Keuzevrijheid

3 Kruimels
Een God van mogelijkheden
Een God van mogelijkheden
Al eeuwenlang debatteren theologen over de vraag of God alles heeft voorbestemd of niet. Dat lijkt een theoretische discussie, maar hoe je hierover denkt, is zeer bepalend voor hoe je in het leven staat. Want waarom zou je bidden voor verandering als God alles van te voren weet en bepaalt? Waarom zou je werken aan je toekomst als alles al vastligt? En hoe kan God liefde zijn als Hij mensen schept in de wetenschap dat ze nooit voor Hem zullen kiezen en voor eeuwig verloren gaan? Het beeld van een God die alles van te voren weet en bepaalt, is zo ingeburgerd dat je zou denken dat het in de Bijbel staat. Maar klopt dat wel? De auteur laat vanuit de Bijbel zien dat God de mens veel keuzevrijheid geeft en dat Hij niet overal de uitkomst van weet. Hoewel Hij alle mogelijke toekomstscenario’s kent, ligt de toekomst bij Hem niet vast. Tot deze en andere opzienbarende conclusies komt de auteur door de Bijbel gewoon voor zichzelf te laten spreken. Laat de traditionele opvattingen voor wat ze zijn en ontdek hoezeer God hecht aan jouw initiatief en creativiteit. Jouw keuzes doen ertoe!
De wereld en de waarheid
De wereld en de waarheid
Je kunt zelf over- wegen wat waar of niet waar is ‘De Wereld en de Waarheid’ vertelt over het ontstaan van het geloof in God. De auteur laat zien dat het christelijk geloof voor iedereen, ongeacht achtergrond, afkomst of maatschappelijke positie, de enige en betrouwbare weg is om werkelijk gelukkig op deze aarde te kunnen leven. In het boek worden een aantal traditionele denkpatronen binnen de kerk vergeleken met de informatie, die de Bijbel daarover aanreikt. Ook het zicht op de toekomst van de mensheid wordt verduidelijkt aan de hand van Bijbelse informatie. Hoewel het lichaam van elk mens eindig is, zal zijn ziel nooit sterven. Die ziel heeft altijd een eeuwig leven, naar eigen keuze in het Koninkrijk van God of in het rijk van de satan. De kracht van het boek is dat elke gedachte wordt onderbouwd met één of meer Bijbelteksten. De lezer kan zelf afwegen wat waar of wat niet waar is. Men wordt vrijgelaten om die beslissingen te nemen, die hij of zij voor zichzelf verkiest.
Ken jezelf!
Ken jezelf!
Dit boek zet de lezer aan het denken over wie hij is. Sociaal wetenschapper en psychosociaal therapeut Willem van der Horst laat systematisch, stap voor stap, zien wat inzichten uit de sociale wetenschappen, de theologie en de filosofie ons kunnen vertellen over onszelf. Daarbij legt hij voortdurend verbanden met Bijbelse lijnen. Dat verklaart gelijk de ondertitel van dit boek: 'Bespiegelingen over een christelijk mens-beeld.' Het is een studieboek en tegelijk een boek voor iedere christen die open staat voor zelfreflectie. Willen van der Horst biedt dan ook geen droge theorie, maar een boeiende zoektocht. De praktijk komt voortdurend langs en daagt de lezer uit om concreet te kijken naar het leven van elke dag. Achtereenvolgens komen aan de orde: Wat maakt jou tot een herkenbaar en uniek mens? Hoe belangrijk is het verleden voor je eigen toekomst? Hoe belangrijk zijn je medemensen, ook voor het antwoord op de vraag wie jij bent? Wat betekent het dat je vrijheid, verantwoordelijkheid en bewustzijn hebt? Wat is je ziel? Hoe ben je spiegelbeeld van God?
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels