Vervolging

10 Kruimels
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Kameraad hea-woo
Kameraad hea-woo
Vervolging
9789082114645
'De dood heerst in dit land. Wij willen leven.' Met deze woorden trekt de Noord-Koreaanse Hea Woo de deur achter zich dicht. Met haar dochter So Young gaat ze opnieuw proberen het 'veilige' China te bereiken, niet wetende dat achter de rivier het noodlot op haar wacht. Ze is gehard door het leven maar moet nu vechten voor alles wat haar dierbaar is. In allerlei gedaanten komt Jezus steeds dichterbij. Hij bemoedigt... en vraagt het onmogelijke. Kameraad Hea Woo is het langverwachte vervolg op Kameraad Zhang dat wereldwijd inmiddels door tienduizenden christenen is gelezen. Met deze novelle raakt Open Doors-schrijver Jan Vermeer opnieuw het hart. Hea Woo en So Young symboliseren het lot van zoveel (christelijke) Noord-Koreanen. Je zult hen nooit vergeten.
Dan liever dood!
Dan liever dood!
Vervolging
9789463725071
Martelaren hebben in elke religie een bijzondere status. Het zijn ‘helden’, die hun leven geven voor hun idealen. Hun dood krijgt binnen de eigen religieuze traditie een symbolische betekenis en een eigen verhaal. Een vaste definitie van ‘de’ martelaar is er niet, mensen geven er in elke tijd en situatie een eigen betekenis aan. Maar de dood van de martelaar is altijd schokkend en creëert een diepe dualiteit. In 'Dan liever dood!' gaan experts in op hoe we in de tradities van de vijf grote wereldreligies omgaan met het martelaarschap. Wat wordt in het christendom, het jodendom, de islam, het boeddhisme en het hindoeïsme verstaan onder ‘martelaarschap’? En in de seculiere wereld? Wat is de herkomst van dit spreken over ‘martelaren’, en hoe wordt hun martelaarschap gewaardeerd?
Undercover voor God
Undercover voor God
Vervolging
Smokkelen
9789059992344
Dit boek vertelt het levensverhaal van Dick Langeveld, die jarenlang in het grootste geheim voor Open Doors achter het IJzeren Gordijn werkte. In dit boek zijn verhalen opgenomen die nooit opgeschreven mochten worden. Langeveld verhaalt over Gods leiding in zijn leven, wonderlijke grensovergangen, achtervolgingen door staatsveiligheidsdiensten en ontmoetingen met bijzondere christenen. Een boek voor mensen die God aan het werk willen zien! 'Van alle reizigers die verslag deden van hun reis naar Oost-Europa, meestal op de wekelijkse bidstond bij ons thuis, kon niemand zo adembenemend vertellen als broeder Dick. De spannende belevenissen aan de poorten van het IJzeren Gordijn, de emotionele ontmoetingen met christenen... het leek wel of wij, luisteraars, meer in spanning zaten dan Dick die dit allemaal kort daarvoor had meegemaakt. Prachtig. Dick is een rasverteller!' Anne van der Bijl, oprichter van Open Doors 'Ik heb Dick Langeveld nooit ontmoet, maar natuurlijk heb ik ‘broeder Dick’ wél leren kennen uit alle verhalen van anderen én uit zijn eigen verhaal Undercover voor God. Dick is één van die gewone mannen die in de geschiedenis van het werk van Open Doors heel bijzondere dingen mocht doen. In zijn overgave en dienstbaarheid aan zijn Heer is hij ons, die vandaag evenzeer dienstbaar en betrokken zijn in Gods werk, tot voorbeeld!' Maarten Dees, directeur Open Doors Nederland
Vastberaden
Vastberaden
'Nu wij door zo'n menigte geloofsgetuigen omringd zijn, moeten ook wij de last van de zonde, waarin we steeds weer verstrikt raken, van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt. Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof.' Hebreeën 12:1-2a Als christenen maken we deel uit van de 'kerk van alle eeuwen en plaatsen'. Een kerk die vanaf het allereerste begin een vervolgde kerk is. Daarover lees je in de verhalen in Handelingen en in diverse brieven in het Nieuwe Testament. Je ziet het ook terug in de (kerk)geschiedenis van ons eigen land. En je kent het misschien uit onze eigen 21e eeuw door verhalen die je hoort van vervolgde christenen ver weg en soms zelfs dichtbij. Geloven kost je wat. In elk geval de prijs van vastberadenheid. Wat kost jouw geloof jou? Welke prijs ben jij bereid te betalen voor je geloof? Simon Visser ontmoette christenen wereldwijd die vaak alleen maar in het geheim kunnen geloven. Ze hebben hun leven, hun vrijheid, hun gezondheid, hun veiligheid, hun comfort allemaal opgegeven. Hun getuigenis spreekt één duidelijke taal: Jezus Christus is het waard om voor te leven én voor te sterven. Laat je inspireren door dit boek om in beweging te komen voor God, en voor Zijn kerk.
De 21
De 21
Wie waren de mannen in oranje? In een gruwelijke propagandavideo liet IS zien hoe 21 mannen, gekleed in oranje overalls, onthoofd werden op een strand in Libië. Met deze video wilde IS angst zaaien. Maar op de gezinnen van de vermoorde mannen (jonge Koptische migranten uit Egypte) had de video een heel ander effect. De schrijver Martin Mosebach reisde naar Egypte om de families van deze 21 mannen te ontmoeten en hun geloofsvertrouwen te leren begrijpen. Tijdens de gesprekken met de nabestaanden vormde hij zich een beeld van hun – voor hem onbekende – leefwereld. Hij ontdekte dat de Koptische 'Kerk van de Martelaren' een traditie heeft die verrassend levend blijkt te zijn.
Vergeten vrouwen
Vergeten vrouwen
In veel landen worden christenen vervolgd. Regelmatig melden de media namen van moedige, gelovige mannen die om hun trouw aan Jezus gemarteld, gevangen genomen of vermoord zijn. Maar de namen van hun vrouwen zijn doorgaans veel minder bekend. Wie zijn zij? Wat maken zij door? Hoe ga je verder als je man niet meer thuiskomt, omdat hij op mysterieuze wijze is verdwenen of vermoord? Hoe is het om bedreigd te worden, te moeten vluchten, in onzekerheid te leven, in je eentje de kost te moeten verdienen en voor je kinderen te zorgen? In 'Vergeten vrouwen' vertelt Anneke Companjen twintig levensverhalen van vrouwen die het verschrikkelijk zwaar te verduren hebben gekregen. Zij lijden omwille van Jezus Christus. Vaak volharden zij in het geloof en zijn zij een voorbeeld van liefde en toewijding aan hun Heer geworden. Maar soms loopt het minder goed af. 'Vergeten vrouwen' is een dringend appel om deze en andere vrouwen in de Lijdende Kerk te steunen door gebed en meeleven. Met een nawoord van Anne van der Bijl
Zingen in de nacht
Zingen in de nacht
Vervolging
9789060679906
AANGRIJPENDE VERHALEN VAN VROUWEN UIT DE VERVOLGDE KERK DIE DE KRACHT VONDEN OM HUN HEER TROUW TE BLIJVEN. Vervolgd worden is vreselijk. Het went nooit. Gevaar lopen omdat je in Jezus gelooft… in grote delen van de wereld is dat de ‘gewone’ gang van zaken. Kennelijk kunnen machthebbers de vreedzame volgelingen van Jezus niet verdragen. Het is alsof duisternis probeert het licht de keel af te knijpen. Soms geven christenen toe aan de druk van hun vervolgers. Maar er zijn ook velen die de druk weerstaan en hun Heer niet verloochenen, ondanks vervolging en pijn. ‘Hoe houden ze het vol?’ vroeg Anneke Companjen zich af, als zij vervolgde christenen ontmoette. In het bijzonder: ‘Hoe houden vrouwen het vol, als hun man of zijzelf gestraft worden vanwege hun toewijding aan Jezus Christus?’ Anneke Companjen heeft een aantal verhalen van vrouwen uit de Vervolgde Kerk bijeengebracht - meeslepend, aangrijpend en ontroerend. Hoewel onze situatie niet te vergelijken is met die van deze vrouwen, kunnen zij ons leren hoe je als christen staande kunt blijven, ondanks pijn en moeite.De schrijfster is de vrouw van Johan Companjen, directeur van Open Doors International.
De afvallige
De afvallige
Islam
Vervolging
9789058042033
'Allah, bent u echt genadig? vroeg Nasiry zich opnieuw af, terwijl hij op weg was naar de wijngaard die zijn leven voor altijd zou veranderen. Daar lag een landmijn op de loer in de ongelijke plukjes vegetatie onder een halve centimeter aarde…' Nasiry groeit op in het Afghanistan van de jaren 60 en 70. Als zoon van een arme vrouw staat hij onderaan de maatschappelijke ladder en wordt hij slecht behandeld. Hoe kunnen zijn familieleden als vrome moslims leven, maar tegelijkertijd haatdragend zijn? Die vraag is maar een van de twijfels die Nasiry bij de islam heeft. Er lijkt weinig van te kloppen, dus gaat hij op zoek naar iets anders. En dat vindt hij, maar niet zonder gevaar… In 'De afvallige' lees je Nasiry’s schokkende en indrukwekkende levensverhaal. Hoe hij van schaapsherder in hoeder van zijn vijandige volksgenoten verandert. Geen makkelijke weg, maar wel de weg van een discipel van Jezus Christus. Een weg van levensbelang. Auteur en voormalig journalist Cristian Nani is sinds 2015 werkzaam als directeur van Open Doors Italië. Hij heeft al jaren een hart voor de vervolgde kerk en zoekt vervolgde christenen graag persoonlijk op in Afrika, het Midden-Oosten, Azië en Latijns-Amerika. Dit boek is ook beschikbaar als e-book.
Ja of Nee?
Ja of Nee?
Ik leef in een land waarin ik alle ruimte krijg om te geloven. Ik kan mijn gedachten over God op papier zetten, en zelfs op internet plaatsen onder mijn eigen naam. Ik kan in de tuin, in de auto en op straat gesprekken voeren, zonder dat ik bang hoef te z
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels