Hemel

14 Kruimels
Hemelmomenten
Hemelmomenten
Hemel
9789082953992
Een goede kijk op de hemel helpt je om positief in het leven te staan en er kracht uit te putten. Dit boek geeft je in 210 dagteksten meer zicht op die wondermooie, heerlijke hemel. We zouden vaker met de hemel bezig moeten zijn... Dit boek gaat je daarbij helpen! Wist je dat de Bijbel heel veel over de hemel spreekt? Omdat de Here God ons een heerlijke toekomst gunt. De hemel vertelt ons dat het echt beter zal worden. Dat de dood niet het einde is, maar een doorgang naar een beter leven. De hemel vertelt ons ook dat de schepping niet verloren zal gaan. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Daar mogen jij en ik in een nieuw lichaam verder leven. Dat moet fantastisch zijn! En wist je dat je nu al kracht kunt putten uit de hemel? Een goede kijk op de hemel helpt je om positief in het leven te staan. Daarom dit prachtige boek, dat je in 210 dagteksten meer zicht geeft op die wondermooie, heerlijke hemel.
Hoe ziet de hemel eruit?
Hoe ziet de hemel eruit?
Wat zegt de Bijbel over de hemel? Henk Binnendijk leest de Bijbel van kaft tot kaft en vindt prachtige aanwijzingen en visioenen. Henk Binnendijk weet niet hoe de hemel er uit ziet. En toch wilde hij er graag een boek over schrijven. Want de Bijbel begint met de woorden: ‘In het begin schiep God de hemel. De hemel is het zenuwcentrum waar de aarde uit voortgekomen is. En ook met de aarde heeft God een hemels doel. Enerzijds weten we niet wat de hemel is. De hemel is een geestelijke werkelijkheid, die je niet onder woorden kunt brengen. Anderzijds is er zoveel over te zeggen. Het woord ‘hemel’ wordt meer dan zevenhonderd keer genoemd in de Bijbel.
Hoe ik in de hemel kwam
Hoe ik in de hemel kwam
Stel dat je op een ochtend wakker wordt en weet dat je laatste dag op aarde is aangebroken. Dat was het geval met de misdadiger die naast Jezus aan het kruis stierf. De laatste dag van zijn leven was nogal buitengewoon. Die begon in de doffe ellende van een gevangeniscel en eindigde in de vreugde van de hemel. In dit boek lees je zijn verhaal. De auteur heeft geprobeerd zich voor te stellen hoe de misdadiger vanuit het perspectief van zijn nieuwe leven in de hemel, teruggekeken zal hebben op de laatste dag van zijn aardse leven. Het verhaal weeft aaneen wat we vanuit de Bijbel over de gebeurtenissen van die dag weten en het bekijkt ze door de ogen van de misdadiger. Een dag die zijn eeuwige bestemming totaal veranderde. Ook jouw leven en jouw bestemming kan na het lezen van dit aangrijpende boek veranderen! Het is mijn grote wens dat elke scepticus en elke gelovige dit boek leest! Colin neemt ons met zijn levendige verbeeldingskracht mee terug naar het kruis en vertelt het verhaal van de misdadiger die uit ervaring leerde dat redding alleen door geloof en alleen door genade en alleen door Jezus Christus te verkrijgen is. Hier is hoop voor de meest ontmoedigde zondaar en zekerheid voor de twijfelende gelovige. (Erwin Lutzer, Moody Church, Chicago)
De hemel
De hemel
In De hemel schildert Joni Eareckson Tada een levendig, onweerstaanbaar beeld van ons eeuwige thuis. Ze beschrijft hoe de hemel zal zijn, wie daar zijn en hoe je je kunt voorbereiden op die plek. Ook laat Joni zien hoe de hemel veel meer lijkt op ons leven hier dan we ooit hadden gedacht. Naast prachtige verhalen, mooie gedachten en inspirerende inzichten biedt De hemel bovenal hoop. We mogen leven in de hoopvolle verwachting van de hemel.
Hier en daar
Hier en daar
Christenen die naar de hemel gaan, mogen wat meenemen: hun ervaring en bovenal hun relatie met God. Sprekend vanuit zijn hart laat Henk Binnendijk zien hoe belangrijk het is om bewust te leven. Ons leven op aarde is gegeven als een voorbereidingstijd op de hemel. We zullen voor eeuwig bij God zijn. Het is van het grootste belang om daarop voorbereid te zijn. En dat wil God in ons leven bewerken.
De hemel dichterbij
De hemel dichterbij
Eeuwigheid
Hemel
9789023925187
Gedrukt met grote letter De bijbel is eerlijk en realistisch, ook over de eindigheid van ons leven. Tegelijk weten we dat we op reis zijn naar onze eeuwige bestemming. Maar wat moeten we ons voorstellen bij een leven na dit leven? Wie de Bijbel goed leest, ontdekt dat er een tipje van de sluier wordt opgelicht. Dit kan hoop en verlangen aanwakkeren. Met het oog daarop wil dr. P.J Visser mensen aanmoedigen over de komende heerlijkheid na te denken. Hij behandelt onderwerpen als onderweg zijn, thuiskomen, herkenning in de hemel, meeleven vanuit de hemel en onze ontplooing op de nieuwe aarde. Ook komt het onderwerp ?hel? aan de orde. Bij elke overdenking is een kort gebed opgenomen, om voor jezelf, in de kring of tijdens de eredienst te bidden. _ Meditatief én informatief _ Eindelijk een boekje over de hemel! _ Uitstekend materiaal voor bijbel- of gesprekskring _ Nieuwe inzichten in een onbekend onderwerp
De grote scheiding
De grote scheiding
Hemel
Hel
9789043526562
'De grote scheiding' is een prachtige en klassiek geworden vertelling over een reis van de hel naar de hemel. De hellebewoners maken per bus een uitstapje naar de hemel, maar niemand wil er blijven. Hemel en hel passen niet bij elkaar, net zomin als goed en kwaad. C.S. Lewis blijft bij de kern van het geloof en maakt het bestaan van de hel en de hemel tot een onontkoombare realiteit.
Verlangen naar de hemel
Verlangen naar de hemel
Veel christenen zijn vooral bezig met hun leven op deze aarde. De hemel komt straks wel. Vaak vinden ze wat de Bijbel erover zegt onduidelijk en vaag. Dit boek laat zien dat de Bijbel juist heel veel vertelt over de hemel. En dat die kennis ons leven op deze aarde in een heel ander licht kan zetten. Toen de auteur op 19-jarige leeftijd zijn vader verloor, besefte hij hoe belangrijk de eeuwige dingen zijn in verhouding tot de tijdelijke. Met zijn boek wil hij de lezer aansporen om meer te gaan leven vanuit eeuwigheidsperspectief. Niet alleen vanwege de hemelse heerlijkheid die straks ons deel wordt, maar ook om de juiste koers te houden en de juiste keuzes te maken op deze aarde.
Hoe is het Thuis?
Hoe is het Thuis?
'Ik weet dat het niet lang meer zal duren voor God me thuishaalt,' schreef Billy Graham in zijn inleiding bij het boek Bijna Thuis. Zijn levensreis zit er bijna op en de hemel is zijn bestemming. De bestemming van iedereen die Jezus Christus toebehoort. Maar wat weten we eigenlijk over de hemel? Waar is de hemel? Hoe ziet de hemel eruit? Zullen we onze geliefden herkennen? Wat zullen we doen in de hemel? En kunnen we zeker weten dat we naar de hemel gaan? In dit boek geeft evangelist Billy Graham antwoord op meer dan 100 vragen over de eeuwigheid. Zijn antwoorden geven ons inzicht in onze toekomst en ons uiteindelijke thuis.
Op weg naar de hemel
Op weg naar de hemel
In zijn nieuwe boek met Bijbelstudies ‘Op weg naar de hemel’ wijst Henk Binnendijk de weg naar de hemel aan de hand van een bijzonder beeld uit het Oude Testament: de tabernakel. In zijn nieuwe boek met Bijbelstudies ‘Op weg naar de hemel’ wijst Henk Binnendijk de weg naar de hemel aan de hand van een bijzonder beeld uit het Oude Testament: de tabernakel. De tabernakel toont ons wie God is en hoe groot Gods plan met een mensenleven is. Aan de hand van de tabernakel laat Henk Binnendijk zien wat het offer van Jezus betekent. En dat God garant wil staan, dat Hij zijn doel met de mens bereikt. De tabernakel is het mooiste beeldmateriaal dat God ons heeft gegeven. Tot in de kleinste details heeft Hij dit concept persoonlijk aan Mozes gedicteerd. Henk Binnendijk laat zien hoe de tabernakel ook in deze tijd van grote waarde is.
Het supergeweldige feest
Het supergeweldige feest
Hoe zal de hemel eruitzien? Wat zul je daar doen als je er bent? In dit prachtig geïllustreerde boek geeft Joni Eareckson Tada kinderen antwoord op deze vragen. Ze licht een tipje van de sluier op over het geweldige, schitterende leven dat Jezus geeft aan al zijn vrienden en nog beter en mooier is dan je je ooit kunt voorstellen.
Tot ziens in de Hemel
Tot ziens in de Hemel
Afgelopen donderdag liep ik samen met Martijn richting de supermarkt om wat te eten te halen. De afspraak was eigenlijk om rond 12:00 uur te gaan lunchen, maar door allerlei redenen werd dit pas 13:30 uur. We verlieten de tuin van ons kantoor en wilden d
Erasing Hell
Erasing Hell
How could a loving God send people to hell? Will people have a chance after they die to believe in Jesus and go to heaven? With a humble respect for God's Word, Francis Chan and Preston Sprinkle address the deepest questions you have about eternal destiny. They've asked the same questions. Like you, sometimes they just don't want to believe in hell. But as they write, ''We cannot afford to be wrong on this issue.'' This is not a book about who is saying what. It's a book about what God says. It's not a book about impersonal theological issues. It's a book about people who God loves. It's not a book about arguments, doctrine, or being right. It's a book about the character of God. Erasing Hell will immerse you in the truth of Scripture as, together with the authors, you find not only the truth but the courage to live it out.
Hier beneden is het niet
Hier beneden is het niet
Eeuwenlang hebben christenen geloofd dat onze bestemming in de hemel is. De aarde was slechts een plek van voorbereiding. Is dat hemelgeloof niet een ontsnapping uit verantwoordelijkheden en zorg voor de aarde? En wat moeten we met de voorstelling van de hemel nu we weten dat het heelal niet een 'daarboven' en 'beneden' kent? Eeuwenlang hebben christenen gedacht dat op een dag Jezus zal terugkomen op de wolken en alle mensen zal oordelen. Kunnen we ons zo'n scenario nog als reële mogelijkheid voorstellen? Hebben juist veel christenen bovendien niet grote moeite om te geloven dat God sommige mensen redt en anderen naar de hel stuurt? God is immers absolute liefde. Eeuwenlang hebben mensen geloofd in de opstanding van de doden. Wat betekent dat voor mensen in de eenentwintigste eeuw? Kan een lijk herleven? Veel mensen hebben moeite met het erfgoed van de traditie. Anderen hebben dat allerminst. Zij geloven in een letterlijke wederkomst, een lijfelijke opstanding, een opneming in de hemel en een grote scheiding tussen de mensen. Maar bedoelen zij daarmee hetzelfde als christenen uit de eerste eeuw? Deze vragen komen aan de orde in dit boek, dat niet alleen bedoeld is om vragen te beantwoorden maar ook om mensen aan het denken te zetten.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels