van Duuren Management

Nog geen informatie beschikbaar.
16 Kruimels
Anders groeien
Anders groeien
Puur en alleen voor eigen gewin ondernemen is niet meer van deze tijd. Niet de economische groei van organisaties an sich, maar de bloei, belangen en het welzijn van anderen zijn cruciaal voor bedrijven, hun stakeholders en de samenleving. Anders groeien dus. Medemenselijke ondernemingen leveren winst op aan alle kanten: ze zijn succesvol in de slag om schaars talent, hebben vaker betrokken medewerkers en tevreden klanten, en werken soepeler samen met partners. Dus in plaats van je af te vragen: ‘what’s in it for me?’ kun je je beter de vraag stellen: ‘what am I doing for others?’ Anders groeien is de praktijkgids bij uitstek voor de medemenselijke ondernemer, leidinggevende en professional. Het boek geeft je inzichten in de fundamenten van medemenselijk ondernemen en laat je als lezer kennismaken met mensen die vertellen hoe bedrijven met hun behoeften en belangen omgaan. In hun verhalen proef je wat je eigen impact kan zijn als je niet slechts je eigen bloei en welzijn nastreeft, maar ook die van anderen. Anders Groeien: een onderwerp dat hoog op de bedrijfsagenda staat. Ook in deze lastige arbeidsmarkt en zeker omdat het bij aanbestedingen steeds belangrijker wordt. Met diverse portretten van ondernemers, bestuurders en professionals die het belang van medemenselijk ondernemen duidelijk maken. Inclusief veel praktische handvatten om zélf met medemenselijk ondernemen aan de slag te gaan.
HR met ballen
HR met ballen
Laten we eerlijk zijn: als HR-professional word je vaak straal genegeerd door het management. Omzet en winst zijn steeds weer belangrijker dan investeren in medewerkers. En dat terwijl je echt alles geeft: je neemt geen lunchpauze en eet achter je bureau, je hebt nauwelijks nog tijd voor een goed gesprek met medewerkers en vraagt je steeds vaker af waarom je eigenlijk in HR bent gaan werken. Wat zou er gebeuren als HR met een gele markeerstift wel bovenaan de MT-agenda staat? Als jij met supersimpele gesprekstechnieken adviezen geeft waar de oogjes van je management van gaan glimmen, en je weer alle tijd hebt om aan de slag te gaan met belangrijke HR-thema’s? In dit boek geeft HR-expert Bob Zeegers je de negen succesformules voor HR met ballen, waarmee je het MT overtuigt om te investeren in menselijk kapitaal. Maak het management bloednieuwsgierig door maar een paar zinnen aan te passen in jouw HR-plan. Leer de zeven simpele overtuigingstechnieken van oplichters kennen die je kunt gebruiken om managers te enthousiasmeren, zonder dat je de gevangenis in hoeft. Herken de drie redenen waarom je genegeerd wordt in vergaderingen. Weet hoe je zelfs de knieperigste directeur ervan overtuigt te investeren in HR. Ervaar hoe management, OR en medewerkers aan je lippen hangen dankzij een paar geheime gesprekstechnieken van een hoogbejaarde kleuterjuf. ‘Eindelijk een boek over HR dat je kunt lezen met een glas wijn erbij.’ Froukje Lieuwes, Flieuw Consultancy, HR-advies, interim-management en projecten ‘Onnavolgbaar grappig!’ Carine Coehoorn, auteur van Burn-out is als failliet gaan ‘Ook voor MKB-ondernemers zonder HR-afdeling.’ Max Verhoeven, managing-director De Zaak ‘Meesterlijk geschreven!’ Raymond Tuerlings, HP-director Norsk Hydro in de Benelux
Nummer 1
Nummer 1
Een manier om meer naamsbekendheid te krijgen is tips geven in je marketing. Daarom delen veel ondernemers gratis hun kennis op internet. Maar wacht eens. Wie verdienen er nou meer: teachers of entertainers? Je lerares Duits van vroeger, of Beyoncé? Entertainers zijn populairder, en ze hebben een hogere status. Dat weet je allang. Maar waarom gebruik je het dan niet in je marketing? Wanneer je artikelen, advertenties en nieuwsbrieven entertaining zijn, zullen klanten geen genoeg van je kunnen krijgen. Dus: Stop met teachen, en begin met teasen! In dit boek laat Aartjan van Erkel zien hoe je een superster wordt in jouw markt met onorthodoxe marketing: hoe je kapt met brave marketing waardoor klanten geeuwend afhaken hoe je nieuwsbrieven schrijft die je klanten hilarisch vinden maar die je concurrenten niet durven te schrijven hoe je klanten charmeert tot op het bot door meer personality in je copywriting te leggen hoe je een sterrenstatus creëert met een minimaal marketingbudget hoe je boeken, trainingen en andere content verslavend maakt hoe je geen klanten meer krijgt, maar volgelingen.
Profit first
Profit first
Hoe zou het zijn als winst niet langer een restje is dat aan het eind van het jaar hopelijk overblijft? Als het in plaats daarvan een bedrag is dat je bij iedere euro die binnenkomt veiligstelt? Zodat je meer winst maakt, meer overhoudt, meer kunt investeren, meer inzicht hebt, betere keuzes kunt maken en meer rust ervaart? Met dit boek geven Mike Michalowicz en Femke Hogema je de tools om dit zelf te realiseren. Profit First is een financieel systeem dat de financiële wereld volledig op zijn kop zet. Het veegt de internationale formule Omzet - Kosten = Winst van tafel. In plaats daarvan krijgt winst een prominente plek: Omzet - Winst = Kosten. Dit boek laat zien dat iedere ondernemer vanaf de allereerste dag een financieel succesvol bedrijf kan runnen, door te focussen op winst. Profit First. Begin er vandaag nog mee! 'Profit First is een praktisch en waardevol boek om je winstgevendheid direct te vergroten. Een must voor iedere ambitieuze ondernemer.' - Laura Babeliowsky, auteur van Het geheim van € 100.000 per jaar. 'Rarely is a translated book as good as the original. Only in the most remarkable situations does a book get even better. That is the case with this book.' - Mike Michalowicz
Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie
Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie
Je wilt nieuwe klanten aantrekken. Klanten waar je graag voor werkt. En klanten die vooral een gezonde marge opleveren. Maar de markt is overspannen. Dus vecht je om alle aandacht en leads. Je leads via campagnes en downloads converteren niet meer. Nieuwe content maken levert geen nieuwe klanten op. En leads nabellen? Dat frustreert nog meer. Wat doe je dan om toch te blijven groeien? Hoe kun jij stoïcijns groeien zonder ouderwets leads te genereren? Na het lezen van dit boek schuif je alle oude trucjes aan de kant. Want je weet: groeien is een formule. Geen wollige materie, maar keiharde wetenschap. Je krijgt alle handvatten om zelf jouw groeiformule te ontrafelen. Stoicijns groeien zonder leadgeneratie leert je: Hoe je met een nieuwe funnel geen leadgeneratie meer nodig hebt Wat je moet doen zodat collega’s jou helpen groeien Waarom Google en Meta je voor de gek houden Welke verrassende inzichten, praktische modellen en tips er zijn voor duurzame groei Wat de geheimen zijn van de snelstgroeiende B2B ondernemingen van Nederland. Deze groeiformule maakt je award-winning, net als de auteurs van dit boek, oprichters-eigenaren van Fingerspitz, het onlinemarketingbureau dat vier keer is uitgeroepen tot beste agency van Nederland. \*\*\*\*\* ‘Jaap en Tim hebben een vlijmscherpe visie op stoïcijns groeien. De praktische inzichten helpen je gegarandeerd verder en zijn direct toepasbaar.’ -Martin van Kranenburg - Spreker en auteur van Schrijven voor het Brein ‘Op een geniale manier hebben Jaap en Tim de B2B Groeiformule ontrafeld en toepasbaar gemaakt voor jouw bedrijf.’ Chris Out - Investeerder en auteur van Structuring for Extreme Revenue Growth
AI in marketing
AI in marketing
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn. Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen. AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen zijn of haar vakgebied. Door middel van real life cases en heldere stappenplannen en methodes leert deze ultieme gids je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Zo heb je concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast behandelt het boek valkuilen en ethische AI-vraagstukken waar jij als marketingprofessional mee te maken krijgt. AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt. Trefwoorden: AI KI
Thuis ben ik niet zo leuk!
Thuis ben ik niet zo leuk!
Veel mensen weten humor te waarderen. En omdat klanten eigenlijk nét mensen zijn, is humor een krachtig wapen bij het vinden en binden van klanten. Als je het tenminste op de juiste manier inzet. Want er kleven ook risico’s aan het gebruik van humor. Je kunt de plank behoorlijk misslaan. In zijn nieuwste boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe humor kan bijdragen aan zakelijk succes – en dat het een vaardigheid is die iedereen kan ontwikkelen. Niet door de lolbroek van de afdeling te worden, maar door humor op de juiste momenten bewust in te zetten in de communicatie met klanten. Met als doel verrassend uit de hoek te komen en hen te laten (glim)lachen. Op zijn kenmerkende luchtige en praktische wijze beschrijft Jos waarom humor je gunfactor vergroot en maakt dat je opvalt, hoe je beter wordt in het gebruik ervan in het contact met klanten, welke risico’s en valkuilen er zijn en hoe je die kunt vermijden. Een boek vol herkenbare voorbeelden die aantonen dat klanten sneller voor je kiezen en langer bij je blijven, als je de moed hebt om serieus werk te maken van humor! Het nieuwste boek van bestsellerauteur Jos Burgers, over de kracht van humor bij het vinden en binden van klanten. Van zijn complete oeuvre zijn inmiddels meer dan 250.000 exemplaren verkocht. Trefwoorden: Humor klanten verbinden gunfactor verrassend communiceren Jos Burgers handleiding
Kroon je medewerkers en je klant wordt koning
Kroon je medewerkers en je klant wordt koning
9789089656742
Kampt jouw winkel met personeelstekorten? Vertrekken je medewerkers naar andere werkgevers? Vraag jij je ook af hoe je ervoor kunt zorgen dat ze wel bij je willen blijven? Herken jij je in de veelgehoorde uitspraak: ‘Ze kunnen soms echt zeuren. En doen niet wat ik zeg, ik moet er continu achter aan’? Zie je potentieel in je mensen maar weet je niet hoe je hun de kans kunt geven zich verder te ontwikkelen? Dan heb je het juiste boek in handen. Alles valt of staat namelijk met jouw leiderschap. Investeren in je medewerkers is het beste wat je kunt doen. Want tevreden en bevlogen medewerkers zorgen voor tevreden en trouwe klanten. En dat begint bij jou. Als jij je medewerkers op nummer 1 zet, volgen de klanten vanzelf. In dit boek neemt Maria Boelens je mee in een praktische vorm van leiderschap, die je in iedere winkel kunt toepassen. Maria legt uit waarom ‘vertrouwen’ de sleutel tot succes is en laat zien hoe je dit kunt vertalen naar de winkel en de werkvloer. De theorie, tips, opdrachten en formats maken het een hands on boek dat je veel eerder had willen hebben.
De wet van snuf
De wet van snuf
De royalty's van dit boek gaan naar de stichting Hulphond Nederland Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat je geeft, krijg je terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Dit boek brengt daar verandering in. In De Wet van Snuf beschrijft bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier waarom goede relaties beginnen met geven. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden belicht hij de 26 belangrijkste manieren van geven. Hij laat bovendien zien welke voorwaarden en risico's eraan zijn verbonden, en wat het uiteindelijk oplevert. Wie snel meer succes wil boeken, privé of zakelijk, begint dus met De Wet van Snuf.
Nee zeggen loont
Nee zeggen loont
Ondernemerschap
9789089656780
Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen. De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk. Zo’n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in gegaan. Zorgen dat jou dit niet overkomt, is essentieel voor je onderneming. Met humor én een serieuze ondertoon beschrijft Jennifer Delano in haar boek Nee zeggen loont de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk, en belangrijker nog: inclusief een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen. Haar doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen. Zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor de klanten die wel blij worden van jou én waar jij je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van je inkomen.
Gek op gaten
Gek op gaten
Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten. Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun 'pijn' wegnemen. Om dit wezenlijke verschil te illustreren, gebruikt Jos Burgers in dit boek de treffende metafoor van boren en gaten. De boren staan hierbij voor de producten en diensten die u levert, de gaten voor de behoeften en wensen van uw klanten. In Gek op gaten beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om je in je klant te verplaatsen en klantgericht te zijn. En dat dit vraagt om medewerkers die flexibel, proactief en betrouwbaar zijn. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten, hen met plezier helpen en met hen meedenken. Want klantgerichte medewerkers zijn als geen ander in staat om een brug te slaan tussen boren en gaten!
Wat gebeurt hier nu eigenlijk?
Wat gebeurt hier nu eigenlijk?
Organisatiekunde
9789089656483
Hoe komt het toch dat mensen vaak ja zeggen maar nee doen? Dat ze zich een-op-een zo anders gedragen dan in een groep? Dat het steeds dezelfde mensen zijn die het voortouw nemen en andere dat maar laten gebeuren, ook als zij (en jij!) dat eigenlijk niet willen? In Wat gebeurt hier nu eigenlijk? helpt de gedragswetenschap ons om precies dat te begrijpen. Het boek leert je waarom gedrag in groepen en teams soms zo ontzettend frustrerend kan zijn, waarom we af en toe vastzittende meningen hebben en waarom mensen vaak zo moeilijk doen. Maar vooral leert het je hoe je het dan in hemelsnaam wél voor elkaar krijgt om binnen een groep effectief samen te werken. Na het lezen van dit boek kijk je anders naar de groepsdynamiek. Wat je niet weet en ziet, kun je niet veranderen. Maar als je het eenmaal ziet, kun je niet meer terug! Heel toegankelijk en praktisch boek over een best wel ingewikkeld onderwerp De oplossing om elke groep en elk team in beweging te krijgen ‘Zou ik het ooit nog aandurven, een vaste baan in een team? Wellicht. Maar dan alleen met dit boek onder mijn arm.’ Chantal van der Leest, gedragspsycholoog, columnist AD en schrijver van Ons feilbare denken op het werk ‘Dit boek is een ‘must-read’ voor iedereen die ziet dat doorbraken moeten komen vanuit succesvol samenwerken. De groep die slimmer is dan het slimste individu. Daarmee kunnen we veel maatschappelijke kwesties oplossen. Ruim baan voor dit soort methodische innovaties!’ Hedy van den Berk, bestuursvoorzitter Havensteder & Voorzitter De Vernieuwde Stad
Eén fan per dag
Eén fan per dag
Met 'gewoon' tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is. In dit boek laat bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden beschrijft hij hoe je elke dag weer het verschil kunt maken in het contact met de klant. Niet door de bedrijfsvoering aan te passen, zoals vaak wordt gedacht, maar door ogenschijnlijk kleine dingen. Want als je iemands dag bijzonder weet te maken door een simpel gebaar, wat extra aandacht of een goed advies, heb je er gegarandeerd een fan bij! Het nieuwste boek van bestsellerauteur Jos Burgers, over de noodzaak om een waardevolle fanbase op te bouwen. Van zijn complete oeuvre zijn inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht. Trefwoorden: Fans organisatie klantcontact klanten handleiding
Help/hoera, ik ga leidinggeven!
Help/hoera, ik ga leidinggeven!
Beginnen met leidinggeven is een van de grootste uitdagingen die je tegen kunt komen in je loopbaan. Je bent ineens verantwoordelijk voor een team, je hebt te maken met organisatiedoelen en ook jouw eigen leidinggevende verwacht van alles van je. Best spannend. Toch? Je wilt geen valse start maken en dus heb je nieuwe skills nodig. Maar waar begin je? Waar word je straks op afgerekend? En welke fouten moet je vooral niet maken? Met Help/Hoera, ik ga leidinggeven! zorg je in drie simpele stappen voor de perfecte start als leidinggevende. Want juist die start is zo belangrijk. Die bepaalt namelijk voor een groot deel hoe succesvol je wordt in je nieuwe rol als leidinggevende. Je kunt dus maar beter goed voorbereid zijn. En dat is precies waar dit boek je bij helpt. Op een eenvoudige en luchtige manier kom je erachter wat een goede voorbereiding inhoudt, hoe je een vliegende start maakt en hoe je ervoor zorgt dat je succesvol blijft als je eenmaal op je plek zit. Kortom, dit boek geeft je een verrassend simpel stappenplan voor een succesvolle start als leidinggevende.
Jos Burgers over klantgerichtheid
Jos Burgers over klantgerichtheid
Drie bestsellers in één speciale editie Als er van drie boeken in zes jaar tijd ruim honderdduizend exemplaren worden verkocht, dan kan er met recht van bestsellers worden gesproken. Jos Burgers kreeg het voor elkaar met zijn boeken Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken en Gek op gaten. Het waren de bestverkochte managementboeken van 2006, 2009 en 2012. Een ongekende prestatie. Het geheim achter dit succes is de luchtige en humoristische manier waarop Jos Burgers beschrijft wat klanten nu eigenlijk écht willen. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Waardoor organisaties en medewerkers in staat zijn om hun klantgerichtheid daadwerkelijk te verbeteren. In deze speciale editie zijn de beste columns en verhalen van Jos Burgers gebundeld. Wie van zijn klanten ambassadeurs wil maken start met dit boek! Jos Burgers is dé klantenexpert van Nederland. Met tweehonderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij is auteur van bestsellers als Relatiebeheer als Groeistrategie, No Budget Marketing, Geef nooit korting!, Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Gek op gaten en De wet van Snuf.
Langs de afgrond
Langs de afgrond
Ondernemerschap
9789089654052
Ralph van Dam heeft meermalen een bedrijf opgericht en ook weer van de hand gedaan - al dan niet vrijwillig. Hij werkte met vrienden, met familie, met interne en met externe investeerders. In elk bedrijf heeft hij successen gekend en mooie vruchten geplukt. Maar in iedere onderneming is hij ook belazerd - soms juist door de mensen die het dichtste bij hem stonden. Een zakelijk ingrijpend faillissement blijkt uiteindelijk de grootste gifbeker, die leeg moet tot op de bodem van zijn bestaan. 'Een les in nederigheid', noemt hij die periode, waarin curatoren als roofdieren achter hem aanzaten, hem alles afnamen en met zijn rug tegen de muur dwongen. Terugkijkend op de ups en downs in zijn ondernemersbestaan realiseert hij zich welke rol hij zelf heeft gespeeld. Uiteindelijk staat of valt een bedrijf toch met de ondernemer aan het roer. - Naast het verhaal van Ralph van Dam zelf, de verhalen van meer en minder bekende ondernemers als René Frijters (Alex, Knab), Arko van Brakel (Semco Style Institute) en Atilay Uslu (Corendon). - Inclusief de adviezen van Rinke Dulack, topadvocaat en docent insolventierecht. 'Een pijnlijk eerlijk en openhartig ondernemersverhaal met vele waardevolle ondernemerslessen. Een echte aanrader.' Menno Lanting, keynote speaker en bestseller auteur 'Als ondernemer kijk je altijd vooruit: ondernemen is focussen op kansen en mogelijkheden. Maar vergeet je rugdekking niet. Leer van dit ongelooflijk spannende verhaal waar elke ondernemer zich in zal herkennen. Ondernemen doe je nooit alleen...' Willem Overbosch, auteur en oprichter MKBServicedesk.nl Trefwoorden: Bedrijf onderneming succes faillissement falen Ralph van Dam handleiding
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels