Boek
Goede genade!
Paperback
376 pagina's
Nederlands
2017
9789085200833
Goede genade!

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Genade zet je wereld op z'n kop. Denk je dat je niet goed genoeg bent, je wordt toch goedgekeurd. Wat je niet verdiende, krijg je juist. En waar je niks voor doet, gaat gebeuren: Goede genade! Elke dag van de week, driehonderdvijfenzestig dagen per jaar.

Een dagboek vol inspiratie, samengesteld uit teksten van Willem de Vink en in een fraai jasje gestoken. Met citaten, tips, tekeningen in de kantlijn en paginavullende cartoons.

Voor persoonlijk gebruik of in een groep, aan tafel of naast je bed: laat je een jaar lang meevoeren door Gods wonderlijke genade!

Willem de Vink is schrijver, tekenaar en veelgevraagd spreker. Samen met zijn dochter Ren voorzag hij teksten van zijn weblog van een prikkelende vormgeving.

ISBN
9789085200833
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
376 pagina's
Gewicht
752 g
Afmetingen
17,5 cm × 17,5 cm × 3,2 cm
Thema's

Meer zoals dit

Lang zal je leven
Lang zal je leven
40+, 50+, 60+, Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Laat je meenemen met het lange leven van Abraham en Sara. 40+ … 50+ … 60+ … Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Je kunt 40 zijn en denken: ‘Is dit het nou?’ En 60 en uitroepen: ‘Ik heb nog een heel leven voor me!’ Heb je vrede met jezelf, dan kun je genieten van elke ontwikkeling die je doormaakt. Ook van het proces van ouder worden. God verbindt er zijn zegen aan. Door de jaren heen mag je steeds meer van Gods genade ontvangen én daarvan uitdelen! Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Ook word je meegenomen in het lange, rijke leven van Abraham en Sara, die bleven geloven in Gods zegen. Willem de Vink (1957) heeft dit boekje speciaal samengesteld voor iedereen die net als hij weer een jaartje ouder wordt. Omdat met de jaren ook zijn dankbaarheid is toegenomen. Met 31 meditaties over Abraham en Sara.
100% genade
100% genade
Genade
Goedheid
9789082953947
Er is geen kracht in de wereld die je zo kan veranderen ten goede als Gods genade. Jij en ik en heel de kerk komen tot bloei op dit fundament, dit evangelie van genade. Met illustraties. Een goed leven willen we allemaal. Maar we moeten begrijpen dat het niet maakbaar is. Ons streven ernaar is zinloos. Het goede leven moet ons aangereikt worden. En dat wordt het ook: als genade. Het is genade, honderd procent genade wat God ons gunt – en wat Hij ons aanbiedt. Zijn volmondige ja voor ons, uitgesproken door Jezus. Genade verrast je, omdat je iets goeds krijgt zonder dat je het had verwacht. Genade heeft de kracht om de hardste muren open te breken. Het brengt warmte in ons leven. Kleur. Schoonheid. Een goed leven is vol van genade. We mogen leren om daar ja op te zeggen. Dit boekje helpt je daarbij. Willem de Vink heeft dit boekje speciaal gemaakt om meer genade in je bestaan te brengen. Zijn heldere uitleg helpt je om nog meer van genade te genieten. Zijn illustraties geven je een verassende kijk op genade. Met 31 Bijbelteksten over genade.
Zeker weten!
Zeker weten!
Wat geloof je? Hoe sta je sterk in je geloof? ‘Laat je sterken door genade,’ zegt de Bijbel. Dit boek gaat je daarbij helpen! Gods genade maakt een mooi mens van je. Alles wat je meemaakt gebruikt Hij daarvoor. Hij geeft je een zinvolle toekomst. Je hebt zoveel ontvangen om door te geven! Maar dat besef moet wel sterker en sterker worden… Alles wat je wil weten over de basis van het geloof Willem de Vink legt de basis van het geloof helder en systematisch uit. Kort, bondig, in eenvoudige taal, maar nooit oppervlakkig. De acht hoofdstukken in dit boek worden ondersteund met een woordenlijst, uitleg van fundamentele begrippen, bijbelteksten voor inspiratie, tips voor meditatie. En met gespreksvragen voor gebruik in groepen. Na het lezen van dit boek: - Weet je dat God bestaat en goed is. - Ken je de kracht van Zijn genade. - Ben je ervan doordrongen hoe waardevol en geliefd jij bent. - En heb je zin om die goedheid door te geven. De inhoud van dit boek kreeg vorm tijdens spreekbeurten en cursussen die de auteur op meer dan 100 plaatsen in binnen- en buitenland gaf. De vormgeving werd verzorgd door zijn vrouw Marian.
Duizendmaal dank
Duizendmaal dank
Liefde
Genade
9789051944341
Aangrijpend en heel bijzonder geschreven: Ann Voskamps weg naar dankbaarheid. Zoals de meeste lezers snakt Ann Voskamp ernaar haar leven goed te leven. 'Hoe vinden we vreugde,' zo vroeg ze zich af, 'te midden van tijdsdruk, geldgebrek, en alles wat elke dag weer misloopt? Hoe ziet een dankbaar leven er eigenlijk uit als de dagen zich aaneenrijgen en alles donker is? Wat heeft God ons vandaag te bieden? Deze ontroerend eerlijke en zeer praktische gids voor een vreugdevol leven nodigt je uit om Gods geschenken om je heen te zien. Door dank te zeggen voor het leven dat ze had, vond Ann Voskamp het leven dat ze altijd al had gezocht. Ann Voskamp en haar man hebben een boerderij in Ontario, waar zes kinderen worden opgevoed tussen de maïsvelden, de kriebels en krabbels van hun moeder, en de worstelingen en dankbare lofzangen van een gewoon en dus bijzonder gezin. \*\* Het verhaal van Ann Voskamp begint niet met 'Er was eens...', en eindigt niet met 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Het leven van Ann Voskamp begint met drama. Haar eerste herinnering is de dood van haar zus, die voor haar huis werd aangereden door een vrachtwagen - Ann en haar moeder zagen het gebeuren. Haar moeder wordt daarna opgenomen in een psychiatrisch centrum, haar vader is het contact met God definitief kwijt. Als volwassene maakte Ann de dood van twee neefjes - twee kinderen van de broer van haar man - van dichtbij mee. Ondanks alle ellende bleef ze geloven dat in God vreugde is, en dat in het midden van het verdrietige leven er duizenden momenten zijn om voor te danken. In 'Duizendmaal dank' is Ann op zoek naar de zin van het leven en omarmt ze de manier waarop Jezus in het leven stond, met name hoe hij zijn laatste uren op aarde doorbracht. In de uren voor zijn kruisiging brak hij het brood en dankte ervoor. In dit hartverscheurende boek worden de lezers meegenomen in die verwondering en wordt zichtbaar gemaakt hoe dankzegging vreugde kan brengen. In een prachtige, poëtische stijl - die ook in de Nederlandse vertaling overeind is gebleven - geeft Voskamp antwoord op fundamentele vragen. Ann - haar echtgenoot is van Nederlandse afkomst - besloot haar dankpunten op te schrijven. Eén voor één, tot ze er duizend had. En ook toen stopte ze niet. Het veranderde haar kijk op het leven en bracht haar rust - met vallen en opstaan.
Bevrijd van je zelf
Bevrijd van je zelf
Wat zijn de kenmerken van een hart dat radicaal veranderd is door de genade van God? Dit is een van de vragen die de apostel Paulus stelt in zijn brief aan de gemeente van Korinte. Hij bedoelt geen oppervlakkige uiterlijke verandering, maar een diepgewortelde, levensveranderende ommekeer die vanbinnen plaatsvindt. In een tijd waarin het pleasen van mensen, je ego opblazen en je cv oppoetsen dé manier is om het 'te maken', roept Paulus ons op om werkelijk rust te vinden in gezegende zelfvergetelheid. In dit boekje Bevrijd van jezelf laat Tim Keller zien dat Bijbelse nederigheid betekent dat we ermee kunnen stoppen elke ervaring en elk gesprek op onszelf te betrekken en ons zo kunnen bevrijden van zelfveroordeling. Werkelijk Bijbels-nederig is hij die niet zichzelf haat of zichzelf liefheeft, maar zichzelf vergeet! Keller op z'n best - kort en bondig
Genadeloos goed
Genadeloos goed
Genade
9789463691529
Het kan zomaar. Alles goed doen maar toch fout zitten. Veel bezitten en niets hebben. Trouw gehoorzamen en toch je plicht verzuimen. Altijd thuis en toch vervreemd zijn. Verwelkomd worden en niet naar binnen willen. In God geloven maar God niet geloven. De theorie van genade kennen we allemaal: God heeft ons zo lief, dat Hij ons in Christus onze zonden vergeeft. Maar wat doet dat met je? Hoe kan je van deze genade leren leven? Die vraag is Arie de Rover het vaakst gesteld bij zijn lezingen. Want je leven verandert pas, als die genade dagelijkse praktijk voor je wordt. In Genadeloos goed vertelt Arie hoe je uit genade kunt leven en wat je ervan weerhoudt om dat te doen. En dat blijken nou juist de dingen te zijn waarvan je altijd dacht dat ze goed zijn: je opvoeding, je carrière, je geld, het streven naar geluk – zelfs je eigen geloof kan je in de weg zitten. Arie laat zien hoe je met al die ‘goede dingen’ op een gezonde manier om kunt gaan, zodat je leert hoe je de fantastische genade van God écht kunt beleven en uitleven. Genadeloos goed is een vervolg op Leven na de genadeklap, maar kan ook los daarvan worden gelezen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels