Management

191 Kruimels
Nehemia, een biddende, opbouwende leider
Nehemia, een biddende, opbouwende leider
Leiderschap
9789087182816
Wie is Nehemia, de biddende en bouwende leider die zo authentiek en natuurlijk leiding gaf in enorm complexe omstandigheden? In dit boek volgen we Nehemia op de voet. We kunnen veel leren van Nehemia, ook al functioneerde hij in een totaal andere context dan de leider in kerk, school, zorgorganisatie of bedrijf nu. We kunnen van hem leren als mens, als christen, maar zeker ook als leider! Al lezend kijken we in de spiegel. Tot lering, tot navolging, tot opscherping. In de hectiek van alledag is het van groot belang gevoed, geïnspireerd te worden. Juist ook als leider. Om scherp te zijn, moet je opgescherpt worden. Om nieuwe impulsen te kunnen geven, heb je zelf impulsen nodig. Om vrucht te hebben op je werk als leider is het nodig te putten uit de Bron. Dit boek is geschreven voor leiders die als christen leiding (willen) geven. Doelgroep: Christelijke leiders in kerk en samenleving, ambtsdragers, theologen, docenten bestuurskunde, bedrijfskunde en management Praktisch en verdiepend boek voor christenen op leidinggevende posities, in kerk en samenleving
Leiderschap vanuit de oorsprong
Leiderschap vanuit de oorsprong
In Leiderschap vanuit de oorsprong neemt Henk Stoorvogel je mee naar de oerverhalen van de mens, verhalen die staan opgeschreven in het bijbelboek Genesis. Meteen al in Genesis 1:26 lezen we dat God spreekt: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over…’ God zegt feitelijk: We maken mensen naar ons beeld en we geven ze de opdracht om leider te zijn. Beelddrager zijn van God betekent leiderschap tonen. En daarmee is dit leiderschapsboek een boek voor iedereen. Ook jij bent dus een geboren, geschapen, leider. Je bent geroepen om leider te zijn over het stukje schepping dat jou is toevertrouwd, en geroepen om leider te zijn over je eigen leven. Niet voor niets kennen we in het Nederlands de uitdrukking ‘je leven leiden’. Groeien als mens is dan groeien als leider, en omgekeerd. In dit boek vind je leiderschapslessen, levenslessen, vanuit de oerverhalen uit Genesis 1-11 (Adam en Eva, Kaïn en Abel, Noach en de torenbouw van Babel) en vanuit de geschiedenissen van Abraham, Izak, Jakob en Jozef. Wat kunnen we leren vanuit deze oerverhalen over leven en leiderschap? Hoe kunnen we als leider én als mens meer op God gaan lijken? Welke levensschatten kunnen we opdiepen uit de oerverhalen? Welke levenslessen leren de aartsvaders ons? Een goede leider kun je alleen zijn als je dicht bij de Bron blijft. Leiderschap vanuit de oorsprong neemt je mee naar de Bron van het leven, in de overtuiging dat jij daarvan een beter mens wordt en een betere leider!
No budget marketing
No budget marketing
Wilt u zonder torenhoge marketingbudgetten nieuwe klanten vinden en bestaande klanten aan u binden? No Budget Marketing is een slim alternatief voor nóg vaker adverteren, wéér een mailing en nóg mooiere brochures. In No Budget Marketing aat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe u fiks op uw marketingbudget bespaart door uw dure reclamecampagnes te vervangen door een gerichte, messcherpe strategie. U maakt kennis met een andere manier van denken die geld bespaart én extra klanten oplevert. Want wat is nu geloofwaardiger: een voorgekookte reclameboodschap of mond-tot-mondreclame van een oprecht tevreden klant? No Budget Marketing betekent op een andere manier omgaan met klanten en media. Ontdek niet alleen hoe u van uw klanten ambassadeurs maakt. Leer ook hoe u de pers op uw hand krijgt en nieuwe klanten zélf kennis laat maken met uw product of dienst. Een eerste goede ervaring is de allerbeste reclame! Is No Budget Marketing dan een antireclameboek? Integendeel: No Budget Marketing laat zich uitstekend combineren met traditionele marketing- en communicatietechnieken. Dit boek leert u welk middel het meest effectief is voor welk doel, en hoe Budget Marketing en No Budget Marketing elkaar kunnen versterken. Dus of uw marketingbudiget nu goot of klein is, No Budget Marketing is een onmisbare aanvulling op uw marketinggereedschapskist. Jos Burgers is auteur van managementboeken over klantgerichtheid, marketing, relatiemanagement en acquisitie, waaronder de bestseller Klanten zijn eigenlijk nét mensen! Als zelfstandig marketingadviseur helpt hij organisaties bij het vinden en binden van klanten, waarbij hij zijn klanten niet bedelft onder adviesrapporten, maar hen prikkelt en praktische adviezen aanreikt.
Scale-ups & downs
Scale-ups & downs
Dit boek loodst je langs de vier cruciale fasen van een scale-up en toont hoe je met de juiste mensen je bedrijf gestructureerd laat groeien tot een inspirerende organisatie die topprestaties levert. In ‘Scale-ups & downs’ nemen Wendy van Ierschot, internationaal expert op het gebied van People & Culture in snelgroeiende organisaties, en striptekenaar Gerrit de Jager je mee langs de vier cruciale fasen van een scale-up. Of je nu twee of zestig medewerkers hebt, met dit boek heb je alles in handen om succesvol én met een beetje humor te groeien. Een snelgroeiend bedrijf aansturen is niet zo eenvoudig als het klinkt. Wat jou als oprichter succesvol maakte, blijkt bij groei je grootste valkuil: je kunt niet meer alles zelf doen. Hoe zorg je dat niet alleen jijzelf, maar ook anderen het bedrijf laten groeien? En hoe bouw je gestructureerd een inspirerende organisatie op die topprestaties kan leveren?
Disruptie in de overheid
Disruptie in de overheid
In ‘Disruptie in de overheid’ spitst Menno Lanting zijn inzichten over de zin en onzin van disruptie uit zijn bestseller ‘De disruptieparadox’ toe op de overheid. Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases geeft hij praktische handvatten en advies over hoe de publieke en semipublieke sector zichzelf op grote en op kleine schaal kunnen vernieuwen. Zo maken onder andere virtual reality, de blockchain en kunstmatige intelligentie meer mogelijk dan we ons kunnen voorstellen. Alvast een tipje van de sluier: zolang de basis niet voldoende op orde is, heeft het weinig nut disruptie na te streven.
KPI's die wél werken
KPI's die wél werken
Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie indicatoren kunnen helpen De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Timemanagement volgens Covey
Timemanagement volgens Covey
Leer de focus te houden op wat echt belangrijk is en weloverwogen keuzes te maken die gebaseerd zijn op jouw eigen waarden en principes. Werk je je een slag in de rondte en zit je toch constant in tijdnood? Dat kan anders. Niet met tips of \`handige trucjes die niets aan de kern van het probleem veranderen, maar door middel van een heldere methode gebaseerd op principes. Timemanagement volgens Covey laat zien hoe het komt dat we de prioriteiten in ons leven toch maar zo zelden op de eerste plaats laten komen en hoe we dat kunnen veranderen. Focus op wat echt belangrijk is, breng werk en privéleven in balans en leer afgewogen keuzes te maken. Timemanagement:geen kwestie van tijd maar van prioriteit.
Green on
Green on
Nabij Mazar-i-Sharif, 15 maart 2020, 05.47 uur In Afghanistan maakt commando Richard zich klaar voor een capture or kill-missie ver achter vijandelijke linies. Op hetzelfde moment werken Joris en Daan in Amsterdam met hun bedrijf Luscii keihard om 200.000 mensen in Europa en Afrika te ondersteunen in een strijd tegen de coronapandemie. Wat hebben deze twee situaties met elkaar te maken? Ze zijn beide Green On. De operators van de special forces kunnen dankzij de Green On-principes bovenmenselijke prestaties leveren in levensgevaarlijke situaties. En dankzij Green On is Luscii het snelst groeiende healthtechbedrijf van Nederland, met een vierdaagse werkweek met fulltimesalaris voor iedereen. Met Green On stel je de kracht van mensen boven de processen. En dat werkt overal en altijd. In dit revolutionaire boek delen dr. Joris Janssen en prof. dr. ir. Daan Dohmen en de special forces-operators Richard, Thomas en Frank het geheim van hun succes aan de hand van vijf principes: samenwerken, flow, eenvoud, vertrouwen en aanpassingsvermogen. Samen zijn ze goed voor vijftig jaar ervaring in het leiden en trainen van mensen bij start-ups, bij corporates en in gevechtssituaties. Dit boek vertelt het spannende verhaal van de special forces en hoe hun bewezen principes zich vertalen naar situaties op de werkvloer. Vol met concrete tips om zelf vandaag nog te beginnen met ’s werelds leukste en meest productieve manier van werken: Green On! Green On laat zien dat écht anders werken betekent dat de mensen in je bedrijf echt anders met elkaar moeten (durven) omgaan. Green On is daarmee geen dream on, maar grow on! Martin van Rijn – Oud-minister Dit boek geeft veel praktische tips hoe je vandaag nog met effectief en leuk werken aan de slag kunt in je eigen team. Quintin Schevernels – CEO Funda Innovatie komt alleen als mensen echt vrij zijn in hun denken en elkaar vertrouwen. Dit boek laat zien hoe je dat in je eigen teams kunt stimuleren! Innovatie vereist focus en focus is nee zeggen om tot de beste innovaties te komen. Ton van Garderen – General Manager Apple BeNeLux Dit boek geeft je dé handvatten voor onverslaanbare teams en een sterke cultuur: de allerbelangrijkste succesfactoren voor start-ups. Eva de Mol, Ph.D. – VC Investor
De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
Verzuipen onder een berg werk, of op de toppen van je kunnen werken, dat lijkt vaak de keuze. Dit boek biedt je een krachtige methode – gebaseerd op de kennis van Stephen Covey, de laatste ontdekkingen in de neurowetenschap en jarenlange praktijkervaring – waarmee je je productiviteit en persoonlijke effectiviteit meetbaar verhoogt. De methode helpt je in te zien waar je je kostbare tijd, energie en aandacht aan moet besteden om datgene te bereiken wat voor jou het belangrijkst is. Dankzij de voorgelegde vijf keuzes word je proactief, focus je op wat echt het verschil maakt, krijg je dingen voor elkaar, maak je je leven makkelijker met behulp van technologie, en je krijgt er nog energie van ook. Met de vijf keuzes ontstijgen individuen, teams en organisaties het doorsnee efficiëntieniveau en bereiken ze het niveau van buitengewone productiviteit. Deze Nederlandse vertaling is aangevuld met praktijkvoorbeelden uit de Benelux.
Einstein en de kunst van het zeilen
Einstein en de kunst van het zeilen
Einstein en de kunst van het zeilen neemt je mee op een enerverende zoektocht naar de rol van de leidinggevende. Van dit managementboek zijn ruim 37.500 exemplaren verkocht! 14e DRUK MEER DAN 50.000 EXEMPLAREN VERKOCHT Einstein en de kunst van het zeilen neemt je mee op een enerverende zoektocht naar de rol van de leidinggevende. Nieuwsgierige, onderzoekende en uitdagende vragen brengen je op het spoor van het leiderschap van de nieuwe tijd. Diverse denksporen helpen je te ontdekken wat leiderschap voor jou kan zijn. Dat maakt Einstein en de kunst van het zeilen tot een uniek lees- en werkboek. Einstein... Op je tocht word je vergezeld door de grote denker Einstein: de personificatie van de vasthoudende onderzoeker en briljante vragensteller. Einstein voert je langs thematische hoofdstromen: wat zijn de centrale vragen rond leiderschap vandaag? Je staat stil voor momenten van reflectie: welke persoonlijke kenmerken maken mij tot een goede leidinggevende? Je ontdekt verschillende perspectieven op het fenomeen leiderschap: wat is voor een leidinggevende van belang om echt notitie van te nemen? ...en de kunst van het zeilen De vraag is niet hoe je (in het algemeen) een excellent leidinggevende kunt zijn, de vraag is hoe juist jij een excellent leidinggevende kunt zijn. Je persoonlijke kracht en het krachtenveld binnen je organisatie bepalen je mogelijkheden. Je lijkt op de zeiler, die zijn eigen kennis, kunde, vaardigheid en ervaring inzet, maar ook gebruik weet te maken van de elementen in het eco-systeem, zoals weer en wind, eb en vloed. Dit boek biedt een aantal theoretische kaders uit de Transactionele Analyse, Group Relations Theory en de Systeem- en Communicatietheorie. Het is echter vooral een handreiking bij de zoektocht naar en de worsteling met de rol van de leidinggevende in een snel veranderende omgeving.
Het Contentspel
Het Contentspel
Online marketing
9789072201904
Word jij als ondernemer of contentwriter stiekem helemaal gek van alle tips, tricks, do’s, don’ts en hacks voor meer online zichtbaarheid? Is content maken voor jou eerder een opgave dan een plezier? Heb je het gevoel dat je nog vaak met losse flodders schiet? Dan is dit boek voor jou geschreven. Het Contentspel is een uitnodiging, een duwtje in de rug en een persoonlijke gids voor iedereen die graag én goed met content bezig wil zijn zonder dat het te veel tijd en moeite gaat kosten. Met massa’s inspirerende tips en een handig stappenplan – de Content Essentials – om je eigen contentstrategie te bepalen. “Vandaag kom je niet meer weg met middelmatige content. Er is meer nodig om er echt uit te springen en harten te raken. Hoe je dit aanpakt, lees je in Het Contentspel.” — Katrin Van de Water, high-end businessmentor. “Het Contentspel verandert je kijk op contentwriting volledig. Ik voel me uitgenodigd om vanuit mijn essentie te schrijven. Vol humor met inzichten, waardoor het lekker vlot leest.” — Iris Rutte, business coach en brein expert “Met Het Contentspel leer je niet alleen bij over contentwriting, maar ook over jezelf, wat je bezielt en hoe je in het leven staat.” — Hermina Van Coillie, Dr. in de psychologie en motivatie-expert. “Een must-have voor iedereen die content creëert. Marthe beschrijft realistisch én herkenbaar waar je zoal tegenaan kan lopen en geeft concrete en bruikbare tips.” — Jeroen Wils, reputatiecoach
De 5 talen van waardering op het werk
De 5 talen van waardering op het werk
Binnen organisaties komen problemen in onderlinge verhoudingen vaak voort uit de vraag: voelen mensen zich gewaardeerd? Dit boek zal je erbij helpen om daar 'Ja!' op te antwoorden, door de taal te leren waarin je collega's waardering verstaan. Van deze bestseller zijn in de VS meer dan 175.000 exemplaren verkocht en het is in 22 talen vertaald. De achterliggende principes over het menselijk gedrag hebben hun nut bewezen in bedrijven, nonprofit organisaties, ziekenhuizen, scholen, overheidsorganen en instellingen met externe medewerkers.
Business bibliotheek - Situationeel leiderschap II en de one minute manager
Business bibliotheek - Situationeel leiderschap II en de one minute manager
Leiderschap
9789047007722
Hoe kun je je leiderschapsstijl aanpassen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft? De One Minute Manager reikt je technieken aan om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Een ondernemer komt bij de One Minute Manager met een probleem: ze heeft het gevoel dat ze alles zelf moet doen en niets aan haar medewerkers over kan laten. De One Minute Manager helpt haar inzien dat je met Situationeel Leiderschap II je leiderschapsstijl aan kunt passen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft en hoe je deze technieken kunt gebruiken om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Zo word je een flexibele en succesvolle leidinggevende. Situationeel Leiderschap II en de One Minute Manager is een echte Blanchard: een goed uitgewerkt, toepasbaar model verteld in de vorm van een makkelijk leesbare parabel. Deze nieuwe editie is herzien en aangevuld.
Sander en de brug
Sander en de brug
In de tv-serie Sander en de kloof stelt Sander Schimmelpenninck de ongelijkheid aan de kaak. In dit boek beantwoordt hij de vraag die hij daarna uit alle hoeken kreeg: wat kunnen we eraan doen? In de tv-serie Sander en de kloof stelt Sander Schimmelpenninck de ongelijkheid in Nederland aan de kaak. In dit boek beantwoordt hij de vraag die hij daarna uit alle hoeken kreeg: wat kunnen we eraan doen? Sander Schimmelpenninck (1984) is journalist, presentator en oprichter van Tonny Media. Hij was hoofdredacteur van Quote, is presentator van De Zelfspodcast en columnist van de Volkskrant. Reacties: 'Sander Schimmelpenninck laat erg goed en begrijpelijk zien hoe we de welvaart beter kunnen verdelen. Ik hoop dat iedere politicus, CEO en vermogend mens dit op het bureau krijgt.' -Tim Hofman 'Onverschrokken agendeert Sander Schimmelpenninck de grote vraagstukken van deze tijd én hij komt met nieuwe oplossingen. Realistisch, creatief en sociaal: zo moet een pamflet zijn.' -Mathieu Segers 'Je moet impopulaire standpunten durven innemen om vooruitgang te boeken. Een interessant en gedurfd pamflet.' -Klaas Dijkhoff 'Een vurig pleidooi voor gelijkheid in kansen. Maar vooral voor een samenleving die samenleeft.' -Tim 'S Jongers
Anders groeien
Anders groeien
Puur en alleen voor eigen gewin ondernemen is niet meer van deze tijd. Niet de economische groei van organisaties an sich, maar de bloei, belangen en het welzijn van anderen zijn cruciaal voor bedrijven, hun stakeholders en de samenleving. Anders groeien dus. Medemenselijke ondernemingen leveren winst op aan alle kanten: ze zijn succesvol in de slag om schaars talent, hebben vaker betrokken medewerkers en tevreden klanten, en werken soepeler samen met partners. Dus in plaats van je af te vragen: ‘what’s in it for me?’ kun je je beter de vraag stellen: ‘what am I doing for others?’ Anders groeien is de praktijkgids bij uitstek voor de medemenselijke ondernemer, leidinggevende en professional. Het boek geeft je inzichten in de fundamenten van medemenselijk ondernemen en laat je als lezer kennismaken met mensen die vertellen hoe bedrijven met hun behoeften en belangen omgaan. In hun verhalen proef je wat je eigen impact kan zijn als je niet slechts je eigen bloei en welzijn nastreeft, maar ook die van anderen. Anders Groeien: een onderwerp dat hoog op de bedrijfsagenda staat. Ook in deze lastige arbeidsmarkt en zeker omdat het bij aanbestedingen steeds belangrijker wordt. Met diverse portretten van ondernemers, bestuurders en professionals die het belang van medemenselijk ondernemen duidelijk maken. Inclusief veel praktische handvatten om zélf met medemenselijk ondernemen aan de slag te gaan.
Aanstekelijk Kinderwerk - Karin Koornstra
Aanstekelijk Kinderwerk - Karin Koornstra
In iedere kerk aanstekelijk kinderwerk: hoe bereik je dat? Karin Koornstra heeft kinderwerk geleid in grote en kleine kerken, in binnen en buitenland, met acht kinderen of achthonderd. Ze is een ervaren leerkracht, coach en dirigent met passie voor kinderen. Dit doe- en inspiratieboek geeft je alle benodigde tools en skills voor aanstekelijk kinderwerk. De vele voorbeelden en tips in dit boek helpen je jezelf te bekwamen in vertellen, zingen met kinderen, bidden en orde houden, het bouwen van teams, visie ontwikkelen en doelen stellen in je kinderwerk. Een must have voor iedereen die met kinderen werkt, maar ook voor gemeenteleiders die kinderwerk willen integreren in de gemeentevisie. Aanbeveling “Laten we leren van mensen met ervaring hiermee. Karin Koornstra is zelf als jong meisje tot geloof gekomen en heeft daarna duizenden kinderen de weg gewezen. Ze weet hoe belangrijk en zegenrijk geloofsonderwijs is, maar ook hoe je al je creativiteit daarin kwijt kan. Een heerlijk en rijk boek dat iedereen die met kinderen werkt zal inspireren. Een aanrader!” Else Vlug – kinderevangeliste en schrijfster bij Opwekking en Timotheüs
Dienend-leiderschap
Dienend-leiderschap
Een verdiepende opvolger van Echte leiders dienen De situatie is in veel organisaties niet om over naar huis te schrijven, de talloze theorieën en boeken over leiderschap ten spijt. Burn-outs, slechte samenwerking, vervelende vergaderingen, ongemakkelijke feedbackgesprekken, veel verloop, hoog verzuim en maar weinig plezier. Wat gaat er mis en hoe kan het beter? In Dienend-leiderschap ontdek je bladzijde voor bladzijde de inzichten waarmee je snel, simpel en gericht je persoonlijk en dienend-leiderschap verbetert. Dienend-leiderschap is een manier van zijn die het fundament legt voor gezonde organisaties, relaties en mensen. Het boek is de langverwachte opvolger van Echte leiders dienen en biedt zowel leiders als medewerkers een boeiend perspectief. Dr. Inge Nuijten inspireert ambitieuze leiders om bewuster te leiden waardoor ze met meer energie en minder tijd hun eigen leven en dat van hun medewerkers leuker kunnen maken. Vanuit het Institute for Servant Leadership en Redpoint Company geeft zij advies, training en coaching op het gebied van dienend-leiderschap, vitaliteit en prestatiepsychologie. Inge is gepromoveerd op dienend-leiderschap en schreef eerder de bestseller Echte leiders dienen.
Good to great
Good to great
In bijna alle managementliteratuur aangehaald als het meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende boek over organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia. Jim Collins heeft met 'Good to Great' een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie aangaande organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia. Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden ze even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'. Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren? Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes gebleken - geen hypes.
Waarom we allemaal beter zijn dan gemiddeld
Waarom we allemaal beter zijn dan gemiddeld
Inhoud - Waarom we vooral goed zijn in slechte gewoontes - Niemand wil een té slimme manager - ‘Slecht Engels’ is nu de wereldtaal Iedere week schrijft Ben Tiggelaar in NRC over werk en leven. Over gedrag, geluk, leiderschap, ambitie, veranderen, psychologie, motivatie, zingeving en succes. Dit boek bevat 52 recente columns. Vol verrassende inzichten en praktische tips. Over Ben Dr. Ben Tiggelaar is bij het publiek bekend van bestsellers als Dromen, durven, doen (500.000 verkochte exemplaren), zijn seminars (MBA in één dag), zijn podcast en radioshow bij BNR en zijn column in NRC.
Het vliegwieleffect
Het vliegwieleffect
De auteur van de internationale bestseller ‘Good to great’ onthult de essentiële stappen van succesvolle bedrijven. Herken jouw vliegwiel en til jouw organisatie naar een hoger niveau. ‘Het vliegwieleffect’ van Jim Collins is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller ‘Good to Great’. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiële stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creëer je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Aan de hand van casussen en theorie lees je welke stappen ervoor zorgen dat je het vliegwiel van jouw organisatie herkent. Ook ontdek je welke elementen het sneller doen draaien en hoe je het draaiend houdt in verschuivende markten. ‘Het vliegwieleffect’ is onafhankelijk te lezen – met dit boek maak je een vliegende start – en door ‘Good to Great’ ernaast te lezen til je het naar een nog hoger niveau.
Dit is nu marketing
Dit is nu marketing
The New York Times- en Wall Street Journal-bestseller ‘Dit is de gelegenheid waar je naar zocht, de mogelijkheid om het werk waar jij achter staat te delen met de mensen die daarnaar verlangen, ervoor willen betalen en erover willen praten. Ik geloof dat je alleen een verandering in gang kunt zetten als je de mensen die je wilt bereiken echt ziet en begrijpt. Als zij eenmaal volledig betrokken zijn, zullen ze met liefde jouw boodschap verder uitdragen. Door dit boek zal je andere vragen gaan stellen, zullen andere dingen je opvallen, zal je op een andere manier gaan werken.’ – Seth Godin De afgelopen 25 jaar heeft Seth Godin miljoenen ondernemers, leiders en fans geïnspireerd. Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen. Het gaat ze niet om wie het hardst schreeuwt, maar om de wereld te verbeteren. Werkelijk krachtige marketing komt voort uit vrijgevigheid, empathie en emotie. Het is de hoogste tijd om te stoppen met liegen, spammen en je schuldig voelen over wat je doet. Om socialmediastatistieken te verwarren met waardevolle verbinding. Om geld te verspillen aan aandacht trekken – op de lange termijn levert dat niets levert. Het is tijd om gezien te worden, door eerst te leren hoe je moet kijken. ‘Dit is nu marketing is een toegankelijk kijkje in Seth Godins keuken. Hij schrijft vlot en zonder vakjargon, en zijn boek is nuttig en interessant voor iedereen die inzicht wil krijgen in hoe en waarom we producten kopen of onze gewoonten veranderen.’ – The Financial Times
Écht ondernemen
Écht ondernemen
Ondernemerschap
9789082329667
“Leer hoe je niet in een paar weken tijd van duizend euro omzet naar een miljoen gaat, maar hoe je kunt ondernemen op je eigen voorwaarden. Claim je identiteit en werkgeluk voorgoed terug voor een investering van minder dan vier koppen koffie. Laat deze kans niet aan je voorbijgaan, want we doen dit maar één keer. Beslis nu!” Hoe vaak heb jij je niet tóch bijna laten verleiden door al die marketinggoeroes die je gouden bergen beloven? Bij hen lijkt alles zo moeiteloos te gaan. Waarom werkt het bij jou dan niet? Het enige wat je hoeft te doen is hun geheime trucjes en magische formules opvolgen, die op het randje van fatsoenlijkheid balanceren en er vaak nét overheen gaan. Dat wil jij niet. Jij wil een stabiel, gezond bedrijf. Eerlijk ondernemen, een goede relatie met je klanten en werk leveren waar je trots op bent. In dit boek lees je hoe je écht onderneemt. Zonder liegen en zonder draaien. Lees de verhalen van 12 andere, succesvolle ondernemers en leer: • Keuzes maken die wél tot succes leiden • Wetten en regels voor je laten werken • Eerlijke marketing inzetten die effectief blijft op de lange termijn • Ondernemen zonder je werkgeluk en identiteit in te leveren • Hoe je eindelijk van die kutklant afkomt, en hij van jou Laat je inspireren! Charlotte Meindersma is meer dan tien jaar ondernemer en jurist. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld, en helpt ondernemers met juridische oplossingen en praktisch advies om succesvol te ondernemen. Ze is trainer bij Frankwatching en verschijnt regelmatig in landelijke media, zoals NOS, NRC, de Volkskrant, deOndernemer.nl en RTL Nieuws.
IJs verkopen aan Eskimo's
IJs verkopen aan Eskimo's
Hét Nederlandse standaardwerk over overtuigen, al 25.000 exemplaren verkocht. Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim. Pacelle van Goethem beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden. Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips. Van Goethem biedt een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices.
Meer succes met Instagram!
Meer succes met Instagram!
Trek meer volgers aan op je Instagram-account, werk aan je zichtbaarheid en vindbaarheid door het plaatsen van de juiste content en creëer zo meer bekendheid en omzet. Vandaag de dag is Instagram een krachtig onderdeel van de digitale marketingmix binnen elk bedrijf of organisatie. Het is niet meer weg te denken uit ons dagelijks mediagebruik en heeft wereldwijd inmiddels de grens van 1 miljard gebruikers gepasseerd. Het is een unieke plek waar jij als ondernemer in contact komt met jouw (nieuwe) klanten en waar jij je bekendheid én omzet aanzienlijk mee vergroot. Het is een verzamelplaats waar gelijkgestemden samenkomen om berichten, foto’s en video’s met elkaar te delen. Waar organisaties leden en fondsen werven voor hun goede doel. Waar creatievelingen hun ideeën met de wereld delen en waar je inspiratie opdoet op allerlei (vak)gebieden. • Wil jij ook succesvol zijn op Instagram? • Wil jij meer volgers op je profiel? • Wil jij meer likes en reacties op jouw berichten? • Wil jij weten wat voor impactvolle content jij moet plaatsen? • Wil jij een fantastische strategie opzetten voor jouw Instagram-account? • Wil jij meer bekendheid én omzet dankzij Instagram? Dan is dit boek exact wat jij nodig hebt. Ik leer je hoe het algoritme van Instagram werkt, hoe jij je strategie moet opzetten en daar het meeste uit gaat halen voor jouw bedrijf. Ik neem je mee door de tijdslijn (de ‘feed’), via Instagram Stories naar IGTV, het videoplatform van Insta. Ik leg je uit wat Reels is en ik laat je de geweldige mogelijkheden zien van Instagram Shopping! Uiteraard bied ik de nodige inspiratie voor de content die je gaat plaatsen op dit geweldige platform en laat ik zien hoe jij vanuit een bericht klanten aantrekt en uiteindelijk meer omzet gaat genereren. Dit boek is geschikt voor iedereen die een succes wil maken van zijn Instagram-profiel, of je nu een beginner bent of iemand die al een tijdje bezig is.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels