Boek
Huizen die de wereld veranderen
Paperback
357 pagina's
Nederlands
2016
9789060678978
Huizen die de wereld veranderen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De gemeente als een grote geestelijke familie. Organisch, niet georganiseerd. Onderling betrokken, niet formeel. Wanneer ze in tranen is, groeit ze. Wanneer ze in de woestijn verblijft, bloeit ze. Ze kan ademhalen onder water, zien in het donker en zich vermenigvuldigen in de chaos.
Dit boek beschrijft een adembenemende visie voor de kerk van Jezus Christus. Een visie die inmiddels gestalte krijgt onder veel christenen over de hele wereld.
De huiskerk! Tien... vijftien mensen die ongedwongen bij elkaar komen in de naam van Jezus. De kerk van het Nieuwe Testament. De kerk van de toekomst. Een springlevende kerk. Bestand tegen verdrukking en vervolging.
Wat het huiskerk-model onderscheidt van andere hoopvolle stimulansen voor de kerk, is in ieder geval dit: Je kunt er direct mee aan de slag, zonder veel organisatie, zonder te wachten op een leider. En... er is nauwelijks geld voor nodig!

ISBN
9789060678978
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
357 pagina's
Gewicht
451 g
Afmetingen
21,5 cm × 14 cm × 2,8 cm

Meer zoals dit

De ethiek van het smokkelen
De ethiek van het smokkelen
Open Doors-oprichter Anne van der Bijl en zijn medewerkers smokkelden jarenlang talloze Bijbels naar onder meer Oost-Europa, Rusland en China. Anne wordt daarom ook wel Gods Smokkelaar genoemd. Maar… mogen christenen eigenlijk wel smokkelen? Staat er niet in de Bijbel dat ze de overheid moeten gehoorzamen? In de inleiding van De ethiek van het smokkelen maakt Anne meteen duidelijk waar hij staat: ‘Ik schrijf niet voor mensen die zeggen: je mag niet smokkelen, punt, de wet breken is zonde. Voor die mensen heb ik geen boodschap. Ze kennen de kerkgeschiedenis niet, noch de zendingsgeschiedenis, noch het werk van Bijbelvertalers en Bijbelgenootschappen. En vooral: zij kennen de Bijbel niet.’ Nog steeds ondersteunt Open Doors christenen op manieren die vaak niet door lokale of nationale overheden worden goedgekeurd. Vijandschap tegenover God, Zijn gemeente én de Bijbel is van alle tijden. Ook wij kunnen ermee geconfronteerd worden, in ons eigen land of over de grens. Daarom is dit boek uit de jaren 70 ook nu relevant. Hoe radicaal durf jij te zijn in je keuze voor God? Deze heruitgave van De ethiek van het smokkelen is de eerste van een serie van 7 heruitgaven van boeken van Anne van der Bijl die wij samen met Open Doors realiseren. De andere titels zijn: De strijd om Afrika, En God bedacht Zich, Als je leven je lief is!, Tijd voor helden, Bouwen in een verscheurde wereld en De roeping.
Vader ten Boom
Vader ten Boom
Casper ten Boom was een vakkundige horlogemaker en een eerlijke zakenman die hoog in achting stond bij zijn medemiddenstanders in Haarlem. Hij was een actief lid van de Nederlandsche Hervormde Kerk. Als mens wist hij bij velen het beste naar boven te halen. Hij was een man van God, die door zijn diepe geloof een grote invloed op zijn kinderen had. In Vader Ten Boom haalt zijn bekendste dochter, Corrie ten Boom, herinneringen op aan haar vader, die in 1944 overleed in de gevangenis van Scheveningen, waar de nazi’s hem hadden opgesloten. Ze vertelt over de liefde en de bemoedigingen die ze als kind van hem ontving. Ze deelt brieven die haar vader aan haar en andere gezinsleden schreef. En zo leer je als lezer Casper ten Boom kennen, als een man met een diepe toewijding aan Christus, een warme belangstelling voor zijn medemens, een sterk medeleven met mensen in nood en een grote liefde voor het Joodse volk. Het was voor hem vanzelfsprekend om tijdens de Tweede Wereldoorlog in zijn bekende huis aan de Barteljorisstraat een schuilplaats te bieden aan Joden. ‘Bij het lezen van dit boek zie je een man tot leven komen die voor ieder van ons een voorbeeld kan zijn; standvastig, opstaand tegen onrecht, vol liefde voor de medemens en vol vertrouwen op zijn hemelse Vader. Casper ten Boom was werkelijk een man van God.’ Frits Nieuwstraten, directeur Corrie ten Boomhuis, Haarlem
Boek van geheimenissen
Boek van geheimenissen
Jodendom
9789059991439
Het Boek van geheimenissen is een soort schatkist, waaruit je iedere dag nieuwe, verrassende cadeaus kunt opdiepen. Een dagboek waarin je nieuwe dingen leert over God en Zijn woord, vanuit een heel andere invalshoek dan je gewend bent. Rabbi Jonathan Cahn schreef het. In de woestijn ontmoet je een man, een leraar, die je meeneemt op reis, langs de bergtoppen van het Beloofde Land, naar grotten en spelonken, de tenten van de aartsvaders, met olielampen verlichte kamers vol oude boekrollen en mysterieuze vaten. Iedere dag maakt deze leraar je een nieuw geheimenis vanuit de Schrift bekend. Onze vertaalster schreef erover: 'Jonathan Cahn slaat als Messiasbelijdende Jood een heel mooie brug tussen het jodendom en het christendom, en het oude verbond en het nieuwe verbond.' Onze corrector: 'Een prachtig boek. Ik heb er veel van geleerd en ben er door opgebouwd in mijn geloof. Ik hoop dat dit boek vele harten hier in Nederland zal bereiken.'
Bewijs genoeg...
Bewijs genoeg...
Wat is er feitelijk over Jezus bekend? Een journalist ondervraagt dertien top-wetenschappers. Lee Strobel was rechtbankverslaggever bij een grote krant, de Chicago Tribune. Hij weet uit ervaring dat overtuigend bewijsmateriaal lang niet altijd tot de juiste uitspraak leidt. Als atheïst was hij tot de conclusie gekomen dat de verhalen over Jezus fabeltjes waren, totdat hij anders naar de feiten ging kijken. Hij ondervroeg dertien top-wetenschappers met kennis van zaken. Onder hen waren theologen, nieuwtestamentici, een archeoloog, een psycholoog en een medicus. En Strobel liet zich niet met een kluitje in het riet sturen. In dit boek zet hij de feiten over de man uit Nazaret op een rijtje. Vervolgens laat hij de lezer zelf een oordeel vormen, alsof hij of zij deel uitmaakt van een rechtbankjury. Een grote verdienste van Strobel is dat hij een boek geschreven heeft dat leest als een juridische thriller.
Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
De langste week
De langste week
'Op vrijdag 3 april van het jaar 33 werd Jozua ben Jozef, die ook wel Jezus van Nazaret wordt genoemd, terechtgesteld. Zes dagen eerder was hij in Jeruzalem aangekomen. In de dagen daarna zorgde hij voor opschudding in de tempel en bekritiseerde hij de autoriteiten. Hij werd verraden door één van zijn eigen volgelingen, berecht door de plaatselijke aristocratie en overgeleverd aan de Romeinse bezetter. De Romeinse soldaten geselden hem zo hard dat de dood aan het kruis sneller zijn intrede deed dan gewoonlijk. Jezus van Nazaret... de zoveelste onruststoker uit Galilea. De zoveelste zogenaamde Messias. Een routineuze executie in een buitengebied van het imperium.' Niets bijzonders dus, zou je zeggen. Maar hoe is het dán mogelijk dat de hele westerse beschaving op zijn levensverhaal is gebaseerd? Wie was deze Galileese rabbi werkelijk? Wat maakte hem in zijn tijd zo gehaat én geliefd? Wat gebeurde er precies tijdens de lijdensweek in Jeruzalem, in het jaar 33? In De Langste Week beschrijft Nick Page de gebeurtenissen van dag tot dag en van uur tot uur. Hij vergelijkt de verhalen uit de evangeliën met diverse historische bronnen en creëert zo een gedetailleerde geschiedschrijving. Wie bekend is met de bijbelse verhalen, zal wellicht voor het eerst de gespannen atmosfeer proeven die heerste in het Jeruzalem van Pilatus en Kajafas. Wie er niet mee bekend is, zal de verhalen niet langer naast zich neer kunnen leggen. En wie gelooft dat het gegaan kan zijn zoals Nick Page beschrijft , zal ook een antwoord moeten geven op de opstanding van Jezus. Want: 'er is geen evangelieschrijver die beweert dat Jezus het graf inging als een man, en eruit kwam als een metafoor'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels