Leven na de dood

15 Kruimels
Hoe ziet de hemel eruit?
Hoe ziet de hemel eruit?
Wat zegt de Bijbel over de hemel? Henk Binnendijk leest de Bijbel van kaft tot kaft en vindt prachtige aanwijzingen en visioenen. Henk Binnendijk weet niet hoe de hemel er uit ziet. En toch wilde hij er graag een boek over schrijven. Want de Bijbel begint met de woorden: ‘In het begin schiep God de hemel. De hemel is het zenuwcentrum waar de aarde uit voortgekomen is. En ook met de aarde heeft God een hemels doel. Enerzijds weten we niet wat de hemel is. De hemel is een geestelijke werkelijkheid, die je niet onder woorden kunt brengen. Anderzijds is er zoveel over te zeggen. Het woord ‘hemel’ wordt meer dan zevenhonderd keer genoemd in de Bijbel.
Verrast door hoop
Verrast door hoop
Waar hopenen christenen op? Een plekje in de hemel? Of een rijke toekomst voor déze aarde? Waar hopen christenen eigenlijk op? Op het verlaten van deze slechte wereld om naar de 'hemel' te gaan? Dat het 'koninkrijk van God' op aarde steeds verder zal groeien? Wat bedoelen we met 'de opstanding van het lichaam', en hoe is dat te rijmen met het populaire idee van op de wolken zitten en harp spelen? En hoe beïnvloedt dit alles onze manier van leven hier en nu? Tom Wright is een van de meest gezaghebbende theologen van deze tijd. Hij behandelt bovenstaande vragen in dit prikkelende en breed opgezette nieuwe boek. Hij schetst de huidige verwarring over toekomstverwachting in zowel kerk als wereld. Daarna legt hij uit waarom christenen geloven in de lichamelijke opstanding van Jezus zelf, onderzoekt hij de Bijbelse hoop op 'nieuwe hemelen en een nieuwe aarde' en laat hij zien hoe de 'wederkomst' van Jezus en de uiteindelijke opstanding in die grotere voorstelling thuishoren, samen met de tussenliggende hoop op 'de hemel'. Ook veel christenen hebben over deze dingen vaak maar heel vage en soms ronduit onbijbelse gedachten. Wright toont overtuigend aan dat wat we geloven over het leven na de dood direct invloed heeft op wat we geloven over het leven voor de dood. Want als God van plan is om de hele schepping te vernieuwen - en als dit al begonnen is met Jezus' opstanding - dan kan de kerk niet slechts 'zielen redden'. Dan moet ze anticiperen op de uiteindelijke vernieuwing door voor Gods koninkrijk aan de slag te gaan in de wereld, door al in dit leven genezing en hoop te brengen. Dit in een levendige en toegankelijke stijl geschreven boek zal allen die geïnteresseerd zijn in de zin van het leven en de toekomst van de mensheid verrassen en verheugen. N.T. (Tom) Wright (1948) is een vooraanstaande Britse nieuwtestamenticus. Hij is tevens voormalig bisschop van Durham in de Anglicaanse Kerk (2003-2010); in die periode was hij ook lid van het Britse Hogerhuis. Momenteel is hij als onderzoeker verbonden aan Wycliffe Hall in Oxford. Hij schreef veel boeken, waaronder Eenvoudig christelijk en een serie met praktische uitleg van het Nieuwe Testament, de Bijbel voor iedereen.
De jongen die in de hemel was
De jongen die in de hemel was
'Weet je nog hoe het in het ziekenhuis was, Colton?' vroeg Sonja. 'Ja, mama, dat weet ik nog,' zei hij. 'Daar hebben de engelen voor me gezongen.' Wanneer Colton Burpo ternauwernood een zware operatie overleeft, is de familie dolgelukkig. Groot is hun verbazing als hij maanden later begint te vertellen over de tijd die hij in de hemel heeft doorgebracht: dat hij zijn zusje, van wie het leven na twee maanden eindigde in een miskraam en over wie nooit werd gesproken, heeft gezien. Ook heeft hij zijn overgrootvader en zelfs Jezus ontmoet. Met de ontwapenende onschuld van een kind, beschrijft Colton Jezus, de engelen, de grootheid van God, en hoeveel Hij van ons houdt. Het verhaal van Colton zal de manier waarop je denkt over de eeuwigheid veranderen; het biedt je de kans om te zien en te geloven als een kind.
Waar onze doden zijn
Waar onze doden zijn
Het ultieme Troostboek Oosterhuis over zijn nieuwe boek: 'Wij zijn gewend aan veel doden tegelijk. Massaal sterven, 150 per dag in Syrië, najaar 2012. De zes Miljoen. "Nee," zei de joodse schrijver Abel Herzberg, "zes miljoen maal één mens." Dit boek gaat over de dood van telkens één mens. Ik heb ze allen uitgeleide gedaan uit dit leven - en alle uitvaartteksten en requiemgezangen in dit boek verzameld, zijn voor hen geschreven. Waar onze doden zijn? In vuur? In licht? In vrede? In God? Het laatste woord is niet aan mij.'
De hemel
De hemel
In De hemel schildert Joni Eareckson Tada een levendig, onweerstaanbaar beeld van ons eeuwige thuis. Ze beschrijft hoe de hemel zal zijn, wie daar zijn en hoe je je kunt voorbereiden op die plek. Ook laat Joni zien hoe de hemel veel meer lijkt op ons leven hier dan we ooit hadden gedacht. Naast prachtige verhalen, mooie gedachten en inspirerende inzichten biedt De hemel bovenal hoop. We mogen leven in de hoopvolle verwachting van de hemel.
Hier en daar
Hier en daar
Christenen die naar de hemel gaan, mogen wat meenemen: hun ervaring en bovenal hun relatie met God. Sprekend vanuit zijn hart laat Henk Binnendijk zien hoe belangrijk het is om bewust te leven. Ons leven op aarde is gegeven als een voorbereidingstijd op de hemel. We zullen voor eeuwig bij God zijn. Het is van het grootste belang om daarop voorbereid te zijn. En dat wil God in ons leven bewerken.
Midden in het leven
Midden in het leven
Midden in het leven van Kees en Margriet van der Kooi is een theologische verkenning van de christelijke toekomstverwachting. Is met de dood alles uit? Kunnen we over die grens heen iets zeggen, of weten we er niets van en is het beter te zwijgen? Als God het geheim van de wereld is, dan biedt zijn trouw een perspectief van hoop. Dat zet de levens van mensen in al hun glorie en misère in het licht van Christus, en zet de geschiedenis van onze kosmos in al zijn radicale eindigheid in het licht van een even radicale nieuwheid. Een boek voor gelovigen en ongelovigen, zoekers en twijfelaars, binnen en buiten de kerk.
Achter de ondergaande zon
Achter de ondergaande zon
De waterpoel is opgedroogd, en er is niet genoeg te drinken. Maar olifantje Ekundayo weet: zolang mama er is, komt alles goed. De volgende ochtend wordt zijn moeder niet meer wakker. Ekundayo begrijpt niet wat er aan de hand is, hij wil geen afscheid nemen. Gelukkig is hij niet alleen. Zijn familie en vrienden proberen hem te helpen. Een ontroerend prentenboek over liefde en verlies, over verdriet, troost en hoop, dat kinderen op een laagdrempelige manier helpt iets te begrijpen van wat er gebeurt als een familielid overlijdt. Met teksten die je samen op een bekende wijs kunt zingen en een nawoord met adviezen over hoe je met kinderen kunt praten over sterven en dood.
Verlangen naar de hemel
Verlangen naar de hemel
Veel christenen zijn vooral bezig met hun leven op deze aarde. De hemel komt straks wel. Vaak vinden ze wat de Bijbel erover zegt onduidelijk en vaag. Dit boek laat zien dat de Bijbel juist heel veel vertelt over de hemel. En dat die kennis ons leven op deze aarde in een heel ander licht kan zetten. Toen de auteur op 19-jarige leeftijd zijn vader verloor, besefte hij hoe belangrijk de eeuwige dingen zijn in verhouding tot de tijdelijke. Met zijn boek wil hij de lezer aansporen om meer te gaan leven vanuit eeuwigheidsperspectief. Niet alleen vanwege de hemelse heerlijkheid die straks ons deel wordt, maar ook om de juiste koers te houden en de juiste keuzes te maken op deze aarde.
Hoe is het Thuis?
Hoe is het Thuis?
'Ik weet dat het niet lang meer zal duren voor God me thuishaalt,' schreef Billy Graham in zijn inleiding bij het boek Bijna Thuis. Zijn levensreis zit er bijna op en de hemel is zijn bestemming. De bestemming van iedereen die Jezus Christus toebehoort. Maar wat weten we eigenlijk over de hemel? Waar is de hemel? Hoe ziet de hemel eruit? Zullen we onze geliefden herkennen? Wat zullen we doen in de hemel? En kunnen we zeker weten dat we naar de hemel gaan? In dit boek geeft evangelist Billy Graham antwoord op meer dan 100 vragen over de eeuwigheid. Zijn antwoorden geven ons inzicht in onze toekomst en ons uiteindelijke thuis.
Het supergeweldige feest
Het supergeweldige feest
Hoe zal de hemel eruitzien? Wat zul je daar doen als je er bent? In dit prachtig geïllustreerde boek geeft Joni Eareckson Tada kinderen antwoord op deze vragen. Ze licht een tipje van de sluier op over het geweldige, schitterende leven dat Jezus geeft aan al zijn vrienden en nog beter en mooier is dan je je ooit kunt voorstellen.
Als ik in de hemel kom
Als ik in de hemel kom
Leven na de dood
9789033801655
Hoe zit het eigenlijk met leven na de dood? Wat zegt de Bijbel erover en welke verwachting hebben christenen? Marco van der Straten gaat op zoek naar antwoorden en neemt de lezer mee op een pelgrimsreis langs mensen die over de hemel en eeuwigheid hebben nagedacht - sommige als theoloog, andere omdat ze ernstig ziek zijn of een kindje hebben verloren. Als ik in de hemel kom is een toegankelijk boek dat verrast, stilzet en je uitdaagt om zelf na te denken over iets waar we allemaal mee te maken krijgen: wat gebeurt er na dit leven? Marco sprak speciaal voor dit boek onder meer met Kinga Bán, prof. dr. Willem Ouweneel, Martine Vonk, ds. Arie van der Veer, David en Martine Onnekink, Johan Wiesenekker en ds. Paul Visser.
Hier beneden is het niet
Hier beneden is het niet
Eeuwenlang hebben christenen geloofd dat onze bestemming in de hemel is. De aarde was slechts een plek van voorbereiding. Is dat hemelgeloof niet een ontsnapping uit verantwoordelijkheden en zorg voor de aarde? En wat moeten we met de voorstelling van de hemel nu we weten dat het heelal niet een 'daarboven' en 'beneden' kent? Eeuwenlang hebben christenen gedacht dat op een dag Jezus zal terugkomen op de wolken en alle mensen zal oordelen. Kunnen we ons zo'n scenario nog als reële mogelijkheid voorstellen? Hebben juist veel christenen bovendien niet grote moeite om te geloven dat God sommige mensen redt en anderen naar de hel stuurt? God is immers absolute liefde. Eeuwenlang hebben mensen geloofd in de opstanding van de doden. Wat betekent dat voor mensen in de eenentwintigste eeuw? Kan een lijk herleven? Veel mensen hebben moeite met het erfgoed van de traditie. Anderen hebben dat allerminst. Zij geloven in een letterlijke wederkomst, een lijfelijke opstanding, een opneming in de hemel en een grote scheiding tussen de mensen. Maar bedoelen zij daarmee hetzelfde als christenen uit de eerste eeuw? Deze vragen komen aan de orde in dit boek, dat niet alleen bedoeld is om vragen te beantwoorden maar ook om mensen aan het denken te zetten.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels