Boek
Artios-reeks - Hoop en heiliging
Paperback
176 pagina's
Nederlands
2021
9789088972782
Artios-reeks  -   Hoop en heiliging

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De belangrijkste stelling van Hoop en heiliging is dat de hoop op Gods komende Koninkrijk ons leven hier en nu verandert in een tijd van voorbereiding. Christus is onze Hoop, omdat God in Hem de zonde heeft verzoend en de dood overwonnen. Die vreugdevolle ontdekking ontketent een totale omkeer van levensrichting. Er ontluikt verlangen naar het doen van Gods wil, zoals Hij die bekend heeft gemaakt in de wet. Hoop op God maakt de christen tot een pelgrim in deze wereld. Een pelgrim die biddend en dienend betrokken raakt op God en Zijn wereld. Wat betekent dat voor onze tijd? Ter bespreking in kringen zijn aan ieder hoofdstuk gespreksvragen toegevoegd.

ISBN
9789088972782
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
176 pagina's
Gewicht
278 g
Afmetingen
20,8 cm × 13,4 cm × 2,1 cm
Thema's

Meer zoals dit

Hebreeën
Hebreeën
Hebreeën
Kracht
Hoop
9789083230245
Michael Eaton neemt ons vers voor vers mee door het Bijbelboek Hebreeën. Zijn uitleg is bedoeld voor predikanten, studenten, Bijbelgroepen en elke geïnteresseerde Bijbellezer. We leven in verwarrende tijden, waarin alle zekerheden op losse schroeven staan. Hoe zal onze toekomst eruitzien? In de Brief aan de Hebreeën (en aan ons!) lezen we over een anker dat niet afhankelijk is van de golven van de tijd, omdat het vastligt in de hemel. We moeten verbonden blijven met de hemel, om niet te wankelen bij alles wat er op ons af komt ... zodat alleen blijft wat onwankelbaar is. Hebreeën richt onze aandacht op de hemel. Daar is Jezus, die met Zijn bloed voor ons instaat en voor ons bidt. We worden aangemoedigd om te volharden in het geloof, want er ligt een beloning voor ons klaar. Die hoop is onze kracht. De Brief aan de Hebreeën is niet gemakkelijk te doorgronden. Maar wordt hij ontsloten, dan ontdekken we een boek waarmee we de toekomst in kunnen. Michael Eaton neemt ons vers voor vers mee door dit Bijbelboek. Hij heeft daarvoor de 13 hoofdstukken van de Brief opgedeeld in 80 korte studies. Zijn uitleg is bedoeld voor predikanten, studenten, Bijbelgroepen en elke geïnteresseerde Bijbellezer. Verwerkingsvragen bij alle 80 studies zijn gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus bevat 150 overdenkingen, voor elke dag een stukje van twee pagina's. De bijbelteksten zijn allemaal uitgeschreven. Ook staan er verspreid door het boek 50 citaten over hoop van bekende, christelijke auteurs. 'Ik ben ervan overtuigd dat ik dit boek niet had kunnen schrijven als ik gezonder was geweest. Vandaag met Jezus ontstond in de loopgraven en is bedoeld om lezers hoop te geven. Hoop op Gods goedheid, zijn goedertierenheid, en zijn voortdurende aanwezigheid. De hoop die we kunnen vinden in de Bijbel is een rotsvaste realiteit - ongeacht wat er gebeurt in ons leven of in de wereld!' Sarah Young
Doelgericht leven
Doelgericht leven
Waarom leef ik hier op aarde? Dit is een uitdagend boek, vol hoop. Het heeft al miljoenen mensen wereldwijd aan het denken gezet. Er zijn bij God antwoorden op fundamentele levensvragen. Doelloze levens kunnen worden veranderd in doelgerichte levens. Het gaat daarbij onder andere hier om: - een visie vinden, die richting geeft aan je leven - echte vrienden leren kennen, met wie je alles kunt delen - levensverandering ervaren, om te worden als Jezus - werken en leven voor God en voor mensen, met alle kwaliteiten die jij hebt - ontdekken wat Gods Grote Opdracht is. Laat je door Rick Warren meenemen op een persoonlijke, geestelijke ontdekkingsreis van 42 dagen. Met als doel dat jij antwoord vindt op jouw allerbelangrijkste levensvraag: Waarom leef ik hier op aarde? Dit boek is eerder verschenen bij Uitgeverij Medema.
101 bemoedigingen voor moeders
101 bemoedigingen voor moeders
Bemoedigen
9789088972188
Het boek '100 bemoedigingen voor moeders' was een boek dat velen raakte door de heldere boodschap voor moeders. Het boek raakte een snaar, omdat woorden gegeven werd aan de hoge roeping die God vrouwen gegeven heeft. Wilma en Marieke zijn doorgegaan met het schrijven van bemoedigingen. In dit prachtige tweede boek laten de schrijfsters opnieuw zien hoeveel de bijbel te zeggen heeft over de rol van de vrouw en de moeder in het leven van elke dag. Het boek bevat als extra vijf mooi vormgegeven kaarten met inspirerende quotes. Eerder verschenen: 100 bemoedigingen voor moeders (ISBN 9789088971327)
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels