Boek
Belaan met smart en hoon
Paperback
104 pagina's
Nederlands
2020
9789087182656
Belaan met smart en hoon

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In deze uitgave vindt u 49 overdenkingen die gebruikt kunnen worden om tijdens de zeven lijdensweken elke dag een moment stil te staan bij het bitter lijden en sterven van Christus. Luther heeft daarover een schat aan evenwichtig, Bijbels onderwijs nagelaten! Het voornaamste in het lijden van Christus is dat men overdenkt dat Hij geleden heeft in gehoorzaamheid aan Zijn hemelse Vader tot ons nut, én dat opdat de Schrift vervuld zou worden. Christus heeft gezegd tegen Zijn discipelen: 'Zie, wij gaan op naar Jeruzalem, en het zal alles volbracht worden aan de Zoon des mensen, wat geschreven is door de profeten.' Dát verdient onze aandacht! Het zal ons doen beseffen met hoeveel liefde Hij Zichzelf voor ons gaf. Dat zal een wederliefde verwekken. De overdenkingen zijn samengesteld door J. Kranendonk-Gijssen uit de nagelaten geschriften van dr. Maarten Luther.

ISBN
9789087182656
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
104 pagina's
Gewicht
129 g
Afmetingen
20,1 cm × 12,7 cm × 1 cm

Meer zoals dit

Machtige Arm, lijdende Knecht
Machtige Arm, lijdende Knecht
Jesaja 53
Theologie
9789087187323
Enkele van Luthers laatste colleges gingen over Jesaja 53. In een combinatie van wetenschappelijke exegese en actuele toepassing beschrijft Luther Jezus Christus als de lijdende Knecht. Gaandeweg komen veel thema’s ter sprake die Luther levenslang hebben beziggehouden. Dit boek kan zodoende uitstekend dienen als een kennismaking met Luthers theologie. De vertaling van dr. Gert van den Brink is de eerste Nederlandse vertaling ooit. Zijn tekst is trouw aan het Latijn en in eigentijds Nederlands. Hij heeft een verhelderende en deskundige inleiding geschreven, die helpt om de eeuwenoude tekst van Luther beter te begrijpen. Luthers verklaring van Jesaja 53 zal veel mensen aanspreken. Sommigen willen weten hoe de Reformatie dit hoofdstuk heeft gelezen. Anderen willen het lijden van de Knecht meditatief overdenken. Weer anderen zijn geïnteresseerd in de theologie van Luther. Allen zullen zij in dit boek veel van hun gading vinden.
Goede Vrijdag
Goede Vrijdag
De vraag waar alle geloofsvragen ten diepste op uitkomen: waarom moest Jezus aan het kruis sterven? Waarom stierf Jezus? Tom Wright betoogt in dit nieuwe boek dat we met elkaar het revolutionaire karakter van het kruis zijn kwijtgeraakt. Veel christenen denken dat het er bij de dood van Jezus om draait dat 'God mij redt van mijn zonden, zodat ik in de hemel kom'. Maar de schrijvers van het Nieuwe Testament hadden het over iets veel groters, iets veel explosievers. Iets dat mensenlevens hier en nu verandert. Paulus en de andere apostelen nodigen ons uit deelnemer te worden in een revolutionaire beweging die begon op een goede vrijdag op een heuvel vlak buiten Jeruzalem. Over Tom Wright: Hij is de vruchtbaarste Bijbelgeleerde van deze generatie. Sommigen noemen hem de belangrijkste apologeet sinds C.S. Lewis. (Christianity Today) N.T. (Tom) Wright (1948) is een vooraanstaande Britse nieuwtestamenticus. Hij is tevens voormalig bisschop van Durham in de Anglicaanse Kerk (2003-2010); in die periode was hij ook lid van het Britse Hogerhuis. Momenteel is hij als onderzoeker verbonden aan Wycliffe Hall in Oxford.
Samen onderweg naar Pasen
Samen onderweg naar Pasen
In dit gezinsdagboek volg je samen 40 dagen lang de levensweg van Jezus. Elke week bevat een uitgebreid gezinsmoment en zes kortere stukjes met vragen, bijbelteksten, weetjes en creatieve opdrachten voor kinderen in de bassisschoolleeftijd. Ook is er voor elke week een puzzelstuk, waarop een deel van de lijdensweg te zien is. In de loop van de weken zullen er letterlijk en figuurlijk steeds meer puzzelstukjes op hun plek vallen. De verwijzingen in het Oude Testament komen ook aan bod. Zodat kinderen voor het eerst of opnieuw de bijbelse lijnen ontdekken die naar Gods reddingsplan voor de wereld leiden. Dit boek verschijnt in samenwerking met de HGJB. Rondom dit boek ontwikkelde de HGJB materiaal voor clubs en kerken. Gezin, club en kerk kunnen op die manier tegelijk met hetzelfde project aan de slag. Met de QR-code in het boek download je de paasviering, het spel ’30 seconds’ en een paasquiz. Een leuk en leerzaam gezinsdag voor de Veertigdagentijd. Omdat er voor elke dag een stukje geschreven is, kun je het beste op woensdag 9 maart starten om precies aan te sluiten bij Pasen.
Pasen in de grote stad
Pasen in de grote stad
'Moos en ik zijn al oud' zegt Kas. 'We hebben nog één wens. Het Paasfeest vieren in de grote stad. Dat feest duurt een week. Gaan jullie mee?' Bult kijkt naar Bink. 'Ik wil wel,' zegt Bult. 'En jij Bink?' Pasen in de grote stad is een bijbelvertelling op basis van Markus 11 en 14 tot en met 16, op AVI E3-niveau. Geschikt om voor te lezen aan groep 1 en 2, en voor groep 3 om zelf te lezen. Naast de verhalen staan de bijbehorende kleurplaten, zodat het een heel eigen boek wordt!
Kruistocht
Kruistocht
Tim Keller behandelt in dit nieuwe boek in zijn eigen, aansprekende stijl het verhaal van het leven van Jezus Christus. Hij laat daarbij niet alleen de weg naar eeuwig leven zien, maar ook de geschiedenis en het doel van onze wereld. Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden verschillende manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover: In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke uitgangspunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijk het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven. Anders gezegd: het helderste inzicht in het verhaal over de wereld - en hoe wij daarin passen - krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze. Net als in zijn andere aansprekende boeken spreekt Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in 'Kruistocht'een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.
Jezus leeft
Jezus leeft
Pasen
9789089120625
Het verhaal van Pasen uit de Prentenbijbel, in een mooi nieuw formaat boekje van 22 x 22.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels