Boek
Gebeden uit de stilte
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2017
9789401447485
Gebeden uit de stilte

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Tijdens de zes maanden die Henri Nouwen in de trappistenabdij van Genesee heeft doorgebracht - en waarover hij in zijn succesvolle boek Vreemdeling in hel paradijs verslag had uitgebracht - heeft hij heel wat gebeden geschreven die in dit boek zijn gebundeld. Deze gebeden weerspiegelen iets van zijn kwetsbaarheid maar ook van zijn verlangen om zich helemaal op God te richten en in God tot rust te komen. Dit boek toont dat Henri Nouwen een meester van het gebed is, en dat hij erin slaagt om in deze gebeden de toon te vinden die de zoekende, moderne mens helpt in de zoektocht naar stilte. HENRI NOUWEN (1932-1996) was katholiek priester en professor aan verschillende theologische instituten en universiteiten in de Verenigde Staten. In 1986 verliet hij Harvard en ging hij wonen in de Arkgemeenschap Daybreak in Toronto (Canada), samen met geestelijk gehandicapten en hun assistenten. Henri Nouwen behoort tot de meest gelezen auteurs uit de tweede helft van de 20ste eeuw op het vlak van christelijke spiritualiteit. Van zijn boeken werden meer dan 7 miljoen exemplaren verkocht.

ISBN
9789401447485
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
185 g
Afmetingen
21 cm × 14 cm × 1,2 cm
Thema's

Meer zoals dit

De woestijn zal bloeien
De woestijn zal bloeien
We voelen allen de dreiging die boven de wereld hangt. Een vrees voor volledige vernietiging en een besef van immense onmacht kunnen ons verlammen. Is in zo'n situatie de boodschap van het evangelie nog een lichtpunt? En hoe die boodschap aan de man brengen? Een begin van antwoord op die vragen kun je vinden bij de woestijnvaders of bij de monniken en monialen uit de eerste eeuwen van het christendom. Woestijn, stilte en onophoudend gebed zijn de hoofdgedachten van deze spiritualiteit. Doet deze spiritualiteit ons niet de ogen sluiten voor de afschuwelijke werkelijkheden van onze tijd? Helemaal niet. Integendeel, de woestijn is het middel om niet in de greep van deze wereld te geraken maar om ons bestaan te laten leiden door de nieuwe geest de geest van Christus. De stilte behoedt ons voor een verstikking door de veelheid van woorden ze leert ons het Woord van God te verkondigen. Ten slotte schenkt het onophoudend gebed aan de woestijn en de stilte hun volle betekenis.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Vurig
Vurig
Als je de film War Room gezien hebt, en de boodschap hiervan graag wilt toepassen, moet je dit boek echt lezen. Je wordt geholpen om een plan te maken om je leven aan gebed toe te wijden, voor jezelf en voor degenen om je heen. Wanneer je bij het einde van het boek bent gekomen, zul je je in staat voelen om de moeilijke dingen in het leven op je knieën te tegemoet te gaan. De vijand is eropuit is om je leven te ontwrichten en je geloof in God te ondermijnen. Gebed is een krachtig wapen om zijn aanvallen te kunnen pareren. Dit boek geeft je een strijdplan voor serieus, specifiek en strategisch gebed. Priscilla, die zelf een hoofdrol speelde in de film War Room, behandelt de 10 meest voorkomende strategieën van de duivel, onder meer je identiteit, je familie, je verleden en je relaties. Ze laat zien hoe je kunt bidden om jezelf hiertegen te beschermen.
De kracht van een biddende man
De kracht van een biddende man
Je houdt van je vrouw, en je wilt niets liever dan haar gelukkig zien. Er is geen betere manier om haar lief te hebben dan een biddende man voor haar te zijn. De kracht van een biddende man tintelt van de verwachting dat God in je huwelijk zal werken, als je Hem erom vraagt. Hij kan zelfs diepe emotionele beschadigingen genezen. In korte, leesbare hoofdstukken vertelt Stormie Omartian op welke gebieden je vrouw jouw gebed nodig heeft, bijvoorbeeld: - haar gevoelens en stemmingen - haar geestelijk leven - haar moederschap - haar seksualiteit (Met waardevolle bijdragen van christenmannen, zoals Neil T. Anderson, Steven Curtis Chapman en Jack Hayford.) Stormie Omartian is ook auteur van 'De kracht van een biddende vrouw' en 'De kracht van biddende ouders'. Zij is al meer dan veertig jaar getrouwd met Michael Omartian.
Ik bid de Psalmen
Ik bid de Psalmen
Gebed
Bidden
9789033835766
Een kindergebed voor elke dag en elke situatie, geïnspireerd door de veelzijdigheid van de Psalmen. Bij elke Psalm uit de Bijbel is er een vraag om te bespreken, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed dat past bij de leefwereld van het kind. De Psalmen helpen kinderen om veelzijdig te leren bidden. God bedanken, je blijdschap uiten, vertellen dat je je eenzaam voelt, vragen om hulp, het verdriet van de wereld benoemen... al die aspecten vind je in de Psalmen en in dit gebedendagboek. Een waardevol hulpmiddel voor een afwisselende en intieme communicatie tussen kinderen en God. Voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar.
Een jaar met Henri Nouwen
Een jaar met Henri Nouwen
Meditatie
9789401450416
Toen Henri Nouwen het plan opvatte om een boek met dagelijkse meditaties te schrijven, besefte hij niet dat dit een waar geestelijk avontuur zou worden. Hij wilde niet putten uit zijn eerdere publicaties. Alles moest nieuw zijn, al realiseerde hij zich de implicaties van die beslissing niet volledig. In het begin was het een sport. Hij schreef over het gebed, alleen zijn, de stilte en meer van die vertrouwde onderwerpen. Hij noteerde gewoon wat hem te binnen viel, zonder volgorde of structuur. Zijn opschrijfboekjes werden een onafscheidelijke gezel. Hij werkte door tot hij 387 gedachten had opgeschreven. Meer dan de benodigde 365 of 366. Toen hij ze allemaal overlas, realiseerde hij zich dat hij zijn geloof had uitgeschreven, zijn eigen credo. Het boek verscheen eerder onder de titel Brood voor onderweg.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels