Boek
Minihandboek voor de ouderling
Paperback
80 pagina's
Nederlands
2010
9789043507158
Minihandboek voor de ouderling

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In dit 'Mini-handboek voor de ouderling' komen alle aspecten van het ouderlingschap aan de orde. Dit succesvolle naslagwerkje werd voor de derde druk geheel herzien en geactualiseerd.

ISBN
9789043507158
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
80 pagina's
Gewicht
170 g
Afmetingen
21 cm × 13 cm × 1,2 cm

Meer zoals dit

Viva de kerk!
Viva de kerk!
Hoop voor de kerk, dat is wat we nodig hebben! In 'Viva de Kerk' onderzoekt Henk Stoorvogel hoe de kerk van Jezus Christus in de komende vijftien jaar aan impact kan winnen om het evangelie met kracht uit te dragen, juist in deze snel veranderende 21e eeuw. Hij kiest hiervoor een inspirerend voorbeeld: de eerste kerk in Antiochië. Naast de kerk van Jeruzalem groeide de kerk van Antiochië snel uit tot invloedrijk centrum van woordverkondiging en missionaire kiemkracht. Henk Stoorvogel bestudeerde deze kerk en kwam tot tien kenmerken die kerken helpen om vitaal te blijven en hun missie concreet te maken. Bij dit boek is materiaal voor gespreksgroepen gemaakt, zodat men in de gemeente of kerkgemeenschap samen op zoek kan naar Gods bedoeling voor de lokale kerk.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Laatste vlucht
Laatste vlucht
9789043530088
‘Laatste vlucht’ van Lynn Austin vertelt het verhaal van een onverwachte vriendschap tussen een man die zijn leven voltooid vindt en een vrouw die een doel mist in haar leven. Deze herziene editie is uitgebreid met een proloog. Mike Dolan geniet intens van het leven en van zijn kinderen en kleinkinderen. Wanneer hij te horen krijgt dat hij ongeneeslijk ziek is, besluit hij zijn familie een moeilijk ziekbed te besparen. Wilhelmina Brewster gaat volledig op in haar werk als muziekdocent aan de universiteit. Als ze met pensioen wordt gestuurd, stort haar wereld in. Verbitterd en eenzaam vraagt ze zich af of het leven nog wel zin heeft. Tussen Wilhelmina en Mike groeit een onverwachte vriendschap. In zijn laatste maanden leert Mike Wilhelmina om te genieten: hij neemt haar mee uit vissen, vliegeren en ballonvaren. Ondertussen probeert Wilhelmina haar geloof met Mike te delen, maar daar wil hij niet veel van weten. Hoe kan ze hem bereiken voor het te laat is?
Kleur de psalmen
Kleur de psalmen
9789043527422
'Kleur de Psalmen' is een prachtig kleurboek vol patronen en inspirerende teksten. De teksten en citaten uit bekende Psalmen vormen een prachtig geheel met de gedetailleerde illustraties van landschappen, bloemen, vogels, vissen en vele andere dieren. Door ze in te kleuren maak je er je eigen meesterwerk van.
Het tegendeel van verdriet
Het tegendeel van verdriet
9789043530675
‘Het tegendeel van verdriet’ van Susan Meissner speelt zich af in Philadelphia in 1918, het jaar waarin de Spaanse Griep om zich heen greep. Wanneer ze met haar moeder soep brengt aan grieppatiënten, vindt de dertienjarige Maggie een baby zonder ouders die haar doet denken aan haar overleden babybroertje. Ze neemt het jongetje mee naar huis, waar hij wordt opgenomen in het gezin en voor wat vrolijkheid in een verdrietige tijd zorgt. Maar Maggie heeft niet de gehele waarheid verteld, en haar daad blijkt meer gevolgen te hebben dan ze ooit had kunnen overzien. Een boek dat je meeneemt en dat je laat zien wat het tegendeel van verdriet is: hoop in de donkerste tijden. Susan Meissner schreef eerder ‘Het geheim van geluk’ en ‘Liefde komt uit de hemel’. ‘Een boek dat alle zintuigen aanspreekt… een vlot leesbare roman.’ – Friesch Dagblad over ‘Liefde komt uit de hemel’
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels