Boek
Hoe ziet de hemel eruit?
Paperback
192 pagina's
Nederlands
2019
9789043532112
Hoe ziet de hemel eruit?

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Wat zegt de Bijbel over de hemel? Henk Binnendijk leest de Bijbel van kaft tot kaft en vindt prachtige aanwijzingen en visioenen.

Henk Binnendijk weet niet hoe de hemel er uit ziet. En toch wilde hij er graag een boek over schrijven. Want de Bijbel begint met de woorden: ‘In het begin schiep God de hemel. De hemel is het zenuwcentrum waar de aarde uit voortgekomen is. En ook met de aarde heeft God een hemels doel. Enerzijds weten we niet wat de hemel is. De hemel is een geestelijke werkelijkheid, die je niet onder woorden kunt brengen. Anderzijds is er zoveel over te zeggen. Het woord ‘hemel’ wordt meer dan zevenhonderd keer genoemd in de Bijbel.

ISBN
9789043532112
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
192 pagina's
Gewicht
304 g
Afmetingen
21,5 cm × 14,1 cm × 2 cm

Meer zoals dit

Het geheim van David
Het geheim van David
Een persoonlijk bijbelstudieboek over de psalmen van David met hun troostende kracht. In het bijbelstudieboek ‘Het geheim van David’ neemt Henk Binnendijk de lezer mee door de psalmen van David. Hoe kan David, een koning van Israël met zo’n druk en bedreigd leven, toch de tijd nemen om stil te zijn voor God en een psalm te schrijven? Die vraag bracht Henk Binnendijk ertoe om zich in de psalmen te verdiepen. De vraag zegt namelijk heel veel over Davids relatie met God. Door het bestuderen van de psalmen werd het geheim van David duidelijk. Het geheim dat hij zijn hele leven bij zich droeg en hem steeds weer kracht gaf, ook in zijn moeilijke momenten: ‘Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij.’
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Niemand is als hij
Niemand is als hij
Een persoonlijk bijbelstudieboek van Henk Binnendijk over het verhaal van Job, dat troost en vertrouwen biedt. In het bijbelstudieboek ‘Niemand is als hij’ denkt Henk Binnendijk na over het verhaal van Job, waar hij persoonlijk troost in vindt. Een verdrietige gebeurtenis bracht Henk Binnendijk ertoe troost te zoeken in de Bijbel. Algauw kwam hij uit bij het boek Job. Job is een man die veel geleden heeft. Zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God die afwezig is. En toch blijft hij standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk merkte dat dit bijbelboek hem nu veel meer aansprak dan voor die tijd. En hij ontdekte dat het geloof van Job weer vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst. Na elk hoofdstuk staan er vragen voor een bijbelstudiegroep en voor persoonlijk gebruik.
Hoera, je bent opgedragen!
Hoera, je bent opgedragen!
Opdragen
9789026624445
‘Hoera, je bent opgedragen!’ van Alice Kremer is een bewaaralbum en herinneringsboek voor een feestelijk en bijzonder moment: het opdragen van je kindje. Het opdragen van je kindje is een feestelijk en bijzonder moment vol zegen van God. In ‘Hoera, je bent opgedragen!’ schrijft Alice Kremer over het opdragen van kinderen en hoe dit bijzondere moment een dagelijks terugkerende zegen mag worden. Elk levensjaar, van 0 tot 12, wordt stilgestaan bij het opdragen, met een zegen, een gebed, een opdracht en een korte Bijbelstudie. Met veel ruimte om foto’s in te plakken en herinneringen in te vullen, waardoor dit prachtige boekje een mooi bewaaralbum en een herinneringsboek wordt voor later.
Waar ik voor leef
Waar ik voor leef
Ziekte
9789029732031
Hoopvolle roman over omgaan met wat op je pad komt. In Waar ik voor leef van Karen Kingsbury wil Tommy Baxter zijn droom om politieagent te worden najagen, maar zijn moeder wil daar niets van weten, omdat ze haar vader is verloren op 11 september. Terwijl Tommy in de familiegeschiedenis duikt, raakt hij ervan overtuigd dat hij het onrecht in de wereld wil bestrijden. Als zijn vriendin ziek wordt en moet vechten voor haar leven, beseft hij echter dat de strijd nog maar net begonnen is…
Op weg naar de hemel
Op weg naar de hemel
In zijn nieuwe boek met Bijbelstudies ‘Op weg naar de hemel’ wijst Henk Binnendijk de weg naar de hemel aan de hand van een bijzonder beeld uit het Oude Testament: de tabernakel. In zijn nieuwe boek met Bijbelstudies ‘Op weg naar de hemel’ wijst Henk Binnendijk de weg naar de hemel aan de hand van een bijzonder beeld uit het Oude Testament: de tabernakel. De tabernakel toont ons wie God is en hoe groot Gods plan met een mensenleven is. Aan de hand van de tabernakel laat Henk Binnendijk zien wat het offer van Jezus betekent. En dat God garant wil staan, dat Hij zijn doel met de mens bereikt. De tabernakel is het mooiste beeldmateriaal dat God ons heeft gegeven. Tot in de kleinste details heeft Hij dit concept persoonlijk aan Mozes gedicteerd. Henk Binnendijk laat zien hoe de tabernakel ook in deze tijd van grote waarde is.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels