Boek
Omdat God ernaar verlangt mens te zijn
Hardcover
80 pagina's
Nederlands
2023
9789043538732
Omdat God ernaar verlangt mens te zijn

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Hét geschenkboek voor Kerst, met overwegingen rond de menswording van Jezus en schilderijen van oude meesters.

Omdat God ernaar verlangt mens te zijn van Tomáš Halík is een prachtig geschenkboek met overwegingen voor Kerst en oude meesterwerken. De mens streeft naar vrijheid en macht en wil in het middelpunt van de belangstelling staan. In dit geschenkboek laat Tomáš Halík zien hoe God door zijn verlangen mens te worden, juist zwakte en kwetsbaarheid verheft tot ware kracht. Het kerstmysterie van de incarnatie wordt ook tastbaar in de schilderijen van oude meesters, die aanzetten tot meditatie. ‘Laten we God niet zoeken in de stormen van rampen, in de overstromingen van ongeluk waardoor onze zekerheden beginnen te wankelen. Laten we liever naar zijn stem luisteren in de zachte adem van menselijk mededogen, in de uitingen van solidariteit. In het heilige en onvoorwaardelijke van de liefde, daar ontdekken we God,’ aldus Halík.

‘In dit boek wordt Kerst tastbaar dankzij de vervlechting van hoopvolle gedachten van Halík en schilderijen van oude meesters.’

ISBN
9789043538732
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
80 pagina's
Gewicht
300 g
Afmetingen
21,8 cm × 17,7 cm × 1 cm

Meer zoals dit

Straal & schitter
Straal & schitter
Straal en schitter biedt voor elke week een uitgebreide viering en vijf kortere stukjes met gespreksvragen, bijbelteksten, weetjes en creatieve opdrachten voor kinderen van verschillende leeftijden (tot ongeveer 12 jaar). Voor elke adventsweek is er een bouwplaat om een lantaarn van te maken. Elke dag maak je een nieuw vakje open. Er komt steeds meer licht door de lantaarns, zo tel je samen op een mooie manier af naar het kerstfeest! Uniek: Bij elke week hoort een (nieuw) kerstlied van kinderkoor De Bromvlieg. In het boek vind je de songteksten en de QR-codes naar Spotify en YouTube om lekker mee te zingen. Extra: Speciaal voor scholen en kerken bieden we bij dit boek een eenvoudige musical aan. Zo kun je er een prachtig adventsproject van maken die je afsluit met een schitterende kerstviering. Heel geschikt voor gezinnen, kerken en scholen.
Buiten sneeuwt het
Buiten sneeuwt het
Kerst
9789029732086
Kerstverhalen voor de donkerste nachten. ‘Buiten sneeuwt het’ met bijdrages van o.a. Marlies Medema, Els Florijn en Frans Willem Verbaas is een indrukwekkende verhalenbundel over Kerst. Een buschauffeur die de weg kwijtraakt en een bijzondere ontdekking doet. Een vader die zoekraakt en op een onverwachte plek wordt gevonden. Een vrouw die op zoek gaat naar een leuke man voor bij het kerstdiner, maar de verdwaalde poes toch gezelliger vindt. De kerstverhalen in ‘Buiten sneeuwt het’ zitten vol verrassingen en zijn geschikt om te lezen bij kerstvieringen, of gewoon thuis als zinvol momentje voor jezelf.
Samenleren II
Samenleren II
Maak van de dagelijkse bijbellezing een waardevol gezinsmoment met ‘Samenleren II’. In ‘Samenleren II’ biedt Wijnanda Hogendoorn handreikingen om bijbelleesmomenten tot waardevolle gezinsmomenten te maken. Het boek bevat creatieve handvatten om 25 weken lang iedere dag samen met de Bijbel bezig te zijn. Doordeweeks worden er korte momenten met enkele vragen en opdrachten aangeboden, voor de zondag is er een uitgebreidere verwerking beschikbaar. ‘Samenleren II’ is het tweede deel van een tweeluik en met name bedoeld voor de periode van het begin van het jaar tot en met Pinksteren, inclusief lijdenstijd en Pasen.
De engel en het kind
De engel en het kind
Israël
Kerst
Engelen
9789065394767
Het is de tijd van de Romeinse overheersing. De joden hebben het zwaar. Het leven is gevaarlijk en donker. Onder elkaar spreken de joden over een Kind dat hen zal redden. Er bestaan voorspellingen over dat Kind. Onbegrijpelijke voorspellingen. Er zijn geleerden die de teksten kennen, maar die het niet met elkaar eens zijn. Er gebeuren vreemde dingen. Een engel bezoekt de aarde en heeft een boodschap. Twee vrouwen raken onverwacht zwanger. Een man krijgt twee dromen die zijn leven veranderen. Is dit de tijd van het Kind? Willeke Brouwer: "In de Bijbel staan prachtige, spannende en meeslepende verhalen over moedige mensen, koningen, strijders, en hun levens vol gevaren, redding, intriges, liefdes, ruzies, hoop en vertrouwen. In kinderbijbels worden die verhalen wat afgezwakt verteld, zodat kinderen het niet al te spannend vinden. De boodschap is vaak het belangrijkst: als je God volgt komt alles goed. Wat als je wel de spanning, de strijd en de twijfels laat zien? En de hitte van de woestijn? De koude nachten in de tenten? Hoe wist Abraham dat God tot hem sprak? Wat doe je als er een engel voor je neus staat? Welke route liepen Jozef en Maria naar Betlehem? Hoe gevaarlijk was het als je zei dat je Jezus volgde? Met die vragen in mijn achterhoofd ben ik gaan schrijven en tekenen, uit diep respect voor de Bijbel. Het werd een boeiende tocht. Ik nodig je uit om mee te gaan."
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels