Online marketing
10 Kruimels
Het Contentspel
Online marketing
9789072201904
Word jij als ondernemer of contentwriter stiekem helemaal gek van alle tips, tricks, do’s, don’ts en hacks voor meer online zichtbaarheid? Is content maken voor jou eerder een opgave dan een plezier? Heb je het gevoel dat je nog vaak met losse flodders schiet? Dan is dit boek voor jou geschreven. Het Contentspel is een uitnodiging, een duwtje in de rug en een persoonlijke gids voor iedereen die graag én goed met content bezig wil zijn zonder dat het te veel tijd en moeite gaat kosten. Met massa’s inspirerende tips en een handig stappenplan – de Content Essentials – om je eigen contentstrategie te bepalen. “Vandaag kom je niet meer weg met middelmatige content. Er is meer nodig om er echt uit te springen en harten te raken. Hoe je dit aanpakt, lees je in Het Contentspel.” — Katrin Van de Water, high-end businessmentor. “Het Contentspel verandert je kijk op contentwriting volledig. Ik voel me uitgenodigd om vanuit mijn essentie te schrijven. Vol humor met inzichten, waardoor het lekker vlot leest.” — Iris Rutte, business coach en brein expert “Met Het Contentspel leer je niet alleen bij over contentwriting, maar ook over jezelf, wat je bezielt en hoe je in het leven staat.” — Hermina Van Coillie, Dr. in de psychologie en motivatie-expert. “Een must-have voor iedereen die content creëert. Marthe beschrijft realistisch én herkenbaar waar je zoal tegenaan kan lopen en geeft concrete en bruikbare tips.” — Jeroen Wils, reputatiecoach
Dit is nu marketing
The New York Times- en Wall Street Journal-bestseller ‘Dit is de gelegenheid waar je naar zocht, de mogelijkheid om het werk waar jij achter staat te delen met de mensen die daarnaar verlangen, ervoor willen betalen en erover willen praten. Ik geloof dat je alleen een verandering in gang kunt zetten als je de mensen die je wilt bereiken echt ziet en begrijpt. Als zij eenmaal volledig betrokken zijn, zullen ze met liefde jouw boodschap verder uitdragen. Door dit boek zal je andere vragen gaan stellen, zullen andere dingen je opvallen, zal je op een andere manier gaan werken.’ – Seth Godin De afgelopen 25 jaar heeft Seth Godin miljoenen ondernemers, leiders en fans geïnspireerd. Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen. Het gaat ze niet om wie het hardst schreeuwt, maar om de wereld te verbeteren. Werkelijk krachtige marketing komt voort uit vrijgevigheid, empathie en emotie. Het is de hoogste tijd om te stoppen met liegen, spammen en je schuldig voelen over wat je doet. Om socialmediastatistieken te verwarren met waardevolle verbinding. Om geld te verspillen aan aandacht trekken – op de lange termijn levert dat niets levert. Het is tijd om gezien te worden, door eerst te leren hoe je moet kijken. ‘Dit is nu marketing is een toegankelijk kijkje in Seth Godins keuken. Hij schrijft vlot en zonder vakjargon, en zijn boek is nuttig en interessant voor iedereen die inzicht wil krijgen in hoe en waarom we producten kopen of onze gewoonten veranderen.’ – The Financial Times
Zakelijke doelen bereiken met social media
De wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te realiseren. Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat. Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie. Voor elke doelstelling geven ze aan welke activiteiten op social media die doelstelling helpen realiseren. Het model is uitvoerig onderzocht en getest in de praktijk – en het werkt! Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken.
Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!
Elke marketinggoeroe roept het. Klanten krijg je door zichtbaar te zijn! Overal en altijd. En daarom voel jij je als ondernemer verplicht zichtbaar te zijn. Maar hoeveel klanten levert dat nu daadwerkelijk op? De klanten staan waarschijnlijk nog steeds niet in een rij. En dat is best raar, want de klanten die je hebt zijn altijd enthousiast. Dus waarom heb je er niet meer? De wereld is nog nooit zo klein geweest. Iedereen is online te bereiken. In dit boek laat Anneloes Zuiderveen zien dat je helemaal geen zichtbaarheidsprobleem hebt. Dat is één van de 20 valkuilen waarover zij in dit boek vertelt, met praktische voorbeelden van haar klanten én van haar eigen ondernemingen.
Het koopinfuus
Chantal Schinkels laat zien met welke misleidende trucs en technieken online retailers ons aan het koopinfuus proberen te leggen en pleit voor een nieuwe, ethische benadering in de e-commercesector. Online retailers verzamelen op grote schaal data over consumenten, die ze vervolgens weer inzetten om ons nóg meer te laten kopen, schrijft Chantal Schinkels in Het koopinfuus. En dat zonder zich de vraag te stellen of hun werkwijze wel verantwoord is. Online shoppen is als gokken in een casino geworden waarbij alles erop is gericht om je door te laten spelen. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de meest gebruikte webshops een vorm van misleiding bevat. Niet alleen de bekende big tech-bedrijven, zoals Google en Amazon, maken zich hier schuldig aan; ook in Nederland worden we op grote schaal aan het koopinfuus gelegd. In dit boek onderzoekt Chantal Schinkels welke grenzen we precies over gaan en laat ze zien waarom (zelf)regulering keihard nodig is. Daarbij biedt ze bedrijven die wél verantwoord willen gaan werken een heldere blauwdruk en geeft ze een aanzet tot een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector.
Marketingfacts - NIMA MARKETINGFACTS JAARBOEK 2023-2024
Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2023-2024 is een boek over de creatie, communicatie, levering en uitwisseling van waarde. Een handboek over marketing voor professionals, docenten en studenten. Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2023-2024 is een boek over de creatie, communicatie, levering en uitwisseling van waarde. Een handboek en een naslagwerk over marketing voor professionals, docenten en studenten. De hoofdstukken bespreken onderdelen van het marketingvak en de marketingfunctie volgens de laatste inzichten. De auteurs maken gebruik van de meest recente onderzoeken. Aan het boek werkten ruim 30 ‘hyperspecialisten’ mee. Zij beantwoorden in heldere bewoording de vraag wát je over hun deelterrein van het marketingvak moet weten, als je met het onderwerp te maken krijgt of verdieping zoekt. Velen zijn als docent verbonden aan het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), zijn blogger op Marketingfacts, of schreven een standaardwerk in de Nederlandstalige marketingliteratuur. Van Marketinganalyse tot Customer Experience, van Design tot Data Analytics. Je kunt dit boek gebruiken als actueel naslagwerk, als update, als korte cursus, als uitleg over een deelgebied in marketing of als studiemateriaal. Iedere editie van het Jaarboek is een aanscherping en verbetering van de vorige. Dat maakt dit boek het meest actuele boek over marketing. Voor ieder hoofdstuk is in deze editie een korte leeswijzer toegevoegd, waarin wordt uitgelegd wat er in het hoofdstuk wordt besproken. De elf vaste hoofdstukken, bouwblokken waarmee het huis van marketing is samengesteld, wisselen af met kortere Hot Topics. Dit zijn essays met topics waarover nú in het marketingvak wordt gesproken en waarbij de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen: duurzaamheid, diversiteit, waarde, purpose, employer branding, true pricing, marketing-ethiek, het zit allemaal in dit Jaarboek.
Klanten zijn eigenlijk net mensen
Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn… Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten denkt te kunnen verleiden met fraaie kleurenbrochures en dure woorden zal versteld staan van de 100 eyeopeners in dit boek. U zult voortaan op een andere manier naar klanten kijken! Klanten zijn eigenlijk nét mensen: ze willen aandacht en respect, en het gevoel dat ze u kunnen vertrouwen. Wie zijn klantgerichtheid wil verbeteren levert daarom niet alleen een product of dienst, maar vervult ook díé wensen van de klant – en niet alleen om nieuwe klanten binnen te halen. Want bedenk: wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf heel erg druk! Jos Burgers (1951) helpt als zelfstandig marketingadviseur organisaties bij het versterken van hun marktpositie en het verbeteren van hun klantgerichtheid. Hij is bestseller- auteur op het gebied van marketing en relatiemanagement, en veelgevraagd spreker op seminars en congressen.
De Online Marketing Tornado
Online marketing
9789083052502
Een belachelijk compleet en no-nonsense stappenplan voor meer bezoekers, leads, klanten, fans en ambassadeurs via het internet. Geschreven door 2 gedreven expert op basis van de praktijk. Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? Hoe verzeker je jezelf van de meest effectieve online strategie en een onverstoorbare focus? Hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? Juist, met dit boek. Ben jij klaar voor het geheim van de IMU? Dit boek neemt je mee in de Online Marketing Tornado. Een waterdichte blauwdruk voor een wervelende online business die impact maakt, jou als ondernemer de wind in de zeilen bezorgt én anderen meezuigt in een opwaarts momentum. Online ondernemen was nog nooit zo leuk!
AI in marketing
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn. Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen. AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen zijn of haar vakgebied. Door middel van real life cases en heldere stappenplannen en methodes leert deze ultieme gids je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Zo heb je concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast behandelt het boek valkuilen en ethische AI-vraagstukken waar jij als marketingprofessional mee te maken krijgt. AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt. Trefwoorden: AI KI
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3956 beoordelingen
Posts
Bijbelteksten
Blogs
Liederen
Gedichten
Podcasts
Quotes
Preken
Video's
Nieuws
verwachtUpdates
Vacatures
verwachtInspiratie
Programma’s
Bedrijfsgegevens
DagelijkseBroodkruimels
M&K Group B.V.
Volta 10N
3241 LW Middelharnis
KvK: 67720471
BTW: NL857148187B01