Boek
kanselserie - Kerstfeest
Paperback
30 pagina's
Nederlands
2020
9789461151773
kanselserie  -   Kerstfeest

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Preek 1: (deze preek is bijzonder aansprekend) Adventslicht in de gevangenpoort ‘Dies kocht ik van Hanameël, mijns ooms zoon, het veld, dat bij Anathoth is; en ik woog hem het geld toe, zeventien zilveren sikkelen’ (Jeremia 32:9). Preek 2: Naar Bethlehem ‘Laat ons dan heengaan tot Bethlehem, en laat ons zien het woord dat er geschied is, hetwelk de Heere ons heeft verkondigd’ (Lukas 2:15b). Preek 3: Een zeer bijzondere Kerstboodschap ‘Dit is een getrouw woord en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben’ (1 Timotheüs 1:15). Opzet kanselserie: Brochures met 2 preken over 1 thema Gepland preken van: ds. E. Venema Elke 3 maanden: 2 brochures Losse verkoopprijs: € 9,95 / Abonnementsprijs € 6,95 O Ja, ik abonneer mij op deze kanselserie (mailen naar info@ramshoorn.nl). Naam: ……………………………………… Straatnaam: ……………………………….. Postcode en Plaats: ……………………….

ISBN
9789461151773
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
30 pagina's
Gewicht
179 g
Afmetingen
21,1 cm × 21 cm × 0,5 cm

Meer zoals dit

De engel en het kind
De engel en het kind
Israël
Kerst
Engelen
9789065394767
Het is de tijd van de Romeinse overheersing. De joden hebben het zwaar. Het leven is gevaarlijk en donker. Onder elkaar spreken de joden over een Kind dat hen zal redden. Er bestaan voorspellingen over dat Kind. Onbegrijpelijke voorspellingen. Er zijn geleerden die de teksten kennen, maar die het niet met elkaar eens zijn. Er gebeuren vreemde dingen. Een engel bezoekt de aarde en heeft een boodschap. Twee vrouwen raken onverwacht zwanger. Een man krijgt twee dromen die zijn leven veranderen. Is dit de tijd van het Kind? Willeke Brouwer: "In de Bijbel staan prachtige, spannende en meeslepende verhalen over moedige mensen, koningen, strijders, en hun levens vol gevaren, redding, intriges, liefdes, ruzies, hoop en vertrouwen. In kinderbijbels worden die verhalen wat afgezwakt verteld, zodat kinderen het niet al te spannend vinden. De boodschap is vaak het belangrijkst: als je God volgt komt alles goed. Wat als je wel de spanning, de strijd en de twijfels laat zien? En de hitte van de woestijn? De koude nachten in de tenten? Hoe wist Abraham dat God tot hem sprak? Wat doe je als er een engel voor je neus staat? Welke route liepen Jozef en Maria naar Betlehem? Hoe gevaarlijk was het als je zei dat je Jezus volgde? Met die vragen in mijn achterhoofd ben ik gaan schrijven en tekenen, uit diep respect voor de Bijbel. Het werd een boeiende tocht. Ik nodig je uit om mee te gaan."
Themapreken 13 -   Onbegrepen wegen
Themapreken 13 - Onbegrepen wegen
Theologie
Religie
9789461151742
Kanselserie deel 1. Onbegrepen wegen, Ds. E. Venema Wat kunnen er veel raadsels en zorgen in het leven zijn. De HEERE leidt Zijn volk langs onbegrepen wegen, zodat ze gaan afvragen waarom ze deze tegenslagen moeten meemaken. Toch heeft Hij daarmee Zijn wijze bedoelingen. Hij doet het nooit verkeerd. Vanuit deze kerngedachte zijn deze preken door dominee E. Venema gehouden. Inhoud: Preek 1: Twee namen: Ben-oni of Benjamin Preek 2: God legt niet te veel op ===================================================== Opzet kanselserie: Brochures met 2 preken over 1 thema Gepland preken van: ds. E. Venema Elke 3 maanden: 2 brochures Losse verkoopprijs: € 7,50 / Abonnementsprijs € 5,00 O Ja, ik abonneer mij op deze kanselserie (mailen naar info@ramshoorn.nl). Naam: ……………………………………… Straatnaam: ……………………………….. Postcode en Plaats: ……………………….
kanselserie 6 -   Het geloof beproefd
kanselserie 6 - Het geloof beproefd
Preek 1. Een nacht met Petrus op de golven (Matthéüs 14:29) Petrus’ geloof werd beproefd toen hij op de golven wandelde. Ziende op de golven, dreigde hij te verdrinken. Maar gered door Jezus kwam hij veilig aan boord. Hierin liggen rijke lessen voor het beproefde, aangevochten geloof. Alleen aan Jezus’ hand komt Gods volk veilig thuis. Preek 2. De erve der vaderen (1 Koningen 21 vers 2, 3) Naboths geloof werd ook beproefd, toen Achab van hem zijn wijngaard wilde kopen of een andere daarvoor in de plaats geven. De erve der vaderen mocht hij niet verkwanselen. Aan de Erve der vaderen hangt onze zaligheid af. Daar mogen we geen afstand van doen. Het moet ons niet gaan om aardse bezittingen, maar om het Erfdeel dat God voor Zijn kinderen heeft verdiend en schenken wil uit genade.
Kanselserie 5 -   Pasen
Kanselserie 5 - Pasen
Maria Magdalena weent bij een leeg graf over een missende Bruidegom. Naar haar bevatting zal Hij nooit terugkomen. Ze heeft Hem door de dood verloren en denkt dat ze nooit de bruid van haar geliefde Bruidegom zal worden. Toch kan ze Hem niet missen. Het was liefde die de vrouwen voortdreef toen ze op weg gingen naar een leeg graf. De een werd daar verder geleid dan de ander. Maar allen bezaten, wat eenieder nodig heeft: de liefde! Preek 1 De bruid van Christus in haar gemis En Maria stond buiten bij het graf, wenende (Johannes 20:11a). Preek 2 Het Paasfeest en de liefde Om het graf te bezien (Mattheüs 28:1b).
Waarom kwam Jezus naar deze aarde?
Waarom kwam Jezus naar deze aarde?
Miljoenen mensen zijn ieder jaar druk bezig met de voorbereidingen voor één dag: 25 december, kerstdag. De meesten hebben er weleens van gehoord dat met Kerst de geboorte van Jezus Christus wordt gevierd, maar hebben er geen idee van waarom deze gebeurtenis zo belangrijk is. Dit boekje maakt dat duidelijk en beantwoordt vragen als: •Wie was Jezus? •Weten we eigenlijk wel wanneer Hij werd geboren? •Had Zijn geboorte een speciaal doel? •Wat onderscheidt Hem van alle andere mensen die op aarde hebben geleefd? In dit levendige boekje ontdoet John Blanchard het kerstverhaal van de mythes en vertelt hij wat de echte geschiedenis van Kerst is. De krachtige waarheid die door de eeuwen heen ontelbare levens heeft veranderd.
Noël
Noël
LET OP: Dit magazine wordt online vanaf 2 exemplaren verkocht. Losse exemplaren zijn verkrijgbaar bij de christelijke boekhandel. Noël het mooiste magazine voor kerst, om lekker zelf te lezen én om uit te delen als evangelisatiemateriaal. De acht verhalen in dit magazine zijn een vrije bewerking van het kerstevangelie uit Lukas. Het oude kerstverhaal komt tot leven door de ogen van Elisabet, Zacharias, Maria, Jozef, Simeon, Anna, Mesullam en Melchior. Hun verhalen zijn levensecht en herkenbaar: ze worden verliefd, krijgen kinderen of juist niet. Ze maken zich zorgen, zijn blij of jagen een droom na. Anderen zijn door het leven getekend of hebben spijt van dingen die ze hebben gedaan. Eén ding hebben ze gemeen: ze hebben Jezus gezien en dat heeft een diepe uitwerking op hun leven. Over Hem willen ze graag vertellen, ook aan mensen van vandaag!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels