Boek
Kijk op de ziel
Paperback
56 pagina's
Nederlands
2020
9789043534819
Kijk op de ziel

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Kijk op de ziel van theologe Martine Oldhoff is een gespreks- en bezinningsboek dat de betekenis van de ziel in het christelijke geloof verwoordt. De ziel duikt overal op. Van seizoenen lang in ‘Kijken in de ziel’ op de televisie tot in het spirituele tijdschrift Happinez. Tegenwoordig nemen veel gelovigen het woord minder gemakkelijk in de mond. Dat is jammer, want eeuwenlang was de ziel een bekend begrip in kerk en theologie. Oldhoff werpt een nieuw licht op dit oude woord. Kijk op de ziel biedt je theologische verdieping, actuele voorbeelden en veel stof tot nadenken. Een bezinningsboek dat leidt tot diepe geloofsgesprekken met vrienden, familie of gemeenteleden.

ISBN
9789043534819
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
56 pagina's
Gewicht
89 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 0,6 cm

Meer zoals dit

De retraite
De retraite
In ‘De retraite’ stelt Kees Postma het voorgangerschap aan de kaak, met zelfspot en humor met een scherp randje. David, een vermoeide voorganger, verbaast zich regelmatig over de christelijke cultuur, de kerk en alles wat daarbij hoort. Voortdurend speelt de volgende vraag door zijn hoofd: ‘Should I stay or should I go?’ Ten einde raad besluit hij een retraite te gaan volgen in Ierland, samen met andere opgebrande herders uit verschillende denominaties. Diepe geestelijke lessen en knotsgekke situaties wisselen elkaar af. In dit boek wordt duidelijk dat een herder ook maar een schaap is, en dat om jezelf kunnen lachen even helend kan zijn als een gereformeerde drietrapsraket vanaf de preekstoel. ‘Hilarisch en pijnlijk herkenbaar. Geniet van dit kostelijke boek en wees lief voor uw voorgangers en predikanten.’ - Henk Stoorvogel ‘Heerlijke humor met diepgang. Humor die spiegelt en stimuleert! Een grote aanrader.’ - Rob Favier ‘Voor elke zich (te) serieus nemende predikant, voorganger, geestelijk leider, missionaris, kerkplanter, aanbiddingsleider die wil groeien in genade is dit verhaal een waardevolle spiegel.’ - Arie de Rover
Kom en zie
Kom en zie
Al eeuwenlang is de tijd rondom Pasen een tijd van bezinning. Dit veertigdagenboek helpt je hierbij en geeft woorden van verstilling, verscherping en vertroosting, om zo in deze veertigdagentijd je ogen te richten op Jezus. Het zien op Jezus doen we door te kijken door de ogen van de gelovige van vroeger en nu. Wat zagen zij van Jezus en wat zegt ons dat? Deze veertig dagen ga je op weg en kijk je naar Jezus door middel van overdenkingen, gedichten, vragen en opdrachten. Zo leer je in deze dagen zien wat het betekent dat Christus ons lief heeft gehad tot in de dood. Eén ding is zeker: we zullen nooit uitgekeken raken. Een prachtig cadeau voor jezelf of die ander in de 40dagentijd.
Gezien, gekend, geliefd
Gezien, gekend, geliefd
Liefde
Identiteit
9789043535779
'Gezien, gekend, geliefd' van Gary Chapman ('De vijf talen van de liefde) en York Moore is een pastoraal-pyschologisch boek over de manier waar God jouw liefdestaal gebruikt om met je te communiceren. Gezien, gekend, geliefd van Gary Chapman (De vijf talen van de liefde) en York Moore is een pastoraal-pyschologisch boek over de manier waar God jouw liefdestaal gebruikt om met je te communiceren. In elk van ons schuilt het diepe verlangen om Gods aanwezigheid in ons leven te ervaren. In Gezien, gekend, geliefd onderzoeken de auteurs hoe God, de Schepper van het heelal, heel persoonlijk communiceert met zijn kinderen. Dit boek reikt praktische handvatten om te ontdekken wat jouw eigen liefdestaal is en hoe God die taal gebruikt om met je te communiceren. Wanneer we weten wat onze liefdestaal is, ontdekken we hoe God spreekt maar ook luistert, en op welke manier Hij daarmee betrokken is op ons leven. Zo krijgt ons leven werkelijk zin en betekenis.
Onvoorstelbare genade
Onvoorstelbare genade
In ‘Onvoorstelbare genade’ staat Jan Pool stil bij de kerngedachte van het evangelie: genade. ‘Onvoorstelbare genade’ van Jan Pool is een populair-theologisch boek over genade. De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.
Oerbrood
Oerbrood
‘OERBROOD is geschreven om jou te helpen in je keuze voor een leven zonder schijn. Daar is volgens ons meer voor nodig dan het simpelweg regelmatig bezoeken van een kerkdienst of het aangesloten zijn bij een kerkelijke gemeente. Het is ons verlangen dat dit boek je helpt te groeien in geloof én als persoon, waardoor jij een leven leeft dat geloof handen en voeten geeft. Een leven dat Jezus bekendmaakt.’ OERBROOD raakt de grote thema’s van ieder mensenleven aan: van vergeving tot loslaten en van vechten voor je gelijk tot het leven in vreugde. Geest, ziel en lichaam worden betrokken in het proces van groei dwars door deze thema’s heen. Groei in geloof én als persoon. OERBROOD bevat zestien hoofdstukken die je stuk voor stuk aan het denken zetten, die soms schuren, maar altijd als doel hebben jou op te bouwen. De 3 letters OER staan voor: O: Opschrijven & Observeren E: Erkennen & Eerlijk zijn R: Repeteren & Reflecteren
De zaaier, de koning en de erfgenaam
De zaaier, de koning en de erfgenaam
Bijbelstudie
9789043536509
Prikkelende en verrassende bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. De zaaier, de koning en de erfgenaam door Bart van Nes is een bijbelstudieboek over de gelijkenissen, dat zowel zelfstandig als in groepen te lezen is. De verhalen van Jezus prikkelen onze verbeelding, wekken ons verlangen op en ontregelen onze verwachting. Deze ervaringen heeft de auteur met het lezen van de gelijkenissen die Jezus vertelde. In dit boek deelt hij deze ervaringen. Hij legt de gelijkenissen uit die te vinden zijn in het Evangelie van Matteüs. Iedere gelijkenis zegt iets over het Koninkrijk van God, samen vormen ze een prachtig beeld van waar het om gaat in dit Koninkrijk. Een prikkelende en verrassende kijk op de gelijkenissen. Geschikt voor persoonlijke lezing maar ook voor samen lezen in kringen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels