Boek
Levenslessen
Hardcover
176 pagina's
Nederlands
2023
9789043539357
Levenslessen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Twintig oude wijsheden om te groeien als mens.

In ‘Levenslessen’ grijpt Nikolaas Sintobin terug op oude wijsheden om het leven in bloei te zetten. Sintobin doet dat aan de hand van twintig uit het leven gegrepen levenslessen: geduld, twijfel, vertrouwen, danken, stilte, trots, veerkracht, liefde, vrijheid en meer. Het leven is een goed verpakt geschenk. De kunst is steeds dieper door te dringen in de eindeloze mogelijkheden die het biedt. Deze verrassende wijsheid is een betrouwbare richtingwijzer naar een vreugdevol leven. Elke levensles in dit boek opent vensters en deuren om de schoonheid van het leven verder te verkennen. Iedere levensles bevat een prachtige illustratie van Charlotte Schrameijer.

ISBN
9789043539357
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
176 pagina's
Gewicht
443 g
Afmetingen
22,3 cm × 14,7 cm × 2,2 cm

Meer zoals dit

Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
De uitnodiging
De uitnodiging
Een boek vol zingevingsvragen dat je opnieuw laat nadenken over wat Gods liefde nu werkelijk inhoudt. Deze luxe jubileumuitgave van W. Paul Young’s ‘De uitnodiging’ is uitgebreid met een persoonlijke terugblik van de auteur. In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt ‘De uitnodiging’ met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die hoofdpersoon Mack krijgt, zullen je verbazen en wellicht net zo veranderen als ze hem hebben gedaan. W. Paul Young schreef ‘De uitnodiging’ oorspronkelijk als kerstgeschenk voor zijn kinderen, maar het werd voor meer dan 20 miljoen mensen ter wereld een van de schokkendste en tegelijk meest liefdevolle boeken over God die zij zouden lezen. ‘Het is een boek dat ik iedereen die ik ken aanraad. Het daagt je uit om alles waarvan je dacht dat het een zekerheid was, opnieuw te bekijken.’ – Sylvana Simons
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Grote denkers over grote dingen van Hans Alderliesten bevat 365 citaten van filosofen van alle tijden over thema’s als eenzaamheid, gastvrijheid, leiderschap, liefde, omgangsvormen en verantwoordelijkheid. Veel van hun ideeën blijven toepasselijk, ook al zijn ze soms duizenden jaren oud. Goede ideeën begeesteren en krachtige quotes inspireren om aan een mooiere wereld te werken. Dit fraai gebonden boek geeft voor elke dag nieuwe inspiratie. Hans Alderliesten is adviseur maatschappelijke vraagstukken en bekleedt verschillende bestuurlijke functies. Als amateur-filosoof verdiept hij zich in wat denkers door de eeuwen heen doorgaven.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
U (maar zo) alleen!
U (maar zo) alleen!
“Het gaat over een zware, schijnbaar uitzichtloze periode in mijn leven, maar het gaat niet om mij. Dit boek gaat over Gods betrokkenheid bij ieder van ons. Hij biedt maatwerk. U (maar zo) ALLEEN! is een uniek boek. Geschreven en doorleefd door Meinsje Wijma (1976), getrouwd en moeder van een dochter en een zoon. Ze heeft een PTSS (Post Traumatische Stress Stoornis) waar ze meer en meer heling in mocht ontvangen. Haar indrukwekkende schilderijen, geschilderd in doorwaakte nachten, weerspiegelen diepe gevoelens. De haast filosofische vragen over lijden zijn invoelbaar en zal voor lezers die te maken hebben met iedere vorm van lijden herkenbaar zijn. Rauw, rouwend, verwond en verwonderd schrijft ze over hoop en wanhoop. Zelf zegt ze over haar boek: “Het gaat over een zware, schijnbaar uitzichtloze periode in mijn leven, maar het gaat niet om mij. Dit boek gaat over Gods betrokkenheid bij ieder van ons. Hij biedt maatwerk. Dag aan dag draagt Hij ons. U (maar zo) ALLEEN! biedt die troost.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels