Business Contact

Nog geen informatie beschikbaar.
83 Kruimels
Emotionele intelligentie
Emotionele intelligentie
Hoe we met onszelf en elkaar omgaan is een van de belangrijkste menselijke talenten van deze tijd. Goleman biedt inzicht door middel van ‘emotionele intelligentie’. In ‘Emotionele intelligentie’ laat Daniel Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen eigen emoties te herkennen en onszelf te motiveren. Emotionele vaardigheden blijken niet alleen belangrijker te zijn dan rationele, ze zijn ook van doorslaggevend belang voor succes in werk en relaties en voor ons lichamelijk welbevinden. ‘Emotionele intelligentie’ werd in veertig talen vertaald; wereldwijd zijn er vijf miljoen exemplaren van verkocht.
Scale-ups & downs
Scale-ups & downs
Dit boek loodst je langs de vier cruciale fasen van een scale-up en toont hoe je met de juiste mensen je bedrijf gestructureerd laat groeien tot een inspirerende organisatie die topprestaties levert. In ‘Scale-ups & downs’ nemen Wendy van Ierschot, internationaal expert op het gebied van People & Culture in snelgroeiende organisaties, en striptekenaar Gerrit de Jager je mee langs de vier cruciale fasen van een scale-up. Of je nu twee of zestig medewerkers hebt, met dit boek heb je alles in handen om succesvol Ă©n met een beetje humor te groeien. Een snelgroeiend bedrijf aansturen is niet zo eenvoudig als het klinkt. Wat jou als oprichter succesvol maakte, blijkt bij groei je grootste valkuil: je kunt niet meer alles zelf doen. Hoe zorg je dat niet alleen jijzelf, maar ook anderen het bedrijf laten groeien? En hoe bouw je gestructureerd een inspirerende organisatie op die topprestaties kan leveren?
Disruptie in de overheid
Disruptie in de overheid
In ‘Disruptie in de overheid’ spitst Menno Lanting zijn inzichten over de zin en onzin van disruptie uit zijn bestseller ‘De disruptieparadox’ toe op de overheid. Lanting geldt als dĂ© expert op het gebied van de impact van digitale technologie op organisaties, leiderschap en innovatie. Aan de hand van herkenbare voorbeelden en cases geeft hij praktische handvatten en advies over hoe de publieke en semipublieke sector zichzelf op grote en op kleine schaal kunnen vernieuwen. Zo maken onder andere virtual reality, de blockchain en kunstmatige intelligentie meer mogelijk dan we ons kunnen voorstellen. Alvast een tipje van de sluier: zolang de basis niet voldoende op orde is, heeft het weinig nut disruptie na te streven.
Timemanagement volgens Covey
Timemanagement volgens Covey
Leer de focus te houden op wat echt belangrijk is en weloverwogen keuzes te maken die gebaseerd zijn op jouw eigen waarden en principes. Werk je je een slag in de rondte en zit je toch constant in tijdnood? Dat kan anders. Niet met tips of \`handige trucjes die niets aan de kern van het probleem veranderen, maar door middel van een heldere methode gebaseerd op principes. Timemanagement volgens Covey laat zien hoe het komt dat we de prioriteiten in ons leven toch maar zo zelden op de eerste plaats laten komen en hoe we dat kunnen veranderen. Focus op wat echt belangrijk is, breng werk en privéleven in balans en leer afgewogen keuzes te maken. Timemanagement:geen kwestie van tijd maar van prioriteit.
Het sneeuwbaleffect
Het sneeuwbaleffect
Hardy laat zien hoe elke stap die je zet kan leiden naar een succesvol leven. Zijn kernprincipes van succes baseert hij op 25 jaar aan gesprekken met succesvolle leiders en ondernemers. Darren Hardy deelt zijn kennis over hoe je het pad naar succes kiest, gedistilleerd uit 25 jaar aan gesprekken met leiders en ondernemers en uit zijn eigen ervaringen als entrepreneur. Hij deelt strategieĂ«n waarmee je wint, ook als de ander slimmer of sterker is; waarmee je je slechte gewoontes uitroeit en nieuwe disciplines aanleert; waarmee je jezelf motiveert – ook voor dingen waar je geen zin in hebt; en waarmee je het momentum grijpt en de versnelling inzet. Deze strategieĂ«n en inzichten kun je makkelijk en direct toepassen, maar ze vragen wĂ©l doorzettingsvermogen. Wie zich er dagelijks voor inzet, oogst op de lange termijn succes!
De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
Verzuipen onder een berg werk, of op de toppen van je kunnen werken, dat lijkt vaak de keuze. Dit boek biedt je een krachtige methode – gebaseerd op de kennis van Stephen Covey, de laatste ontdekkingen in de neurowetenschap en jarenlange praktijkervaring – waarmee je je productiviteit en persoonlijke effectiviteit meetbaar verhoogt. De methode helpt je in te zien waar je je kostbare tijd, energie en aandacht aan moet besteden om datgene te bereiken wat voor jou het belangrijkst is. Dankzij de voorgelegde vijf keuzes word je proactief, focus je op wat echt het verschil maakt, krijg je dingen voor elkaar, maak je je leven makkelijker met behulp van technologie, en je krijgt er nog energie van ook. Met de vijf keuzes ontstijgen individuen, teams en organisaties het doorsnee efficiĂ«ntieniveau en bereiken ze het niveau van buitengewone productiviteit. Deze Nederlandse vertaling is aangevuld met praktijkvoorbeelden uit de Benelux.
Business bibliotheek - Situationeel leiderschap II en de one minute manager
Business bibliotheek - Situationeel leiderschap II en de one minute manager
Leiderschap
9789047007722
Hoe kun je je leiderschapsstijl aanpassen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft? De One Minute Manager reikt je technieken aan om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Een ondernemer komt bij de One Minute Manager met een probleem: ze heeft het gevoel dat ze alles zelf moet doen en niets aan haar medewerkers over kan laten. De One Minute Manager helpt haar inzien dat je met Situationeel Leiderschap II je leiderschapsstijl aan kunt passen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft en hoe je deze technieken kunt gebruiken om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Zo word je een flexibele en succesvolle leidinggevende. Situationeel Leiderschap II en de One Minute Manager is een echte Blanchard: een goed uitgewerkt, toepasbaar model verteld in de vorm van een makkelijk leesbare parabel. Deze nieuwe editie is herzien en aangevuld.
Troost voor werkende mensen
Troost voor werkende mensen
Dit boek is geen zelfhulpboek. Het is een inspirerende blik op hoe we leven en werken. Want dat is de afgelopen tien jaar nou niet bepaald simpeler geworden. De stress- en burn-outcijfers blijven maar stijgen; inmiddels heeft een kwart van onze pubers psychische problemen. En het hybride werken na corona mag dan effectief zijn, het maakt ons ook eenzamer dan ooit. Jeroen Busscher schreef Troost voor werkende mensen als medemens die ons lijden herkent omdat hij het zelf ook meemaakte. Het werd een ware klassieker. Ruim tien jaar na verschijnen is het meer dan ooit relevant; reden om het opnieuw uit te brengen met een nieuwe inleiding. In zijn nuchtere en luchtige stijl schrijft Busscher over de rol van onbewuste patronen, sociale conventies en over wat verwachtingen over onszelf en anderen met ons zelfbeeld doen. Hij schrijft zoals hij spreekt: direct, relativerend en altijd met humor. Dit boek verwarmt het hart en verrijkt de geest.
Leren als een pro
Leren als een pro
Onderwijs
Studeren
9789047014669
In ‘Leren als een pro’ vertellen Olav Schewe en Barbara Oakley hoe je beter kunt worden in leren. Want kost het jou veel energie om iets nieuws te leren? Begin je vaak vol goede moed, maar lukt het je niet om vol te houden? Of ben je snel afgeleid? ‘Leren als een pro’ vertelt je hoe het anders kan. Twee experts op het gebied van leren en studietechnieken geven je een snelcursus leervaardigheid, op basis van de recentste inzichten uit de psychologie en de hersenwetenschappen. Zo leer je wat je moet doen als je vastzit, hoe je zorgt voor focus, hoe je dingen onthoudt, hoe je jezelf motiveert en hoe je efficiĂ«nt teksten leest. Met de slimme strategieĂ«n in dit boek lukt het je om beter, sneller en aandachtiger te leren!
Good to great
Good to great
In bijna alle managementliteratuur aangehaald als het meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende boek over organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia. Jim Collins heeft met 'Good to Great' een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie aangaande organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia. Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden ze even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'. Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren? Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes gebleken - geen hypes.
Het vliegwieleffect
Het vliegwieleffect
De auteur van de internationale bestseller ‘Good to great’ onthult de essentiĂ«le stappen van succesvolle bedrijven. Herken jouw vliegwiel en til jouw organisatie naar een hoger niveau. ‘Het vliegwieleffect’ van Jim Collins is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller ‘Good to Great’. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiĂ«le stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creĂ«er je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Aan de hand van casussen en theorie lees je welke stappen ervoor zorgen dat je het vliegwiel van jouw organisatie herkent. Ook ontdek je welke elementen het sneller doen draaien en hoe je het draaiend houdt in verschuivende markten. ‘Het vliegwieleffect’ is onafhankelijk te lezen – met dit boek maak je een vliegende start – en door ‘Good to Great’ ernaast te lezen til je het naar een nog hoger niveau.
IJs verkopen aan Eskimo's
IJs verkopen aan Eskimo's
Hét Nederlandse standaardwerk over overtuigen, al 25.000 exemplaren verkocht. Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim. Pacelle van Goethem beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden. Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips. Van Goethem biedt een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices.
Verandering
Verandering
Over cultuurverandering, de mythe van de influencer en de sleutel tot het succes van de #MeToo en Black Lives Matter beweging. In ‘Verandering’ laat Damon Centola zien hoe verandering werkt en hoe nieuw gedrag zich verspreidt. Zijn baanbrekende onderzoek toont aan met welk beleid we gewenst gedrag kunnen stimuleren en wat juist averechts werkt. Daarnaast geeft hij zeven manieren voor een succesvolle cultuurverandering. Want anders dan we denken is er voor verandering een kleine hechte groep nodig, en niet influencers met een indrukwekkend netwerk. Met de kennis van ‘Verandering’ kun je eindelijk echte verandering teweegbrengen, of het nou gaat om een beweging, een innovatie of een bedrijfscultuur.
De sweet spot van leiderschap
De sweet spot van leiderschap
Wat als je persoonlijk leiderschap, gedeeld leiderschap en empowering leiderschap samenbrengt? Dan kan iedereen vanuit eigen kracht optimaal samenwerken en daar profiteren bedrijf en werknemer van. In De sweet spot van leiderschap brengen Peter Nientied en Jantien Martin leiderschap naar een hoger niveau, waarmee complexe vraagstukken in veranderende omstandigheden in goede banen geleid kunnen worden. Enerzijds zijn een duidelijke visie en strategie nodig, anderzijds vraagt het om meer autonomie in de uitvoering, voor meer slagkracht en flexibiliteit. Peter Nientied en Jantien Martin hebben een leiderschapsmodel ontwikkeld gebaseerd op een alternatieve kijk op leiderschap, met zelfleiderschap als basis, ondersteund door empowering leidinggevenden die verantwoordelijkheden en zeggenschap delegeren om gedeeld leiderschap in teams te stimuleren. Daar waar zelfleiderschap, empowering leiderschap en gedeeld leiderschap samenkomen, ontstaat een vliegwiel. Dit is de sweet spot van leiderschap. Hoe je de sweet spot van leiderschap benadert, wordt met aansprekende voorbeelden en praktische stappen uitgelegd. Door aan de slag te gaan met de inzichten en strategieën uit dit boek wordt het leiderschap meer gedeeld en nemen het werkplezier, de autonomie en de motivatie toe, en het succes van de organisatie.
Business Bibliotheek Leiderschap - Zelfleiderschap en de One-Minute Manager
Business Bibliotheek Leiderschap - Zelfleiderschap en de One-Minute Manager
Leiderschap
9789047002819
Van de onvolprezen (co-)auteur van eversellers als De One Minute Manager, Gung Ho! en Wie heeft mijn kaas gepikt? In 'Zelfleiderschap en de One minute manager' legt Ken Blanchard, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit hoe u uw medewerkers echte verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt geven. Want wat is de grootste wens van managers? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk opereren. En wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun specieke wensen. Hier komen we op het terrein van empowerment, de specialisatie van bestsellerauteur Ken Blanchard. Iedere manager zal zich hierin kunnen herkennen en de lessen uit dit boek kunnen toepassen in haar of zijn situatie.
Waarom perfectionisten zelden gelukkig zijn
Waarom perfectionisten zelden gelukkig zijn
In dertien tips neemt perfectionist Chantal je mee in het vinden van de juiste balans tussen gewoon je best doen en een gestreste perfectionist zijn. Ze zocht steun in de psychologische literatuur. Psycholoog en journalist Chantal van der Leest deelt in ‘Waarom perfectionisten zelden gelukkig zijn’ wetenschappelijke inzichten en tips om beter met je perfectionisme om te gaan. Want heb jij ook wel eens het gevoel dat de buitenwereld onrealistisch hoge eisen aan je stelt? Of leg je de lat alsmaar hoger voor jezelf, je gezin en je collega’s? Werk je vaak over, ben je overgeorganiseerd, stel je taken uit, corrigeer je anderen, geef je niks uit handen of ga je juist spannende dingen uit de weg? Misschien ben jij een perfectionist. Psycholoog en journalist Chantal van der Leest kampt zelf met perfectionistische trekjes en dook in de psychologie om meer te weten te komen over de meest geliefde slechte eigenschap in onze maatschappij. Maar is dat terecht? Achter het voortdurend najagen van beter en meer schuilt veel stress en frustratie. Perfectionisme blijkt zelfs een springplank naar burn-out, depressie en angststoornissen. In ‘Waarom perfectionisten zelden gelukkig zijn’ helpt Van der Leest je de balans te vinden tussen wel je best doen, maar geen gestreste perfectionist zijn.
Business bibliotheek - Maak een fan van uw klant
Business bibliotheek - Maak een fan van uw klant
Leiderschap
9789047002727
Doeltreffende aanwijzingen over hoe je een visie kunt ontwikkelen, hoe je leert wat de klant precies wil, en hoe je effectieve regels kunt instellen zodat je van je klanten enthousiaste fans te maakt. 'Uw klanten zijn alleen maar tevreden omdat hun verwachtingen niet hooggespannen zijn en omdat niemand anders het beter doet. Tevreden klanten hebben is niet meer genoeg tegenwoordig. Wilt u echt een bloeiend bedrijf, maak dan van uw klanten enthousiaste fans.' Dit is in het kort het advies dat de nieuwe districtsmanager in dit boek op zijn eerste werkdag te horen krijgt. Zijn verhaal wordt in de van Ken Blanchard bekende, enerverende parabelvorm verteld. Ken Blanchard en Sheldon Bowles geven eenvoudige maar doeltreffende aanwijzingen hoe je een visie kunt ontwikkelen, hoe je leert wat de klant precies wil, en hoe je effectieve regels kunt instellen zodat het programma om van klanten enthousiaste fans te maken een blijvend succes wordt.
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
Leiderschap
9789047054641
Dit belangrijkste businessboek van de 20ste eeuw verkocht al honderd drukken in Nederland. Het maakte wereldwijd bedrijven succesvoller en hielp miljoenen mensen met meer plezier in hun leven ervaren. Dit boek behoeft nauwelijks nog introductie; het vormt al jarenlang en wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen. Stephen Covey heeft met zijn Zeven eigenschappen een miljoenenpubliek bereikt. Hij leert ons hoe we de kwaliteit van zowel ons werkende leven als ons privéleven kunnen verbeteren. Zijn inzichten hebben duizenden mensen in staat gesteld meer plezier en zin te ervaren in hun omgang met anderen; dit heeft daardoor het werk in duizenden organisaties en bedrijven prettiger en efficiënter gemaakt. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds weer nieuwe generaties aan te spreken. Verkozen tot 'Het beste managementboek ooit' door de lezers van Management Team
Het geheim van disruptie
Het geheim van disruptie
‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting bevat de kernboodschap uit zijn bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. ‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieĂ«n vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie heeft de beste kans om de positie van zijn organisatie te versterken en echt te vernieuwen.
Maakkracht
Maakkracht
Voel jij je soms machteloos door de maatschappelijke problemen van nu? ‘Maakkracht’ toont hoe we dat wat we belangrijk vinden centraal kunnen stellen in de manier waarop we de samenleving vormgeven. In ‘Maakkracht’ tonen Tabo Goudswaard en Jetske van Oosten hoe iedereen in vijf stappen problemen kan aanpakken als een maker en de aanzet kan geven tot echte, blijvende verandering. In een tijd van grote maatschappelijke problemen voelen we ons vaak machteloos. Hoe graag we ons ook willen inzetten voor een betere samenleving, onze huidige manier van problemen oplossen blijkt niet toereikend. Waarom lukt het niet om dat wat we belangrijk en goed vinden, centraal te stellen in de manier waarop we de samenleving vormgeven? Wat we nodig hebben is een heel andere denk- en werkwijze: die van kunstenaars en ontwerpers. Door de grote problemen van deze tijd te gaan zien als ontwerpopgaven, kunnen we het bestaande systeem radicaal veranderen. Een creatieve maker kan met verbeeldingskracht en lef misstanden aankaarten. Empathisch onderzoek leidt tot nieuwe voorstellen. En door daar alle belanghebbenden bij te activeren, ontstaan draagvlak en ruimte voor een nieuwe omgang met het vraagstuk.
Prioriteiten
Prioriteiten
Covey raakt in dit boek de kern van de problematiek waar velen in hun leven mee worstelen. Ze vragen zich af of er wel voldoende evenwicht is tussen werk en privéleven, of ze niet geleefd worden door principes van efficiëntie en resultaten in plaats van prioriteiten die ze zelf stellen. Covey laat in dit boek zien dat time-management niet leidt tot een zinvol of kwalitatief bestaan. Hooguit leidt het ertoe dat mensen allerlei zaken sneller en beter doen. Maar de keuze voor wat we werkelijk willen doen en waarom we dat willen doen, blijft daarmee op de achtergrond. In deel 1 gaat Covey in op het verschil tussen wat urgent is en wat echt belangrijk is. Deel 2 behandelt de methode om de focus te verplaatsen naar wat echt belangrijk is, hoe je een balans kunt aanbrengen, hoe je doelen kunt stellen en daarnaar kunt handelen, hoe je afgewogen keuzes kunt maken. Deze methode is zowel toepasbaar voor werk als voor privéleven. In deel 3 gaat de auteur in op wat hij noemt 'de synergie van de wederzijdse afhankelijkheid'. In plaats van andere mensen te zien als een middel om zaken voor elkaar te krijgen, door te delegeren, kunnen we ook proberen om via gemeenschappelijke doelen en gedeelde visies creatiever te opereren. Deel 4 ten slotte laat zien hoe je de principes van prioriteit, toewijding en rust door zelfkennis kunt verwerven.
Kalmte
Kalmte
Toen succesvol productiviteitsexpert Chris Bailey last kreeg van paniekaanvallen en in een burn-out belandde, realiseerde hij zich dat er iets moest veranderen. Hoe kon hij anderen advies geven over beter, aandachtiger en efficiënter werken als hij zelf niet eens doorhad wanneer hij over zijn grenzen ging? Bailey wendde zich tot de wetenschap en ontdekte de kern van het probleem: de mens is zijn vermogen voor kalmte kwijtgeraakt. Waar we van oudsher momenten van stress afwisselden met kalme momenten, zijn we onszelf tegenwoordig voortdurend aan het overprikkelen. Zelfs als we denken te ontspannen met Netflix of op sociale media, maakt de dopamine die daarbij vrijkomt in ons brein ons alleen maar actiever en gejaagder. Bewust op zoek gaan naar kalmte helpt de stress en spanning te verminderen en maakt dat we ons meer gefocust, productiever en tevredener over ons eigen leven voelen. Dit boek is een toolkit vol toegankelijke, wetenschappelijk onderzochte strategieën voor een minder gejaagd en gespannen leven. In een wereld vol stress en spanning is het bereiken van kalmte de ultieme lifehack.
Hyperfocus
Hyperfocus
Chris Bailey helpt je op de juiste momenten te schakelen tussen diepe concentratie en creatieve reflectie. Zo zet je je aandacht effectief in, zorg je voor meer focus en voorkom je overprikkeling. Chris Bailey laat in ‘Hyperfocus’ zien dat ons brein twee standen heeft, die je kunt activeren als je je aandacht effectief inzet: hyperfocus, de stand voor diepe concentratie, en snipperfocus, de creatieve en reflectieve stand. Door neurowetenschap, psychologie en mindfulness te combineren helpt Bailey je om elk van deze twee mentale standen optimaal te benutten. Zo krijg je meer focus in werk en leven. In ‘Hyperfocus’ biedt productiviteitsexpert Chris Bailey nuttige inzichten en effectieve tactieken, op basis van recent neurowetenschappelijk onderzoek, om onze aandacht te managen. Die is namelijk nooit eerder zo overgestimuleerd en overvraagd geweest als nu. We hebben het drukker dan ooit, maar lijken minder voor elkaar te krijgen. Tegelijkertijd voelen we ons vaak ongemakkelijk bij verveling en een gebrek aan prikkels en afleiding.
De menskant van veranderen
De menskant van veranderen
Voor organisaties is succesvol verandermanagement cruciaal. Maar dat kan alleen als mensen hun gedrag aanpassen. En om dat als manager voor elkaar te krijgen, moet je inzicht hebben in de waarden van je individuele medewerkers. Streeft hij naar macht of naar samenwerking? Wil zij per se de beste zijn of is ze eerder gericht op geborgenheid? Naast deze individuele waarden moet je ook rekening houden met de collectieve waarden van teams en de organisatie als geheel. Koenders en Nientied onderscheiden in dit boek zeven waardesystemen of drijfveren van mensen: onder meer geborgenheid, macht & energie, orde & structuur, samenwerking & gemeenschap, en synergie & begrip. Elk systeem heeft effectieve en minder effectieve vormen. De waarde ?Macht & energie? bijvoorbeeld uit zich zowel in daadkracht als in impulsiviteit. De zeven systemen samen vormen het Spiral Dynamics-model. Het brengt orde in complexe verandervraagstukken en richt de focus op de menskant van veranderen. De auteurs putten uit hun rijke ervaring en maken het model hanteerbaar dankzij doelgerichte interventies, best practices en concrete voorbeelden. Erik Koenders en dr. Peter Nientied zijn partners van het bureau De Boer & Ritsema van Eck DBR, het bureau dat Spiral Dynamics in 1994 in Nederland introduceerde. Zij werken als adviseur, trainer en coach en begeleidden al talloze veranderprojecten. Hun specialisatie is verandermanagement en organisatieontwikkeling, zodat mensen en organisaties met plezier beter presteren.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels