Boek
Zorg voor de ziel
Paperback
176 pagina's
Nederlands
2020
9789043532730
Zorg voor de ziel

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Zorg voor de ziel van Arjan Plaisier biedt inspiratie voor spiritueel leven vanuit de christelijke traditie. Is de ziel terug van weggeweest? Feit is dat in deze tijden waarin het bezield verband ontbreekt, veel mensen zoeken naar een vorm van spiritualiteit. Opvallend genoeg doen christelijk geloof en kerk daarin veelal niet mee. De christelijke traditie is echter bij uitstek spiritueel. Hier zijn onuitputtelijke bronnen te vinden voor hoofd en hart. Dit boek is bestemd voor ieder – binnen en buiten de kerk – die de zorg voor de eigen ziel serieus wil nemen en behoefte heeft aan verdieping en verbreding.

ISBN
9789043532730
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
176 pagina's
Gewicht
341 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 1,5 cm
Thema's

Meer zoals dit

De retraite
De retraite
In ‘De retraite’ stelt Kees Postma het voorgangerschap aan de kaak, met zelfspot en humor met een scherp randje. David, een vermoeide voorganger, verbaast zich regelmatig over de christelijke cultuur, de kerk en alles wat daarbij hoort. Voortdurend speelt de volgende vraag door zijn hoofd: ‘Should I stay or should I go?’ Ten einde raad besluit hij een retraite te gaan volgen in Ierland, samen met andere opgebrande herders uit verschillende denominaties. Diepe geestelijke lessen en knotsgekke situaties wisselen elkaar af. In dit boek wordt duidelijk dat een herder ook maar een schaap is, en dat om jezelf kunnen lachen even helend kan zijn als een gereformeerde drietrapsraket vanaf de preekstoel. ‘Hilarisch en pijnlijk herkenbaar. Geniet van dit kostelijke boek en wees lief voor uw voorgangers en predikanten.’ - Henk Stoorvogel ‘Heerlijke humor met diepgang. Humor die spiegelt en stimuleert! Een grote aanrader.’ - Rob Favier ‘Voor elke zich (te) serieus nemende predikant, voorganger, geestelijk leider, missionaris, kerkplanter, aanbiddingsleider die wil groeien in genade is dit verhaal een waardevolle spiegel.’ - Arie de Rover
Gezien, gekend, geliefd
Gezien, gekend, geliefd
Liefde
Identiteit
9789043535779
'Gezien, gekend, geliefd' van Gary Chapman ('De vijf talen van de liefde) en York Moore is een pastoraal-pyschologisch boek over de manier waar God jouw liefdestaal gebruikt om met je te communiceren. Gezien, gekend, geliefd van Gary Chapman (De vijf talen van de liefde) en York Moore is een pastoraal-pyschologisch boek over de manier waar God jouw liefdestaal gebruikt om met je te communiceren. In elk van ons schuilt het diepe verlangen om Gods aanwezigheid in ons leven te ervaren. In Gezien, gekend, geliefd onderzoeken de auteurs hoe God, de Schepper van het heelal, heel persoonlijk communiceert met zijn kinderen. Dit boek reikt praktische handvatten om te ontdekken wat jouw eigen liefdestaal is en hoe God die taal gebruikt om met je te communiceren. Wanneer we weten wat onze liefdestaal is, ontdekken we hoe God spreekt maar ook luistert, en op welke manier Hij daarmee betrokken is op ons leven. Zo krijgt ons leven werkelijk zin en betekenis.
Onvoorstelbare genade
Onvoorstelbare genade
In ‘Onvoorstelbare genade’ staat Jan Pool stil bij de kerngedachte van het evangelie: genade. ‘Onvoorstelbare genade’ van Jan Pool is een populair-theologisch boek over genade. De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.
Dichter bij God
Dichter bij God
Dagelijks leven
9789043538343
Een inspirerend handboek over de spirituele kracht van liturgie. Dichter bij God van Arjan Plaisier en Ineke Cornet is een inspirerend handboek om de liturgie in de kerk nieuw leven in te blazen. Steeds meer protestanten zoeken inspiratie in de katholieke en anglicaanse kerk. De auteurs van Dichter bij God geloven in de spirituele kracht van de liturgie. Een liturgie die ons helpt in de ontmoeting van God met ons en van ons met God. Volgens de auteurs heeft het protestantisme een verschraling opgelopen door de nadruk op het oor (preken, catechese e.d.). Hierdoor is de aandacht voor onze zintuigen vergeten. Dit boek doet handreikingen om de kerkdiensten van een nieuwe rijkdom te voorzien.
De zaaier, de koning en de erfgenaam
De zaaier, de koning en de erfgenaam
Bijbelstudie
9789043536509
Prikkelende en verrassende bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. De zaaier, de koning en de erfgenaam door Bart van Nes is een bijbelstudieboek over de gelijkenissen, dat zowel zelfstandig als in groepen te lezen is. De verhalen van Jezus prikkelen onze verbeelding, wekken ons verlangen op en ontregelen onze verwachting. Deze ervaringen heeft de auteur met het lezen van de gelijkenissen die Jezus vertelde. In dit boek deelt hij deze ervaringen. Hij legt de gelijkenissen uit die te vinden zijn in het Evangelie van Matteüs. Iedere gelijkenis zegt iets over het Koninkrijk van God, samen vormen ze een prachtig beeld van waar het om gaat in dit Koninkrijk. Een prikkelende en verrassende kijk op de gelijkenissen. Geschikt voor persoonlijke lezing maar ook voor samen lezen in kringen.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels