Boek
Ja zeggen en ja doen
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2021
9789043535618
Ja zeggen en ja doen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

­Nadat belijdeniscatechisanten ‘ja’ hebben gezegd op de vraag of ze Jezus willen volgen, moeten ze verder. Hoe geven ze vorm aan een leven dichtbij Jezus? De Bijbel staat vol met verhalen over mensen die door God geroepen worden.

In dit 101 dagenboek Ja zeggen en ja doen lezen en leren we van mensen die reageren op God’s oproep om hem te volgen. Hoe komen mensen tot hun keus? En hoe beïnvloedt die keus hun leven? Waar lopen ze tegen aan? Wat helpt en wat hindert het volgen van God? En waar leidt het toe?

De overdenkingen en de vragen ervoor en erna dagen de lezer uit hierover na te denken.

ISBN
9789043535618
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
128 g
Afmetingen
15 cm × 15 cm × 1,1 cm

Meer zoals dit

Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Een hart als Jezus
Een hart als Jezus
Compleet vernieuwde uitgave van de succesvolle titel 'Een hart als Jezus', van de bekende schrijver Max Lucado. God houdt van je zoals je bent, maar Hij wil je niet laten zoals je bent. Hij wil dat je een hart als Jezus krijgt. Als wij Hem volgen, worden we steeds meer zoals Hij. We mogen zijn goedheid, trouw en liefde uitdelen. Niet omdat wij perfecte christenen zijn, maar omdat Hij in ons woont. Zeer geschikt om cadeau te doen bij belijdenis of volwassendoop.
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
Als leven rouw is
Als leven rouw is
Dit boek is geschreven voor mensen die te maken hebben met verlies en verdriet. Wat is rouw eigenlijk? Wat komt er op je af? Waarom willen mensen zo graag jouw verdriet verzachten? Rouw doet pijn en kost veel energie. Dat is niet raar, dat is wat het is. Naast algemene inzichten over rouw geeft Marco van der Straten ook hoopvolle handreikingen vanuit christelijk perspectief. Een mooi vormgegeven (cadeau)boek dat inzicht en troost biedt.
Het beste deel komt nog
Het beste deel komt nog
Als we ziek zijn of zorgen hebben, zien we uit naar betere tijden. We verlangen ernaar en bidden ervoor. Maar soms komt het herstel niet, of niet direct. Altijd, maar zeker in zulke omstandigheden, zegt Corrie ten Boom, kunnen we ons leven bouwen op de troostrijke beloften van God. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels