Boek
Vergeving!
2023
9789087189303
Vergeving!

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Er is geen mens die vergeving van zonden ontvangt, zónder het bloed van de Heere Jezus. Het is Zijn bloed dat de zonden afwast en de mens reinigt. In datzelfde bloed belooft de Heere dat er geen enkel ander middel meer nodig is. De Heere kijkt naar dat bloed en zegt: ‘Kijk, in het bloed van Mijn Zoon, zie Ik dat alles voldaan is en dat dit bloed vergevend en reinigend werkt. Hiermee bevestig Ik mijn belofte dat Zijn bloed reinigt van alle zonden.’ Jaren geleden schreef de Engelse predikant John Owen zijn boek Bij U is vergeving. Hierin legt hij Psalm 130 uit. In Vergeving! vind je de rijke inhoud terug, geschreven in een taal die jij begrijpt. De auteur heeft geprobeerd de ernstige en liefdevolle boodschap van Owen zo nauwkeurig mogelijk over te brengen. Indrukwekkend is het hoofdstuk dat gaat over de vergeving van zonden. Owen vertelt daarin hoe de Heere de zonden van Zijn kinderen vergeeft en neemt je als het ware bij de hand om je te onderwijzen in de weg tot de zaligheid. Dit boek is geschikt voor persoonlijk gebruik, maar ook als leidraad voor (jeugd)verenigingen. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele (gespreks)vragen.

ISBN
9789087189303
Afmetingen
21,1 cm × 14,2 cm × 1,1 cm

Meer zoals dit

Ken jezelf!
Ken jezelf!
Dit boek zet de lezer aan het denken over wie hij is. Sociaal wetenschapper en psychosociaal therapeut Willem van der Horst laat systematisch, stap voor stap, zien wat inzichten uit de sociale wetenschappen, de theologie en de filosofie ons kunnen vertellen over onszelf. Daarbij legt hij voortdurend verbanden met Bijbelse lijnen. Dat verklaart gelijk de ondertitel van dit boek: 'Bespiegelingen over een christelijk mens-beeld.' Het is een studieboek en tegelijk een boek voor iedere christen die open staat voor zelfreflectie. Willen van der Horst biedt dan ook geen droge theorie, maar een boeiende zoektocht. De praktijk komt voortdurend langs en daagt de lezer uit om concreet te kijken naar het leven van elke dag. Achtereenvolgens komen aan de orde: Wat maakt jou tot een herkenbaar en uniek mens? Hoe belangrijk is het verleden voor je eigen toekomst? Hoe belangrijk zijn je medemensen, ook voor het antwoord op de vraag wie jij bent? Wat betekent het dat je vrijheid, verantwoordelijkheid en bewustzijn hebt? Wat is je ziel? Hoe ben je spiegelbeeld van God?
Proclameren
Proclameren
Verlang en zoek jij ernaar dat de Bijbel jou (meer) aanspreekt en steun geeft in je dagelijks leven? Ben je benieuwd wat God zegt over Zichzelf en jouw identiteit in Christus? Of misschien wil je weten wat de Bijbel zegt over bepaalde situaties? In 'Proclameren' ordent auteur Marit Goessens teksten uit de Bijbel op een overzichtelijke manier waardoor je snel de beloften en uitspraken kan vinden waar je naar op zoek bent. Je wordt aangemoedigd om de woorden hardop uit te spreken, of te wel te proclameren. Laat God jouw leermeester zijn. Hij verlangt er naar dat je de waarheid over Hem en jezelf gelooft en belijdt, dat je overwinningen boekt en in vrijheid leeft. 'Proclameren' leert je Gods woord uit te spreken en te ervaren dat het levend en krachtig is. Een doe- en studieboek voor tieners, volwassenen en bidders. Marit Goessens studeerde kinder- en jeugdpsychologie en wil mensen helpen om God en Zijn Woord beter te leren kennen. Spreek en hoor het Woord van God.
Oerbrood
Oerbrood
‘OERBROOD is geschreven om jou te helpen in je keuze voor een leven zonder schijn. Daar is volgens ons meer voor nodig dan het simpelweg regelmatig bezoeken van een kerkdienst of het aangesloten zijn bij een kerkelijke gemeente. Het is ons verlangen dat dit boek je helpt te groeien in geloof én als persoon, waardoor jij een leven leeft dat geloof handen en voeten geeft. Een leven dat Jezus bekendmaakt.’ OERBROOD raakt de grote thema’s van ieder mensenleven aan: van vergeving tot loslaten en van vechten voor je gelijk tot het leven in vreugde. Geest, ziel en lichaam worden betrokken in het proces van groei dwars door deze thema’s heen. Groei in geloof én als persoon. OERBROOD bevat zestien hoofdstukken die je stuk voor stuk aan het denken zetten, die soms schuren, maar altijd als doel hebben jou op te bouwen. De 3 letters OER staan voor: O: Opschrijven & Observeren E: Erkennen & Eerlijk zijn R: Repeteren & Reflecteren
Je bent waardevol
Je bent waardevol
Je bent waardevol, want God zelf heeft jou bedacht! Het grootste gebod dat Jezus ons gaf was God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf. Maar vooral het 'als jezelf' blijkt voor veel vrouwen in de praktijk niet zo makkelijk te zijn. Met 'Je bent waardevol' laat christentherapeut Carianne Ros zien hoe een slecht zelfbeeld kan ontstaan – en hoe je een gezond, op Gods liefde gebaseerd zelfbeeld kunt krijgen. Door de tips, vragen en opdrachten in dit boek, maar vooral door de helende kracht van de heilige Geest ontdek je hoe waardevol je bent. Een ervaring die je leven kan veranderen!
Wat ik houden wil
Wat ik houden wil
In Wat ik houden wil neemt de bijna dertiger Anne Marije je mee in haar zoektocht. Minder controle en meer zichzelf worden is haar missie. Ze heeft het voor het oog prima voor elkaar: afgestudeerd als theoloog, influencer via Instagram voor ruim 25000 volgers, getrouwd en mama van een lieve dochter. Maar achter de perfecte plaatjes worstelt ze met burn-outs en depressies. Totdat ze de diagnose autisme krijgt en steeds meer gaat ontdekken dat ze juist als zichzelf mooi is. Dat in kwetsbaarheid kracht te vinden is, ook al doet het soms pijn en moet je spullen en mensen laten gaan, die niet langer meer passen bij wie jij bent. Lees mee, over haar zoektocht naar authenticiteit en hoe minimalisme hierbij kan helpen.
Vergeving
Vergeving
Vergeving
9789060675090
Vergeven ... hoe moeilijk hebben we het daarmee, als iemand ons iets heeft aangedaan! En toch is dat de enige weg tot bevrijding, zegt Corrie ten Boom. Vergeving is de sleutel die de deur van de wrok en de boeien van de haat opent. Maar vergeven kunt u alleen als u de Heer Jezus vraagt het in u te doen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels