Boek
Leren bidden
2016
9789462786387
Leren bidden

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Zeer complete leidraad voor het gebed

In dit boek geeft Matthew Henry talloze praktische aanwijzingen om de gelovige te helpen als hij wil bidden.

Aan de orde komen het aanspreken van God, het belijden van de zonde, het bidden om Gods genade, het bidden voor anderen en de dankzegging. Henry geeft ook veel voorbeelden van gebeden, zoals morgen- en avondgebeden. Het boek bevat verder een parafrase van het Gebed des Heeren en een aantal gebeden die gebruikt kunnen worden door mensen die geen vrij gebed kunnen doen, waaronder gebeden voor kinderen.

Aan deze verhandeling over het gebed zijn drie preken van Matthew Henry over het gebed toegevoegd.

ISBN
9789462786387
Auteur(s)
Afmetingen
22,3 cm × 15,9 cm × 3,7 cm

Meer zoals dit

Mannen uit de Bijbel
Mannen uit de Bijbel
9789087186838
In Mannen uit de Bijbel maken we kennis met bekende en minder bekende mannen uit het Oude en Nieuwe Testament. Diverse levensomstandigheden en allerlei karaktertrekken van mannen komen aan de orde. Al lezend zult u ontdekken dat er wat dat betreft niets nieuws onder de zon is. Dat maakt het dagboek en het onderwijs dat erin te vinden is - zowel voor het dagelijks als voor het geestelijk leven – uiterst actueel. De dagboekstukjes zijn samengesteld aan de hand van de Bijbelverklaringen van Matthew Henry. Een graag gelezen Engelse predikant die bekend staat om de pastorale toon in zijn geschriften. Samengesteld door J. Kranendonk-Gijssen
Spreken in tongen
Spreken in tongen
Spreken in tongen. Wat is dat eigenlijk? Is het een eenmalige gebeurtenis? Was dit alleen voor het begin, na het ontstaan van de gemeente? In deze tijd spreekt een groot aantal christenen in tongen. Wat is de bedoeling daarvan? Dit boek geeft veel antwoorden. Wouter van Leeuwen is opgegroeid met het rooms-katholieke geloof. Na het kopen en gaan lezen van een Bijbel leerde hij het evangelie kennen en is op zijn 24e tot persoonlijk geloof in de Here Jezus gekomen. Hij is verder gegroeid in het geloof, getrouwd, vader en opa geworden. Momenteel is hij actief deelnemer van een evangelische gemeente in zijn woonplaats. Spreken in tongen, wat is dat? Wat zegt de Bijbel er allemaal over? Er heerst nogal wat onbekendheid en verwarring over dit onderwerp, terwijl het toch zo duidelijk genoemd en uitgebreid besproken wordt in de Bijbel. In dit boek word je meegenomen op een reis langs alle Bijbelteksten die met het spreken in tongen te maken hebben. Voors en tegens worden besproken. Afhankelijk in hoeverre dit onderwerp voor jou bekend is, geeft dit bekende, vernieuwende en verrassende inzichten. Het spreken in tongen blijkt Geestelijke communicatie te zijn tussen God en Zijn kinderen.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Rijmpjes en gebedjes  -   Praten met God
Rijmpjes en gebedjes - Praten met God
Bidden
Gebed
9789060676592
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Bidden voor het eten _ Bidden voor het slapen \* Gebedjes voor kinderen
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Bidden
Bidden
Bidden
9789051945362
In dit prachtige boek behandelt Tim Keller een kernbegrip uit het christelijk geloof: het gebed. Hoewel het zo belangrijk is, weten veel mensen niet goed hoe te bidden. In zijn inmiddels bekende heldere en aansprekende stijl en aanpak schreef Keller een boek boordevol Bijbelse wijsheid en praktische adviezen. Uit hoofdstuk 1: Bidden is de enige weg waarlangs je tot echte zelfkennis komt. Het is ook de belangrijkste weg waarlangs we diepgaande verandering ervaren - het aanbrengen van een andere ordening in de dingen die we liefhebben. Door middel van gebed geeft God ons ontzettend veel van de onvoorstelbare dingen die hij voor ons in petto heeft. Ja echt, bidden maakt het veilig voor God om ons veel van de dingen te geven waar we het meest naar verlangen. Het is de manier waarop we God kennen, de manier waarop we God eindelijk als God behandelen. Gebed is gewoon de sleutel tot alles wat we moeten doen en moeten zijn in dit leven. We moeten echt leren bidden. We moeten wel. Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verschenen van hem een groot aantal titels, waaronder de bestseller In alle redelijkheid - Christelijk geloof voor welwillende sceptici. Van dit boek zijn inmiddels meer dan 20.000 exemplaren verkocht. Van Tim Kellers boeken zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels