Boek
Bidden maakt licht
Paperback
240 pagina's
Nederlands
2021
9789043536578
Bidden maakt licht

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Bidden is een reis van donker naar licht. Elke dag een inspirerende les met een quote, opdracht en zegenspreuk.

‘Bidden van licht’ is een bijbels dagboek voor 100 dagen van Theo van den Heuvel over het gebed. Lichtvoetig loopt Theo van den Heuvel 100 dagen met je op. Taalvaardig stimuleert hij je met inspirerende lessen over het gebed. Uit de Bijbel diept hij wijze inzichten op die je enthousiast maken om biddend door het leven te gaan. Het onderwijs van Jezus is daarbij een bron van wijsheid en kracht. Al biddend valt veel zwaarte weg en wordt je leven een stuk lichter. Een mooie quote, opdracht en zegenspreuk zorgen ervoor dat je elke dag vordert op je gebedsreis.

ISBN
9789043536578
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
240 pagina's
Gewicht
393 g
Afmetingen
21,5 cm × 14 cm × 2,5 cm
Thema's

Meer zoals dit

De dag met God
De dag met God
Gebed
Stille tijd
9789043534406
De dag met God, samengesteld door Mirjam van der Vegt, is een bundel met gebeden uit alle eeuwen. Gebeden van onder andere Augustinus, Teresa van Avila, Keltische monniken, Juliana van Norwich, Kierkegaard, Bonhoeffer, Rikko Voorberg, Jurjen ten Brinke en Mirjam van der Vegt worden afgewisseld met ademgebeden uit de Bijbel. Zo kun je je verbonden weten met alle heiligen. Want wanneer eigen woorden tekortschieten, bidden anderen met en voor jou. De gebeden zijn geschikt voor de stille tijd of om een vergadering of maaltijd mee te openen. Met ruimte om eigen gebeden op te schrijven. 'Deze woorden nemen me mee in het gebed van alle eeuwen. Diep, rijk en verstillend.' - Edward, deelnemer retraite
Zij Lacht gebedenboek
Zij Lacht gebedenboek
Gebed
9789464250350
In het Zij Lacht gebedenboek staan prachtige, uitgeschreven gebeden die raken. De onderwerpen van de gebeden zijn heel uiteenlopend, van een mooi ochtend- en avondgebed tot gebeden met specifieke thema’s als onrust, overgave, verdriet, perfectionisme en het leven van alledag. Het gebedenboek is 12 x 15 cm, waardoor het ook gemakkelijk in een (hand)tas past zodat je het gedurende de dag regelmatig kunt pakken.
De zaaier, de koning en de erfgenaam
De zaaier, de koning en de erfgenaam
Bijbelstudie
9789043536509
Prikkelende en verrassende bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. De zaaier, de koning en de erfgenaam door Bart van Nes is een bijbelstudieboek over de gelijkenissen, dat zowel zelfstandig als in groepen te lezen is. De verhalen van Jezus prikkelen onze verbeelding, wekken ons verlangen op en ontregelen onze verwachting. Deze ervaringen heeft de auteur met het lezen van de gelijkenissen die Jezus vertelde. In dit boek deelt hij deze ervaringen. Hij legt de gelijkenissen uit die te vinden zijn in het Evangelie van Matteüs. Iedere gelijkenis zegt iets over het Koninkrijk van God, samen vormen ze een prachtig beeld van waar het om gaat in dit Koninkrijk. Een prikkelende en verrassende kijk op de gelijkenissen. Geschikt voor persoonlijke lezing maar ook voor samen lezen in kringen.
Jezus hoort je
Jezus hoort je
Bidden
Gebed
9789059991996
Misschien herken je het. Je zou vaker willen bidden, maar iedere dag weer glipt de tijd je door de vingers. Of, je neemt die tijd wél, maar door de vele prikkels die al bij je zijn binnengekomen, krijg je je gedachten niet meer op orde. Of je hebt er al zo vaak voor gebeden, dat je bijna moedeloos bent en de woorden niet meer kunt vinden. Fijn om dan een dagboekje te hebben dat je helpt om je gebedsleven structuur te geven en woorden aan je gebeden. Jezus hoort je bemoedigt, omdat het gebaseerd is op het woord van God, en omdat het je helpt tijd te nemen voor God en met God. De Here Jezus verlangt ernaar jouw stem te horen en van jou te horen wat er in je hart leeft. Hij hoort je, elke dag! Sarah Young is auteur van populaire dagboeken als Dicht bij Jezus, Ik ben altijd bij je en Vandaag met Jezus. Samen met haar man heeft ze jaren als zendeling gewoond en gewerkt in Japan en Australië. Inmiddels woont het stel weer in de Verenigde Staten
Ik bid de Psalmen
Ik bid de Psalmen
Gebed
Bidden
9789033835766
Een kindergebed voor elke dag en elke situatie, geïnspireerd door de veelzijdigheid van de Psalmen. Bij elke Psalm uit de Bijbel is er een vraag om te bespreken, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed dat past bij de leefwereld van het kind. De Psalmen helpen kinderen om veelzijdig te leren bidden. God bedanken, je blijdschap uiten, vertellen dat je je eenzaam voelt, vragen om hulp, het verdriet van de wereld benoemen... al die aspecten vind je in de Psalmen en in dit gebedendagboek. Een waardevol hulpmiddel voor een afwisselende en intieme communicatie tussen kinderen en God. Voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar.
Gebedsdagboek
Gebedsdagboek
Bidden
Gebed
9789492831330
Je verlangt naar contact met God, maar wat zeg je als je aan het bidden bent? Hoe bid je voor andere mensen en waar kun je verder voor bidden? Dit praktische gebedsdagboek neemt je 365 dagen bij de hand. Elke dag vind je een bijbeltekst, uitgewerkte gebedsonderwerpen en natuurlijk schrijfruimte voor je persoonlijke gebeden. Vanuit een grote diversiteit aan onderwerpen krijg je voor een jaar lang vragen, bijbelteksten en gebedssuggesties. Dat maakt het boek niet alleen uniek, maar ook geschikt als persoonlijk werkboek over jouw leven met God.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels