Boek
Het Maria Magdalena Mysterie
Paperback
160 pagina's
Nederlands
2021
9789462496408
Het Maria Magdalena Mysterie

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Maria Magdalena was geen prostituee. Integendeel, ze was een ingewijde, een ‘vrouw die het Al kent’, zoals de onlangs gevonden evangeliën over haar verhalen. Ze onderwees als apostola apostolorum (apostel der apostelen) de mannelijke apostelen, haar broeders. En ze was de geliefde van Jezus.

Veel is er over haar geromantiseerd. In de Bijbel is ze bijkans weggeschreven en de kerkelijke traditie maakte haar tot zondares. Recentelijk ontdekte bronnen geven echter een totaal ander beeld.

Cultuurhistoricus Jacob Slavenburg voert de lezer op meeslepende wijze mee op zijn zoektocht naar de ware Maria Magdalena. In "Het Maria Magdalena Mysterie" laat hij zien dat Maria Magdalena niet de eerste vrouw is die in de geschiedenis van het jodendom en christendom is ‘weggeschreven’. Door veel religies is ‘het vrouwelijke’ lange tijd als bedreigend gezien, verdacht gemaakt en weggedrukt. Een eerherstel van Maria Magdalena opent de weg naar een integraler mensbeeld en een groeiend besef van gelijkwaardigheid van vrouw en man.

ISBN
9789462496408
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
160 pagina's
Gewicht
350 g
Afmetingen
23,2 cm × 15,2 cm × 1,9 cm

Meer zoals dit

Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Ken jezelf!
Ken jezelf!
Dit boek zet de lezer aan het denken over wie hij is. Sociaal wetenschapper en psychosociaal therapeut Willem van der Horst laat systematisch, stap voor stap, zien wat inzichten uit de sociale wetenschappen, de theologie en de filosofie ons kunnen vertellen over onszelf. Daarbij legt hij voortdurend verbanden met Bijbelse lijnen. Dat verklaart gelijk de ondertitel van dit boek: 'Bespiegelingen over een christelijk mens-beeld.' Het is een studieboek en tegelijk een boek voor iedere christen die open staat voor zelfreflectie. Willen van der Horst biedt dan ook geen droge theorie, maar een boeiende zoektocht. De praktijk komt voortdurend langs en daagt de lezer uit om concreet te kijken naar het leven van elke dag. Achtereenvolgens komen aan de orde: Wat maakt jou tot een herkenbaar en uniek mens? Hoe belangrijk is het verleden voor je eigen toekomst? Hoe belangrijk zijn je medemensen, ook voor het antwoord op de vraag wie jij bent? Wat betekent het dat je vrijheid, verantwoordelijkheid en bewustzijn hebt? Wat is je ziel? Hoe ben je spiegelbeeld van God?
Leven in het licht van de wederkomst
Leven in het licht van de wederkomst
Wederkomst
Eindtijd
9789083154695
Hebben we oog voor de dingen die God aan het doen is in deze tijd? En zijn we voorbereid op de wederkomst van Jezus? De Bijbel laat zien dat de laatste fase van de eindtijd veel zal vragen van de mensheid, maar ook van Gods kinderen. Hoe kunnen we als gelovigen leven, maar ook standhouden in die tijd, zonder te worden lamgelegd door angst of paniek? In dit boek neemt emeritus predikant Dick Langhenkel je mee in een dieptestudie naar deze vragen. Op een warme, bemoedigende manier gaat hij in op de aanwijzingen die Jezus zelf gaf voor deze tijd. Tegelijkertijd houdt hij de lezer een spiegel voor: Jezus' woorden kunnen namelijk betekenen dat we moeten overschakelen naar een geheel andere instelling en levensstijl. Kortom, een boek dat om praktische navolging vraagt! Vervolg en verdieping van Dick Langhenkels succesvolle boek 'Leven wij in de dagen van Noach?' dat in 2020 verscheen.
De papierdieren
De papierdieren
Wederkomst
Schepping
9789090345475
'Ergens, niet ver hiervandaan, is een prachtige plek. Sommige mensen zouden het de hemel op aarde noemen. Op die plek is alles licht. En er is zóveel kleur… Daar woont de Kunstenaar met zijn Grote, Lichte Helpers. Ze stralen van geluk. Alles is goed. De Kunstenaar heeft een plan. Hij gaat een nieuwe wereld bedenken. Een wereld van papier. Maar er is een klein, jaloers hulpje dat de papierwereld kapot wil maken. Zal het goedkomen met de wereld van de Kunstenaar?' Zorgen voor de aarde, omgaan met elkaar, emoties: het komt allemaal voorbij in dit prachtig geïllustreerde prentenboek. Maar ook thema's als verdriet, verlossing en nieuw leven. 'De Papierdieren en de wereld van de Kunstenaar' vertelt het verhaal van de Bijbel, maar dan net even anders. Bij het boek zijn verschillende gratis verwerkingsvormen ontwikkeld, die het geschikt maken voor gebruik op school of in het kinderwerk.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels