Boek
Bidden met de Psalmen
Paperback
80 pagina's
Nederlands
2020
9789088972485
Bidden met de Psalmen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Bonhoeffer is als theoloog heel bekend geworden. Bidden met de Psalmen laat ons een andere kant van Bonhoeffer zien. In dit boek gaat hij uitvoering in op de bede 'Heer, leer ons bidden'. Hij doet dit aan de hand van de Psalmen, waarin hij verschillende gebedsonderwerpen onderkent, zoals de schepping, de wet, de Messias, de kerk en het lijden. Inclusief korte biografie van Bonhoeffer, geschreven door Eberhard Bethge. Een inspirerend boek, geschikt voor persoonlijke overdenking en om weg te geven of cadeau te doen.

ISBN
9789088972485
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
80 pagina's
Gewicht
131 g
Afmetingen
21,1 cm × 14 cm × 0,9 cm
Thema's

Meer zoals dit

Stille tijd notitieboek
Stille tijd notitieboek
Stille tijd
9789088973093
Het Stille tijd notitieboek wil vrouwen praktische handvaten bieden bij het houden van stille tijd. Het notitieboek bevat naast veel schrijfruimte ook verschillende bijbelstudiemethodes die vrouwen kunnen helpen om op verschillende manieren bijbelstudie te doen. Zo kun je op verschillende manieren tijd doorbrengen met God en een methode kiezen die bij je past. Het doel van het notitieboek is om dieper op de bijbelgedeelten in te gaan en om na te denken over hoe het Woord van God in de praktijk gebracht kan worden. Daarnaast zorgt het notitieboek ervoor dat je terug kunt lezen wat je eerder hebt geleerd, zodat je je steeds meer bewust wordt van Wie God is en wat Hij doet in jouw leven. Er is ook ruimte om gebeds- en dankpunten te noteren. Het notitieboek combineert inhoudelijke informatie over bijbelstudie met een eigentijdse, vrouwelijk vormgeving.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Veertigdagentijd
Veertigdagentijd
De Duitse theoloog Dietrich Bonhoeffer spreekt met zijn krachtige teksten nog steeds heel veel mensen aan, ook al is het meer dan 70 jaar geleden dat hij de dood vond. Dit niet-jaargebonden meditatieve dagboek bevat voor iedere dag een tekst van Bonhoeffer en een prachtige fullcolour foto. Het dagboek is te gebruiken in de 40dagentijd t/m Pasen. Het is geschikt voor individueel gebruik in de stille tijd of voor gebruik in een gespreksgroep of een samenkomst. Een prachtig cadeau om te geven of te krijgen in de Veertigdagentijd.
Bidden met de Psalmen
Bidden met de Psalmen
Psalm
Bidden
Gebed
9789088973567
Dietrich Bonhoeffer is als theoloog heel bekend geworden. Bidden met de Psalmen laat ons een andere kant van Bonhoeffer zien. In dit boek gaat hij uitvoering in op de bede ‘Heere, leer ons bidden’. Hij doet dit aan de hand van de Psalmen, waarin hij verschillende gebedsonderwerpen onderkent, zoals de schepping, de wet, de Messias, de kerk en het lijden. Inclusief korte biografie van Bonhoeffer, geschreven door Eberhard Bethge. Een inspirerend boek, geschikt voor persoonlijke overdenking en om als cadeau weg te geven. Eerder verschenen als paperback. Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) is een van de meest invloedrijke theologen van de twintigste eeuw.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Rijmpjes en gebedjes  -   Praten met God
Rijmpjes en gebedjes - Praten met God
Bidden
Gebed
9789060676592
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Bidden voor het eten _ Bidden voor het slapen \* Gebedjes voor kinderen
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels