Boek
Zes parels in de hemel
Paperback
216 pagina's
Nederlands
2023
9789083355085
image src not defined

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De Dominicaanse Rosmery groeit op in de Caraïben en komt al op jonge leeftijd in aanraking met Jezus. Ze verhuist naar Nederland voor haar studie als ze negentien jaar is. Daar ontmoet ze haar grote liefde Johannes met wie ze trouwt en gelukkig is. Plots krijgt haar leven een andere wending. Er volgen roerige jaren. Verdriet, blijdschap en zorgen wisselen elkaar af. Ze krijgt te maken met onbeantwoord gebed en komt daardoor in de knoop met haar geloof. Er volgt een lange periode waarin de ‘waarom’ vraag haar kwelt. Er is stilte, er komt geen antwoord van God op die ene vraag. Ondanks alles houdt ze zich toch vast aan wat haar al die jaren op de been gehouden heeft: hoop en troost van God. Zes parels in de hemel is het hartbrekende en meeslepende waargebeurde verhaal van Rosmery. Over de auteur Nirky Postema (1981) heeft van jongs af aan liefde voor schrijven. Het begon als kind toen ze in haar notitieboekjes vele gedichten en liedjes schreef. Ook is ze dol op het lezen van waargebeurde verhalen. Al jaren had ze een droom om ooit zelf een boek te schrijven. Na een moeilijke fase in haar leven besluit ze daarover te schrijven in haar autobiografische roman Zes parels in de hemel. In haar boek biedt ze de lezer een uniek inkijkje in een andere cultuur. Met haar verhaal wil ze de lezer meenemen in haar momenten van hoop, wanhoop, terugkerende tegenslagen en volharding.

ISBN
9789083355085
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
216 pagina's
Gewicht
222 g
Afmetingen
18,2 cm × 12,3 cm × 1,5 cm
Thema's

Meer zoals dit

Bertweter
Bertweter
Leven is het omgekeerde van nevel, waar ben jij het liefst? BertWeter betekent niet dat Bert Reinds alles beter weet, of een wijsneus is, maar de auteur wil wel graag zijn kennis en levenservaring met je delen. De inhoud van dit boek bestaat uit columns en inspiratietips. Voor elke week is er wel iets te halen. De ene keer een beetje stekelig, dan weer humoristisch, overgoten met een flinke dosis zelfspot. Gebeurtenissen, anekdotes, en ‘familiedrama’s’ onder het mom van: ‘Doe maar gewoon dan is het al ingewikkeld genoeg’. Thema’s zijn onder andere: vaderschap, echtheid, kwetsbaarheid, zinvol leven, uitdagingen, gewoontevorming, geloof en opvoeding. Ik hoop dat het lezen een glimlach op je gezicht veroorzaakt, een traan wanneer het verhaal je raakt, een aanmoediging als je dreigt te verslappen, en een handen-uit-de-mouwen-steken reactie als je ontdekt dat jij het heel goed hebt en je naaste wat minder. Geniet ervan als je dit leest en even een moment met jezelf hebt.
Proclameren
Proclameren
Verlang en zoek jij ernaar dat de Bijbel jou (meer) aanspreekt en steun geeft in je dagelijks leven? Ben je benieuwd wat God zegt over Zichzelf en jouw identiteit in Christus? Of misschien wil je weten wat de Bijbel zegt over bepaalde situaties? In 'Proclameren' ordent auteur Marit Goessens teksten uit de Bijbel op een overzichtelijke manier waardoor je snel de beloften en uitspraken kan vinden waar je naar op zoek bent. Je wordt aangemoedigd om de woorden hardop uit te spreken, of te wel te proclameren. Laat God jouw leermeester zijn. Hij verlangt er naar dat je de waarheid over Hem en jezelf gelooft en belijdt, dat je overwinningen boekt en in vrijheid leeft. 'Proclameren' leert je Gods woord uit te spreken en te ervaren dat het levend en krachtig is. Een doe- en studieboek voor tieners, volwassenen en bidders. Marit Goessens studeerde kinder- en jeugdpsychologie en wil mensen helpen om God en Zijn Woord beter te leren kennen. Spreek en hoor het Woord van God.
Nee is oké
Nee is oké
meer genieten, minder moeten Iedereen 'pleaset': je maakt het een ander naar de zin, maar vergeet wat je zelf nodig hebt. Dat kan uit de hand lopen en leiden tot vermoeidheid, stress en frustratie. Je denkt dat je niet genoeg doet en anderen je eigenlijk niet mogen. Dat is de 'please disease'. Carianne Ros en Michelle van Dusseldorp zijn ervaren therapeuten en zien het in hun praktijk keer op keer. Op basis van gesprekken met honderden mensen en grondige literatuurstudie ontdekten ze zeven 'pleasetypes'. In dit boek leggen ze deze uit. Via een eenvoudige test kan de lezer ontdekken welk type bij hem of haar hoort. Nee is oké biedt vele concrete adviezen om te groeien, zodat de lezer zelfbewuster in het leven kan staan en kan genezen van de please disease. Het boek geeft talrijke handreikingen voor een leven met minder moeten en meer vreugde. Carianne Ros en Michelle van Dusseldorp schreven allebei zeer succesvolle boeken. Carianne werd vooral bekend met Rust, waarin ze adviezen geeft om minder stress te ervaren. Michelle schreef Ik kan veranderen, met elf stappen voor innerlijke heling.
God Liefhebben Met Heel Je Verstand
God Liefhebben Met Heel Je Verstand
Voel jij je gefrustreerd, maak je je zorgen of worstel je met depressieve gevoelens? Ben je onzeker over wat je in bepaalde omstandigheden zou moeten doen? Vraag je je af of God werkelijk alles onder controle heeft? Waar je je ook bevindt en wat je omstandigheden ook zijn, God weet ervan en Hij is bij je. Hoe beter je Hem leert kennen, hoe meer hoop, bemoediging en vrede je zult ervaren. Ga mee op reis met Elizabeth George als ze zes leerzame Bijbelverzen onderzoekt die je zullen helpen… Gods doel voor je leven te ontdekken… en je daarnaar uit te strekken; de Heere in alles te vertrouwen… ook in dingen die je niet begrijpt; te denken aan wat waar en echt is… over God en over je leven; één dag tegelijk te leven… zonder angst of bezorgdheid; je weg te vinden in de doolhof van het leven… en daarin succesvol te zijn. Door het aanreiken van Bijbelse wijsheden en persoonlijke ervaring, helpt Elizabeth je om te gaan met het dagelijks leven, met situaties die moeilijk te begrijpen zijn en met lastige emoties. Ze nodigt je uit tot God te naderen en je te realiseren hoe groot Zijn liefde en genade zijn, ook in jouw leven! Over de auteur Elizabeth George Elizabeth George is de auteur van een aantal bestsellers, w.o. Een vrouw naar Gods hart. Samen met haar man Jim schrijft ze christelijke boeken voor het hele gezin. Wereldwijd zijn van dit echtpaar ruim 12 miljoen boeken verkocht. Elizabeth is een veel gevraagd spreekster op christelijke vrouwenbijeenkomsten. Jim en Elizabeth hebben kinderen en kleinkinderen. In onze webshop vind je nog meer boeken van het echtpaar Jim en Elizabeth George.
Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Dit is jouw moment
Dit is jouw moment
Sta je voor een uitdaging in je leven of zit je in een situatie die uitzichtloos lijkt? Laat het verhaal van Ester je dan hoop geven: er komt verlossing! Koningin Ester verborg haar Joodse identiteit. Voor iedereen was ze puur Perzisch. Maar toen nam de koning een besluit dat Esters volk zou vernietigen. Ze moest moeilijke keuzes maken. Zou ze zwijgen of zou ze spreken? Zou ze naar de koning gaan of niet? Ester had kunnen weigeren. Ze had versteend van angst kunnen blijven staan. Maar ze sprak. Ze ging. En God gebruikte haar om een volk te redden. Het is niet overdreven om te zeggen dat Esters moed de loop van de geschiedenis heeft veranderd. Het is ook niet overdreven om te zeggen dat God hetzelfde met jou kan doen. De bemoedigende boodschap in dit boek helpt je om uitdagingen aan te gaan en om je plek en verantwoordelijkheid in deze wereld te vinden.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels