Boek
Artios-reeks - Homoseksualiteit tussen Bijbel en actualiteit
Paperback
288 pagina's
Nederlands
2018
9789088970849
Artios-reeks  -   Homoseksualiteit tussen Bijbel en actualiteit

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Valt er over een bijbelse visie op homoseksualiteit nog iets nieuws te melden? Zijn de argumenten zo langzamerhand niet gewisseld? Nee, de actualiteit laat zien dat homoseksualiteit nog steeds zeer omstreden is. In kerkelijke kring komt meer openheid om dit onderwerp te bespreken. Tegelijkertijd lijkt er meer mist te ontstaan over de bijbelse argumentatie.

In dit boek kiest dr. A.A.A. Prosman voor een ruime bespreking van de bijbelse gegevens. Ook komt de rol van de kerk in een steeds veranderende cultuur aan de orde en geeft hij aandacht aan de kwetsbare positie van homoseksuele christenen in de kerk. Vanwege dat laatste sluit hij af met aandacht te vragen voor pastorale zorg.

ISBN
9789088970849
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
288 pagina's
Gewicht
370 g
Afmetingen
21 cm × 13 cm × 2,6 cm

Meer zoals dit

Vrouw vandaag
Vrouw vandaag
In dit boek willen de schrijfsters Wilma Samyn en Marieke den Butter laten zien hoeveel de Bijbel te zeggen heeft voor de vrouw vandaag. De wereld is vol van wegen die gebaand zijn door het feminisme, de moderne psychologie en wereldgelijkvormigheid. En allemaal zijn we geneigd om op die wegen te lopen. Maar midden tussen die wirwar van wegen loopt een pad. Het goede pad van eeuwige Bijbelse waarheid. In dit boek worden vele onderwerpen die met de vrouw van vandaag te maken hebben tegen het licht van de Bijbel gehouden. Van identiteit, huwelijk en kinderen tot gastvrijheid en generatiedenken. Het boek is een oproep aan vrouwen vandaag om te wandelen op die aloude Bijbelse paden, want alleen dan zullen vrouwen rust vinden voor hun ziel.
Tijn blust het vuur
Tijn blust het vuur
Media
Sociale media
9789089014924
Gezellig voorleesboek voor peuters. Tijn wil graag filmpjes kijken op de tablet, maar zijn kijktijd is voorbij. Boos gaat hij naar buiten. Maar daar is Tessa, die een leuk plan heeft... Dit prentenboek is het eerste deel in de serie Mediawijs. Achterin het boek zijn tips opgenomen over het omgaan met moderne media in de opvoeding.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
Artios-reeks  -   Op zoek naar vreugde in het ambt
Artios-reeks - Op zoek naar vreugde in het ambt
Het ambt van predikant, ouderling, diaken is een gave van God aan Zijn kerk. Hoewel het een zegen is, kan het ambt zomaar omgeven zijn met vragen: Wat is precies mijn roeping? Hoe houd ik het vol? Hoe blijf ik geïnspireerd? De vraag naar het eigene van het ambt is ook actueel: Wat is mijn taak? Dit boekje voegt aan al deze vragen er eentje toe: Hoe kunnen we ambtsdragers toerusten om hun taak met vreugde te (blijven) verrichten? Bij ambt hóórt immers vreugde. Dát beoogt deze uitgave. Voor bespreking in kerkenraden zijn gespreksvragen toegevoegd. 'Op zoek naar vreugde in het ambt' verschijnt onder redactie van P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder meer ds. J.J. ten Brinke, ds. M. van Dam, prof.dr. J. Hoek, ds. M. Maas, ds. A.J. Mouw en ds. A. Schroten.
Onrustig is ons hart
Onrustig is ons hart
De wereld waarin we leven is competitiever, veeleisender en fragmentarischer dan die van pakweg een halve eeuw geleden. Vooral millennials merken dat en lijden eronder. Waar ben je veilig? Waar vind je rust als je je voortdurend moet meten met anderen? Hoe ontsnappen we aan de spiraal van consumeren en produceren? In dit boek verkent de auteur de status quo van een onbarmhartige wereld. En hij nodigt uit om op te staan. Om gejaagdheid en perfectiedrang eerlijk onder ogen te zien. Om rust te zoeken voor de ziel, te oefenen in loslaten en in het volgen van Jezus.
Hoopvol leven
Hoopvol leven
Dit is een gevoelig geschreven boek voor homoseksuele christenen en degenen die van hen houden. Het gaat in op drie belangrijke kwesties: 1. Wat is Gods wil voor seksualiteit? 2. Als het juist is dat volgens de Bijbel seksuele intimiteit voor homo’s uitgesloten is, hoe moeten zij dan omgaan met de eenzaamheid die daar vaak uit voortvloeit? 3. Hoe kunnen homoseksuele christenen genade ervaren die hen redt van verlammende gevoelens van schaamte en schuld? Hill ondersteunt zijn goed geschreven betoog met de verhalen van Henri Nouwen en Gerard Manley Hopkins, die beiden homo en celibatair christen waren. De schrijver opent een nieuw perspectief, waarin hij noch voor ‘genezing’, noch voor aanvaarding van relaties pleit, maar juist voor trouw midden in gebrokenheid.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels