Boek
Geroepen in een nieuwe eeuw
Paperback
158 pagina's
Nederlands
2008
9789023922865
Geroepen in een nieuwe eeuw

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Over Gemeentezijn:
'Een boeiend en vlot leesbaar boek'
Reformatorisch Dagblad

Om christenen te stimuleren na te denken over de betekenis en taak van de gemeente heeft dr. Jan Hoek dit boek geschreven. Op basis van bijbelse gegevens behandelt hij de belangrijkste verschijningsvormen van de gemeente: de toegewijde gemeente en vervolgens de lerende, pastorale, missionaire, diaconale, veelkleurige en toegeruste gemeente.
De auteur is van mening dat alleen als de kerk haar kern bewaakt en bewaart, de gemeente zal overleven te midden van veranderende culturen. Juist deze trouw aan de kern geeft ruimte voor verscheidenheid in vormgeving. Dit boek is een geheel herziene herdruk van de uitgave Gemeentezijn – dat houdt wat in.
Dat heeft zich door de vragen en stellingen bewezen als uitstekende handleiding voor het gesprek over gemeente-zijn.

Prof. dr. J. Hoek is verbonden aan de Protestantse Theologische Universiteit en aan de Evangelische Theologische Faculteit (Leuven). Daarnaast is hij docent dogmatiek aan de Christelijke Hogeschool Ede en directeur van de Theologische Hogeschool van de Gereformeerde Bond 'Johannes Calvijn'.

ISBN
9789023922865
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
158 pagina's
Gewicht
225 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 1,5 cm
Thema's

Meer zoals dit

Artios-reeks  -   Op zoek naar vreugde in het ambt
Artios-reeks - Op zoek naar vreugde in het ambt
Het ambt van predikant, ouderling, diaken is een gave van God aan Zijn kerk. Hoewel het een zegen is, kan het ambt zomaar omgeven zijn met vragen: Wat is precies mijn roeping? Hoe houd ik het vol? Hoe blijf ik geïnspireerd? De vraag naar het eigene van het ambt is ook actueel: Wat is mijn taak? Dit boekje voegt aan al deze vragen er eentje toe: Hoe kunnen we ambtsdragers toerusten om hun taak met vreugde te (blijven) verrichten? Bij ambt hóórt immers vreugde. Dát beoogt deze uitgave. Voor bespreking in kerkenraden zijn gespreksvragen toegevoegd. 'Op zoek naar vreugde in het ambt' verschijnt onder redactie van P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder meer ds. J.J. ten Brinke, ds. M. van Dam, prof.dr. J. Hoek, ds. M. Maas, ds. A.J. Mouw en ds. A. Schroten.
Hoop op God
Hoop op God
Hoop
9789023915256
De grote woorden en de mooie verhalen hebben we nu wel gehad. Ondanks alle fraaie beloften van onder anderen politici, blijft de wereld één groot drama. Het is om wanhopig van te worden. Het is terecht dat wie een boodschap van hoop meent te hebben, zijn geloofsbrieven op tafel moet leggen. Christenen weten zich geroepen verantwoording te geven van de hoop die in hen is. Te midden van alle wanhoop en cynisme geloven christenen dat de Bijbel het spoor naar de toekomst wijst, een spoor van hoop – hoop op God. In dit boek gaat de theoloog Jan Hoek op zoek naar de sporen van hoop in de Bijbel. Thema's die aan de orde komen zijn: de Bijbel als leerboek van de hoop; de verbondenheid van de christelijke gemeente met het volk Israël in de verwachting van het koninkrijk Gods; de hemel en de hel; het duizendjarig vrederijk, de jongste dag en het eeuwige leven. In deze onderwerpen gaat de auteur op zoek naar antwoorden op de centrale vragen uit de eschatologie, de leer van de komende dingen. Alles wat de Bijbel zegt over onze toekomst, spreekt van hoop, maar wat betekent deze hoop voor ons nu? Dat is de centrale vraag in dit boek.
Luisterend leven  -   Psalmen
Luisterend leven - Psalmen
In de psalmen klopt het hart van de omgang met God. Elk stil moment met de psalmen is een stukje sabbath in de drukte van de week. Een oase in de wildernis van verantwoordelijkheden die zwaar drukken. In de psalmen wordt nagedacht over het leven, over de natuur, over de volken en vooral over hoe God daarin aanwezig is. De studies in dit boek dagen de lezer, of liever de gebruiker, uit om een handvol psalmen binnen te gaan en de rijkdom ervan te ervaren. Gaandeweg blijken de psalmen een huis vol ongehoorde en ongeziene schatten te zijn. Een woning dicht bij God. Ds.ir. N.M. Tramper is predikant van de Protestantse Kerk in Nederland en verbonden aan de internationale gemeente iref in Delft. Eerder diende hij de gemeente van Vlaardingen en was hij predikant met een bijzondere opdracht voor de zending en de eenheid van de kerken in Europa en het Midden Oosten. Luisterend leven is een reeks bijbelstudieboeken voor zowel persoonlijke stille tijd als voor gebruik in de bijbelkring en staat onder redactie van drs. A. Romkes en ds.ir. N.M. Tramper.
Boek van geheimenissen
Boek van geheimenissen
Jodendom
9789059991439
Het Boek van geheimenissen is een soort schatkist, waaruit je iedere dag nieuwe, verrassende cadeaus kunt opdiepen. Een dagboek waarin je nieuwe dingen leert over God en Zijn woord, vanuit een heel andere invalshoek dan je gewend bent. Rabbi Jonathan Cahn schreef het. In de woestijn ontmoet je een man, een leraar, die je meeneemt op reis, langs de bergtoppen van het Beloofde Land, naar grotten en spelonken, de tenten van de aartsvaders, met olielampen verlichte kamers vol oude boekrollen en mysterieuze vaten. Iedere dag maakt deze leraar je een nieuw geheimenis vanuit de Schrift bekend. Onze vertaalster schreef erover: 'Jonathan Cahn slaat als Messiasbelijdende Jood een heel mooie brug tussen het jodendom en het christendom, en het oude verbond en het nieuwe verbond.' Onze corrector: 'Een prachtig boek. Ik heb er veel van geleerd en ben er door opgebouwd in mijn geloof. Ik hoop dat dit boek vele harten hier in Nederland zal bereiken.'
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Bijna-elke-dagboek voor moeders
Bijna-elke-dagboek voor moeders
Als moeder leid je een intensief bestaan. Je bent manager van je gezin, daarnaast investeer je in je studie of werk, ben je partner, vrijwilliger, dochter, vriendin. Dit boek helpt om daar een goede balans in te vinden. Vanuit de overtuiging dat goed leven begint met goed luisteren. Naar jezelf, naar anderen en vooral ook naar God. Daarom in dit dagboek korte overdenkingen vanuit de Bijbel, praktisch en doordacht, en toegespitst op het leven als moeder vandaag. De auteurs zijn zussen van elkaar, traden al eerder samen op bij koffieochtenden en andere vrouwenbijeenkomsten en schreven nu ook samen dit dagboek: Gerie-Anne van den Brink-Blankesteijn (1966) is moeder van drie kinderen, volgde een HBO-studie theologie en is werkzaam als lerares godsdienst. Als eindredacteur verzorgde ze de uitgave van twee eerder verschenen dagboeken voor vrouwen 'Vrouwen onderweg' en 'Vrouwen tussen uitersten'. José van Eijnsbergen-Blankesteijn (1970) is moeder van twee kinderen en is werkzaam als maatschappelijk werker. Christa Knoester-Blankesteijn (1982) is moeder van een zoon en werkt als leerkracht in het basisonderwijs.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels