Wijsheid

6 Kruimels
Stromen van liefde
Stromen van liefde
Gun jezelf een moment op de dag om te bezinnen en je ziel te verfrissen met deze korte en krachtige overdenkingen uit de klassieke werken van Charles Spurgeon. Elke dag bestaat uit drie elementen: een bijbeltekst, een overdenking en een gebed. Stromen van liefde is een mooi uitgevoerd, hardcover dagboek met 180 stukjes. De overdenkingen bieden wijsheid en bemoediging voor het leven van alle dag.
Op zoek naar wijsheid
Op zoek naar wijsheid
Welke christen wil niet graag wijs leven? Hoe doe je dat? Komt wijsheid gebruiksklaar uit de Bijbel? Kunnen alleen christenen ware wijsheid kennen? Koos en Karin de Geest nemen hun lezers mee op een boeiende zoektocht naar Bijbelse wijsheid, onder meer in Job, Spreuken, Prediker en enkele deuterocanonieke boeken. De lezer zal merken dat je niet alles wat wijzen schreven, kritiekloos kan aanvaarden. Een wijze levenshouding wordt gekenmerkt door liefde, trouw, bescheidenheid, eerlijkheid, ijver, rechtvaardigheid, bezonnenheid en vroomheid. Het boek is geschreven voor 'gewone' christenen die op een laagdrempelige manier verder willen komen in hun kennis en die praktische aanwijzingen zoeken voor een goed leven.
Spreukendagboek
Spreukendagboek
Gods wijsheid voor het leven Spreuken is Gods boek met wijsheid. Het leert ons de essentie en het doel van een christelijk leven. In dit dagboek met een dagelijkse overdenking biedt Tim Keller zijn lezers een frisse, inspirerende les voor elke dag van het jaar op basis van verschillende passages in het boek Spreuken. Met zijn rijke kennis ontsluit Keller de wijsheid in de poëzie van Spreuken en leidt hij ons naar een nieuw begrip van wat het betekent om een eerlijk en rechtvaardig leven te leiden. Het Spreukendagboek is een boek dat lezers elke dag opnieuw kunnen gebruiken, jaar na jaar, om aan een diepere relatie met God te werken. Dit is de perfecte aanvulling op Kellers eerder verschenen Psalmendagboek.
Prediker voor jou
Prediker voor jou
Iedereen kent wel een aantal teksten uit Prediker, maar begrijp je ze ook? Prediker voor jou is een stevig bijbelstudieboek over Prediker. Het leven lijkt lucht en leegte te zijn, zegt Prediker. Maar wijsheid en vreugde zijn er ook! In dit boek gaan de auteurs niet alleen op zoek naar de zinloosheid en gebrokenheid van dit bestaan, maar ook naar de levenswijsheid die God ons leert en de levensvreugde die Hij ons geeft. Elk hoofdstuk bevat een duidelijke uitleg van de bijbeltekst en de boodschap van Prediker, gevolgd door laagdrempelige overdenkingen en praktische opdrachten voor verdere verwerking. Geschikt om alleen te lezen, maar ook voor bijbelstudie- of gespreksgroepen. Bij de bijbelstudies zijn ook filmpjes van de auteurs beschikbaar.
Vaders vol wijsheid
Vaders vol wijsheid
Vader, wat ben je van onschatbare waarde in het leven van je kind. Wat jij zegt bepaalt hoe je kind zichzelf ziet. Nu en later. Daarom heb je wijsheid nodig. Die is beschikbaar. Met dit boekje heb je daar iets van in handen. Wijsheid voor vaders kun je vinden in de Bijbel. Omdat de Here God daar zichzelf laat zien als de Vader bij uitstek. Ontzag voor deze Vader gaat je helpen om ook zelf een goede vader te zijn. Dit boekje is speciaal samengesteld voor vaders. Het gaat over Bijbelse wijsheid voor vaders. Aangevuld met 31 meditaties om die wijsheid te verdiepen. De schrijver, Willem de Vink, heeft het vaderschap zelf intensief doorleefd. Hij is een kind van gescheiden ouders en zelf vader van drie kinderen. Hij weet dat je als vader altijd weer meer wijsheid nodig hebt. Het begin van wijsheid is dat je wijsheid zoekt. Met 31 meditaties over wijsheid.
Ik Wens Je Wijsheid
Ik wens je de wijsheid van Jezus toe en zijn kracht om het kwaad te verdragen. Zijn wil om te doen wat de Vader hem vroeg en gehoorzaam te zijn zonder klagen. Ik wens je de wijsheid van Jezus toe nu het stormt van onzekere vragen. Ook voor jou is zijn g
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels