C. Harinck

Nog geen informatie beschikbaar.
7 Kruimels
Tot sieraad en tot eer
Tot sieraad en tot eer
9789033121715
Alles van God, Christus en het Evangelie is dierbaar voor het geestelijk leven. Aan de hand van verschillende Schriftgedeelten waarin het woord 'dierbaar' of 'kostbaar' voorkomt, willen deze meditaties iets laten doorklinken van deze menigvuldige rijkdom van Gods genade. Als titel is gekozen voor de woorden uit Psalm 93:4 (berijmd): 'Tot sieraad en tot eer'. Een sieraad is kostbaar en dierbaar. Het is een bezit van bijzondere waarde. Zeker als het een erfstuk betreft wat aan één van onze dierbaren heeft toebehoord. Zo is Gods genade in de harten van Zijn kinderen ook een sieraad. Hij schenkt Zijn genade aan Zijn erfgenamen omdat het bloed van Christus het eeuwige testament en verbond der genade heeft bezegeld. Vanwege Zijn dood en bloedstorting zijn al de genaden die God aan verloren zondaren schenkt onnoemelijk dierbaar. De titel wil ook aangeven dat alles wat dierbaar is voor God niet alleen is tot sieraad, maar ook tot eer! 'Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn alle dingen.' Ds. W. Harinck is predikant van de Gereformeerde Gemeente te Woerden.
Tot belijden geroepen
Tot belijden geroepen
In 1994 schreef ds. C. Harinck dit boek speciaal voor jongeren die belijdenis van het geloof wilden afleggen of al afgelegd hadden. Na meerdere herdrukken verschijnt er nu een compleet herziene uitgave van dit boek. Ds. C. Harinck beschrijft de relatie tussen doop, belijdenis en avondmaal. Hij schetst een lijn van bijbelse en kerkhistorische traditie naar de kerk van vandaag. Allerlei vragen met betrekking tot de leer, het geloof, de gemeente en de kerk worden uitvoerig besproken. Ook gaat de auteur in op de praktische uitwerking van de afgelegde belijdenis in het dagelijkse leven. Dit pastorale boek is een waardevolle toerusting voor zowel jongeren als ouderen.
Rechtvaardigmaking
Rechtvaardigmaking
9789033120770
serie 'De heilsorde' Hoewel er heden ten dage meer belangstelling is voor bijvoorbeeld opwekking, en de gaven van de Heilige Geest, blijft de vraag hoe een schuldig zondaar rechtvaardig kan zijn voor God de belangrijkste vraag. In de leer van de rechtvaardiging door het geloof klopt het hart van het Evangelie. Het is een leer waarmee alles staat of valt. Wie hier dwaalt, dwaalt in alles. Het is daarom voor de kerk, de theologie en het geloofsleven van het grootste belang deze leer bijbels en gezond te bewaren. De schrijver wil bij het licht van de Schrift, de Reformatie en de Nadere Reformatie zoeken naar een juist verstaan van de rechtvaardiging van de zondaar voor God. Het reformatorisch gegeven dat 'de gereformeerde kerk steeds weer gereformeerd moet worden', geldt in het bijzonder voor de leer van de rechtvaardigmaking. Alleen wanneer we bereid zijn ons voortdurend te laten corrigeren door de Schrift en de gereformeerde belijdenis, blijft de kerk gereformeerd. Reeds verschenen in deze serie: - Roeping en wedergeboorte ISBN 978 90 331 1539 4 - Geloof en zekerheid ISBN 978 90 331 1838 8
Wie bent U
Wie bent U
9789033122651
De vraag: 'Wie is Jezus van Nazareth?' kan alleen vanuit de Bijbel beantwoord worden. Velen hebben in de beschrijving van het leven van Jezus hun fantasie en vooringenomenheid gevolgd en een eigen Jezus gecre�erd. Dit boek wil in de spiegel van de Schrift kijken, om te zien wie Jezus Christus is. Het wil geen beschrijving van Jezus zijn die gebaseerd is op veronderstellingen, maar op de betrouwbare gegevens van de Bijbel. Op die wijze kunnen we alleen de echte Jezus ontmoeten. Tegelijk wil het een gids zijn om de ware betekenis van de persoon van Jezus te verstaan.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels