Evangelie

17 Kruimels
Onvoorstelbare genade
Onvoorstelbare genade
In ‘Onvoorstelbare genade’ staat Jan Pool stil bij de kerngedachte van het evangelie: genade. ‘Onvoorstelbare genade’ van Jan Pool is een populair-theologisch boek over genade. De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.
Goed nieuws!
Goed nieuws!
Waarom het Evangelie nieuws is en wat dat nieuws zo goed maakt. Veel mensen denken dat de boodschap van het Evangelie is dat we, als we in Jezus geloven, na onze dood niet in de hel terechtkomen, maar naar de hemel gaan. Maar stel dat de Bijbel nu eens iets heel anders leert? Stel dat het goede nieuws dat Jezus verkondigde veel groter en veel beter is, en veel meer omvat dan een leven na de dood? Tom Wright laat in dit boek zien waarom het Evangelie goed nieuws is en hoe dat goede nieuws ons heden net zo kan veranderen als onze toekomst. Over Tom Wright: Hij is de vruchtbaarste Bijbelgeleerde van deze generatie. Sommigen noemen hem de belangrijkste apologeet sinds C.S. Lewis. (Christianity Today) Een van de meest formidabele figuren in de wereld van het christelijk denken. (Time) Zelden heb ik werk van iemand gelezen die zo meeslepend to the point kan schrijven. In al zijn werk probeert Wright de kerk te dienen door de boodschap van het Evangelie helder te verwoorden voor de wereld van vandaag. (Ds. Gert Jan Vogel, Chr. Geref. Predikant in Dordrecht) N.T. (Tom) Wright (1948) is een vooraanstaande Britse nieuwtestamenticus. Hij is tevens voormalig bisschop van Durham in de Anglicaanse Kerk (2003-2010); in die periode was hij ook lid van het Britse Hogerhuis. Momenteel is hij als onderzoeker verbonden aan Wycliffe Hall in Oxford.
Met open handen
Met open handen
Evangelie
9789401447447
We voelen allen de dreiging die boven de wereld hangt. Een vrees voor volledige vernietiging en een besef van immense onmacht kunnen ons verlammen. Is in zo'n situatie de boodschap van het evangelie nog een lichtpunt? En hoe die boodschap aan de man brengen? Een begin van antwoord op die vragen kun je vinden bij de woestijnvaders of bij de monniken en monialen uit de eerste eeuwen van het christendom. Woestijn, stilte en onophoudend gebed zijn de hoofdgedachten van deze spiritualiteit. Doet deze spiritualiteit ons niet de ogen sluiten voor de afschuwelijke werkelijkheden van onze tijd? Helemaal niet. Integendeel, de woestijn is het middel om niet in de greep van deze wereld te geraken maar om ons bestaan te laten leiden door de nieuwe geest de geest van Christus. De stilte behoedt ons voor een verstikking door de veelheid van woorden ze leert ons het Woord van God te verkondigen. Ten slotte schenkt het onophoudend gebed aan de woestijn en de stilte hun volle betekenis. HENRI NOUWEN (1932-1996) was katholiek priester en professor aan verschillende theologische instituten en universiteiten in de Verenigde Staten. In 1986 verliet hij Harvard en ging hij wonen in de Arkgemeenschap Daybreak in Toronto (Canada), samen met geestelijk gehandicapten en hun assistenten. Henri Nouwen behoort tot de meest gelezen auteurs uit de tweede helft van de 20ste eeuw op het vlak van christelijke spiritualiteit. Van zijn boeken werden meer dan 7 miljoen exemplaren verkocht.
Er is hoop!
Er is hoop!
Hoop is een geweldig geschenk. Wie ooit hopeloosheid heeft ervaren en toen opnieuw hoop heeft ontvangen, weet daar alles van. Hoop doet letterlijk leven! Als we kijken naar de wereld om ons heen, lijkt er weinig hoop voor de mensheid te zijn. De islamitische wereld wordt geteisterd door terreur. De westerse wereld ziet met angst en beven de dreiging naderbij komen. Massa's mensen zijn op de vlucht voor het geweld dat hun woonomgeving onveilig maakt. En ook in ons land raken veel mensen op drift, omdat ze de druk van de maatschappij en de vele verantwoordelijkheden maar nauwelijks aankunnen. De oproep van Jezus - Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven - klinkt als een welkome uitnodiging. Juist in deze tijd brengt Billy Graham nog één keer de duidelijke boodschap van het evangelie: Er is een beter leven, nu en straks, voor iedereen die de toevlucht neemt tot Jezus, en Hem als Heer en Redder aanneemt. Er is hoop! Billy Graham (1918) schreef dit boek toen hij 95 jaar oud was. Tientallen jaren heeft hij de blijde boodschap van hoop in talloze landen mogen verkondigen. Andere recente boeken van zijn hand zijn Bijna thuis, Hoe is het thuis? en Hoop voor iedere dag.
Het lef om in liefde te leven
Het lef om in liefde te leven
Dit boek is als een steen in de vijver van vastgeroeste ideeën en overtuigingen. Het biedt een onbevangen en frisse kijk op Jezus en zijn radicale boodschap van liefde en kwetsbaarheid. Dit boek is niet geschreven om zieltjes te winnen, maar om de lezer aan te moedigen zijn eigen ziel serieus te nemen en werk te maken van een zinvol bestaan. De auteur is wars van vlaggen en vaandels en werpt een eigenzinnig en optimistisch licht op oude woorden en verhalen. Dit boek is een persoonlijk en vrijmoedig verslag van een zoektocht naar ruimte en licht. Zoekers naar zin en betekenis – gelovend en niet (meer) gelovend – kunnen hun hart ophalen aan deze krachtige oproep in liefde te leven. Dit boek is een ode op de mens en haar mogelijkheden. Dirk van de Glind (1959) wordt gewaardeerd om zijn heldere en uitnodigende schrijfstijl. Van zijn hand verschenen eerder Leef wat je bent, Volwassen geloven en denken, Het lef om op te staan en Het eerste Boek van Sjaak.
Het gat in ons evangelie
Het gat in ons evangelie
Wij kunnen de generatie zijn die niet langer accepteert dat de plek waar een kind woont, bepaalt of het zal leven of sterven. Maar zúllen wij die generatie ook zijn? De geschiedenis zal onze rechter zijn, maar wat er in de geschiedenisboeken geschreven gaat worden, is aan ons! Bono Wat verwacht God van ons? Gaat het in ons geloof om kerkgang, bijbelstudie en het vermijden van ernstige zonden, of verwacht God meer van ons? Hebben wij Gods hele evangelie aangenomen of zit er een gat in ons evangelie? Een aantal jaar geleden moest Richard Stearns die vragen eerlijk onder ogen zien. In een lemen hut in Oeganda luisterde hij naar het ontroerende verhaal van een jonge wees. Hij hoorde het aan en begreep dat het evangelie zonder zorg voor de armen niet compleet is. Hij begon de Bijbel te bestuderen, en de statistieken over welvaart en armoede; hij las en herlas de woorden van Jezus, en ontdekte dat de werkelijke boodschap van het evangelie veel verder gaat dan onze redding alleen. In Het gat in ons evangelie doet hij verslag van zijn persoonlijke zoektocht en roept hij ons op indringende wijze op om geloof een zaak van hart, hoofd én handen te maken. De tijd dringt… niet alleen voor de miljoenen armen, maar ook voor ons! Een pakkende oproep van Richard Stearns aan ons om uit te reiken naar hen die in nood zijn. Zeer de moeite waard om te lezen. Laat het je in beweging zetten. Joël Voordewind, Tweede Kamerlid ChristenUnie Ik wist niet dat de Bijbel zoveel te zeggen had over armoede en onze rol als Gods volk in deze gebroken wereld. Na het lezen van Het gat in ons evangelie kan niemand meer zeggen: ‘Heer, we wisten het niet…’ Kees Kraayenoord, musicus en aanbiddingsleider
Het vergeten evangelie
Het vergeten evangelie
Evangelie
9789463690034
'Jezus is als een lont. Net als je denkt dat hij verdwenen is, begint het vuurwerk.' Dit is een typerende zin uit het nieuwste boek van Reinier Sonneveld. Daarin zoekt hij op zijn bekende grondige én toegankelijke manier naar de betekenis van het Bijbelse begrip evangelie. Wat bedoelde Jezus toen hij zei dat hij Gods rijk kwam stichten? Wat bedoelden zijn leerlingen hiermee? Hoe kan zoiets gruwelijks als een kruisiging de wereld redden? Gaandeweg ontwikkelt Sonneveld een vernieuwende en relevante visie voor hedendaagse gelovigen, die diep wortelt in de Bijbel en de vroegste christelijke denkers. Sonneveld zet dit Bijbelse evangelie kritisch af tegen de alternatieve evangeliën die tegenwoordig worden geboden: die van de politiek, van de religies en van de technologie. Tot slot bespreekt hij diverse argumenten waarom het Bijbelse evangelie overtuigend is en hoe het in de dagelijkse praktijk relevant is.
Man van Tanna
Man van Tanna
1858: De Schotse John Paton voelt zich geroepen om het Evangelie te brengen aan de onbereikte volken, en vertrekt samen met zijn jonge vrouw naar Tanna, een eiland in de Stille Zuidzee. De missie van John is zeker niet zonder gevaar, want de bewoners van het eiland zijn kannibalen, en verschillende voorgangers van John zijn eerder door inboorlingen omgebracht. Maar John laat zich hierdoor niet weerhouden. Hij vestigt zich op het eiland en laat met zijn rustige en vriendelijke houding zien dat hij geregeerd wordt door de Vredevorst, in plaats van door wraak en bijgeloof. De eilandbewoners willen echter niet dat de blanke man hun manier van leven en gewoontes aantast. Ze werken John op allerlei manieren tegen en proberen hem zelfs van het leven te beroven. Maar het is alsof een onzichtbare Hand hem beschermt en bewaart. Hoewel het leven van John op Tanna vele moeiten en dieptepunten kent, mag hij weten dat zijn aanwezigheid op het eiland niet tevergeefs is. Het leven van John Paton is een indrukwekkend getuigenis van gehoorzaamheid en Godsvertrouwen. Het verrassende van deze verhalende biografie is dat de aanwezigheid van John op Tanna ook wordt beschreven vanuit het perspectief van een Tannese jongeman.
Historische reeks 37 -   Blijde boodschap voor blinde heidenen
Historische reeks 37 - Blijde boodschap voor blinde heidenen
Blijde boodschap voor blinde heidenen, P. de Zeeuw Het slavinnetje van generaal Bakar Koopman Bendi in Armenië wordt met zijn vrouw en bedienden vermoord door de woeste Iberiërs. Nunia, hun dochtertje van 16 jaar, blijft gespaard en wordt als slavin verkocht aan de heidense generaal Bakar. In deze omgeving komt zij steeds uit voor haar geloof in de Heere Jezus. Dit brengt haar soms in zeer moeilijke omstandigheden. Door haar grote trouw en wonderlijke gebedsgenezingen wordt zij het middel van de grote ommekeer in Iberië. Een ontroerend historisch verhaal uit de tijd van Constantijn de Grote. Harold en Bonifatius De wereld van het Germaanse heidendom was een wereld vol dreigende geheimzinnigheid. Te midden van priesters, Wodanseiken, mensenoffers en het feest van de zonnewende komt Bonifatius in de lage landen aan de zee om het licht van het Evangelie te brengen. Besloten wordt dat er een kerk gebouwd zal worden. Maar ineens staat het nog niet voltooide kerkgebouw in brand! Wie zou dat gedaan hebben? Leerzame zendingsboeken voor jongens en meisjes vanaf 10 jaar. De verhalen berusten op waarheid en zijn daarom aanraders in de serie Historische verhalenserie voor jong en ou
Zo Zoon, zo Vader
Zo Zoon, zo Vader
'Zo Zoon, zo Vader' van Bradley Jersak gaat terug naar het hart van het evangelie. Er bestaan veel verkeerde godsbeelden die Bradley Jersak in dit boek radicaal afwijst. Stel je een God voor die in alles overeenkomt met Jezus zoals we die in de Bijbel leren kennen. Wat als zijn liefde nog overvloediger, zijn lijden nog krachtiger en zijn evangelie nog mooier is dan we ons durven voor te stellen? Wat als God op Jezus lijkt? 'Verzoeningstheologie zoals ik nog nooit eerder tegengekomen ben. Fantastisch!' - Eugene H. Peterson 'Theologisch integer en vol hartelijke compassie creëert Brad Jersak ruimte voor Jezus. Een verfrissende en heldere ademtocht.' - W. Paul Young
Intocht
Intocht
Paulus verkondigt het evangelie op de drempel van de Gods koninkrijk. Hij weet zich door Jezus zelf geroepen om nu ook de heidenen het goede nieuws te brengen en hen uit te nodigen tot de eeuwenoude gemeente van God. Als apostel van de heidenen schrijft hij zijn brief in de eerste plaats aan de niet-Joodse volgelingen van Jezus in het Rome van de wrede keizer Nero. Die Romeinen zijn opgegroeid met het idee dat Rome het licht van de wereld is en dat bepaalt nog steeds hun houding. In de brief legt Paulus uit dat zij nu een nieuwe Meester gekregen hebben en wat dat betekent. Uitvoerig gaat hij in op de genade van God en vandaaruit bespreekt hij ook de positie van Israël en corrigeert Paulus het gedrag van de Romeinen ten opzichte van zijn eigen zusters en broeders. De Romeinenbrief is niet de eerste christelijke dogmatiek. Het is een brief geschreven vanuit een duidelijke missie en met een duidelijke boodschap. Door met geduld te luisteren naar wat Paulus bedoelt, horen we ook voor onszelf in onze tijd de stem van God in dit prachtige Bijbelboek. Ds. Henk Poot (1955) is emerituspredikant van de PKN en als theoloog verbonden aan Christenen voor Israël. Hij begon als jeugdpredikant, werkte daarna bij de Koninklijke Marine en diende daarop meerdere Hervormde Gemeenten. Ook was hij vele jaren bestuurslid van het Evangelisch Werkverband. Hij schreef onder meer Christelijke Heidendom, Jozef een Messiaanse geschiedenis, De Knecht des Heren en Uittocht - het Johannesevangelie.
Waarom kwam Jezus naar deze aarde?
Waarom kwam Jezus naar deze aarde?
Miljoenen mensen zijn ieder jaar druk bezig met de voorbereidingen voor één dag: 25 december, kerstdag. De meesten hebben er weleens van gehoord dat met Kerst de geboorte van Jezus Christus wordt gevierd, maar hebben er geen idee van waarom deze gebeurtenis zo belangrijk is. Dit boekje maakt dat duidelijk en beantwoordt vragen als: •Wie was Jezus? •Weten we eigenlijk wel wanneer Hij werd geboren? •Had Zijn geboorte een speciaal doel? •Wat onderscheidt Hem van alle andere mensen die op aarde hebben geleefd? In dit levendige boekje ontdoet John Blanchard het kerstverhaal van de mythes en vertelt hij wat de echte geschiedenis van Kerst is. De krachtige waarheid die door de eeuwen heen ontelbare levens heeft veranderd.
Vrijgesproken!
Vrijgesproken!
Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Als je een diepgravende, systematische uiteenzetting van het evangelie van genade wilt bestuderen, dan is dit je boek. Dit boek behandelt de thema’s genade, gerechtigheid, wet en geloofszekerheid vanuit een diep inzicht in de Bijbel als geheel. Je gaat nauwgezet door verschillende Bijbelboeken uit het Oude en Nieuwe Testament heen. Je bestudeert het verbond, de wet, genade, het krachtige en definitieve werk van Jezus, onze beloning nu en straks en – misschien wel het hoogtepunt: het geloof van Jezus in ons. De schrijver geeft de lezer een helder doordachte kijk op Gods genadevolle omgang met mensen in verleden, heden en toekomst. Hij gaat in op verschillende visies en daagt de traditionele stromingen in de evangelische en protestantse kerken uit om hun theologie opnieuw te doordenken. Dit is een theologie die kerken, gezinnen en individuele christenen een sterker fundament biedt. Prof. Dr. Michael Eaton (1942-2017) groeide op in Londen en studeerde theologie in Groot-Brittanië, Zambia en Zuid-Afrika. Ook werkte hij voor Westminster Chapel onder Dr. Martyn Lloyd-Jones en Dr. R.T. Kendall in Londen en voor Tyndale House, Cambridge. Hij was predikant in Johannesburg, Lusaka en Nairobi. Ook was hij als een van de leiders verbonden met Chrisco Fellowship of Churches. Hij was een veelgevraagd spreker in kerken en conferenties over de hele wereld. Ondanks zijn drukke reisschema bleef hij tot aan zijn dood pastor van een plaatselijke kerk in de krottenwijken van Nairobi. Zijn onderwijs wordt door veel predikanten en leiders gebruikt, met name in Afrika en Azië. Dit boek ‘Vrijgesproken!’ is zijn standaardwerk ('No Condemnation, a Theology of Assurance of Salvation').
Jezus de enige weg tot God - John Piper - Geloofstoerusting
Jezus de enige weg tot God - John Piper - Geloofstoerusting
Is Jezus nog steeds de enige weg? - Moet je het evangelie horen om gered te worden? Als de kerk ooit te confronterend was in haar manier van evangeliseren, dan is die tijd nu beslist voorbij. In onze steeds kleiner wordende pluralistische wereld wordt de overtuiging dat Jezus de enige weg tot redding is, steeds vaker arrogant en zelfs weerzinwekkend genoemd. Wanneer ze geconfronteerd worden met deze kritiek, deinzen velen ervoor terug om te bevestigen dat het een universele noodzaak is Jezus te kennen en in Hem te geloven. In Jezus, de enige weg tot God – moet je het evangelie horen om gered te worden? doet John Piper een dringende oproep aan de kerk om te overwegen wat er op het spel staat wanneer we de unieke, universele plaats van Jezus in de redding loslaten. Als je bezorgd bent over de huidige staat van de evangelieverkondiging – en de kerk – moet je dit boek beslist lezen. Dr. John Piper was als predikant verbonden aan de Bethlehem Baptist Church in Minneapolis in Minnesota (USA), waar hij sinds 1980 diende. Hij is de auteur van meer dan veertig boeken waarvan er meerderen in het Nederlands zijn verschenen. Paperback ISBN: 9789077669600 Pagina's 128 shop.geloofstoerusting.nl
Een aantrekkelijk evangelie
Een aantrekkelijk evangelie
Een boek dat ons leert om echt intensief na te denken over de rol van de kerk in ons land. Het christendom neemt in het Westen af. Kerken in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa sluiten hun deuren in een versneld tempo. Hoe moet de kerk reageren? In dit korte maar veelomvattende manifest betoogt Tim Keller, voorganger in New York en bestsellerauteur, dat deze achteruitgang ons ertoe zou moeten aanzetten om de missie van de kerk van de grond af te heroverwegen. Met de vroege kerk als gids moeten we als kerken en individuele christenen goed naar onszelf, onze cultuur én naar de Schrift kijken om te komen tot een nieuwe ontmoeting met de westerse cultuur, waarin het evangelie weer aantrekkelijk en geloofwaardig wordt voor een nieuwe generatie. "Een ijzersterk geschreven compact boek. Een uitgebalanceerde combinatie van spiritualiteit en strategie. Een betoog waarin Keller beter dan ooit uitlegt dat christenen niet bij zichzelf moeten beginnen, maar bij de cultuur waarvan zij onderdeel zijn - een cultuur die sceptisch staat tegenover antwoorden, maar die gevoelig is voor goede vragen." (Tim Vreugdenhil) In een uitgebreid nawoord bespreken de Amsterdamse kerkpioniers Tim Vreugdenhil en Jurjen ten Brinke hoe de ideeën van Keller in de Nederlandse situatie tot bloei kunnen komen. Ze doen dat in de vorm van een wederzijds interview. Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City.
God met ons
God met ons
Rowan Williams God met ons. De betekenis van het kruis en de opstanding - toen en nu Een frisse kijk op de basis van het christelijk geloof door een van de grootste theologen van dit moment. Het staat vol met verhelderende inzichten, en heeft vragen aan het eind van elk hoofdstuk die helpen bij een persoonlijke verdieping. Een prima boek voor iedereen die nog meer wil begrijpen van het hart van het evangelie. De twee delen, over kruis en opstanding, worden door de vaardige pen van Williams tot een mooi geheel samengesmeed. Daarbij besteedt hij zorgvuldig aandacht aan zowel de context van toen als die van vandaag. Al met al laat dit boek op een nieuwe, creatieve manier zien hoe er een God is die mensen bemint. Rowan Williams (1950) was van 2002 tot 2012 aartsbisschop van Canterbury en schreef diverse boeken, waaronder recent 'God ontmoeten in Paulus' (3e druk binnen een jaar) en 'God ontmoeten in Marcus'. Hij wordt internationaal geroemd als een uitstekend schrijver en docent, maar ook als erkend dichter en vertaler.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels