Bedrijfskunde

32 Kruimels
No budget marketing
No budget marketing
Wilt u zonder torenhoge marketingbudgetten nieuwe klanten vinden en bestaande klanten aan u binden? No Budget Marketing is een slim alternatief voor nóg vaker adverteren, wéér een mailing en nóg mooiere brochures. In No Budget Marketing aat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe u fiks op uw marketingbudget bespaart door uw dure reclamecampagnes te vervangen door een gerichte, messcherpe strategie. U maakt kennis met een andere manier van denken die geld bespaart én extra klanten oplevert. Want wat is nu geloofwaardiger: een voorgekookte reclameboodschap of mond-tot-mondreclame van een oprecht tevreden klant? No Budget Marketing betekent op een andere manier omgaan met klanten en media. Ontdek niet alleen hoe u van uw klanten ambassadeurs maakt. Leer ook hoe u de pers op uw hand krijgt en nieuwe klanten zélf kennis laat maken met uw product of dienst. Een eerste goede ervaring is de allerbeste reclame! Is No Budget Marketing dan een antireclameboek? Integendeel: No Budget Marketing laat zich uitstekend combineren met traditionele marketing- en communicatietechnieken. Dit boek leert u welk middel het meest effectief is voor welk doel, en hoe Budget Marketing en No Budget Marketing elkaar kunnen versterken. Dus of uw marketingbudiget nu goot of klein is, No Budget Marketing is een onmisbare aanvulling op uw marketinggereedschapskist. Jos Burgers is auteur van managementboeken over klantgerichtheid, marketing, relatiemanagement en acquisitie, waaronder de bestseller Klanten zijn eigenlijk nét mensen! Als zelfstandig marketingadviseur helpt hij organisaties bij het vinden en binden van klanten, waarbij hij zijn klanten niet bedelft onder adviesrapporten, maar hen prikkelt en praktische adviezen aanreikt.
Scale-ups & downs
Scale-ups & downs
Dit boek loodst je langs de vier cruciale fasen van een scale-up en toont hoe je met de juiste mensen je bedrijf gestructureerd laat groeien tot een inspirerende organisatie die topprestaties levert. In ‘Scale-ups & downs’ nemen Wendy van Ierschot, internationaal expert op het gebied van People & Culture in snelgroeiende organisaties, en striptekenaar Gerrit de Jager je mee langs de vier cruciale fasen van een scale-up. Of je nu twee of zestig medewerkers hebt, met dit boek heb je alles in handen om succesvol én met een beetje humor te groeien. Een snelgroeiend bedrijf aansturen is niet zo eenvoudig als het klinkt. Wat jou als oprichter succesvol maakte, blijkt bij groei je grootste valkuil: je kunt niet meer alles zelf doen. Hoe zorg je dat niet alleen jijzelf, maar ook anderen het bedrijf laten groeien? En hoe bouw je gestructureerd een inspirerende organisatie op die topprestaties kan leveren?
Green on
Green on
Nabij Mazar-i-Sharif, 15 maart 2020, 05.47 uur In Afghanistan maakt commando Richard zich klaar voor een capture or kill-missie ver achter vijandelijke linies. Op hetzelfde moment werken Joris en Daan in Amsterdam met hun bedrijf Luscii keihard om 200.000 mensen in Europa en Afrika te ondersteunen in een strijd tegen de coronapandemie. Wat hebben deze twee situaties met elkaar te maken? Ze zijn beide Green On. De operators van de special forces kunnen dankzij de Green On-principes bovenmenselijke prestaties leveren in levensgevaarlijke situaties. En dankzij Green On is Luscii het snelst groeiende healthtechbedrijf van Nederland, met een vierdaagse werkweek met fulltimesalaris voor iedereen. Met Green On stel je de kracht van mensen boven de processen. En dat werkt overal en altijd. In dit revolutionaire boek delen dr. Joris Janssen en prof. dr. ir. Daan Dohmen en de special forces-operators Richard, Thomas en Frank het geheim van hun succes aan de hand van vijf principes: samenwerken, flow, eenvoud, vertrouwen en aanpassingsvermogen. Samen zijn ze goed voor vijftig jaar ervaring in het leiden en trainen van mensen bij start-ups, bij corporates en in gevechtssituaties. Dit boek vertelt het spannende verhaal van de special forces en hoe hun bewezen principes zich vertalen naar situaties op de werkvloer. Vol met concrete tips om zelf vandaag nog te beginnen met ’s werelds leukste en meest productieve manier van werken: Green On! Green On laat zien dat écht anders werken betekent dat de mensen in je bedrijf echt anders met elkaar moeten (durven) omgaan. Green On is daarmee geen dream on, maar grow on! Martin van Rijn – Oud-minister Dit boek geeft veel praktische tips hoe je vandaag nog met effectief en leuk werken aan de slag kunt in je eigen team. Quintin Schevernels – CEO Funda Innovatie komt alleen als mensen echt vrij zijn in hun denken en elkaar vertrouwen. Dit boek laat zien hoe je dat in je eigen teams kunt stimuleren! Innovatie vereist focus en focus is nee zeggen om tot de beste innovaties te komen. Ton van Garderen – General Manager Apple BeNeLux Dit boek geeft je dé handvatten voor onverslaanbare teams en een sterke cultuur: de allerbelangrijkste succesfactoren voor start-ups. Eva de Mol, Ph.D. – VC Investor
Einstein en de kunst van het zeilen
Einstein en de kunst van het zeilen
Einstein en de kunst van het zeilen neemt je mee op een enerverende zoektocht naar de rol van de leidinggevende. Van dit managementboek zijn ruim 37.500 exemplaren verkocht! 14e DRUK MEER DAN 50.000 EXEMPLAREN VERKOCHT Einstein en de kunst van het zeilen neemt je mee op een enerverende zoektocht naar de rol van de leidinggevende. Nieuwsgierige, onderzoekende en uitdagende vragen brengen je op het spoor van het leiderschap van de nieuwe tijd. Diverse denksporen helpen je te ontdekken wat leiderschap voor jou kan zijn. Dat maakt Einstein en de kunst van het zeilen tot een uniek lees- en werkboek. Einstein... Op je tocht word je vergezeld door de grote denker Einstein: de personificatie van de vasthoudende onderzoeker en briljante vragensteller. Einstein voert je langs thematische hoofdstromen: wat zijn de centrale vragen rond leiderschap vandaag? Je staat stil voor momenten van reflectie: welke persoonlijke kenmerken maken mij tot een goede leidinggevende? Je ontdekt verschillende perspectieven op het fenomeen leiderschap: wat is voor een leidinggevende van belang om echt notitie van te nemen? ...en de kunst van het zeilen De vraag is niet hoe je (in het algemeen) een excellent leidinggevende kunt zijn, de vraag is hoe juist jij een excellent leidinggevende kunt zijn. Je persoonlijke kracht en het krachtenveld binnen je organisatie bepalen je mogelijkheden. Je lijkt op de zeiler, die zijn eigen kennis, kunde, vaardigheid en ervaring inzet, maar ook gebruik weet te maken van de elementen in het eco-systeem, zoals weer en wind, eb en vloed. Dit boek biedt een aantal theoretische kaders uit de Transactionele Analyse, Group Relations Theory en de Systeem- en Communicatietheorie. Het is echter vooral een handreiking bij de zoektocht naar en de worsteling met de rol van de leidinggevende in een snel veranderende omgeving.
Het vliegwieleffect
Het vliegwieleffect
De auteur van de internationale bestseller ‘Good to great’ onthult de essentiële stappen van succesvolle bedrijven. Herken jouw vliegwiel en til jouw organisatie naar een hoger niveau. ‘Het vliegwieleffect’ van Jim Collins is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller ‘Good to Great’. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiële stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creëer je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Aan de hand van casussen en theorie lees je welke stappen ervoor zorgen dat je het vliegwiel van jouw organisatie herkent. Ook ontdek je welke elementen het sneller doen draaien en hoe je het draaiend houdt in verschuivende markten. ‘Het vliegwieleffect’ is onafhankelijk te lezen – met dit boek maak je een vliegende start – en door ‘Good to Great’ ernaast te lezen til je het naar een nog hoger niveau.
Bijbelverhalen en zakenpraatjes
Bijbelverhalen en zakenpraatjes
Wat hebben Bijbel en business met elkaar te maken? Niet veel, als je het de meeste ondernemers vraagt. Maar Peter van Engeldorp Gastelaars, zelf meer dan veertig jaar ondernemer geweest in het onderwijs, de kinderopvang en daarbuiten, zijn de twee juist nauw verweven. Op een humoristische, herkenbare manier zet dit boek je aan het denken. De verhalen inspireren je in je (zakelijk) doen en laten door wijze woorden uit het Oude Testament. Hoe ga je om met geld? Macht? Mag je als ondernemer hard zijn? Af en toe een klein beetje liegen? In 4x7 blogs met bijbelteksten, praktijkverhalen en beschouwingen ontdek je als christen of niet-christen hoe je op een verantwoorde manier zaken doet en omgaat met je relaties.
Volgende keer beter!
Volgende keer beter!
Volgende keer beter! laat zien hoe je met jouw organsiatie de sprong kunt maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Een klacht is gratis advies voor je organisatie. Toch lijken we dat advies niet echt aan te willen nemen: als organisatie leren van klachten en je dienstverlening daardoor verbeteren is in de praktijk verre van vanzelfsprekend. Hoe komt dat toch? Want er staat veel op het spel: iedere organisatie loopt het risico anderen te schaden of zelf schade op te lopen. Leren van klachten had een drama als de toeslagenaffaire kunnen voorkomen. Het is dus tijd om klachten écht serieus te gaan nemen en ze niet alleen netjes op te lossen, maar ook te gebruiken om duurzaam te gaan verbeteren. Volgende keer beter! helpt je om met jouw organisatie de sprong te maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Het haalt veelvoorkomende aannames die het leren remmen overhoop en laat je met een frisse blik naar klachten kijken. Je gaat zien dat ook een mening of een incident waarde kan hebben. Dat je niet alleen moet focussen op trends, maar ook kunt zoeken naar ‘gouden klachten’. Dat nieuwsgierigheid de sleutel is en je best buiten de lijntjes mag kleuren. Of je nu toezichthouder of bestuurder, professional of klachtenfunctionaris bent, open je ogen voor de werkelijke waarde van klachten. Want als jij ziet waar de kansen liggen dan kun je het de volgende keer écht beter doen.
Accountable leiderschap
Accountable leiderschap
Kansen en bedreigingen denderen op onze organisaties af en veroorzaken (verander)stress. Overmatige en langdurige stress kan ontaarden in (on)bewust slachtoffergedrag. Niet de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag, belemmert de noodzakelijke verandering. Gebaseerd op de oerwet I can count on you and you can count on me biedt Accountable Leiderschap de mogelijkheid, om binnen de bedrijfskundige context, moeiteloos om te gaan met de veranderende realiteit. Accountable Leiderschap is een rol die iedereen, op alle niveaus binnen de organisatie, kan vervullen. Het is dé manier om samen met je collega's te dealen met onzekerheden en om samen potentiele problemen vroegtijdig te signaleren. Starre denkpatronen en negatieve emoties te doorbreken en contraproductieve gedragspatronen resultaatgericht te maken. Zo kun je samenwerkingsrelaties aan gaan op basis van de vier Accountability wetten: Werk veilig én oncomfortabel samen. Spreek elkaar aan zonder te veroordelen. Help elkaar zonder te redden. Neem Accountable afscheid als je niet (meer) kunt of wilt bijdragen. 'Marco Scheele walks the talk. He demonstrates the highest levels of accountability in his personal life, as a leader of his organization and as author of this book. He wants to strengthen his readers, clients, as well as those who work with him, into being the best they can be.' - Mark L. Samuel, CEO IMPAQ en bestsellerauteur 'Making Yourself Indispensable' en 'Creating the Accountable Organization'. 'De veranderlijke toekomst vereist faciliterend leiderschap en multidisciplinaire samenwerking om wendbare organisaties te creëren. Marco Scheele laat op een inspirerende manier zien hoe je daarvoor als leidinggevende continu kunt focussen op interventies die meetbaar de grootste impact maken.' - Mike Hoogveld, auteur 'Agile Managen' en 'Denk als een startup'. Trefwoorden: Accountability leiderschap organisaties managers medewerkers werk verantwoordelijkheid resultaten Marco Scheele
HR met ballen
HR met ballen
Laten we eerlijk zijn: als HR-professional word je vaak straal genegeerd door het management. Omzet en winst zijn steeds weer belangrijker dan investeren in medewerkers. En dat terwijl je echt alles geeft: je neemt geen lunchpauze en eet achter je bureau, je hebt nauwelijks nog tijd voor een goed gesprek met medewerkers en vraagt je steeds vaker af waarom je eigenlijk in HR bent gaan werken. Wat zou er gebeuren als HR met een gele markeerstift wel bovenaan de MT-agenda staat? Als jij met supersimpele gesprekstechnieken adviezen geeft waar de oogjes van je management van gaan glimmen, en je weer alle tijd hebt om aan de slag te gaan met belangrijke HR-thema’s? In dit boek geeft HR-expert Bob Zeegers je de negen succesformules voor HR met ballen, waarmee je het MT overtuigt om te investeren in menselijk kapitaal. Maak het management bloednieuwsgierig door maar een paar zinnen aan te passen in jouw HR-plan. Leer de zeven simpele overtuigingstechnieken van oplichters kennen die je kunt gebruiken om managers te enthousiasmeren, zonder dat je de gevangenis in hoeft. Herken de drie redenen waarom je genegeerd wordt in vergaderingen. Weet hoe je zelfs de knieperigste directeur ervan overtuigt te investeren in HR. Ervaar hoe management, OR en medewerkers aan je lippen hangen dankzij een paar geheime gesprekstechnieken van een hoogbejaarde kleuterjuf. ‘Eindelijk een boek over HR dat je kunt lezen met een glas wijn erbij.’ Froukje Lieuwes, Flieuw Consultancy, HR-advies, interim-management en projecten ‘Onnavolgbaar grappig!’ Carine Coehoorn, auteur van Burn-out is als failliet gaan ‘Ook voor MKB-ondernemers zonder HR-afdeling.’ Max Verhoeven, managing-director De Zaak ‘Meesterlijk geschreven!’ Raymond Tuerlings, HP-director Norsk Hydro in de Benelux
Het geheim van disruptie
Het geheim van disruptie
‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting bevat de kernboodschap uit zijn bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. ‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie heeft de beste kans om de positie van zijn organisatie te versterken en echt te vernieuwen.
Corporate Rebels
Corporate Rebels
Werk kan leuker, beter en inspirerend zijn, ook voor jou! Lees wat de Corporate Rebels ontdekten bij de meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, en tegendraadse ondernemers van wereld. In de zomer van 2015 zegden Joost Minnaar en Pim de Morree hun veelbelovende, maar frustrerende banen op om de ruim honderd namen op hun bucketlist van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en CEO’s te spreken. Volg ze op hun avontuur en lees wat ze te weten kwamen op hun ontdekkingstocht. Werk kan leuker, beter en inspirerend zijn, ook voor jou! Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken.
Op het ritme van je team
Op het ritme van je team
Dominic Rossi is al vele jaren de persoonlijke coach van topsporters. In zijn aanpak staat het aanvoelen van het ritme centraal om in de flow te komen en topprestaties neer te zetten. Aan de hand van zijn ervaring met verschillende bedrijfsleiders toont hij dat de principes uit de sport ook bruikbaar zijn in het bedrijfsleven. Het einddoel is om duurzaam te scoren, met respect voor mens en planeet. 'Ritme aanleren aan je werknemers leidt tot teaming. Samenwerken in instabiele eenheden die vaak onvoldoende tijd krijgen om vertrouwen te kweken, kun je leren. Dominic Rossi neemt je in dit boek mee in zijn vertaalslag hiervan, het leest als een trein! En in de workshops die we geven, zie ik het werken, keer op keer. Op het ritme van je team biedt geen wetenschappelijke modellen maar hands-on en direct bruikbare informatie.' - Elke van Hoof, klinisch psycholoog en docent.
De bijenherder
De bijenherder
Steeds meer organisaties gaan met zelfsturende teams werken. Managers moeten die transformatie vaak zelf in gang zetten en begeleiden, maar hebben geen idee wat hun rol nog is ná die overgang. In ‘De bijenherder’ laat Rini van Solingen zien hoe organisaties en managers effectief kunnen werken met zelfsturende teams. Managers moeten die transformatie naar zelfsturende teams vaak zelf in gang zetten en begeleiden, maar hebben geen idee wat hun rol nog is ná die overgang. En als ze zelf niet meeveranderen, vormen ze eerder een obstakel dan een motiverende factor. In een parabel vertelt van Solingen het verhaal van Mark, een leidinggevende bij een grote supermarktketen die overschakelt op zelforganisatie. Mark worstelt met de transitie, maar krijgt goede raad uit onverwachte hoek. Zijn opa vertelt over zijn eigen verandering van schaapsherder tot imker en wat hij daarvan heeft geleerd. De crux is te ‘ontmanagen’ en oude gewoontes afleren. Dit boek vertelt je hoe.
Thuis ben ik niet zo leuk!
Thuis ben ik niet zo leuk!
Veel mensen weten humor te waarderen. En omdat klanten eigenlijk nét mensen zijn, is humor een krachtig wapen bij het vinden en binden van klanten. Als je het tenminste op de juiste manier inzet. Want er kleven ook risico’s aan het gebruik van humor. Je kunt de plank behoorlijk misslaan. In zijn nieuwste boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe humor kan bijdragen aan zakelijk succes – en dat het een vaardigheid is die iedereen kan ontwikkelen. Niet door de lolbroek van de afdeling te worden, maar door humor op de juiste momenten bewust in te zetten in de communicatie met klanten. Met als doel verrassend uit de hoek te komen en hen te laten (glim)lachen. Op zijn kenmerkende luchtige en praktische wijze beschrijft Jos waarom humor je gunfactor vergroot en maakt dat je opvalt, hoe je beter wordt in het gebruik ervan in het contact met klanten, welke risico’s en valkuilen er zijn en hoe je die kunt vermijden. Een boek vol herkenbare voorbeelden die aantonen dat klanten sneller voor je kiezen en langer bij je blijven, als je de moed hebt om serieus werk te maken van humor! Het nieuwste boek van bestsellerauteur Jos Burgers, over de kracht van humor bij het vinden en binden van klanten. Van zijn complete oeuvre zijn inmiddels meer dan 250.000 exemplaren verkocht. Trefwoorden: Humor klanten verbinden gunfactor verrassend communiceren Jos Burgers handleiding
Geef nooit korting!
Geef nooit korting!
Geef nooit korting! Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. In Geef nooit korting! laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken. Ontdek dat er vele manieren zijn om in de dagelijkse praktijk aan prijsdruk te ontsnappen. Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken. Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat vervelend. Maar het is pas echt een ramp als u dat zelf ook vindt! Jos Burgers is auteur van diverse bestsellers, waaronder Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, No Budget Marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie en Hondenbrokken. Met 200 presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker op seminars en congressen over onderwerpen als strategie, marketing, klantgerichtheid en prijsbeleid.
Goed werkgeverschap en goed werknemerschap
Goed werkgeverschap en goed werknemerschap
Bedrijfscultuur is het belangrijkste aspect van goed werkgeverschap. Op de voet gevolgd door arbeidsrelaties. Over deze twee aspecten gaat dit boek. De bedrijfscultuur, de werksfeer, de onderlinge omgang heeft grote invloed op welzijn, betrokkenheid en prestaties van werknemers. Wat als werknemers lijden onder slechte arbeidsverhoudingen, bang zijn voor hun manager of gepest worden door collega’s? Is een goede bedrijfscultuur uitsluitend de verantwoordelijkheid van de werkgever of vormen werkgever en werknemer die samen? Een goede, ethische bedrijfscultuur is van groot belang en vergt een bedrijfsbrede dialoog over wat het goede is en hoe werkgever en werknemer samen inhoud kunnen geven aan een gemeenschappelijke cultuur.
Echte leiders dienen
Echte leiders dienen
Leiderschap is enorm in beweging. Dat het anders moet dan in de 20ste eeuw zien de meeste mensen wel. Maar hoe anders en hoe doe je dat? Dienend-leiderschap wordt in dit kader steeds vaker genoemd. Wat is dienend-leiderschap? Welke effecten heeft het? Waarom is het een antwoord op de problemen waar we voor staan? En hoe geef je er handen en voeten aan? Op basis van wetenschappelijk onderzoek geeft dit boek antwoorden en praktische inzichten waarmee je direct aan de slag kunt. Het laat zien dat dienend-leiderschap resultaatgericht is en gaat over helderheid en ontwikkeling. Dienend-leiders zijn zelfverzekerd. Zij zijn in staat om in een complexe en dynamische omgeving richting te geven en aandacht te houden voor de mensen die de organisatie maken. Daarmee maken zij het verschil. 'Leiderschap is per definitie dienend want het gaat altijd om de mensen die geleid worden en niet om de leider zelf. Ik raad iedereen aan dit boek zorgvuldig te lezen en een dienend leven te leiden.' - Tex Gunning, lid Raad van Bestuur AkzoNobel 'Er heerst veel verwarring over de betekenis van het begrip dienendleiderschap: is het een mythe, een religie, of een management filosofie? Inge Nuijten analyseert en beschrijft de wetenschappelijke grondslagen van het begrip en toont overtuigend aan dat dienend-leiderschap een nuchtere en effectieve vorm van leiderschap is. Een feest van herkenning voor iedere leidinggevende die resultaat wil behalen door mensen centraal te stellen.' - Pauline van der Meer Mohr, Voorzitter College van Bestuur Erasmus Universiteit Rotterdam Inge Nuijten is gepromoveerd op dienend-leiderschap. Vanuit Redpoint Company geeft zij wetenschappelijk gefundeerd advies en training op het gebied van dienend-leiderschap en prestatiepsychologie.
Ken Blanchard over leiderschap
Ken Blanchard over leiderschap
Bedrijfskunde
9789047008101
In ‘Over leiderschap’ bundelt Ken Blanchard dertig jaar kennis over leiderschap in één baanbrekend boek. Ken Blanchard (coauteur van The One Minute Manager) en zijn collega's hielpen al vele goede leiders en organisaties een hoger niveau te bereiken en hebben al hun kennis over uitmuntend leiderschap verzamelt. U leert strategisch denken, en ontdekt hoe u klanten enthousiast maakt en werknemers motiveert. De inzichten, wijsheid en praktische technieken van Ken Blanchard zijn al lange tijd een inspiratiebron voor velen. Een klassieker over leiderschap voor een nieuwe generatie - in een herziene en uitgebreide editie.
Business bibliotheek  -   Situationeel leidinggeven
Business bibliotheek - Situationeel leidinggeven
Een beproefd model om zowel op je werk als in privé- situaties overtuigend een goede strategie uit te stippelen en met succes problemen op te lossen. Situationeel leidinggeven van Paul Hersey biedt een praktijkgericht model voor leidinggevenden die zich afvragen hoe ze het beste uit hun medewerkers kunnen halen. Door te kijken naar het competentieniveau van de individuele medewerker en daarop je stijl van leidinggeven aan te passen, bied je iedereen de ondersteuning, sturing of aanmoediging die hij nodig heeft. Zo help je je medewerkers zich te ontwikkelen en te blijven groeien in hun werk. Paul Hersey ontwikkelde samen met Ken Blanchard het nog altijd veelgebruikte model van Situationeel Leiderschap®. Zijn klassieke boek is voor deze editie geheel herzien en gemoderniseerd.
De Orka Award
De Orka Award
Een manager leert van een orkatrainer de fijne kneepjes van het motiveren. Over vertrouwen kweken, goed gedrag prijzen en verkeerd gedrag corrigeren. Ken Blanchard wijst u in De Orka Award op de kracht en de effectiviteit van positieve feedback. Bij een orka denkt u waarschijnlijk aan een gevaarlijke killer, maar toch laten deze slimme dolfijnen zich maar wat graag allerlei kunstjes aanleren. Hoe doe je dat, vroeg manager Wes Kingsley zich af, laat je ze eerst verhongeren en dan reiken naar een visje? In gesprek met een orkatrainer leerde Kingsley over vertrouwen kweken, goed gedrag prijzen en verkeerd gedrag corrigeren. De parallellen met zijn eigen situatie - in zijn werk gaat Kingsley vaak op zoek naar iemand die hij kan betrappen op een fout - zijn hem onmiddellijk duidelijk. Samen met een bedrijfsadviseur gaat hij aan de slag om zijn managerspraktijken, maar ook zijn gezinsleven, een nieuwe impuls te geven. De Orka Award zal zowel op het werk als in de privesfeer een bron van inspiratie zijn! Ken Blanchard is de onvolprezen (co-) auteur van eversellers als De One Minute Manager en Wie beeft mijn kaas gepikt? Thad Lacinak en Chuck Tompkins leiden organisaties gespecialiseerd in dierentraining. Jim Ballard is bedrijfstrainer en schrijver. De Orka Award is nu ook verkrijgbaar als luisterboek.
Leren coachen
Leren coachen
Deze zevende editie is geheel geactualiseerd, biedt meer praktische oefeningen en een betere aansluiting op de praktijk. Leren coachen biedt een basis voor verdere ontwikkeling als coach. De coach is een begeleider die niet alleen het leren stimuleert, maar ook zijn expertise aanwendt om het leerproces op gang te brengen. Het sturen en stimuleren van leren vraagt om deskundigheid en zorgvuldigheid. Aan de hand van een model worden de vijf fasen van het coachingsproces beschreven: contract, onderzoek, doelen en acties formuleren, uitvoeren en evalueren en afsluiten. Het model structureert dit proces en geeft houvast bij het methodisch werken. Ook gaan de auteurs in op de relatie coach-coachee. Deze is een van de belangrijke succesfactoren voor een geslaagd coachingstraject. Daarnaast besteden ze aandacht aan hoe de coach kan omgaan met feedback, confrontatie en weerstand en aan hoe de coach zijn handelen kan verantwoorden. Leren coachen is bestemd voor mensen die zich de methodiek van het coachen eigen willen maken: leidinggevenden, personeelsmanagers, opleiders en mensen die collega’s (in mensgerichte beroepen) willen coachen. Het boek is ook geschikt voor externe coaches en kan eveneens worden gebruikt in studies en opleidingen. Marinka van Beek is medegrondlegger van de Opleiding tot Coach en de leergang Teamcoach van Hogeschool Windesheim in Zwolle. Zij werkt als zelfstandig coach voor individuen, teams en organisaties. Ineke Tijmes studeerde Duitse Taal- en Letterkunde en volgde de voortgezette opleidingen Vormingswerk, Management en de Supervisorenopleiding. Zij heeft veel ervaring als manager, trainster, docent, (leer)supervisor en coach.
Iedereen risicoleider
Iedereen risicoleider
We werken tegenwoordig aan tal van complexe vraagstukken in een dynamische, meerduidige en onzekere wereld. Een wereld met volop risico’s én volop kansen. Dit is een niet meer te negeren realiteit. Hoe daarmee om te gaan? Om desondanks waardevolle doelen te realiseren, te innoveren, maatschappelijke waarde te creëren? In elk geval niet met meer van het gebruikelijke risicomanagement. Wat helpt wel? Het ontwikkelen van risicoleiderschap in je organisatie, of je nou leidinggevende of een vakinhoudelijke professional bent. Dit boek start met een compacte, concrete introductie in het waarom, wat en hoe van de nog nieuwe benadering van risicoleiderschap. Het hart van het boek wordt gevormd door het leren ontwikkelen en organiseren van risicoleiderschap. Hiervoor worden de meest recente inzichten uit de neurowetenschappen en de psychologie benut, omdat omgaan met onzekerheden alles te maken heeft met ons brein en onze emoties. Na het lezen van dit boek ben je in staat om ERG anders om te gaan met onzekerheden, risico’s én kansen die doelen in de meest brede zin van het woord beïnvloeden. Namelijk Expliciet, Realistisch en Gestructureerd. Dit helpt je persoonlijk én de organisatie waarin of waarvoor je werkt. Zo kun je samen met anderen een essentiële bijdrage leveren aan het realiseren van ambitieuze doelen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, veiligheid, winstgevendheid of welzijn. Dr. ir. Martin Th. van Staveren MBA studeerde technische aardwetenschappen en bedrijfskunde. Hij promoveerde op het implementeren van risicomanagement in organisaties. Met zijn bureau VSRM helpt hij organisaties risicogestuurd te werken. Van Staveren is ook kerndocent in de masteropleidingen Risicomanagement en Public Management, Universiteit Twente.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels