Boek
De strijd om je hart
Paperback
240 pagina's
Nederlands
2013
9789060678503
De strijd om je hart

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Leven voor God doe je met je hart. Het is nooit anders geweest. God heeft altijd het hart van zijn volk gezocht.
Maar ons hart laat zich gemakkelijk verleiden door verkeerde minnaars. ?f het trekt zich terug, vanwege kwetsuren in onze jeugd. ?f het durft niet voor de dag te komen, vanwege begane zonden.
Volgelingen van Jezus zijn hier niet immuun voor. Zij zoeken vaak de schijn-veiligheid van principes en prestaties. En ze leggen hun gereinigde hart het zwijgen op, omdat het hen wil leiden naar een onvoorspelbaar leven met God.
Op onbewaakte ogenblikken laat het hart merken dat het er nog is. Zijn stille stem kan ineens tot je doordringen en fluisteren: Denk je dat dit alles is? Zou je niet echt willen leven?! Je schrikt ervan en doet gauw het deurtje dicht. Je gaat nog meer je best doen om als een gedisciplineerd christen te leven en heel actief te zijn.
En toch... als je het aandurft om vanuit je hart voor God te leven, gaat er een wereld voor je open. Een wereld van intimiteit, schoonheid en avontuur. Dat zo'n leven weerstand oproept, ligt voor de hand. Maar je leeft.
Brent Curtis was pastoraal raadsman en schrijver. Hij is omgekomen tijdens een bergbeklimming. John Eldredge is schrijver, pastoraal raadsman en spreker. De mannen waren jarenlang elkaars hartsvrienden.

ISBN
9789060678503
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
240 pagina's
Gewicht
306 g
Afmetingen
21,5 cm × 14 cm × 1,9 cm

Meer zoals dit

Vertrouwen
Vertrouwen
Vertrouwen
9789060675137
Bezorgdheid, vrees en gepieker zijn het gevolg van het feit dat we God niet vertrouwen. Corrie leert u in dit boekje hoe u uw bekommernis op de Heer kunt werpen. Zij wist waarover zij sprak. Haar eenvoudige woorden zullen u diep in uw hart raken en u helpen onbezorgd te leven.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Vertrouw op God
Vertrouw op God
Zorgen en spanningen, wie heeft ze niet? Ze kunnen zelfs uitgroeien tot angsten die alle kracht uit ons leven wegzuigen. We doen ons uiterste best om ze de baas te worden. Maar ze blijven! Wat moeten we doen? Te midden van alle therapieën komt Corrie ten Boom met een boodschap die veel te eenvoudig lijkt te zijn: Vertrouw op God, Welke God? De enige God die Zich bekend heeft gemaakt in Jezus Christus. Als je op Hem vertrouwt en zijn beloften in gedachten houdt, zal Hij je de moed en de kracht geven om de toekomst onbevreesd tegemoet te zien
Het beste deel komt nog
Het beste deel komt nog
Als we ziek zijn of zorgen hebben, zien we uit naar betere tijden. We verlangen ernaar en bidden ervoor. Maar soms komt het herstel niet, of niet direct. Altijd, maar zeker in zulke omstandigheden, zegt Corrie ten Boom, kunnen we ons leven bouwen op de troostrijke beloften van God. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog.
De ongetemde man
De ongetemde man
Zingeving
Identiteit
9789060679869
Elke man is ooit een jongen geweest. En jongens dromen dat ze helden zijn, boeven vangen en lieve meisjes redden. Maar op weg naar de volwassenheid zijn de meeste mannen innerlijk verwond, meestal door hun vader. En ze hebben hun dromen diep weggestopt. Ze proberen zich te handhaven in de zakenwereld, waar het draait om efficiëntie en resultaat. Bovendien wordt er, thuis en op hun werk, van hen verwacht dat ze fijngevoelig, communicatief en begrijpend zijn. Is aardig zijn en welvaart creëren dan het kenmerk van de nieuwe mannelijkheid? De moderne man is een gekooid dier. Hij lijkt getemd, maar diep in zijn hart sluimert de droom dat hij een held is. Als hij niet kan leven zoals God hem ontworpen heeft, zit hij niet lekker in z'n vel en grijpt hij naar het surrogaat. Of de lafaard in hem krijgt de overhand. En de kerken? Helpen die hem naar Gods ontwerp te leven? Wordt hij gestimuleerd gewaagde dingen te doen voor zijn Heer, te strijden tegen onrecht en zijn vrouw te laten merken dat zij een schoonheid is? De meeste kerken moedigen hem aan vooral plichtsgetrouw te zijn. Braaf. En als je om je heen kijkt, zie je dat heel veel mannen zich... vervelen in de kerk. Herken je hier iets in? Ga dan met John Eldredge op weg om je mannelijkheid te heroveren.
Doelgericht leven
Doelgericht leven
Waarom leef ik hier op aarde? Dit is een uitdagend boek, vol hoop. Het heeft al miljoenen mensen wereldwijd aan het denken gezet. Er zijn bij God antwoorden op fundamentele levensvragen. Doelloze levens kunnen worden veranderd in doelgerichte levens. Het gaat daarbij onder andere hier om: - een visie vinden, die richting geeft aan je leven - echte vrienden leren kennen, met wie je alles kunt delen - levensverandering ervaren, om te worden als Jezus - werken en leven voor God en voor mensen, met alle kwaliteiten die jij hebt - ontdekken wat Gods Grote Opdracht is. Laat je door Rick Warren meenemen op een persoonlijke, geestelijke ontdekkingsreis van 42 dagen. Met als doel dat jij antwoord vindt op jouw allerbelangrijkste levensvraag: Waarom leef ik hier op aarde? Dit boek is eerder verschenen bij Uitgeverij Medema.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels