. Hoe radicaal durf jij te zijn in je keuze voor God? Deze heruitgave van De ethiek van het smokkelen is de eerste van een serie van 7 heruitgaven van boeken van Anne van der Bijl die wij samen met Open Doors realiseren. De andere titels zijn: De strijd om Afrika, En God bedacht Zich, Als je leven je lief is!, Tijd voor helden, Bouwen in een verscheurde wereld en De roeping.

ISBN
9789059992047
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
144 pagina's
Gewicht
232 g
Afmetingen
22,9 cm × 15,9 cm × 2,5 cm

Meer zoals dit

Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Niet ik, maar Christus
Niet ik, maar Christus
Evangelisatie
9789060671948
Corrie ten Boom is in haar leven voor miljoenen mensen tot grote zegen geweest. Zij bracht het evangelie van Jezus Christus aan massa’s mensen in stadions, zalen en kerken. Maar niet alleen daar, zij had ook een woord voor de eenzamen in gevangenissen en ziekenhuizen.Via Trans World Radio kon zij de boodschap van Gods reddende liefde brengen aan de ‘onbereikbaren’. Een kleine dertig van haar inspirerende toespraken zijn in deze bundel opgenomen.
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
De strijd om Afrika
De strijd om Afrika
Afrika
9789059990593
Anne van der Bijl schreef zijn boek De strijd om Afrika in 1977. Een decennium eerder waren verreweg de meeste Afrikaanse landen onafhankelijk geworden van Europese landen als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Portugal en België. Nadat deze koloniale machten de landen hadden verlaten ontbrandde er een heftige en bloedige strijd om de macht, tussen stammen en ideologieën. Een strijd waarin de kerk van Jezus Christus vaak het onderspit moest delven omdat die werd geassocieerd met de meestal racistische, blanke bezetter van weleer. We zijn inmiddels bijna 50 jaar verder. Qua economische ontwikkeling is Afrika nog altijd mijlenver achter bij de westerse wereld. In veel Afrikaanse landen is de radicale islam de overheersende religie geworden. Opnieuw delft de kerk het onderspit en vallen christenen ten prooi aan grof geweld. Hoewel het boek handelt over de situatie in de jaren ’70 vallen er daarom voor ons westerse lezers belangrijke lessen te trekken uit dit boek. Er is nog altijd een ongelooflijke nood op het Afrikaanse continent, in materieel en in geestelijk opzicht. Wat doen wij, christenen van de 21e eeuw, met die nood? Als we werkelijk geloven dat alle mensen gelijk zijn in Gods ogen, kunnen we niet anders dan betrokken raken. Hoe? Ook dat lees je in dit boek
Boek van geheimenissen
Boek van geheimenissen
Jodendom
9789059991439
Het Boek van geheimenissen is een soort schatkist, waaruit je iedere dag nieuwe, verrassende cadeaus kunt opdiepen. Een dagboek waarin je nieuwe dingen leert over God en Zijn woord, vanuit een heel andere invalshoek dan je gewend bent. Rabbi Jonathan Cahn schreef het. In de woestijn ontmoet je een man, een leraar, die je meeneemt op reis, langs de bergtoppen van het Beloofde Land, naar grotten en spelonken, de tenten van de aartsvaders, met olielampen verlichte kamers vol oude boekrollen en mysterieuze vaten. Iedere dag maakt deze leraar je een nieuw geheimenis vanuit de Schrift bekend. Onze vertaalster schreef erover: 'Jonathan Cahn slaat als Messiasbelijdende Jood een heel mooie brug tussen het jodendom en het christendom, en het oude verbond en het nieuwe verbond.' Onze corrector: 'Een prachtig boek. Ik heb er veel van geleerd en ben er door opgebouwd in mijn geloof. Ik hoop dat dit boek vele harten hier in Nederland zal bereiken.'
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels