Boek
De gouden scepter toegereikt
1994
9789033104480
De gouden scepter toegereikt

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De gouden scepter toegereikt

De gouden scepter toegereikt. Bijbels dagboek. De geschriften van Kohlbrugge krijgen in deze tijd steeds meer aandacht. Zijn grote betekenis ligt vóór alles in Zijn Schriftuitlegging. Diepzinnigheid en scherpzinnigheid zijn bij deze zeldzaam begaafde godgeleerde verenigd.

ISBN
9789033104480
Thema's

Meer zoals dit

David wordt koning
David wordt koning
Kartonboekje met een Bijbels verhaal voor de allerkleinsten, vanaf anderhalf jaar. De eenvoudige tekst is van de hand van Laura Zwoferink, auteur van de serie Kijk en Luister. Met mooie tekeningen van Jaap Kramer voor veel kijkplezier.
Koningskind geboren, het
Koningskind geboren, het
Kerst
9789033126352
In dit vierkante boek wordt in dertien korte verhalen van een bladzijde het kerstverhaal verteld. Vanaf de aankondiging door de engel Gabriël aan Maria dat zij een zoon zal krijgen tot aan de geboorte van Jezus en het bezoek van de wijzen. Aan het einde van elk verhaal wordt een vraag over de inhoud gesteld, waarmee je met kinderen in gesprek kunt gaan. Geschikt om voor te lezen aan kinderen vanaf ca. 5 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
Heere roept Samuel kartonboekje
Heere roept Samuel kartonboekje
9789033126949
'De Heere roept Samuël' is een kartonboekje met een Bijbels verhaal voor de allerkleinsten, vanaf anderhalf jaar.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels