Management
191 Kruimels
Leiderschap vanuit de oorsprong
In Leiderschap vanuit de oorsprong neemt Henk Stoorvogel je mee naar de oerverhalen van de mens, verhalen die staan opgeschreven in het bijbelboek Genesis. Meteen al in Genesis 1:26 lezen we dat God spreekt: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over…’ God zegt feitelijk: We maken mensen naar ons beeld en we geven ze de opdracht om leider te zijn. Beelddrager zijn van God betekent leiderschap tonen. En daarmee is dit leiderschapsboek een boek voor iedereen. Ook jij bent dus een geboren, geschapen, leider. Je bent geroepen om leider te zijn over het stukje schepping dat jou is toevertrouwd, en geroepen om leider te zijn over je eigen leven. Niet voor niets kennen we in het Nederlands de uitdrukking ‘je leven leiden’. Groeien als mens is dan groeien als leider, en omgekeerd. In dit boek vind je leiderschapslessen, levenslessen, vanuit de oerverhalen uit Genesis 1-11 (Adam en Eva, Kaïn en Abel, Noach en de torenbouw van Babel) en vanuit de geschiedenissen van Abraham, Izak, Jakob en Jozef. Wat kunnen we leren vanuit deze oerverhalen over leven en leiderschap? Hoe kunnen we als leider én als mens meer op God gaan lijken? Welke levensschatten kunnen we opdiepen uit de oerverhalen? Welke levenslessen leren de aartsvaders ons? Een goede leider kun je alleen zijn als je dicht bij de Bron blijft. Leiderschap vanuit de oorsprong neemt je mee naar de Bron van het leven, in de overtuiging dat jij daarvan een beter mens wordt en een betere leider!
Goed werk
In een wereld waar werk in toenemende mate onzeker en stressvol is, knagen er vaak allerlei vragen: Waarom doe ik dit werk? Waarom is het allemaal zo moeizaam? Kan ik er iets aan veranderen? Tim Keller spreekt al meer dan twintig jaar intensief met studenten, werknemers en leidinggevenden over het onderwerp werk en roeping. Zijn ervaring heeft hij neergelegd in een boek voor iedereen, met Bijbels onderwijs over vragen als: Wat is de zin van ons werk? Hoe kan ik nuttig werken in een omgeving waar de concurrentie moordend is en elke cent omgedraaid moet worden? Hoe kan ik mijn gaven inzetten en wat is mijn roeping? Kan ik mijn normen en waarden vasthouden en toch doorgroeien in mijn vak? Hoe kan ik leven met het besef dat ik onvermijdelijk soms vuile handen maak? Met diep inzicht en vaak verrassende adviezen laat Keller zien dat de wijsheid van de Bijbel ons echt verder brengt als het om ons dagelijks werk gaat. De christelijke visie op werk, dat we werken om anderen te dienen, niet onszelf, brengt evenwicht in ons werk en in ons persoonlijk leven. Tim Keller (1950) is voormalig predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Er zijn inmiddels enkele tientallen boeken van zijn hand in het Nederlands verschenen, waaronder het al vele malen herdrukte In alle redelijkheid en het kleine juweel Bevrijd van je zelf.
Een leider naar Gods hart
Leiderschap
9789060677803
Een leider die door zijn macht bedorven werd. Een leider wiens karakter ongeschonden bleef. En een leider wiens hart al bedorven was voordat hij de macht greep. Het verhaal van Saul, David en Absalom, meeslepend verteld door Gene Edwards. Een waarschuwing aan machtzoekers. Een bemoediging voor gekwetste onderdanen van autoritaire leiders. Een oproep tot overgave aan de Heer die verbroken harten zoekt. Dit is wellicht het kortste boekje over leiderschap, wellicht ook het beste.
Financieel vrij
Toen Janneke van den Brink na een reorganisatie ineens op straat stond, voelde dat stiekem als een cadeautje. Het was namelijk hét moment om het roer om te gooien. Haar doel? Voorgoed stoppen met werken en binnen twee jaar financieel onafhankelijk zijn. In Financieel vrij vertelt ze hoe dat gelukt is en deelt ze haar zoektocht naar zingeving. Op een laagdrempelige manier laat ze zien hoe je je moneymindset verandert, welke beleggingsvormen er zijn en hoe je grip krijgt op je geldzaken, zodat ook jij aan de slag kunt gaan. Je werk is niet je leven. Kruip achter je bureau vandaan, pak de controle terug en laat geld voor jou werken in plaats van andersom! ‘Met Jannekes sterke no-nonsensemindset spoort ze mensen aan om concrete stappen te zetten om binnen korte tijd passieve inkomsten te genereren door slimme beleggingen.’ Suzanne van Duijn, vrijemeid.nl ‘Dankzij Janneke komt financiële vrijheid steeds dichterbij. Ze zit boordevol financiële knowhow, leert je een nieuwe mindset aan en geeft je vele inzichten.’ Nathalie Robberse en Luca Knegtering, TEN Women ‘Janneke is een echte powervrouw, die voor financiële vrijheid heeft gezorgd! Ze inspireert en leert anderen op verschillende manieren hetzelfde te doen. Aanrader!’ Martijn van den Berg, beleggingsexpert
Het Contentspel
Online marketing
9789072201904
Word jij als ondernemer of contentwriter stiekem helemaal gek van alle tips, tricks, do’s, don’ts en hacks voor meer online zichtbaarheid? Is content maken voor jou eerder een opgave dan een plezier? Heb je het gevoel dat je nog vaak met losse flodders schiet? Dan is dit boek voor jou geschreven. Het Contentspel is een uitnodiging, een duwtje in de rug en een persoonlijke gids voor iedereen die graag én goed met content bezig wil zijn zonder dat het te veel tijd en moeite gaat kosten. Met massa’s inspirerende tips en een handig stappenplan – de Content Essentials – om je eigen contentstrategie te bepalen. “Vandaag kom je niet meer weg met middelmatige content. Er is meer nodig om er echt uit te springen en harten te raken. Hoe je dit aanpakt, lees je in Het Contentspel.” — Katrin Van de Water, high-end businessmentor. “Het Contentspel verandert je kijk op contentwriting volledig. Ik voel me uitgenodigd om vanuit mijn essentie te schrijven. Vol humor met inzichten, waardoor het lekker vlot leest.” — Iris Rutte, business coach en brein expert “Met Het Contentspel leer je niet alleen bij over contentwriting, maar ook over jezelf, wat je bezielt en hoe je in het leven staat.” — Hermina Van Coillie, Dr. in de psychologie en motivatie-expert. “Een must-have voor iedereen die content creëert. Marthe beschrijft realistisch én herkenbaar waar je zoal tegenaan kan lopen en geeft concrete en bruikbare tips.” — Jeroen Wils, reputatiecoach
Zet je (online) marketing op zijn kop!
Sales & marketing
9789090369037
Koploper in de branche dankzij de bottom-up approach
Ondernemen als een baas
Een boek vol inspirerende ondernemersverhalen over hoe je met tinkeren, hosselen en circulair denken jouw dromen waarmaakt Wesley dos Santos heeft drie succesvolle bedrijven: sneakermerk Diversité Footwear, bootverhuurbedrijf iKapitein en cv-platform UniekCV. Om zijn dromen waar te maken past Wesley altijd drie essentiële vaardigheden toe: tinkeren, hosselen en circulair denken. Tinkeren is experimenteren, ontdekken wat je leuk vindt. Bij hosselen gaat het om manieren vinden om geld te verdienen en leren omgaan met tegenslagen. Circulair denken draait om iets teruggeven aan je naasten, de maatschappij of het milieu, waardoor er weer andere deuren voor je opengaan. In het boek vertellen rolmodellen als baltovenaar Soufaine Touzani, alleskunner Jandino Asporaat, Picnic-oprichter Michiel Muller, ex-voetbalster Anouk Hoogendijk, rapper Winne, Jumbo-topvrouw Colette Cloosterman, Emms van hiphopformatie Broederliefde en strafrechtadvocaat Mark Teurlings op welke manier zij tinkeren, hosselen en circulair denken om te kunnen ondernemen als een baas.
Win elke discussie
Of we nou verwikkeld raken in een Twitterrelletje, debatteren in de Tweede Kamer of onze mening verdedigen tijdens het kerstdiner: we kunnen niet ontsnappen aan de menselijke drang om te discussiëren en ons gelijk te halen. Mehdi Hasan, journalist en doorgewinterd interviewer, is dol op discussies. Want waar veel mensen discussies associëren met ruzie, ziet hij ze als niet alleen de levensader van de democratie, maar ook als creatief middel om tot nieuwe oplossingen voor problemen te komen. In dit boek nodigt Hasan ons dan ook uit om wat vaker de discussie aan te gaan. Of je nou een debatkundig natuurtalent bent of juist een conflictvermijder, dit boek leert je aan de hand van levendige voorbeelden en heldere methodes hoe je je sprekersvaardigheden kan inzetten om elke discussie te winnen – niet om het winnen zelf, maar om er iets wezenlijks mee te bereiken.
Nee zeggen loont
Ondernemerschap
9789089656780
Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen. De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk. Zo’n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in gegaan. Zorgen dat jou dit niet overkomt, is essentieel voor je onderneming. Met humor én een serieuze ondertoon beschrijft Jennifer Delano in haar boek Nee zeggen loont de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk, en belangrijker nog: inclusief een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen. Haar doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen. Zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor de klanten die wel blij worden van jou én waar jij je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van je inkomen.
De oplossingenmachine
We kennen allemaal het belang van intrinsieke motivatie en het geven van ruimte en vertrouwen. Maar in de praktijk ontstaan er toch steeds weer regels, een gevoel van moeten of zelfs wantrouwen. Hoe komt dat toch? Wouter Hart en Thom Verheggen zijn een belangrijke oorzaak op het spoor: de oplossingenmachine. Die zit in ieder van ons, is overal aanwezig en doet verborgen of duidelijk zichtbaar haar werk. De oplossingenmachine zet spannende vraagstukken om in kant-en-klare oplossingen. Dat lijkt verschrikkelijk aantrekkelijk, maar leidt vaak onbedoeld precies tot wat we eigenlijk níet willen. Zo pak je met iedere oplossing die je geeft, ergens ook iets van een ander af. Ontdek hoe jij als Afpakker, Oppakker, Brave Hendrik of Calimero zelf die oplossingenmachine voedt, maar ook kunt stopzetten. Lees over de kracht van vragen, het vinden van haakjes en de kunst van niet te veel, maar wél genoeg. Een boek vol kleine verhalen en de lessen die daarin schuilgaan over verantwoordelijkheid geven en nemen. Over moeten en willen. Op ons werk en thuis.
AI in marketing
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn. Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen. AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen zijn of haar vakgebied. Door middel van real life cases en heldere stappenplannen en methodes leert deze ultieme gids je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Zo heb je concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast behandelt het boek valkuilen en ethische AI-vraagstukken waar jij als marketingprofessional mee te maken krijgt. AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt. Trefwoorden: AI KI
Het Communicatie Model compact
Het Communicatie Model compact biedt je een complete en overzichtelijke aanpak waarin visie, strategie en uitvoering samenkomen. Dit handzame boekje verbindt organisatievraagstukken aan communicatievragen en combineert strategie met een doelgerichte aanpak. Het resultaat: een alomvattende aanpak met zowel aandacht voor visie als voor analyse, strategie, positionering, creatief concept en contentstrategie. Het Communicatie Model bestaat uit drie blokken: Analyse, Strategie en Aanpak die als fundering dienen voor 12 bouwstenen. Als je deze 12 bouwstenen uitwerkt, creëer je een zeer solide basis en een scherpe focus waarmee je direct aan de slag kan. Zo is voor iedereen duidelijk waar communicatie voor staat en gaat. Het Communicatie Model is het resultaat van jarenlange praktijkervaring en nauwe samenwerking met studenten, docenten en professionals die hun eigen waardevolle inzichten met Wil hebben gedeeld. Voor een geslaagde communicatie is het van belang dat organisatiestrategie, communicatiestrategie en acties aan elkaar worden gekoppeld. Met Het Communicatie Model is deze aanpak voor iedereen binnen handbereik. Wil Michels is bestsellerauteur van het Handboek Communicatie, Communicatiestrategie en Fanstrategie. Als geen ander is hij in staat om complexe zaken helder te maken. Wil geeft elke week lezingen en workshops over communicatiestrategie, fanstrategie en creatief denken. No-nonsense, humor en een verrassende output kenmerken zijn aanpak.
Van A naar B
Tweeënveertig jaar was Jeroen van der Veer werkzaam bij de Koninklijke Shell, waarvan ruim vijf jaar als CEO. In die lange periode leerde hij ontelbare lessen over leiderschap. Hoe motiveer je je personeel, hoe selecteer je nieuwe leiders, hoe bouw je aan een succesvolle strategie, waar let je op als je veranderingen wilt doorvoeren, en hoe ga je om met de media, met ngo’s en met politici? In dit boek zet Van der Veer zijn inzichten op papier, geïllustreerd met vele voorbeelden uit zijn Shell- en commissarissenpraktijk. De moeizame onderhandelingen met de Russen bij het Sakhalinproject, zijn curieuze ervaringen met de Libische leider Khadaffi, zijn rondjes langs het Lago Maggiore met de CEO van BP tijdens het Bilderberg-congres van 2004. Hij vertelt openhartig over zijn loodzware werkweken als topman van een multinational, de jetlags, de hazenslaapjes, met sport als uitlaatklep. In een kraakheldere stijl formuleert Van der Veer zijn succesformule. Van A naar B is een must-read voor leiders in de dop en voor iedereen die geïnteresseerd is in het recente Nederlandse bedrijfsleven. Jeroen Van Der Veer was CEO van Shell, en, naast veel meer, presidentcommissaris bij ING en Philips.
Sander en de brug
In de tv-serie Sander en de kloof stelt Sander Schimmelpenninck de ongelijkheid aan de kaak. In dit boek beantwoordt hij de vraag die hij daarna uit alle hoeken kreeg: wat kunnen we eraan doen? In de tv-serie Sander en de kloof stelt Sander Schimmelpenninck de ongelijkheid in Nederland aan de kaak. In dit boek beantwoordt hij de vraag die hij daarna uit alle hoeken kreeg: wat kunnen we eraan doen? Sander Schimmelpenninck (1984) is journalist, presentator en oprichter van Tonny Media. Hij was hoofdredacteur van Quote, is presentator van De Zelfspodcast en columnist van de Volkskrant. Reacties: 'Sander Schimmelpenninck laat erg goed en begrijpelijk zien hoe we de welvaart beter kunnen verdelen. Ik hoop dat iedere politicus, CEO en vermogend mens dit op het bureau krijgt.' -Tim Hofman 'Onverschrokken agendeert Sander Schimmelpenninck de grote vraagstukken van deze tijd én hij komt met nieuwe oplossingen. Realistisch, creatief en sociaal: zo moet een pamflet zijn.' -Mathieu Segers 'Je moet impopulaire standpunten durven innemen om vooruitgang te boeken. Een interessant en gedurfd pamflet.' -Klaas Dijkhoff 'Een vurig pleidooi voor gelijkheid in kansen. Maar vooral voor een samenleving die samenleeft.' -Tim 'S Jongers
Zelfverzekerd spreken
Wil jij moeiteloos kunnen presenteren en zelfverzekerd leren spreken? Wil je ontspannen en authentiek op het podium staan? Met dit boek heb je hét recept in handen voor succesvol spreken en presenteren in het openbaar. Spreken in het openbaar is een van de grootste angsten van veel professionals. Maar dat is nergens voor nodig, vinden Gijs Nillessen en Jonas van der Vlugt. Ze stonden zelf jarenlang op het podium, respectievelijk als stand-upcomedian en dj en runnen nu samen trainingsbureau 360talk voor de ontwikkeling van softskills. Samen hebben ze dankzij hun unieke methode al talloze mensen laten stralen op het podium. En die methode, het resultaat van jarenlange kennis en ervaring, delen ze nu met jou in dit handzame doe-boek. Door de opdrachten in het boek te maken, bereid je concreet jouw presentatie voor! Nillessen en Van der Vlugt brengen de essentie van spreken in het openbaar terug tot vier essentiële stappen: authenticiteit, je punt, storytelling en strategie. Of je nu één keer per jaar spreekt of dagelijks voor een groep mensen staat, deze methode schept rust in je hoofd, geeft houvast en maakt je meteen een betere en zelfverzekerde spreker. Je presentatie heeft pas impact als je niet verstopt wie je bent, maar jezelf laat zien. Durf jij het aan? Gijs Nillessen begon ooit als stand-upcomedian maar is inmiddels een veelgevraagd dagvoorzitter en presentator. Jonas van der Vlugt heeft jarenlange ervaring als radio-dj en als sprekerscoach. Samen richtten ze 360talk op, een bureau gespecialiseerd in softskilltrainingen.
Help/hoera, ik ga leidinggeven!
Beginnen met leidinggeven is een van de grootste uitdagingen die je tegen kunt komen in je loopbaan. Je bent ineens verantwoordelijk voor een team, je hebt te maken met organisatiedoelen en ook jouw eigen leidinggevende verwacht van alles van je. Best spannend. Toch? Je wilt geen valse start maken en dus heb je nieuwe skills nodig. Maar waar begin je? Waar word je straks op afgerekend? En welke fouten moet je vooral niet maken? Met Help/Hoera, ik ga leidinggeven! zorg je in drie simpele stappen voor de perfecte start als leidinggevende. Want juist die start is zo belangrijk. Die bepaalt namelijk voor een groot deel hoe succesvol je wordt in je nieuwe rol als leidinggevende. Je kunt dus maar beter goed voorbereid zijn. En dat is precies waar dit boek je bij helpt. Op een eenvoudige en luchtige manier kom je erachter wat een goede voorbereiding inhoudt, hoe je een vliegende start maakt en hoe je ervoor zorgt dat je succesvol blijft als je eenmaal op je plek zit. Kortom, dit boek geeft je een verrassend simpel stappenplan voor een succesvolle start als leidinggevende.
Tijdwinst-Elke dag om 15.00 uur klaar
In het boek ‘Tijdwinst - Elke dag om 15.00 uur klaar’ belooft Björn Deusings je een hogere productiviteit en meer rust dankzij praktische tips over timemanagement en slimmer werken. ‘Tijdwinst - Elke dag om 15.00 uur klaar’ belooft je een hogere productiviteit en meer rust dankzij praktische tips. Een 6-urige werkdag klinkt misschien te mooi om waar te zijn. Dat is het echter niet. Björn Deusings laat zien dat als je jezelf beter organiseert, realistischer plant, op een slimme manier omgaat met complexe taken en ophoudt met jezelf (en anderen) van het werk te houden, het dan heel goed mogelijk om veel tijd te besparen. Hoe je die extra tijd gebruikt is aan jou. Praktisch toepasbaar en toegankelijk geschreven door de meest toonaangevende blog op het gebied van slimmer werken.
The Culture Map
Hét internationale handboek op het gebied van cultuurverschillen. Erin Meyers voorbeelden en strategieën worden gecombineerd met advies voor meer succes in de geglobaliseerde zakenwereld. ‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende nationaliteiten soms tot chaos leidt. In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken is het essentieel dat je kunt omgaan met cultuurverschillen. Erin Meyer is je gids op dit subtiele en soms verraderlijke terrein. In ‘The Culture Map’, dat internationaal uitgroeide tot hét handboek op dit gebied, beschrijft ze acht dimensies om te ontcijferen hoe culturele verschillen van invloed zijn in de internationale zakenwereld. Haar heldere analyse combineert ze met praktisch advies voor succes in een geglobaliseerde wereld.
Waarom we allemaal beter zijn dan gemiddeld
Inhoud - Waarom we vooral goed zijn in slechte gewoontes - Niemand wil een té slimme manager - ‘Slecht Engels’ is nu de wereldtaal Iedere week schrijft Ben Tiggelaar in NRC over werk en leven. Over gedrag, geluk, leiderschap, ambitie, veranderen, psychologie, motivatie, zingeving en succes. Dit boek bevat 52 recente columns. Vol verrassende inzichten en praktische tips. Over Ben Dr. Ben Tiggelaar is bij het publiek bekend van bestsellers als Dromen, durven, doen (500.000 verkochte exemplaren), zijn seminars (MBA in één dag), zijn podcast en radioshow bij BNR en zijn column in NRC.
Anders groeien
Maatschappelijke verantwoord ondernemen
9789089656667
Puur en alleen voor eigen gewin ondernemen is niet meer van deze tijd. Niet de economische groei van organisaties an sich, maar de bloei, belangen en het welzijn van anderen zijn cruciaal voor bedrijven, hun stakeholders en de samenleving. Anders groeien dus. Medemenselijke ondernemingen leveren winst op aan alle kanten: ze zijn succesvol in de slag om schaars talent, hebben vaker betrokken medewerkers en tevreden klanten, en werken soepeler samen met partners. Dus in plaats van je af te vragen: ‘what’s in it for me?’ kun je je beter de vraag stellen: ‘what am I doing for others?’ Anders groeien is de praktijkgids bij uitstek voor de medemenselijke ondernemer, leidinggevende en professional. Het boek geeft je inzichten in de fundamenten van medemenselijk ondernemen en laat je als lezer kennismaken met mensen die vertellen hoe bedrijven met hun behoeften en belangen omgaan. In hun verhalen proef je wat je eigen impact kan zijn als je niet slechts je eigen bloei en welzijn nastreeft, maar ook die van anderen. Anders Groeien: een onderwerp dat hoog op de bedrijfsagenda staat. Ook in deze lastige arbeidsmarkt en zeker omdat het bij aanbestedingen steeds belangrijker wordt. Met diverse portretten van ondernemers, bestuurders en professionals die het belang van medemenselijk ondernemen duidelijk maken. Inclusief veel praktische handvatten om zélf met medemenselijk ondernemen aan de slag te gaan.
Maakkracht
Voel jij je soms machteloos door de maatschappelijke problemen van nu? ‘Maakkracht’ toont hoe we dat wat we belangrijk vinden centraal kunnen stellen in de manier waarop we de samenleving vormgeven. In ‘Maakkracht’ tonen Tabo Goudswaard en Jetske van Oosten hoe iedereen in vijf stappen problemen kan aanpakken als een maker en de aanzet kan geven tot echte, blijvende verandering. In een tijd van grote maatschappelijke problemen voelen we ons vaak machteloos. Hoe graag we ons ook willen inzetten voor een betere samenleving, onze huidige manier van problemen oplossen blijkt niet toereikend. Waarom lukt het niet om dat wat we belangrijk en goed vinden, centraal te stellen in de manier waarop we de samenleving vormgeven? Wat we nodig hebben is een heel andere denk- en werkwijze: die van kunstenaars en ontwerpers. Door de grote problemen van deze tijd te gaan zien als ontwerpopgaven, kunnen we het bestaande systeem radicaal veranderen. Een creatieve maker kan met verbeeldingskracht en lef misstanden aankaarten. Empathisch onderzoek leidt tot nieuwe voorstellen. En door daar alle belanghebbenden bij te activeren, ontstaan draagvlak en ruimte voor een nieuwe omgang met het vraagstuk.
Grip
Het is best gek dat we nooit écht hebben leren werken. Hoe houden we ons staande in deze tijd van voortdurende bereikbaarheid? Hoe bewaren we overzicht, met die uitpuilende mailbox, overvolle agenda en eindeloze takenlijst? En nog veel belangrijker: hoe zorgen we ervoor dat we eindelijk toekomen aan de plannen die we wel hebben maar niet uitvoeren? Sommige mensen lijken altijd grip op de zaak te hebben. Een van hen is Blendle-man Rick Pastoor. In dit boek deelt hij zijn razendslimme werkmethode GRIP, die hij door de jaren heen ontwikkelde. Zijn no-nonsenseaanpak leert je hoe je rust, ruimte en richting in je werkweek krijgt. En hoe je jezelf kunt uitdagen, ook al heb je het druk. Het resultaat? Je gaat niet alleen effi ciënter aan de slag, maar vooral effectiever. En zodra je grip hebt, ontstaat er ruimte voor grotere plannen en levensdromen. GRIP toont hoe je die kunt realiseren. In dit boek geen eindeloze theorieën, maar eenvoudige, concrete stappen. En je begint gewoon vandaag.
Tijd tekort tijd genoeg
Het lijkt wel alsof we steeds meer moeten doen in steeds minder tijd. Alsof we onze to-dolijstjes nooit kunnen afwerken, amper rust hebben om te genieten en de tijd niet onze vriend maar onze vijand is. We ervaren het leven eerder als een race tegen de klok dan als een gelukkig verloop van bezigheden en gebeurtenissen. Steeds heftiger bekruipt ons het gevoel dat we uit de pas lopen. Maar uit de pas met wat? In Tijd tekort Tijd genoeg legt Margriet Sitskoorn uit dat we uit de pas lopen met onszelf. Ze laat je ontdekken dat de manier waarop wij naar tijd kijken en hoe we met tijd omgaan vaak eenzijdig en schadelijk is. Ze bespreekt alternatieven en geeft je inzicht in jouw persoonlijke tijd en ritme. Dit stelt je in staat om je strijd met de tijd te ontrafelen en je gevoel van ‘tijd tekort’ om te zetten naar ‘tijd genoeg’. Tijd tekort Tijd genoeg geeft verhelderende inzichten en praktische tips die je leven gelukkiger en gezonder kunnen maken. Op het eind zul je verzuchten: waarom heb ik dit niet eerder geweten? Margriet Sitskoorn is hoogleraar klinische neuropsychologie aan Tilburg University en BIG-geregistreerd neuropsycholoog. Naast haar wetenschappelijke werk publiceert zij in verschillende bladen, is zij een graag geziene gast bij tv-programma’s en een veelgevraagd (internationaal) spreker. Eerder verschenen van haar hand Het maakbare brein, Passies van het brein, Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij, Ik2, Hersenhack, Het superbreingeheim en Het 50+ brein.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Je kunt ons van maandag tot vrijdag van 9:00-12:00 uur per telefoon of e-mail bereiken. Buiten deze tijden zijn we alleen bereikbaar via de e-mail. Snel zaken regelen doe je in jouw account.
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3952 beoordelingen
Posts
Bijbelteksten
Blogs
Liederen
Gedichten
Podcasts
Quotes
Preken
Video's
Nieuws
verwachtUpdates
Vacatures
verwachtInspiratie
Programma’s
Bedrijfsgegevens
DagelijkseBroodkruimels
M&K Group B.V.
Volta 10N
3241 LW Middelharnis
KvK: 67720471
BTW: NL857148187B01