Boek
God en de pandemie
Paperback
112 pagina's
Nederlands
2020
9789043535564
God en de pandemie

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Sommigen zien in het coronavirus een bewijs dat we leven in de eindtijd. Anderen zien het virus als een manier van God om ons wakker te schudden. Weer anderen vinden dat het de schuld is van de Chinezen, de regering, de WHO. Tom Wright onderzoekt deze reacties op het virus en vindt dat ze tekortschieten. In plaats daarvan nodigt hij je uit om na te denken over een andere manier van kijken en reageren – een manier die put uit de leringen en voorbeelden van de Schrift, en vooral over de manier van leven, denken en bidden die Jezus ons heeft geopenbaard.

ISBN
9789043535564
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
112 pagina's
Gewicht
168 g
Afmetingen
21,5 cm × 14 cm × 1,1 cm

Meer zoals dit

Dagboek van de Opperrabbijn
Dagboek van de Opperrabbijn
Corona
Jodendom
9789083114903
54 dagen uit het leven van de opperrabbijn Binyomin Jacobs Toen begin 2020 de coronacrisis uitbrak, vroeg het Joods Cultureel Kwartier aan opperrabbijn Binyomin Jacobs om een dagboek bij te houden. Welke invloed had het ‘nieuwe normaal’ op zijn leven? In de afgelopen maanden pakte hij bijna dagelijks de pen op om over zijn belevenissen te schrijven. In dit bijzondere boek zijn hieruit 54 dagen geselecteerd.Je leest over de bezoekers die hij ontvangt in zijn eigen ‘Gan Eden’ – het paradijs – in zijn achtertuin nu hij door de coronamaatregelen geen mensen binnenshuis mag ontvangen, over zijn strijd tegen het secularisme waardoor G’d uit het openbare leven wordt verdreven, zijn ervaringen (en soms aanvaringen) met christelijke instanties, maar ook over de visie die hij als Jood heeft op onder andere de relatie tussen man en vrouw in het huwelijk. Ook de voortdurende dreiging waarmee hij en zijn gezin te maken hebben komt voorbij en het bespuugd worden op straat. Je krijgt een inkijkje in het leven en de gedachtewereld van deze autoriteit binnen het Nederlandse Jodendom.
Planten uit de Bijbel
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Adem de dag
Adem de dag
Rust
9789023970538
Verstilling is lucht in je leven. We verlangen naar onthaasting in alle facetten in ons bestaan. Momenten die je ziel voeden, ruimte bieden en innerlijke rijkdom brengen. In dit boek geeft stiltetrainer Mirjam van der Vegt een inzicht, aanmoediging of anekdote voor elke dag, met aanvullende bijdrages van herder Sjoerd Stellingwerf (stilte vanaf het open veld) en Alex van Pelt (stilte op de werkvloer). Adem de dag! 'Adem de dag' is onderdeel van de Stiltelijn en het vervolg op 'Koester je hart'. Mirjam van der Vegt schreef de veelgelezen Stiltelijn, die in een grote behoefte blijkt te voorzien. Ze brengt haar boeken elke keer weer op een actuele manier voor het voetlicht en publiceerde ook enkele romans. Ze schrijft 'Het naaiatelier', het BCB-actieboek voor 2016. Zie ook www.mirjamvandervegt.nl.
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Grote denkers over grote dingen van Hans Alderliesten bevat 365 citaten van filosofen van alle tijden over thema’s als eenzaamheid, gastvrijheid, leiderschap, liefde, omgangsvormen en verantwoordelijkheid. Veel van hun ideeën blijven toepasselijk, ook al zijn ze soms duizenden jaren oud. Goede ideeën begeesteren en krachtige quotes inspireren om aan een mooiere wereld te werken. Dit fraai gebonden boek geeft voor elke dag nieuwe inspiratie. Hans Alderliesten is adviseur maatschappelijke vraagstukken en bekleedt verschillende bestuurlijke functies. Als amateur-filosoof verdiept hij zich in wat denkers door de eeuwen heen doorgaven.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels