Boek
Artios-reeks - God gebruikt geweld
Paperback
168 pagina's
Nederlands
2021
9789088972799
Artios-reeks  -   God gebruikt geweld

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In de Bijbel komen we regelmatig gedeelten tegen die ons in verlegenheid brengen. Met name die passages waarin God geweld gebruikt of mensen de opdracht geeft om geweld te gebruiken roepen veel vragen op. Wat wil Hij nu tot ons zeggen in deze duistere bijbelgedeelten? Ook deze gewelddadige verzen maken immers onderdeel uit van het Woord van God. In dit boekje gaat de schrijver op een toegankelijke manier in op deze thematiek. Wikkend en wegend laat hij licht schijnen over duistere teksten. De ontdekking die in dit boekje gedaan wordt, is dat juist deze ‘vergeten’ bijbelgedeelten een dieper zicht geven op wie God is.

ISBN
9789088972799
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
168 pagina's
Gewicht
256 g
Afmetingen
20,7 cm × 12,8 cm × 1,9 cm

Meer zoals dit

Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
Vrouw vandaag
Vrouw vandaag
In dit boek willen de schrijfsters Wilma Samyn en Marieke den Butter laten zien hoeveel de Bijbel te zeggen heeft voor de vrouw vandaag. De wereld is vol van wegen die gebaand zijn door het feminisme, de moderne psychologie en wereldgelijkvormigheid. En allemaal zijn we geneigd om op die wegen te lopen. Maar midden tussen die wirwar van wegen loopt een pad. Het goede pad van eeuwige Bijbelse waarheid. In dit boek worden vele onderwerpen die met de vrouw van vandaag te maken hebben tegen het licht van de Bijbel gehouden. Van identiteit, huwelijk en kinderen tot gastvrijheid en generatiedenken. Het boek is een oproep aan vrouwen vandaag om te wandelen op die aloude Bijbelse paden, want alleen dan zullen vrouwen rust vinden voor hun ziel.
Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
Tijn blust het vuur
Tijn blust het vuur
Media
Sociale media
9789089014924
Gezellig voorleesboek voor peuters. Tijn wil graag filmpjes kijken op de tablet, maar zijn kijktijd is voorbij. Boos gaat hij naar buiten. Maar daar is Tessa, die een leuk plan heeft... Dit prentenboek is het eerste deel in de serie Mediawijs. Achterin het boek zijn tips opgenomen over het omgaan met moderne media in de opvoeding.
Artios-reeks  -   Op zoek naar vreugde in het ambt
Artios-reeks - Op zoek naar vreugde in het ambt
Het ambt van predikant, ouderling, diaken is een gave van God aan Zijn kerk. Hoewel het een zegen is, kan het ambt zomaar omgeven zijn met vragen: Wat is precies mijn roeping? Hoe houd ik het vol? Hoe blijf ik geïnspireerd? De vraag naar het eigene van het ambt is ook actueel: Wat is mijn taak? Dit boekje voegt aan al deze vragen er eentje toe: Hoe kunnen we ambtsdragers toerusten om hun taak met vreugde te (blijven) verrichten? Bij ambt hóórt immers vreugde. Dát beoogt deze uitgave. Voor bespreking in kerkenraden zijn gespreksvragen toegevoegd. 'Op zoek naar vreugde in het ambt' verschijnt onder redactie van P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder meer ds. J.J. ten Brinke, ds. M. van Dam, prof.dr. J. Hoek, ds. M. Maas, ds. A.J. Mouw en ds. A. Schroten.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels