Biografie
Niet ik, maar Christus
Paperback
112 pagina's
Nederlands
2007
9789060671948
Niet ik, maar Christus

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Corrie ten Boom is in haar leven voor miljoenen mensen tot grote zegen geweest. Zij bracht het evangelie van Jezus Christus aan massa’s mensen in stadions, zalen en kerken. Maar niet alleen daar, zij had ook een woord voor de eenzamen in gevangenissen en ziekenhuizen.Via Trans World Radio kon zij de boodschap van Gods reddende liefde brengen aan de ‘onbereikbaren’. Een kleine dertig van haar inspirerende toespraken zijn in deze bundel opgenomen.

ISBN
9789060671948
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
9
Aantal pagina's
112 pagina's
Gewicht
149 g
Afmetingen
20,1 cm × 12,6 cm × 1 cm

Meer zoals dit

Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Vader ten Boom
Vader ten Boom
Casper ten Boom was een vakkundige horlogemaker en een eerlijke zakenman die hoog in achting stond bij zijn medemiddenstanders in Haarlem. Hij was een actief lid van de Nederlandsche Hervormde Kerk. Als mens wist hij bij velen het beste naar boven te halen. Hij was een man van God, die door zijn diepe geloof een grote invloed op zijn kinderen had. In Vader Ten Boom haalt zijn bekendste dochter, Corrie ten Boom, herinneringen op aan haar vader, die in 1944 overleed in de gevangenis van Scheveningen, waar de nazi’s hem hadden opgesloten. Ze vertelt over de liefde en de bemoedigingen die ze als kind van hem ontving. Ze deelt brieven die haar vader aan haar en andere gezinsleden schreef. En zo leer je als lezer Casper ten Boom kennen, als een man met een diepe toewijding aan Christus, een warme belangstelling voor zijn medemens, een sterk medeleven met mensen in nood en een grote liefde voor het Joodse volk. Het was voor hem vanzelfsprekend om tijdens de Tweede Wereldoorlog in zijn bekende huis aan de Barteljorisstraat een schuilplaats te bieden aan Joden. ‘Bij het lezen van dit boek zie je een man tot leven komen die voor ieder van ons een voorbeeld kan zijn; standvastig, opstaand tegen onrecht, vol liefde voor de medemens en vol vertrouwen op zijn hemelse Vader. Casper ten Boom was werkelijk een man van God.’ Frits Nieuwstraten, directeur Corrie ten Boomhuis, Haarlem
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Gevangene en toch ...
Gevangene en toch ...
28 februari 1944. De Duitse SD valt het huis van de familie Ten Boom binnen, omdat zij Joden en andere vervolgden onderdak bieden. Ruim 30 mensen worden gearresteerd, waaronder vader Casper en zijn dochters Betsie en Corrie. Vader ten Boom overlijdt na 10 dagen gevangenschap in Scheveningen. Betsie en Corrie brengen maanden door in de gevangenis te Scheveningen, kamp Vught en concentratiekamp Ravensbrück. Betsie overleeft dit concentratiekamp niet, maar Corrie wordt vrijgelaten en schrijft over de eerste oorlogsjaren, het verzet en de ontberingen in gevangenschap het boek Gevangene en toch..., dat al in 1945 voor het eerst wordt uitgegeven. Ondanks alle wreedheden die zij heeft moeten ondergaan, getuigt zij van Gods liefde in Christus. Jezus is Overwinnaar, ook over moeilijkheden. 'Het lezen van Gevangene en toch... is een 'must' voor alle gelovigen. Het boek weerspiegelt het grote vertrouwen en geloof in Christus van Corrie ten Boom, ondanks alle ontberingen die zij moest ondergaan.' Frits Nieuwstraten, directeur Corrie ten Boomhuis, Haarlem
Zonder hem kan ik niets doen
Zonder hem kan ik niets doen
Afhankelijk zijn van God betekende voor Corrie ten Boom niet dat ze de dingen op hun beloop liet. Ze trok de hele wereld over om getuigenis af te leggen van wat de Heer Jezus Christus voor haar betekende - overal waar ze werd uitgenodigd. Ze reisde met alle mogelijke vervoermiddelen: grote en kleine vliegtuigen, grote en kleine schepen, auto's, bromtaxi's, olifanten... Ze verbleef in royale hotels en armoedige optrekjes. En ze had altijd een notitieboekje bij zich om op te tekenen wat haar te binnen schoot. Vele van die notities zijn bijeengebracht in dit boek, aangevuld met verhalen en overdenkingen zoals alleen Corrie ten Boom ze kon brengen. Steeds vaker en steeds dieper was zij ervan doordrongen dat zij zonder Jezus Christus niets kon doen, maar met Hem meer dan overwinnaar was.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels