Boek
De gereedschapskist van de Heilige Geest
Paperback
152 pagina's
Nederlands
2022
9789088973161
De gereedschapskist van de Heilige Geest

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Jezus beloofde dat iedereen die in Hem gelooft de volgende tekenen zal doen: demonen uitdrijven, spreken in onbekende talen en zieken gezond maken. In 1 Korinthe 12 noemt Paulus nog zes andere Geestesgaven die God aan de gemeente, als het lichaam van Christus, wil geven. Het zijn gereedschappen waarmee we onze bediening kunnen uitvoeren in afhankelijkheid van de Geest. Als Jezus ons die Geestesgaven heeft beloofd, waarom zien we er dan nu zo weinig van? Hoe functioneerden die gaven eigenlijk in de tijd van Jezus, bij de eerste christengemeenten en in de kerkgeschiedenis? En hoe zouden we ze nu kunnen en moeten gebruiken? Dit bijbelstudieboek is geschikt voor een persoonlijke of gezamenlijke zoektocht naar de betekenis van de Geestesgaven in het verleden, het heden en de toekomst. Maar liefst acht keer herdrukt en nu in een nieuw jasje!

ISBN
9789088973161
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
152 pagina's
Gewicht
210 g
Afmetingen
21 cm × 13,1 cm × 1,6 cm

Meer zoals dit

Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Nerflanders-Serie  -   Speciaal voor jou
Nerflanders-Serie - Speciaal voor jou
Talenten
Gaven
9789033830013
Als de Nerflanders op een ochtend wakker worden, ontdekken zij dat ze elk een geschenk hebben gekregen. Wout maakt zijn pakje open en ziet dat hij een hamer heeft gekregen, Lucia heeft een verfkwast en verf gekregen en Dick de Bakker een lepel. Niemand weet wie de geschenken heeft gegeven, maar elke Nerflander krijgt het perfecte geschenk; Wout is gek op bouwen, Lucia vindt het fijn om te schilderen en Dick houdt van koken. Als een Nerflandersgezin hulp nodig heeft, proberen Wout en zijn vrienden ze te helpen. Helaas mislukt alles wat ze doen. Pas als ze zich realisteren dat Eli hun elk een speciaal geschenk heeft gegeven, zijn ze in staat die geschenken op een goede manier te gebruiken. Dit verhaal laat kinderen zien dat God hun een speciale gave heeft gegeven; een gave die ze kunnen gebruiken om Hem te dienen.
Goed werk
Goed werk
In een wereld waar werk in toenemende mate onzeker en stressvol is, knagen er vaak allerlei vragen: Waarom doe ik dit werk? Waarom is het allemaal zo moeizaam? Kan ik er iets aan veranderen? Tim Keller spreekt al meer dan twintig jaar intensief met studenten, werknemers en leidinggevenden over het onderwerp werk en roeping. Zijn ervaring heeft hij neergelegd in een boek voor iedereen, met Bijbels onderwijs over vragen als: Wat is de zin van ons werk? Hoe kan ik nuttig werken in een omgeving waar de concurrentie moordend is en elke cent omgedraaid moet worden? Hoe kan ik mijn gaven inzetten en wat is mijn roeping? Kan ik mijn normen en waarden vasthouden en toch doorgroeien in mijn vak? Hoe kan ik leven met het besef dat ik onvermijdelijk soms vuile handen maak? Met diep inzicht en vaak verrassende adviezen laat Keller zien dat de wijsheid van de Bijbel ons echt verder brengt als het om ons dagelijks werk gaat. De christelijke visie op werk, dat we werken om anderen te dienen, niet onszelf, brengt evenwicht in ons werk en in ons persoonlijk leven. Tim Keller (1950) is voormalig predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Er zijn inmiddels enkele tientallen boeken van zijn hand in het Nederlands verschenen, waaronder het al vele malen herdrukte In alle redelijkheid en het kleine juweel Bevrijd van je zelf.
Artios-reeks  -   Op zoek naar vreugde in het ambt
Artios-reeks - Op zoek naar vreugde in het ambt
Het ambt van predikant, ouderling, diaken is een gave van God aan Zijn kerk. Hoewel het een zegen is, kan het ambt zomaar omgeven zijn met vragen: Wat is precies mijn roeping? Hoe houd ik het vol? Hoe blijf ik geïnspireerd? De vraag naar het eigene van het ambt is ook actueel: Wat is mijn taak? Dit boekje voegt aan al deze vragen er eentje toe: Hoe kunnen we ambtsdragers toerusten om hun taak met vreugde te (blijven) verrichten? Bij ambt hóórt immers vreugde. Dát beoogt deze uitgave. Voor bespreking in kerkenraden zijn gespreksvragen toegevoegd. 'Op zoek naar vreugde in het ambt' verschijnt onder redactie van P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder meer ds. J.J. ten Brinke, ds. M. van Dam, prof.dr. J. Hoek, ds. M. Maas, ds. A.J. Mouw en ds. A. Schroten.
Ankerlezingen  -   Als God dan liefde is…
Ankerlezingen - Als God dan liefde is…
9789088972805
Iedere christen botst weleens aan tegen waaromvragen die worden opgeroepen door ontwikkelingen in het wereldgebeuren of door verdrietige omstandigheden in het persoonlijke leven dan wel in gezins- of familieverband. Bij het zoeken naar antwoorden op de waaromvragen komen vrijwel altijd Gods liefde en Gods leiding ter sprake. De volgende subthema’s komen in dit boek aan de orde: Gods liefde en toorn in de Bijbel (dr. M. van Campen), Gods liefde en het lijden van de christenen (dhr. R. Groenenboom), Gods liefde en het lijden van de schepping en de schepselen (prof. dr. M.J. Paul), Gods liefde en het lijden van Christus (dr. R.T. te Velde), Gods liefde en het eeuwige oordeel (prof. dr. A. Huijgen), Gods liefde en de grenzen die Zijn gebod ons stelt (prof. dr. J. Hoek). Bij elk hoofdstuk staan gespreksvragen, zodat het boek uitermate geschikt is om te gebruiken voor themabijbelkringen.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels