Boek
De catechismus voor kinderen
Paperback
64 pagina's
Nederlands
2022
9789088973048
De catechismus voor kinderen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De Heidelbergse Catechismus wordt al eeuwenlang gebruikt, maar is geen eenvoudig belijdenisgeschrift. De catechismus voor kinderen wil kinderen in de leeftijd van ongeveer 7 tot 10 jaar helpen om de soms moeilijke woorden te begrijpen. Daarvoor is de inhoud bewerkt tot korte, eenvoudige teksten. De persoonlijke toon is erop gericht dat kinderen zich de Heidelbergse Catechismus al lezende en lerende eigen maken. Precies zoals de opstellers dat bedoeld hebben. Kinderen kunnen de vragen en antwoorden om beurten of samen met hun ouder(s) hardop lezen. Uit het hoofd leren mag, maar hoeft niet. De catechismus voor kinderen is te gebruiken in het gezin, maar ook op school, zondagsschool of tijdens de kindercatechese.

ISBN
9789088973048
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
64 pagina's
Gewicht
137 g
Afmetingen
24 cm × 13 cm × 0,7 cm

Meer zoals dit

Tijn blust het vuur
Tijn blust het vuur
Media
Sociale media
9789089014924
Gezellig voorleesboek voor peuters. Tijn wil graag filmpjes kijken op de tablet, maar zijn kijktijd is voorbij. Boos gaat hij naar buiten. Maar daar is Tessa, die een leuk plan heeft... Dit prentenboek is het eerste deel in de serie Mediawijs. Achterin het boek zijn tips opgenomen over het omgaan met moderne media in de opvoeding.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
De papierdieren
De papierdieren
Wederkomst
Schepping
9789090345475
'Ergens, niet ver hiervandaan, is een prachtige plek. Sommige mensen zouden het de hemel op aarde noemen. Op die plek is alles licht. En er is zóveel kleur… Daar woont de Kunstenaar met zijn Grote, Lichte Helpers. Ze stralen van geluk. Alles is goed. De Kunstenaar heeft een plan. Hij gaat een nieuwe wereld bedenken. Een wereld van papier. Maar er is een klein, jaloers hulpje dat de papierwereld kapot wil maken. Zal het goedkomen met de wereld van de Kunstenaar?' Zorgen voor de aarde, omgaan met elkaar, emoties: het komt allemaal voorbij in dit prachtig geïllustreerde prentenboek. Maar ook thema's als verdriet, verlossing en nieuw leven. 'De Papierdieren en de wereld van de Kunstenaar' vertelt het verhaal van de Bijbel, maar dan net even anders. Bij het boek zijn verschillende gratis verwerkingsvormen ontwikkeld, die het geschikt maken voor gebruik op school of in het kinderwerk.
Schatten verzamelen
Schatten verzamelen
Psalm 23
Advent
Pasen
9789088972942
Alles op aarde verdwijnt, maar God blijft voor eeuwig! Daarom is het waardevol om met kinderen na te denken over God en Zijn Woord. Schatten verzamelen biedt hiervoor handvatten. In de verschillende hoofdstukken worden volgens een vaste volgorde Bijbelteksten behandeld, zoals Psalm 23, Psalm 139 en de ‘Ik ben’-uitspraken van Jezus. Het boek nodigt uit om met elkaar na te denken over de Bijbel en samen creatief aan de slag te gaan. Aan het einde van elk hoofdstuk kennen de kinderen als het goed is het Bijbelgedeelte uit hun hoofd en hebben ze een mooi werkje dat hen er steeds weer aan herinnert. Ook biedt het boek verwerkingen voor advent en de lijdenstijd. Dit boek kan kinderen helpen om ‘schatten’ te verzamelen in de hemel. Dan zijn ze heel gelukkig!
Niet te geloven
Niet te geloven
Schepping
9789059991170
Onderzoek de wonderen van het universum samen met je Schepper. God is onvoorstelbaar creatief, oneindig groot en toch zo dichtbij dat Hij al jouw gedachten kent, zelfs voordat jij ze gedacht hebt. Daarnaast is God altijd trouw en vol liefde. In de Bijbel staat dat je aan de schepping kunt zien hoe machtig God is. In dit dagboek neemt Louie Giglio 100 voorbeelden uit de schepping - over de ruimte, de aarde, de dieren en ons lichaam - om jou te leren hoe bijzonder de God is die jij dient. Geniet en leer ervan! (En vergeet vooral niet de leuke weetjes aan anderen te vertellen!) Misschien heb je nog nooit gehoord van schrijver Louie Giglio (google hem maar eens!), maar ken je wel het lied Onbeschrijfelijk (Opwekking 719) of het lied De Koning in zijn pracht (Opwekking 661). Beide liederen zijn door Chris Tomlin, een goede vriend van Louie, geschreven. Louie verwondert zich elke dag over de pracht van Gods schepping en wil jou daar graag meer over leren.
Vrouw vandaag
Vrouw vandaag
In dit boek willen de schrijfsters Wilma Samyn en Marieke den Butter laten zien hoeveel de Bijbel te zeggen heeft voor de vrouw vandaag. De wereld is vol van wegen die gebaand zijn door het feminisme, de moderne psychologie en wereldgelijkvormigheid. En allemaal zijn we geneigd om op die wegen te lopen. Maar midden tussen die wirwar van wegen loopt een pad. Het goede pad van eeuwige Bijbelse waarheid. In dit boek worden vele onderwerpen die met de vrouw van vandaag te maken hebben tegen het licht van de Bijbel gehouden. Van identiteit, huwelijk en kinderen tot gastvrijheid en generatiedenken. Het boek is een oproep aan vrouwen vandaag om te wandelen op die aloude Bijbelse paden, want alleen dan zullen vrouwen rust vinden voor hun ziel.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels