Boek
Mijn Kuyper
Paperback
144 pagina's
Nederlands
2020
9789043533782
Mijn Kuyper

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Dit boek wil op toegankelijke wijze laten zien hoe, 100 jaar na zijn dood, ook nu nog tal van mensen een verhaal met Kuyper hebben, zich door hem laten inspireren of zich aan hem ergeren.

Agnes Amelink interviewt mensen uit binnen- en buitenland over hun ervaringen met Kuyper: van Abrahams achterkleinzoon en beeldend kunstenaar Peter Kuyper, tot biograaf Jeroen Koch, van CDA-politica Ruth Peetoom tot de Afro-Amerikaanse ethicus Vincent Bacote, van VU-rector Vinod Subramaniam tot theologe Janneke Stegeman.

Fotograaf Werry Crone kreeg de opdracht om daarbij karakteristieke portretten te maken.

ISBN
9789043533782
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
144 pagina's
Gewicht
246 g
Afmetingen
21,5 cm × 14 cm × 1,5 cm

Meer zoals dit

Knock out
Knock out
9789043528856
Het bekeringsverhaal van Joop Gottmers: kickbokser en drugscrimineel Een zachtaardige jongen wordt kickbokskampioen. Een gewone knul belandt in de drugshandel. Een crimineel gaat knock-out. Joop Gottmers groeide op als zoon van een café-eigenaar. Zijn leven ontaardde in een uitzichtloze keten van geweld, drugs, heel veel geld en nog meer ellende. Toen ontmoette hij God en dat was het begin van een weg terug, met vallen en opstaan. Henk Stoorvogel was oprichter van Athletes in Action Nederland en de mannenbeweging De 4e Musketier. Hij is voorganger van een evangelische gemeente en (mede)auteur van verschillende boeken. Voor Knock-out trok hij een tijd op met Joop Gottmers. Samen zetten ze dit rauwe levensverhaal op papier. Toen ik dit boek begon te lezen, kon ik niet meer stoppen. Ik herkende zoveel, mijn politiehart klopte een versnelling hoger. Diep in de nacht las ik de laatste bladzijde en deed ik het boek met een glimlach dicht. – Meino Dam, politieteam Bergen op Zoom
Liefde van mijn leven
Liefde van mijn leven
Liefde
9789043533355
Een persoonlijke en poëtische inspiratiebron: hoe beleef en voed je de liefde? In 'Liefde van mijn leven' zijn Gerald en Nelinda Troost openhartiger dan ooit over misschien wel het belangrijkste onderdeel van het leven: de liefde. Gerald en Nelinda Troost zijn meer dan geliefden: ze zijn levenspartners. Ze ondersteunen elkaar, delen een gezin met drie kinderen en twee bloeiende carrières die elkaar deels overlappen. Maar met dit alles blijft de liefde de basis. Wat is het geheim van die liefde? Welke rol speelt God in hun relatie? Wat voor strubbelingen kennen ze en hoe gaan ze daarmee om? Aangevuld met interviews met andere stellen is 'Liefde van mijn leven' een ware liefdesgids voor prille én langdurige relaties.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Mijn armen om je heen
Mijn armen om je heen
Bemoedigen
9789043536639
‘Mijn armen om je heen’ door André F. Troost is een bundel met gedichten, vrije verzen en liedteksten voor moeilijke en lichte periodes. De verzen zijn grotendeels geschreven in een heftige tijd, waarin corona dreigend dichterbij kwam. Al zou geen mens je meer omarmen, al sta je eenzaam bij een graf, laat Mij jouw koude hart verwarmen, Ik ben jouw steun, jouw stok, jouw staf! Ik laat je niet ten onder gaan, Ik ben niet weg, maar opgestaan! De meeste gedichten zijn zingbaar op door de auteur aangegeven bekende melodieën.
FRNZ4EVER  -   De voetballende ballerina
FRNZ4EVER - De voetballende ballerina
‘De voetballende ballerina’ van Henriët Koornberg-Spronk is het eerste deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘Frnz4ever’. ‘De voetballende ballerina’ van Henriët Koornberg-Spronk is het eerste deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘Frnz4ever’. Marit zit in groep 7 en zit al sinds haar zesde op ballet, haar moeder is daar heel trots op. Carlijn, Esmée en Fabio zijn haar beste vrienden, er wordt heel wat afgeappt in hun appgroep Frnz4ever. Op een dag geeft Marit zich per ongeluk op voor het schoolvoetbaltoernooi, en gaat ze stiekem trainen. Maar hoe zal haar moeder reageren op haar voetbalavontuur? Kan ze wel een voetballende ballerina zijn? Een humoristische nieuwe serie over sporten voor jongens en meiden, met in deel 2 het verhaal van Fabio, de klimmende wielrenner.
Onvoorstelbare genade
Onvoorstelbare genade
In ‘Onvoorstelbare genade’ staat Jan Pool stil bij de kerngedachte van het evangelie: genade. ‘Onvoorstelbare genade’ van Jan Pool is een populair-theologisch boek over genade. De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels