Boek
Oriëntatie in de filosofie
Paperback
396 pagina's
Nederlands
2023
9789043539562
Oriëntatie in de filosofie

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

‘Oriëntatie in de filosofie’ van Gijsbert van den Brink is al ruim twintig jaar een standaardwerk op het gebied van de geschiedenis van de wijsbegeerte. Het is een toegankelijk geschreven introductie in de westerse filosofie, met bijzondere aandacht voor het grensgebied tussen filosofie en theologie. Alle hoofdstromingen uit de geschiedenis van de wijsbegeerte en de belangrijkste figuren daarin passeren de revue. Speciale aandacht is er voor hun verhouding met het christelijk geloof. Deze herziene editie is aangevuld met een hoofdstuk over filosofie in de 21e eeuw.

ISBN
9789043539562
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
4
Aantal pagina's
396 pagina's
Gewicht
649 g
Afmetingen
22,4 cm × 14,5 cm × 2,7 cm

Meer zoals dit

Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Grote denkers over grote dingen van Hans Alderliesten bevat 365 citaten van filosofen van alle tijden over thema’s als eenzaamheid, gastvrijheid, leiderschap, liefde, omgangsvormen en verantwoordelijkheid. Veel van hun ideeën blijven toepasselijk, ook al zijn ze soms duizenden jaren oud. Goede ideeën begeesteren en krachtige quotes inspireren om aan een mooiere wereld te werken. Dit fraai gebonden boek geeft voor elke dag nieuwe inspiratie. Hans Alderliesten is adviseur maatschappelijke vraagstukken en bekleedt verschillende bestuurlijke functies. Als amateur-filosoof verdiept hij zich in wat denkers door de eeuwen heen doorgaven.
Onderzoek alle dingen
Onderzoek alle dingen
Geloofsopbouw
9789043535045
De werelden van geloof en wetenschap liggen in de beleving van veel mensen ver uit elkaar. Wie met beide iets heeft, heeft het vandaag dan ook niet gemakkelijk. Want wat heeft een oud boek als de Bijbel in onze hypermoderne tijd nog te zeggen? In Onderzoek alle dingen wordt een poging gewaagd dit te verduidelijken. Dat gebeurt aan de hand van tien diepteboringen naar concrete Bijbelteksten, die telkens in verband gebracht worden met hedendaagse wetenschap. De resultaten zijn zonder meer opmerkelijk en geven te denken. Onderzoek alle dingen mikt op persoonlijke verdieping, maar is tegelijk toegesneden op bespreking in kringverband. Een hele belangrijke combinatie: met de Bijbel open nadenken over boeiende wetenschappelijke thema's. Het leidt in dit boek tot verdiepende inzichten en vragen. Zelfs waar het schuurt, is het verrijkend. Almatine Leene, Theoloog des Vaderlands Een verrassend boek. Nauwkeurig lezen van de Bijbel laat zien dat er geen conflict is tussen geloof en wetenschap. Tien pittige Bijbelstudies geven aan in welke richting het gesprek gevoerd kan worden. Aanbevolen! Andries Knevel, Programmamaker
Vriendschap of je leven
Vriendschap of je leven
Hét boek over mannenvriendschap. Henk Stoorvogel en Pieter Struik schreven samen ‘Vrienden of je leven’, een mannenboek over vriendschap en persoonlijke groei. Ze willen in Nederland een vriendschapsrevolutie ontketenen. Er is in deze tijd een enorme behoefte aan vriendschap. De meeste mannen hebben dat niet eens zo in de gaten, opgeslokt als ze worden door de hectiek van tijd en wereld. Dit boek is de eyeopener die mannen zal wakker schudden om meer tijd te investeren in vriendschap. Stoorvogel en Struik weten uit eigen ervaring wat er in mannen omgaat, maar ze hebben ook onderzoek gedaan naar hoe mannenvriendschap werkt (en hoe niet). Ze leggen uit hoe je vrienden maakt (en hoe je ze kwijtraakt) en wat de positieve gevolgen zijn als mannen zich gezamenlijk inzetten voor de samenleving.
Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels