Boek
Datgene waarboven niets groters gedacht kan worden
Paperback
192 pagina's
Nederlands
2023
9789043540285
Datgene waarboven niets groters gedacht kan worden

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een filosofisch boek over de zoektocht naar de oorsprong van de mens en het bestaan van God.

In Datgene waarboven niets groters gedacht kan worden presenteert filosoof Emanuel Rutten acht nieuwe argumenten voor het bestaan van God. Bestaat er iets waarboven niets groters gedacht kan worden? Iets subliems dat de oorsprong van de wereld is? Op verrassende en creatieve wijze combineert Rutten inzichten uit de metafysica, kennisleer, taalfilosofie en esthetiek om te komen tot zijn nieuwe argumenten voor het bestaan van een geestelijke grond van de werkelijkheid. Deze argumenten gaan dan ook verder dan de traditionele, bekende argumenten en bieden zo een originele kijk op de eeuwenoude vraag naar het bestaan van God.

ISBN
9789043540285
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
192 pagina's
Gewicht
320 g
Afmetingen
21,6 cm × 14,2 cm × 1,7 cm

Meer zoals dit

Planten uit de Bijbel
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Neushoorn en Narwal
Neushoorn en Narwal
Schepping
Dieren
9789085433750
Kinderen en dieren zijn een geweldige combinatie. In dit grote kartonboek (26 x 32 cm) vind je een overvloed aan verrassende dieren! Marieke ten Berge tekende niet alleen de bekende neushoorn, schildpad en dolfijn, maar ook de onbekende narwal, reuzeninktvis, hop en papegaaiduiker. Heerlijk om met je kleuter naar te kijken en verhalen bij te vertellen! Corien Oranje schreef teksten waarin de verwondering over Gods schepping doorklinkt.
Bloei als de bloemen
Bloei als de bloemen
'Bloei als de bloemen' van Morgan Harper Nichols is een prachtig vormgegeven, poëtisch boek vol rake teksten over levenskunst; een kleurrijk cadeau om te koesteren en door te geven. Met Bloei als de bloemen schrijft Morgan Harper Nichols een hoopvol feest, een genadevolle ontmoeting, een rustplaats voor het hart, een balsem voor je wonden en een lofzang op de vrijheid. Een ultieme liefdesbrief voor je hoofd, hart, ziel en lichaam. Vol hoop en reminders dat het leven zwaar kan zijn, maar juist daardoor ook zo waardevol. Dat het licht altijd weer doorbreekt, hoe donker het ook is. En dat je tot bloei komt, altijd. Een prachtig, poëtisch boek vol rake teksten, vergelijkbaar met bijvoorbeeld het werk van Rupi Kaur. Dit boek is een prachtig cadeau om te koesteren en door te geven.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Bewijs genoeg...
Bewijs genoeg...
Wat is er feitelijk over Jezus bekend? Een journalist ondervraagt dertien top-wetenschappers. Lee Strobel was rechtbankverslaggever bij een grote krant, de Chicago Tribune. Hij weet uit ervaring dat overtuigend bewijsmateriaal lang niet altijd tot de juiste uitspraak leidt. Als atheïst was hij tot de conclusie gekomen dat de verhalen over Jezus fabeltjes waren, totdat hij anders naar de feiten ging kijken. Hij ondervroeg dertien top-wetenschappers met kennis van zaken. Onder hen waren theologen, nieuwtestamentici, een archeoloog, een psycholoog en een medicus. En Strobel liet zich niet met een kluitje in het riet sturen. In dit boek zet hij de feiten over de man uit Nazaret op een rijtje. Vervolgens laat hij de lezer zelf een oordeel vormen, alsof hij of zij deel uitmaakt van een rechtbankjury. Een grote verdienste van Strobel is dat hij een boek geschreven heeft dat leest als een juridische thriller.
Verder met God 1 -   Wandel gerust
Verder met God 1 - Wandel gerust
Wandelen is een bijzonder geschenk van God om bewust te leren leven vanuit je hart. Ga op pad in mooie, zelfgekozen natuurgebieden en ontdek hoe je samen met God kan leven vanuit Zijn vrede; onbezorgd en onbevreesd. Doorwandel vele waardevolle lessen in Gods schepping en ontdek hoe Hij tot jou spreekt. Dit boekje staat vol aansluitende creatieve, praktische (natuur)opdrachten en Bijbelse lessen om toe te passen tijdens je wandelingen en in je dagelijks leven. Eline Lindeboom is getrouwd is en moeder van drie kinderen. Na jarenlang basisschoolleerkracht te zijn geweest en pastoraal hulpverlener, houdt zij zich nu voornamelijk bezig met spreken, schrijven en haar praktijk voor natuur- en wandelcoaching.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels