Heilige Geest

De Heilige Geest is onderdeel van de drie-eenheid van God. God is de som van Vader, Zoon en Heilige Geest.

Toen Jezus de aarde verliet zei Hij: “Maar het is waar wat ik jullie zeg: het is beter voor jullie dat ik wegga. Want als ik niet wegga, zal Hij die jullie moet bijstaan, niet komen.” Johannes 16:7

De Heilige Geest is een persoon De Heilige Geest is een persoon. Hij kwam als plaatsvervanger van Jezus. Jezus was een mens van vlees en bloed en kon maar op één plaats zijn. De Heilige Geest kan overal tegelijk zijn. Op het moment dat je tot geloof komt, maakt de Heilige Geest woning in je.

Wat doet de Heilige Geest:

Hij geeft ons kracht (Handelingen 1:8) Hij coacht ons (Romeinen 8:26) Hij troost ons (Johannes 14:16) Hij overtuigt ons van verkeerde dingen (Johannes 16:8) Hij helpt ons om vrij te zijn (2 Korinthe 3:17) Hij overtuigt ons wie we zijn: kind van God (Romeinen 8:16) Hij wijst de weg (Johannes 16:14) Hij geeft ons Gods liefde (Romeinen 5:5)

De Heilige Geest zoekt christenen waar Hij volledig door heen kan werken. In hoeverre zijn wij bereid om ons over te geven aan de Heilige Geest? Hij wil wel, maar wij ook?

56 Kruimels
Kaart - Johannes 15:15 - Belijdenis - Wie in Mij Blijft
Kaart - Johannes 15:15 - Belijdenis - Wie in Mij Blijft
Christelijke enkele kaart aan de hand van Johannes 15:15 "Wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen." gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
De gereedschapskist van de Heilige Geest
De gereedschapskist van de Heilige Geest
Jezus beloofde dat iedereen die in Hem gelooft de volgende tekenen zal doen: demonen uitdrijven, spreken in onbekende talen en zieken gezond maken. In 1 Korinthe 12 noemt Paulus nog zes andere Geestesgaven die God aan de gemeente, als het lichaam van Christus, wil geven. Het zijn gereedschappen waarmee we onze bediening kunnen uitvoeren in afhankelijkheid van de Geest. Als Jezus ons die Geestesgaven heeft beloofd, waarom zien we er dan nu zo weinig van? Hoe functioneerden die gaven eigenlijk in de tijd van Jezus, bij de eerste christengemeenten en in de kerkgeschiedenis? En hoe zouden we ze nu kunnen en moeten gebruiken? Dit bijbelstudieboek is geschikt voor een persoonlijke of gezamenlijke zoektocht naar de betekenis van de Geestesgaven in het verleden, het heden en de toekomst. Maar liefst acht keer herdrukt en nu in een nieuw jasje!
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Op weg naar pinksteren
Op weg naar pinksteren
Een dagboek bestemd voor de tijd van Pasen tot Pinksteren en concentreert zich op het werk van de Heilige Geest. Leidraad is de brief van Paulus aan de Efeziërs. Het is geschreven voor persoonlijk gebruik, maar ook geschikt gemaakt als projectboek voor kerkelijke gemeenten.
Welkom in de strijd
Welkom in de strijd
Dit boek is geschreven voor jongeren die in waarheid belijdenis van het geloof hebben afgelegd. Je staat aan het begin van de weg en de Boze is erop uit je te laten struikelen. Hoe blijf je staande te midden van alle gevaren? Bovendien leef je in een tijd waarin de wereld weinig van God wil weten. Dat maakt het geloven best moeilijk en ingewikkeld. Je voelt jezelf soms zwak en kwetsbaar. De Heere heeft echter de geestelijke wapenrusting gegeven waardoor je staande mag en zult blijven. Je hoeft geen sterke christen te zijn in jezelf. De Heere wil dat je krachtig wordt in Hem en in de sterkte van Zijn macht. Zo krijg je de opdracht de geestelijke wapenrusting werkelijk aan te doen. Op begrijpelijke en praktische wijze legt de schrijver de noodzaak en de betekenis van de verschillende onderdelen van de wapenrusting uit. Ook heel waardevol voor hen die langer geleden belijdenis van hun geloof aflegden.
Heilige Geest, leid mij
Heilige Geest, leid mij
Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God (Romeinen 8:14). Eén van de eerste dingen die kinderen zeggen als ze een beetje beginnen te praten is: 'Zelf doen.' Als ouders vinden we het vaak mooi en gezond om dat uit hun monden te horen. En zelf doen is goed! Ook Vader-God geniet als zijn kinderen uitgroeien tot volwassen christenen, die verschil maken in deze wereld en vrucht dragen voor zijn Koninkrijk. God weet dat ze daarvoor twee dingen nodig hebben: zijn Zoon, om in herstelde verhouding met de Vader te komen; zijn Geest, om God zichtbaar te kunnen maken aan een wereld die Hem niet kent. Maar 'zelf doen' is wat anders dan 'alleen doen'. Iedere christen weet dat 'alleen doen' in het geloofsleven niet leidt tot geestelijke groei en geestelijke vruchten. Leven als christen betekent leven in overgave. Je laten leiden door de Heilige Geest, zodat je wordt gevormd naar het schitterende beeld van Christus. Stormie Omartian schreef er dit praktische boek over: Heilige Geest, leid mij. Ze besluit haar voorwoord met de woorden: 'God wil je leiden naar plaatsen waar je zonder Hem niet kunt komen, en dat doet Hij door de kracht van zijn Geest. Laat je leiden door Hem en laat je door Hem toerusten. Als je zijn stem leert verstaan, verandert je leven voorgoed. En wil je nooit meer anders.'
Einstein en de kunst van het zeilen
Einstein en de kunst van het zeilen
Einstein en de kunst van het zeilen neemt je mee op een enerverende zoektocht naar de rol van de leidinggevende. Van dit managementboek zijn ruim 37.500 exemplaren verkocht! 14e DRUK MEER DAN 50.000 EXEMPLAREN VERKOCHT Einstein en de kunst van het zeilen neemt je mee op een enerverende zoektocht naar de rol van de leidinggevende. Nieuwsgierige, onderzoekende en uitdagende vragen brengen je op het spoor van het leiderschap van de nieuwe tijd. Diverse denksporen helpen je te ontdekken wat leiderschap voor jou kan zijn. Dat maakt Einstein en de kunst van het zeilen tot een uniek lees- en werkboek. Einstein... Op je tocht word je vergezeld door de grote denker Einstein: de personificatie van de vasthoudende onderzoeker en briljante vragensteller. Einstein voert je langs thematische hoofdstromen: wat zijn de centrale vragen rond leiderschap vandaag? Je staat stil voor momenten van reflectie: welke persoonlijke kenmerken maken mij tot een goede leidinggevende? Je ontdekt verschillende perspectieven op het fenomeen leiderschap: wat is voor een leidinggevende van belang om echt notitie van te nemen? ...en de kunst van het zeilen De vraag is niet hoe je (in het algemeen) een excellent leidinggevende kunt zijn, de vraag is hoe juist jij een excellent leidinggevende kunt zijn. Je persoonlijke kracht en het krachtenveld binnen je organisatie bepalen je mogelijkheden. Je lijkt op de zeiler, die zijn eigen kennis, kunde, vaardigheid en ervaring inzet, maar ook gebruik weet te maken van de elementen in het eco-systeem, zoals weer en wind, eb en vloed. Dit boek biedt een aantal theoretische kaders uit de Transactionele Analyse, Group Relations Theory en de Systeem- en Communicatietheorie. Het is echter vooral een handreiking bij de zoektocht naar en de worsteling met de rol van de leidinggevende in een snel veranderende omgeving.
Leven door de Geest
Leven door de Geest
’Als een jongen en een meisje met elkaar gaan verloven dan geven ze elkaar een ring. In die ring staat de naam van degene die je liefhebt. Die ring is een bewijs, een teken van wederzijdse liefde. De Heere Jezus nam de verlovingsring van Zijn aanstaande bruid mee naar de hemel, onze menselijke natuur. En als Hij daarop ziet dan denkt Hij aan Zijn bruid. Hij gaf ook een verlovingsring terug: de Heilige Geest, die op Pinksteren kwam wonen in de gemeente.’ Ds. Vreugdenhil heeft een toegankelijk boek geschreven over het mooie, diepe en moeilijke hoofdstuk 8 van het bijbelboek Romeinen. De vragen aan het eind van elk hoofdstuk maken dit boek zeer geschikt voor onder meer (persoonlijke) bijbelstudies.
Kom, Heilige Geest!
Kom, Heilige Geest!
Heilige Geest
9789043537759
Een pleidooi voor een nieuwe uitstorting van de Heilige Geest. Kom, Heilige Geest! van Jan Pool is een inspirerende roep om een nieuwe uitstorting van de Heilige Geest in deze tijd. Toen de Geest op de Pinksterdag werd uitgestort, brak Gods koninkrijk krachtig door en hadden de christenen een grote impact op de maatschappij. Daarin speelde de Heilige Geest een grote rol, maar die rol vervult Hij jammer genoeg niet altijd meer. Er zit een grote kloof tussen wat we in de Bijbel lezen over de Geest en hoe de meeste gelovigen en kerken vandaag de dag functioneren. De auteur laat ons zien dat we een nieuwe uitstorting van de Geest nodig hebben, want als die ons werkelijk raakt, worden we vervuld met hemelse liefde en kracht en kan Gods koninkrijk ook doorbreken op aarde. Eerder verscheen van Jan Pool Onvoorstelbare genade.
Geleid door de Geest
Geleid door de Geest
Heilige Geest
9789087187309
In Romeinen 8 worden verschillende hoofdpunten van het Evangelie op inhoudsvolle en kernachtige wijze verwoordt. Te denken valt aan de voldoening van Christus aan Gods wet, de vrijspraak die een gelovige ontvangt, de leiding door de Heilige Geest, de aanneming tot kinderen, het uitzien van de schepping én van Gods kinderen naar de voleinding van alle dingen, het lijden dat een christen overkomt en de overwinning die hem door Christus ten deel valt. Octavius Winslow schreef over dit Bijbelhoofdstuk 35 meditaties, waarin hij al deze zaken behandelt. Winslow was predikant in Amerika en Engeland. Zijn vele nagelaten geschriften geven er blijk van dat hij de gave had om de Bijbel helder uit te leggen. Vertaald door Jasper J. Stam
Verborgen aanwezig
Verborgen aanwezig
In hun eerste en tweede geschenkboek hebben Manuel en Elvire (Lifeprints) samen met Tineke Tuinder aan de hand van zeven woorden en zeven ‘Ik ben’-uitspraken van Jezus geprobeerd de lezer te bemoedigen en te inspireren met overdenkingen, verhalen, gedichten, beelden en bijbelteksten die verwoorden hoe de aanwezigheid van Vader en Zoon handen en voeten krijgt in het dagelijkse leven. Een derde boek mocht dus niet ontbreken, een boek waarin ze de verborgen aanwezigheid van de Heilige Geest voor het voetlicht willen halen. In Verborgen aanwezig willen ze de lezer aan de hand van zeven bijbelse symbolen iets laten proeven van de rijkdom van de tegenwoordigheid van Gods Geest in het leven van een kind van God. Met woord en beeld bieden ze de lezer een inkijkje in de veelkleurigheid van Gods Geest.
Leven in Gods tegenwoordigheid
Leven in Gods tegenwoordigheid
Wat is er mooier dan leven in Gods tegenwoordigheid? Dit boek van Theo Visser wakkert mijn verlangen aan om Gods tegenwoordigheid opnieuw te willen ontdekken. Theo is in dit boek een inspirerende gids, vol van Gods woord en Gods Geest, vol van vurig verlangen.’ Jos Douma, predikant Plantagekerk Zwolle (GkV), auteur en docent spiritualiteit Wat is er mooier dan leven in Gods tegenwoordigheid? De Heer Jezus zegt in Johannes 17:3: ‘En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die U gezonden hebt.’ God kennen zoals je de mensen kent die dicht bij je staan. Leven in zijn nabijheid. Niet alleen straks in de eeuwigheid, maar ook nu al op aarde. De Heilige Geest wil je leiden naar een steeds diepere omgang met de Vader, zodat je leert leven in Jezus en een stralende christen zult zijn die Hem reflecteert. Dat maakt alles anders. Nieuw. Dan zal de vrucht van de Geest prachtig kunnen uitbotten in jouw leven en zul je de gaven van zijn Geest in beweging zien komen in je bestaan. Je zult Thuis zijn, nu al, bij Hem.
Golven van de Geest
Golven van de Geest
God is in onze dagen een vernieuwend werk begonnen in zijn kerk. Dit boek is geschreven voor een ieder die onderdeel wil zijn van die beweging. De hernieuwde aandacht voor het werk van de Heilige Geest en het verlangen om Gods Koninkrijk zichtbaar te maken in deze wereld breiden zich uit over alle geledingen van de kerk. In tijden van opwekking herleeft de eerste liefde en de kracht van onze jeugd. In een uniek overzicht van het vroege christendom maakt Peter van Beugen inzichtelijk hoe de kerk tegen de verdrukking in uitgroeide tot een krachtige beweging. Hoe vertalen wij de kracht van die beweging naar onze tijd? Golven van de Geest geeft een uniek overzicht van de actuele ontwikkelingen wereldwijd en in ons land. Charismatische vernieuwing wordt daar door sommigen met open armen, door anderen met scepsis ontvangen. Peter van Beugen (1966) herkent dit als geen ander en beschrijft de noodzaak van een cultuuromslag in de kerk. Impact stimuleert een nieuwe generatie deel uit te maken van de beweging om Gods koninkrijk zichtbaar maken in de wereld door radicaal discipelschap en in de kracht van de Heilige Geest.
Kracht Om Te Groeien - John Wimber
Kracht Om Te Groeien - John Wimber
John Wimber is zó bekend door de wonderbaarlijke verschijnselen die zijn prediking en gebeden begeleiden, dat velen hem zien als een wonderdoener. En hij heeft inderdaad stelling genomen tegen één van de meest verlammende dwalingen in het westerse christendom: het diepe wantrouwen tegen het bovennatuurlijke. Hoewel er vaak genezingen plaatsvinden in de samenkomsten die hij leidt, is hij geen gebedsgenezer. Hij predikt dat God bereid is en bij machte om onze ziekten te genezen als we Hem vertrouwen en als we ons openstellen voor de Heilige Geest. Maar Wimber beperkt zich daar niet toe. Hij verbaasde zijn, soms enthousiaste, aanhangers door het zwaartepunt van zijn onderwijs te verleggen naar gebed en heiligheid. En nu komt hij voor de dag met dit boek over het groeien naar geestelijke volwassenheid. Het boek vloeit voort uit zijn diepe bezorgdheid over de oppervlakkigheid en afkalving van het christendom in de westerse wereld. Kracht om te groeien geeft christenen vastigheid in hun ontwikkeling. Die vastigheid vinden ze in de hoofdpunten van dit boek: Het horen van Gods stem, het geloven van Zijn Woord, het zoeken van de Vader, de onderwerping aan Christus, het opnemen van je kruis, de afhankelijkheid van de Heilige Geest en de vervulling van de Grote Opdracht.
Jezus huilde
Jezus huilde
Jezus huilde van ds. H.J. van de der Veen bevat een aantal bijbelstudies over het emotionele leven van Jezus. Jezus kende een rijk gevoelsleven: Hij is bewogen, toornt, verheugt Zich, heeft lief, huilt, verlangt en is bedroefd. In deze bijbelstudies vraagt de auteur zich af hoe onze emoties gevormd en verdiept kunnen worden in de ontmoeting met Jezus. Actuele thema's als geloof en gevoel en het werk van de Heilige Geest komen aan de orde. Dit boek wil ons helpen om een beter zicht te krijgen op de plek die emoties hebben in ons (geloofs)leven. Het kan ons leren beter met onze gevoelens om te gaan. Met gespreksvragen voor kringen.
In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
De uitnodiging
De uitnodiging
Een boek vol zingevingsvragen dat je opnieuw laat nadenken over wat Gods liefde nu werkelijk inhoudt. Deze luxe jubileumuitgave van W. Paul Young’s ‘De uitnodiging’ is uitgebreid met een persoonlijke terugblik van de auteur. In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt ‘De uitnodiging’ met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die hoofdpersoon Mack krijgt, zullen je verbazen en wellicht net zo veranderen als ze hem hebben gedaan. W. Paul Young schreef ‘De uitnodiging’ oorspronkelijk als kerstgeschenk voor zijn kinderen, maar het werd voor meer dan 20 miljoen mensen ter wereld een van de schokkendste en tegelijk meest liefdevolle boeken over God die zij zouden lezen. ‘Het is een boek dat ik iedereen die ik ken aanraad. Het daagt je uit om alles waarvan je dacht dat het een zekerheid was, opnieuw te bekijken.’ – Sylvana Simons
De goede Helper
De goede Helper
‘Hans de Helper heeft altijd goede ideeën!’ roept Eva. ‘Hij helpt ons vast met een plan om die pestkoppen het pesten af te leren!’ Tom en Eva zijn heel gewone kinderen. Nét zo gewoon als jij en ik. En net als wij willen ze moedig en dapper zijn. Ze wonen in Avonturenstraat en daar beleven ze allerlei avonturen. Soms leuke, maar ook moeilijke of verdrietige. Als ze er zelf even niet uitkomen, kunnen ze altijd rekenen op hun beste vriend, Hans de Helper. Hij kent ze door en door en heeft altijd wel een oplossing. Samen met hem worden Tom en Eva steeds moediger en sterker. Ga je mee? Dit boek laat in herkenbare verhalen aan kinderen zien hoe ze met hulp van de Heilige Geest weerbaar kunnen zijn. Met o.a. verhalen over faalangst, pesten, vriendschap, verlies en eigenwaarde.
Groeien In Geestkracht - Martin Koornstra
Groeien In Geestkracht - Martin Koornstra
Ontdek hoe de kracht van de Geest op je leven kan toenemen De afgelopen jaren is de kracht van de Heilige Geest op mijn leven en onze teams enorm toegenomen. Het is overweldigend om te zien dat we meer en vooral grotere genezings- en bevrijdingswonderen meemaken, dat we specifiekere woorden van kennis ontvangen en mensen vaker overweldigd worden door Gods heerlijkheid. Na vijfentwintig jaar fulltime bediening is het opvallend dat we plots in zo’n geestelijke versnelling zitten. Het verlangen om deze nieuwe ervaringen en de geleerde lessen door te geven is groot. We voelen de opdracht om anderen mee te nemen in dit veranderingsproces, zodat het zich nog meer vermenigvuldigt. Toch is dit boek geen simpele lijst met tips en trucs om snel meer wonderen mee te maken. Groeien in Geestkracht heeft ook alles met de transformatie van je hart en je karakter te maken. Een pijnlijk en langzaam proces. Maar juist daardoor gaan we steeds meer op Jezus lijken en precies daaraan wil God zijn kracht graag verbinden. We dromen van een nieuwe beweging van Gods Geest over mensen zoals jij, zodat uiteindelijk de hele kerk door de hemel in vuur en vlam gezet wordt. Aanbevelingen Zou jij meer impact willen hebben op de mensen die jij ontmoet? Dit fantastische boek wakkert niet alleen je verlangen aan naar meer Geestkracht op je leven, maar beantwoordt ook de vraag hoe je daarin kunt groeien. Martin neemt je mee in openhartige, persoonlijke getuigenissen en Bijbelse voorbeelden. Jij bent bestemd samen met Jezus te regeren en wie gelooft, zal dezelfde werken doen als Jezus, zelfs grotere (Johannes 14:12). Astrid Feddes – Stichting Destined to Reign en Credo Ministries Sinds mijn studententijd bid ik dagelijks dat de kerk van Nederland weer gevuld wordt met Gods glorie en Gods Geestkracht. Bij het lezen van dit prachtige boek proef ik op elke bladzijde hetzelfde diepe verlangen. De afgelopen jaren zag ik van dichtbij hoe Martin zich vol overgave door God laat leiden in zijn leven, gezin en roeping. Ik ben blij dat hij in dit boek zijn levenslessen met ons deelt! Wim Hoddenbagh – Spreker
Altijd nabij
Altijd nabij
Velen van ons zijn oververmoeid. Van de lasten die we dragen en de uitdagingen waar we voor staan. We hebben vragen die we niet kunnen beantwoorden en problemen die we niet kunnen oplossen. Maar er is goed nieuws. De heilige Geest is onder ons, Hij is altijd nabij. Met dit boek wil Max Lucado lezers helpen ontdekken wie de Geest is en hoe de Geest kan helpen. God wordt niet gehinderd door wat ons belemmert. Moeiten horen bij het leven, maar ze hoeven ons leven niet te bepalen. Met hulp van de Geest kunnen we in vertrouwen elke moeite doorstaan en (weer) blij en enthousiast worden. Max Lucado is voorganger in de VS en schrijft daarnaast graag ‘voor mensen die niet van lezen houden’. Van veel van zijn boeken zijn al meer dan een miljoen exemplaren verkocht.
Vruchten van de Bron
Vruchten van de Bron
Christenen geloven dat het hun bestemming is vrucht te dragen voor God en mensen. Dit komt tot uiting in hun persoonlijke leven maar ook in het samen gemeentezijn. In dit boek werkt de auteur dat uit in de thema’s vruchtbaar bijbelgebruik, vruchtbare vertolking, vruchtbare leiders en vruchtbare kerken. Deze thema’s zijn belangrijk voor een heilzame en duurzame geloofs- en gemeenteopbouw. Bij de uitwerking staan de bijbelse kernwoorden geloof¸ hoop en bovenal liefde centraal. Vruchten van de Bron is geschreven in aansluiting op Leven uit de Bron en Groeien bij de Bron. Met een voorwoord van dr. Arjan Plaisier, docent Spiritualiteit aan de Protestantste Theologische Universiteit.
Vruchtdragen voor Hem
Vruchtdragen voor Hem
Vrucht Dragen
9789058297259
Vrede, blijdschap, lankmoedigheid, geloof, liefde, matigheid, goedertierenheid, zachtmoedigheid, goedheid. Hoe kan in jouw leven de vrucht van Gods Geest groeien zodat je op Hem gaat lijken? En wat doe je met vragen als: Ben ik behouden? Ken ik Christus wel diep genoeg? In Vruchtdragen voor Hem legt dominee Vreugdenhil aan de hand van de brief aan de Galaten uit wat het betekent om in Christus te zijn en vrucht te dragen. Zoals een bloem vanuit het hart verschillende bloemblaadjes voortbrengt, zo werkt de Heilige Geest ook: de kern is de liefde, waarop bladeren van blijdschap en vrede rusten. In zijn geheel vormt deze negenvoudige vrucht een beeld van Christus. De vragen aan het eind van ieder hoofdstuk maken dit boek zeer geschikt voor onder meer persoonlijke bijbelstudie. Ds. C.G. Vreugdenhil is predikant van de Gereformeerde Gemeente te Vlissingen. Van zijn hand verschenen onder andere: Bekering ook voor jou?, Levend geloof en Als je bidt...
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels