Boek
Karakter
Paperback
208 pagina's
Nederlands
2019
9789059991026
Karakter

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Karakter Omdat wie je bent meer zegt dan wat je zegt Uitspraken als ‘Bij God mag je komen zoals je bent’ en ‘Zo ben ik nu eenmaal’ hoor je regelmatig onder christenen. En natuurlijk is het waar dat je bij God mag komen zoals je bent. Je hoeft je voor Hem niet op te poetsen of beter voor te doen. Hij weet als geen ander hoe jij in elkaar zit. Maar als mensen zijn we ooit bedacht, ontworpen en geschapen naar het beeld van God, en het is Gods grote verlangen voor jou en mij dat wij dat beeld opnieuw gaan reflecteren met ons leven. Dan kan het niet anders of wij moeten ook bereid zijn ons karakter door Zijn Geest onder handen te laten nemen. Of mensen God in ons ontmoeten heeft alles te maken met wie wij zijn en hoe wij leven. Als wij de naam christen dragen, zijn wij getuigen van de levende God. En ons karakter is van grote invloed op welk beeld van God wij laten zien. Je karakter bepaalt voor een belangrijk deel hoe jouw leven zich ontpopt. Wat jij bereikt, wie jij bent voor anderen, hoe je omgaat met de stormen van het leven… het wordt allemaal meebepaald door je karakter. Wil jij de goede werken doen die God voor jou heeft voorbereid (Efeze 2:10)? Dan is het belangrijk dat je je karakter laat inkleuren door Hem en niet door je eigen, oude natuur. Andy Stanley laat op heel mooie wijze zien hoe de Heilige Geest dat werk in jou wil doen, waarbij jij Hem ontspannen mag volgen. De definitie van karakter die Andy Stanley in dit boek geeft, is: karakter is de bereidheid om het goede te doen - dat wat God(!) goed vindt - wat het je persoonlijk ook mag kosten. Zulk karakter draagt een eenvoudige belofte met zich mee: wie zo leeft, zal nooit met spijt hoeven terugkijken op de dingen die hij of zij heeft gedaan. Andy Stanley is zoon van de bekende voorganger Charles Stanley. Samen met zijn vrouw Sandra en hun drie kinderen woont hij in Alpharetta, vlakbij Atlanta in de staat Georgia. In Atlanta geeft hij leiding aan North Point Ministries. Eerder publiceerden wij zijn boek Hoe goed is goed genoeg?

ISBN
9789059991026
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
208 pagina's
Gewicht
291 g
Afmetingen
21,6 cm × 14 cm × 1,6 cm

Meer zoals dit

Hoop
Hoop
Hoe kun je geloven in een goede God als het leven pijn doet? Juist als het leven pijn doet, wil je Gods nabijheid ervaren, wil je zeker weten dat Hij er is en wil je erop kunnen vertrouwen dat Hij je gebeden beantwoordt. In zijn nieuwe boek Hoop schuwt Craig Groeschel het opnieuw niet om ook zijn eigen kwetsbaarheid en pijn te tonen. Hij en zijn vrouw Amy hebben grote zorgen (gehad) over de gezondheid van hun dochter. Hij kent de vragen die we stellen in onze diepste pijn: Waar is God? Geeft Hij wel om mij? Waar was Hij toen ik werd verkracht? Waarom heeft mijn kind deze handicap? Waarom is de kanker terug? Waarom heb ik nooit een levenspartner kunnen vinden? Als er één vraag uit de Bijbel is die wij allemaal herkennen op de bodem van het leven, is het de vraag van die vader uit het Nieuwe Testament: 'Ik geloof, Heer, maar kom in vredesnaam mijn ongeloof te hulp!?' Te midden van de pijn volstaan goedkope, theologisch in elkaar geflanste antwoorden niet. Dan heb je houvast nodig. Woorden van echt medeleven, echte hoop en echt perspectief. Zodat je te midden van de overweldigende realiteit van het leven zeker weet dat er nóg een realiteit is: God is werkelijk goed, en Hij is bij mij en voor mij!
Muren van mijn hart
Muren van mijn hart
Muren van mijn hart Mensen kunnen zo vaak gekwetst worden, dat ze muren om hun hart bouwen. Maar die muren worden hun gevangenis. Ze verhinderen vervolgens een gezonde persoonlijkheidsontwikkeling, met allerlei relationele en lichamelijke schade tot gevolg. Dr. Bruce Thompson laat zien hoe je uit die gevangenis kunt komen. Vanuit de Bijbel reikt hij daarvoor sleutels aan. Bruce Thompson is geboren in Nieuw-Zeeland. Als arts stond hij aan de wieg van het College of Counseling and Health Care van de YWAM University of the Nations. Zijn vrouw Barbara is altijd intensief bij zijn werk betrokken geweest; ze stond hem terzijde als verpleegkundige, adviseur en co-auteur van meerdere boeken. Bruce en Barbara wonen in Nieuw-Zeeland. Muren van mijn hart is een wereldwijde bestseller en in Nederland zijn al meer dan 25.000 exemplaren van het boek verkocht. 'Toe ik Bruce Thompson voor het eerst hoorde spreken, stond voor mij vast dat hier een man sprak die werkelijk wandelde met God. Een man met een bewogen hart voor mensen die innerlijk beschadigd zijn door hun verleden.' Henk Binnendijk
Roekeloze gehoorzaamheid
Roekeloze gehoorzaamheid
Als je een discipel van Jezus wordt, ga je met Hem op reis ¿ een riskante reis. Je volgt een duidelijke stem en een soms onduidelijk spoor. Maar je geniet van het avontuur. Je geniet van de uitdaging van het nieuwe leven dat voor je ligt. Vastberaden zet je elke volgende stap, benieuwd naar het vergezicht achter de volgende bergpas, het perspectief na de volgende bocht. Wat heeft de Heer voor jou in petto? Wat vraagt Hij van jou? Waar ontmoeten zijn verlangen en jouw passie elkaar? In gehoorzaamheid¿ roekeloze gehoorzaamheid!
Doelgericht leven
Doelgericht leven
Waarom leef ik hier op aarde? Dit is een uitdagend boek, vol hoop. Het heeft al miljoenen mensen wereldwijd aan het denken gezet. Er zijn bij God antwoorden op fundamentele levensvragen. Doelloze levens kunnen worden veranderd in doelgerichte levens. Het gaat daarbij onder andere hier om: - een visie vinden, die richting geeft aan je leven - echte vrienden leren kennen, met wie je alles kunt delen - levensverandering ervaren, om te worden als Jezus - werken en leven voor God en voor mensen, met alle kwaliteiten die jij hebt - ontdekken wat Gods Grote Opdracht is. Laat je door Rick Warren meenemen op een persoonlijke, geestelijke ontdekkingsreis van 42 dagen. Met als doel dat jij antwoord vindt op jouw allerbelangrijkste levensvraag: Waarom leef ik hier op aarde? Dit boek is eerder verschenen bij Uitgeverij Medema.
Groeien In Geestkracht - Martin Koornstra
Groeien In Geestkracht - Martin Koornstra
Ontdek hoe de kracht van de Geest op je leven kan toenemen De afgelopen jaren is de kracht van de Heilige Geest op mijn leven en onze teams enorm toegenomen. Het is overweldigend om te zien dat we meer en vooral grotere genezings- en bevrijdingswonderen meemaken, dat we specifiekere woorden van kennis ontvangen en mensen vaker overweldigd worden door Gods heerlijkheid. Na vijfentwintig jaar fulltime bediening is het opvallend dat we plots in zo’n geestelijke versnelling zitten. Het verlangen om deze nieuwe ervaringen en de geleerde lessen door te geven is groot. We voelen de opdracht om anderen mee te nemen in dit veranderingsproces, zodat het zich nog meer vermenigvuldigt. Toch is dit boek geen simpele lijst met tips en trucs om snel meer wonderen mee te maken. Groeien in Geestkracht heeft ook alles met de transformatie van je hart en je karakter te maken. Een pijnlijk en langzaam proces. Maar juist daardoor gaan we steeds meer op Jezus lijken en precies daaraan wil God zijn kracht graag verbinden. We dromen van een nieuwe beweging van Gods Geest over mensen zoals jij, zodat uiteindelijk de hele kerk door de hemel in vuur en vlam gezet wordt. Aanbevelingen Zou jij meer impact willen hebben op de mensen die jij ontmoet? Dit fantastische boek wakkert niet alleen je verlangen aan naar meer Geestkracht op je leven, maar beantwoordt ook de vraag hoe je daarin kunt groeien. Martin neemt je mee in openhartige, persoonlijke getuigenissen en Bijbelse voorbeelden. Jij bent bestemd samen met Jezus te regeren en wie gelooft, zal dezelfde werken doen als Jezus, zelfs grotere (Johannes 14:12). Astrid Feddes – Stichting Destined to Reign en Credo Ministries Sinds mijn studententijd bid ik dagelijks dat de kerk van Nederland weer gevuld wordt met Gods glorie en Gods Geestkracht. Bij het lezen van dit prachtige boek proef ik op elke bladzijde hetzelfde diepe verlangen. De afgelopen jaren zag ik van dichtbij hoe Martin zich vol overgave door God laat leiden in zijn leven, gezin en roeping. Ik ben blij dat hij in dit boek zijn levenslessen met ons deelt! Wim Hoddenbagh – Spreker
De Stille stem van God
De Stille stem van God
God verlangt ernaar met ons te communiceren. Communicatie en relatie horen zo bij het wezen van God, dat we niet kunnen volhouden dat Hij ooit is opgehouden met spreken. Door woorden schiep Hij de hemel en de aarde, en genas Jezus de zieken die tot Hem kwamen. Met woorden verkondigde Hij mensen vrijheid en vergeving. En door woorden verspreidden de apostelen zijn boodschap over deze aarde. Vanuit zijn liefde verlangt Hij naar relatie met ons, en naar een goed gesprek. Hij spreekt op verschillende wijzen. Door de Bijbel. Via onze gedachten en ons geweten. Door omstandigheden en bij monde van anderen. Maar ook heel direct en persoonlijk, met stille stem. In dit boek vertelt de schrijver over zijn eigen ervaringen met die influisteringen van God. Ook neemt hij ons mee door de Bijbel, om ons te laten zien dat God altijd gesproken heeft en hoe Hij spreekt. Bill Hybels leert ons hoe we de stem van God kunnen herkennen, hoe wij kunnen bepalen of wat wij horen werkelijk een woord van God is, en hoe we met vrijmoedigheid gehoor kunnen geven aan de stille influisteringen van onze hemelse Vader. De stille stem van God is een krachtig boek voor iedereen die verlangt naar een intiemere omgang met God, en wil groeien in gehoorzaamheid en toewijding.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels