Boek
Gezegend is zij
Paperback
140 pagina's
Nederlands
2021
9789083171708
Gezegend is zij

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.

ISBN
9789083171708
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
140 pagina's
Gewicht
205 g
Afmetingen
21 cm × 14,9 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

Volg mij
Volg mij
Geloof
9789079859818
Volg mij is een mooi doorkijkje in de Bijbel, met name geschreven voor jongeren, die wat meer willen weten over de Bijbel en geloven. Misschien heb je je altijd al afgevraagd waar die christenen nou in geloven. Misschien is je interesse gewekt, omdat je mensen in je vriendenkring hebt, die naar een kerk gaan. Of je bent verliefd geworden op die gelovige kanjer van je. In al die gevallen kan dit boekje je een eindje op weg helpen. Op een toegankelijke wijze wordt uit de doeken gedaan waar de Bijbel over gaat. En wat mensen geloven die de Bijbel lezen. Welke consequenties heeft geloven voor christenen in hun dagelijks leven? ‘Volg mij’ is een mooi doorkijkje in de Bijbel, met name geschreven voor jongeren, die wat meer willen weten over de Bijbel en geloven. Arie de Ruiter
De Joodse jezus
De Joodse jezus
Onze ogen worden geopend voor de joodse context van Jezus. Heeft u zich nooit afgevraagd waarom we naar de bergen moeten kijken of daar onze hulp vandaan komt zoals Psalm 123 ons vertelt? Is Jezus echt ruw tegen de Syro-Fenicische vrouw? Wat gebeurde er nu werkelijk aan het kruis? Dit boek benadert deze en andere verhalen met een andere, een Hebreeuwse bril op. Daardoor krijgen ze een nieuwe dimensie. Parels komen boven en zelfs Zacheüs, de tollenaar, heeft een nieuw jasje aan. Door te kijken naar de Hebreeuwse context laat de auteur een ander licht schijnen op de verhalen uit de bijbel. Waarbij ze zeker niet wil zeggen dat ze de waarheid in pacht heeft. Het kan een aanvang zijn om met een open oog en een kritische blik naar de woorden van Jezus te kijken. Het boek verfrist je geloofsleven en maakt het rijker. De verhalen worden afgesloten met vragen waardoor het geschikt is voor bijbelstudiegroepen of persoonlijke studie. De joodse Jezus leest als een spannend boek. Laat u verrassen!
Dochters van Eva
Dochters van Eva
Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. ‘Dochters van Eva’ gaat over de taak van de vrouw binnen de bijbelse context. Gertruud Bakker is geïnteresseerd in de joodse geschriften, zoals Talmoed en Midrasj. Ze probeert vanuit de Hebreeuwse grondtekst de belangrijke rol van de vrouw binnen het huwelijk, gezin en de samenleving te doorgronden. Dit boek kijkt verder dan de algemene kennis over de vrouw binnen het christelijke denken. Wat is Gods bedoeling met het opvoeden van kinderen? Wat zegt de bijbel ons vanuit het Hebreeuws over vrouwen als Ruth, Esther, Maria en andere sterke vrouwen? Spreuken 31, een lofrede op de vrouw, wordt uitvoerig onder de loep genomen en doorgetrokken naar de praktische invulling voor de vrouw vandaag de dag. Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. Kinderen te onderwijzen uit Zijn woord en er tijd en ruimte voor te maken, zodat er een stevige basis onder hun leven wordt gelegd.
Buigen en regenbogen
Buigen en regenbogen
Tweede Wereldoorlog
9789083171777
Met de erfenis van oude familiebrieven groeit bij Mathilde het besef dat ze goud in handen heeft. Als daar de overgeleverde anekdotes uit haar familie bijkomen, besluit ze er een roman van te maken. Via vier generaties vrouwen ontvouwt zich een kroniek die negen decennia beslaat. Centraal staat de impact van de Tweede Wereldoorlog en de voor de buitenwereld onzichtbare destructie door narcisme die gezinsverbanden heeft verwoest. In de jaren ‘30 van de vorige eeuw probeert moeder Magda met hard werken in de slagerij haar gezin draaiende te houden. Haar dochter Sophia vertrekt met een kersverse echtgenoot naar het verre, exotische Nederlands-Indië. Met brieven houden ze elkaar op de hoogte van het wel en wee tot de oorlog roet in het eten gooit. Sophia’s dochter leert reeds jong te buigen voor de jap. Getekend door haar kampervaring belandt Josephina in een huwelijk waarin ze opnieuw diep buigt voor de macht van liefdeloosheid. Mathilde beseft dat zowel in gevangenschap als in vrijheid, God zich over ieders leven buigt als een regenboog van liefde, trouw en troost. Ze laat haar leven door God ten goede leiden en schrijft, doorspekt met haar eigen gevoelens en gedachten, de bewogen geschiedenis van haar familie.
Ik mis mijn naam...
Ik mis mijn naam...
Kindermishandeling
9789083114866
Leef mee met twee kinderen op weg naar vrijheid. Ik mis mijn naam speelt in Ghana. Twee kinderen uit een gezin worden door een oom onder valse voorwendselen meegenomen om hen de mogelijkheid te bieden een schoolopleiding te volgen. In hun dorpje bestaande uit lemen hutjes bestaat die mogelijkheid niet. Maar niks is minder waar. De jongen wordt verkocht aan een visser op het Voltameer en door hem uitgebuit om kinderarbeid te verrichten. Lange dagen moet hij visvangen onder barre omstandigheden. De dochter komt bij priesters terecht die haar voor eigen genot gebruiken. Het is een spannende verhaal. Lukt het de kinderen om hun eigen vrijheid terug te krijgen en loopt de oom tegen de lamp omdat hij even niet oplet en alleen maar dollartekens tekens ziet in de verkoop van kinderen?
Ontmoetingen met God
Ontmoetingen met God
Nabijheid
9789083114958
Is het je weleens opgevallen dat het in de Bijbel altijd mannen zijn die de bergen in trekken om God te ontmoeten? Zelden horen we over vrouwen die dat doen, en we weten wel waarom - toch? De vrouwen waren veel te druk met hun dagelijkse bezigheden! Zij konden hun baby's niet in de steek laten, noch hun huis, tuin, of de duizenden andere verantwoordelijkheden, voor een ontmoeting met God. Ben jij als vrouw ook zo vaak op zoek naar een moment dat daar rustig of heilig genoeg voor is? Laat je dan bemoedigen door de verrassende waarheid die Priscilla in dit boek laat zien: God komt in de Bijbel juist Zélf naar vrouwen toe. Gewoon daar waar we zijn, tijdens onze gewone, dagelijkse bezigheden. Laat je hart openen om God te zien in de gewone dingen. Hij is bij je!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels