Bijbellezen & Bijbelstudie

289 Kruimels
De achtste dag
De achtste dag
Twee goede vrienden, de een katholiek, Jakob van Wielink, de ander evangelisch, Henk Rothuizen, schreven samen dit boek over Degene van wie hun hart overloopt. Elke letter is van hen beiden en biedt inspiratie voor de vraag hoe Jezus in iedere fase van het leven met ons meeloopt. In dit boek doorloop je zeven etappes - als dagen - en kom je uit bij de dag die we in al zijn luister nog verwachten: de Achtste Dag. Je wordt uitgenodigd tot een verkenning van het hart en aangemoedigd tot groei en opstanding. Elk hoofdstuk mondt uit in een gebed. Ze zijn geschreven door Nikolaas Sintobin, Zr. Ruth Lagemann, Anton ten Klooster, Marga Haas, Martin Koornstra, Zr. Holkje van der Veer, Dom Bernardus Peeters en Elsbeth Gruteke. Illustrator Marijke ten Cate verbeeldt de verwondering over elk van de acht dagen. De Achtste Dag leent zich naast stille lezing uitstekend voor dialoog in relaties en in gespreksgroepen binnen en buiten de kerk.
Beweeg en Beleef Kaarten - Set van 2
Beweeg en Beleef Kaarten - Set van 2
Ontvang de kaarten Ik ben er en ik zal er zijn en Boeien naar bloeien voor een voordelige setprijs. Nieuw! De beweeg & beleefkaarten van Goboom -vernieuw, groei & bloei. Kies zelf een mooie route en neem de beweeg & beleefkaart mee op pad. Geniet van Gods Schepping en denk na over de vragen, samen of alleen. Laat je vernieuwen door Gods Woord en kom op verhaal, dichtbij de Schepper. BELEEF, ZOEK & VIND Beschrijf jouw weg langs woorden van hoop en bemoediging. De kaarten kunnen ook worden ingezet bij de gelijknamige beleef & bezinroutes. Jij, Beweeg, beleef! Vernieuw, groei, bloei! Door Bijbeltekst en natuur! Vertel.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Luisterend leven  -   Brieven van Johannes
Luisterend leven - Brieven van Johannes
De apostel Johannes houdt de kernpunten van het christelijk geloof scherp in het oog: 'het kennen van God', 'waarom het Evangelie waar is', 'wat zonde is', 'waarom liefde geen surrogaat kan verdragen'. Hij moedigt aan Jezus te belijden in een wereld die in de greep van het kwaad verkeert. Hij laat de kracht van onderlinge verbondenheid binnen een christelijke gemeenschap zien. Zijn brieven zijn bijzonder actueel. Dit bijbelstudieboek in de serie 'Luisterend leven' laat je de boodschap van de drie brieven van Johannes ontdekken. In zeven bijbelstudies komen alle hoofdstukken uit de brieven aan de orde. De bijbelstudies geven belangrijke informatie over de bijbelgedeelten en prikkelen de lezer om zelf de rijkdom van het nieuwe leven in deze brieven op het spoor te komen. 'Luisterend leven' is een reeks bijbelstudieboeken voor zowel persoonlijke stille tijd als voor gebruik in de bijbelkring en staat onder redactie van drs. A. Romkes en ds.ir. N.M. Tramper. Ds.ir. N.M. Tramper is predikant van de Protestantse Kerk in Nederland en verbonden aan de internationale gemeente IREF in Delft. Eerder diende hij de gemeente van Vlaardingen en was hij predikant met een bijzondere opdracht voor de zending en de eenheid van de kerken in Europa en het Midden Oosten.
365 dagen groeien in het Woord
365 dagen groeien in het Woord
Bijbelstudie
9789492234131
Wil je een onvergetelijk jaar van geestelijke groei? Een uniek dagboek vol onderwijs, bemoediging en uitdaging. We verlangen er allemaal naar om meer in Gods Woord te lezen. Maar onze wereld schijnt ons nooit tijd te gunnen voor een rustig moment met de Schrift. 365 Dagen groeien in het Woord is een uniek dagboek vol onderwijs, bemoediging en uitdaging. Thematisch, relevant en inspirerend. Elke dag wordt een zorgvuldig gekozen Bijbelgedeelte behandeld waarin praktische, alledaagse onderwerpen aan de orde komen, gevolgd door een vraag die aanspoort tot persoonlijke overdenking. 365 Dagen groeien in het Woord geeft je een jaar van geestelijke groei. Dr. Warren W. Wiersbe is een internationaal bekend Bijbelleraar en een voormalig voorganger van de Moody Church in Chicago. Hij is tien jaar verbonden geweest aan het radiowerk van Back to the Bible, eerst als Bijbelleraar en later als algemeen directeur. Dr. Wiersbe heeft meer dan 160 boeken geschreven. Hij en zijn vrouw Betty wonen in Lincoln, Nebraska, USA.
Je Bijbel Ontdekken, Leidraad Voor Een Tiener Meisje - Elizabeth George
Je Bijbel Ontdekken, Leidraad Voor Een Tiener Meisje - Elizabeth George
Bijbelstudie
9789077669990
Ontdek hoeveel God van jou houdt en om jou geeft! De Bijbel is Gods boodschap aan jou. Je leest er alles in wat God jou wil laten weten – over omgaan met je familie, goede vriendinnen vinden, trouw je huiswerk maken, en nog veel meer. Daarom is het goed om de Bijbel tot je persoonlijke gids te maken bij alles wat je doet. In dit boek leer je… hoe je de Bijbel beter kunt lezen en begrijpen; hoe de Bijbel jou kan helpen om een meisje naar Gods hart te worden; hoe de Bijbel antwoorden geeft als je vragen en problemen hebt. De Bijbel is het geweldigste boek dat je ooit zult lezen. Ontdek wat Gods Woord zegt en hoe het je echt iedere dag kan helpen. Over de auteur Elizabeth George Elizabeth George is de schrijfster van o.a. Een vrouw naar Gods hart en Een jonge vrouw naar Gods hart. Elizabeth heeft lesgegeven aan leerlingen van de basisschool en het voortgezet onderwijs, en tegenwoordig spreekt ze op bijeenkomsten voor christenvrouwen over de hele wereld.
Gewoon leven met God
Gewoon leven met God
Bijbelstudie
9789492831859
Dit dagboek voor vrouwen neemt je mee in het dagelijks leven van acht bijbelse personen. Gewone vrouwen en mannen die, net als wij, lachen, huilen, groeien, worstelen en loslaten. Door te ontdekken welke weg God met hen gaat, zul je steeds meer van God in je eigen leven zien. Je trekt steeds vijf dagen op met een bijbels persoon en elke dag is weer anders: je doet een bijbelstudie, je mediteert bij een sprekende afbeelding, je ontdekt een nieuw ritueel, je rust in stilte of leest een column uit het dagelijks leven van de auteurs. Daarnaast is er input voor groepsgesprekken, zodat het boek geschikt is voor persoonlijk gebruik én voor gesprekken met andere vrouwen. Door deze variatie is er altijd wel een vorm die jou aanspreekt.
Zij Lacht studiebijbel
Zij Lacht studiebijbel
De Zij Lacht studiebijbel is de Studiebijbel in Herziene Statenvertaling in een nieuw jasje, speciaal voor vrouwen. In deze studiebijbel staat niet alleen de volledige inhoud van de Bijbel, maar ook uitgebreide commentaren, context bij ieder Bijbelboek, kaarten, illustraties, Bijbelverwijzingen, uitleg over Bijbelse feesten en tradities, tijdlijnen en meer! Met de Zij Lacht studiebijbel wordt het nog makkelijker om de Bijbel (beter) te lezen en begrijpen. Formaat: 16x24 cm
Kruistocht
Kruistocht
Tim Keller behandelt in dit nieuwe boek in zijn eigen, aansprekende stijl het verhaal van het leven van Jezus Christus. Hij laat daarbij niet alleen de weg naar eeuwig leven zien, maar ook de geschiedenis en het doel van onze wereld. Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden verschillende manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover: In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke uitgangspunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijk het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven. Anders gezegd: het helderste inzicht in het verhaal over de wereld - en hoe wij daarin passen - krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze. Net als in zijn andere aansprekende boeken spreekt Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in 'Kruistocht'een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.
Verwijsbijbel
Verwijsbijbel
De Verwijsbijbel verlaagt de drempel tot het lezen van de hele Bijbel door het Oude en het Nieuwe Testament op een bijzondere manier bij elkaar te brengen, waardoor de samenhang en de eenheid van beide Testamenten versterkt wordt. Dit gebeurt doordat teksten uit het Nieuwe Testament naast teksten uit het Oude Testament worden gezet. Daardoor is de uiteindelijke impact en vervulling van wat in het Oude Testament geopenbaard wordt te zien. Ook worden teksten die geciteerd worden uit het Oude of Nieuwe Testament, in blauw weergegeven. Op dezelfde manier worden teksten uit het Oude Testament weergegeven naast teksten uit het Nieuwe Testament, zodat de lezer de achtergrond en het fundament van de nieuwtestamentische teksten kan zien. In totaal bevat de Bijbel met verwijsteksten 1800 verbindingen tussen de beide testamenten. De Verwijsbijbel helpt bij het opdiepen van inzichten tijdens het dagelijks bijbellezen en bijbelstudie. Een Bijbel die zeer bruikbaar is aan tafel. Inzichten nodigen uit tot persoonlijk gesprek en overdenking. Deze editie is fraai gebonden in een onderscheidend omslag.
Openbaring voor iedereen
Openbaring voor iedereen
Een toegankelijke verklaring van de Openbaring aan Johannes. In Het Nieuwe Testament voor Iedereen neemt een van de grootste kenners van het Nieuwe Testament ons als bijbellezers bij de hand om te begrijpen wat er in de Bijbel staat en om er in ons leven mee aan de slag te gaan. Dit deel behandelt de Openbaring aan Johannes. Het boek Openbaring biedt een van de meest heldere, duidelijke inzichten in Gods uiteindelijke doel met heel de schepping. Het laat zien hoe de krachten van het kwaad, die op duizend-en-een manieren werkzaam zijn, met name in afgodische en tirannieke politieke systemen, kunnen worden verslagen. En het laat tegelijk zien dat ze al verslagen zíjn, door de overwinning van Jezus de Messias. ‘Zelden heb ik werk van iemand gelezen die zo meeslepend to the point kan schrijven.’ Ds. Gert Jan Vogel, Dordrecht ‘Predikanten laten zich erdoor inspireren, en in een groeiend aantal gemeenten worden Wrights boeken gebruikt in gesprekskringen.’ Ds. Wilbert Dekker, Kampen ‘Theologie die midden in het leven staat.’ Ds. Rein den Hertog, Amsterdam ‘Een toegankelijke, korte en goed leesbare Bijbelverklaring, die zowel uitleg geeft, als de Bijbeltekst direct in ons eigen leven en onze eigen tijd plaatst.’ Ds. Wim van der Schee, Zwijndrecht N.T. (Tom) Wright (1948) is een vooraanstaande Britse nieuwtestamenticus. Hij is tevens voormalig bisschop van Durham in de Anglicaanse Kerk (2003-2010); in die periode was hij ook lid van het Britse Hogerhuis. Momenteel is hij als onderzoeker verbonden aan Wycliffe Hall in Oxford.
Reflect  -   Kracht
Reflect - Kracht
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk. Deze handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus zien. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. - afwisselend programma - gekke spellen - inspirerend onderwijs - eerlijke gespreksonderwerpen - radicale toewijdingsmomenten - filmpjes Uitgaven van Reflect: Handleiding LEVEN (ISBN 9789085434146) Handleiding KRACHT (ISBN 9789085434191) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Je Bijbel Ontdekken, Leidraad Voor Een Jonge Vrouw - Elizabeth George
Je Bijbel Ontdekken, Leidraad Voor Een Jonge Vrouw - Elizabeth George
Bijbelstudie
9789077669983
Gods raad over de dingen die jij echt belangrijk vindt Wat zegt God over de onderwerpen die een jonge vrouw bezighouden – dingen zoals geaccepteerd worden, eenzaamheid, vriendschappen? En over relaties in het gezin? Of je doel en je plek vinden in het leven? Dit alles – en nog veel meer – ontdek je wanneer je Gods Woord tot je persoonlijke gids maakt bij alles wat je doet. Je vindt de hulp die je nodig hebt om alles aan te kunnen. En bovendien maak je kennis met andere jonge vrouwen die een geweldig voorbeeld zijn – tienermeisjes en jonge vrouwen die hun problemen onder ogen zagen en het juiste deden. In dit boek vind je gemakkelijk te onthouden stappen om zo veel mogelijk van de Bijbel te leren. Dat zal je dichter bij God brengen en boeiende veranderingen op gang brengen in je leven. Over de auteur Elizabeth George Elizabeth George is een veelgelezen auteur. Van haar boeken zijn meer dan 8 miljoen exemplaren verkocht. Een van haar bestsellers is in het Nederlands verschenen onder de titel Een jonge vrouw naar Gods hart. Daarnaast is ze een veelgevraagd spreekster.
De Bijbel leven
De Bijbel leven
Raar eigenlijk. Het bestverkochte boek wordt vaak met de meeste tegenzin gelezen. De Bijbel als beleefdheidsboek: je leest het omdat het hoort. Maar waarom wordt er zo vaak een kloof ervaren tussen de wereld van de Bijbel en ons dagelijks leven? Stel dat er in de Bijbel van alles te zien en te horen is dat helemaal gaat over jouw hier en nu … Door dit dagboek loop je van Genesis tot Openbaring en krijg je van alles te zien. Zo raak je met ontspannen dankbaarheid en plezier thuis in de wondere wereld van de Bijbel. Over de auteur: Bert-Jan Mouw is predikant, getrouwd en vader van vier. In zijn (schrijf)werk geniet hij vooral van het leggen van verbinding van de Bijbel en het zo gewone dagelijkse leven. Eerder verscheen van zijn hand het boek Verderkijker. Hoe hoop je kijk op leven, lijden en liefhebben verrijkt.
Je Bijbel Ontdekken, Leidraad Voor Een Tiener Jongen - Jim George
Je Bijbel Ontdekken, Leidraad Voor Een Tiener Jongen - Jim George
Bijbelstudie
9789077669976
Ontdek het grootste avonturenboek aller tijden! De Bijbel is een geweldig boek! Het belangrijkste boek dat je ooit zult lezen. Waarom is de Bijbel anders dan alle andere boeken? Omdat hij door God geschreven is. Door alle verhalen en lessen in de Bijbel vertelt God jou hoe Hij wil dat je leeft. Misschien denk je dat de Bijbel ingewikkeld en moeilijk te lezen is. Dan is dit boekje speciaal voor jou. Je zult… op ontdekkingsreis gaan om de Bijbel te leren begrijpen leren hoe je de vele schatten in de Bijbel kunt ontdekken zien dat wat God zegt jou wijzer en sterker maakt Er is veel wat God jou wil vertellen – duik erin en ontdek wat Hij zegt! Over de auteur Jim George Jim George is de auteur van o.a. Een man naar Gods hart en Een jonge man naar Gods hart. Hij is afgestudeerd aan Talbot Theological Seminary en is vijfentwintig jaar voorganger geweest. Ook maakte hij tien jaar lang deel uit van de staf van The Master’s Seminary. Jim en zijn vrouw, Elizabeth, hebben twee getrouwde dochters en enkele kleinkinderen.
One Minute Bijbel
One Minute Bijbel
Bijbellezen
9789065395160
De One Minute Bijbel maakt het dagelijkse bijbellezen weer haalbaar door een nauwkeurige selectie van sleutelteksten uit de Bijbel te nemen. Van Genesis tot Openbaring – 366 één minuut stukjes om te lezen. Aan het eind van elke dag worden verwijsteksten genoemd die gelezen kunnen worden voor extra verdieping bij de thema’s die in het dagstukje aan de orde komen. In totaal worden achttienhonderd verwijsteksten uit de Herziene Statenvertaling genoemd. Daarnaast bevat elke dag een korte, meditatieve gedachte en toepassing die wil inspireren, bemoedigen en uitdagen in de dagelijkse wandel met God. Formaat: 15x22 cm
Lessen voor het leven  -   Genesis
Lessen voor het leven - Genesis
Bijbelstudie
9789043533096
‘Lessen voor het leven’ is een serie Bijbelstudies van Max Lucado, waarin de auteur telkens in twaalf hoofdstukken een Bijbelboek uit het Oude Testament uitdiept. Genesis neemt de lezer mee terug naar het begin, het thema ‘zonde’ – en de gevolgen daarvan – staat daarin centraal, maar ook Gods blijvende aanwezigheid. Geschikt voor zelfstandig gebruik of in groepen.
Artios Bijbelstudies  -   Houd stand!
Artios Bijbelstudies - Houd stand!
Bijbelstudie
9789088972874
Het leven van de christen wordt gekenmerkt door de strijd van het geloof. De afloop van die geestelijke strijd is niet onzeker, maar gegarandeerd in de Heere Jezus Christus. Vanuit de hemel reikt Hij Gods wapenrusting aan, opdat Zijn gelovigen gesterkt zullen worden in de Heere. In Houd stand! behandelt de auteur vanuit het slot van de Efezebrief de verschillende onderdelen van Gods wapenrusting, met onderwijs voor hoofd en hart. Steeds lichten daarbij verbanden op vanuit het geheel van de Schrift en worden lijnen getrokken naar de praktijk van het geloofsleven. De acht bijbelstudies zijn voorzien van gespreksvragen en liedsuggesties en daarmee goed bruikbaar voor kringen in de gemeente. Ds. J.J. ten Brinke (1979) is predikant van de hervormde gemeente te Oud-Beijerland. Eerder was hij docent godsdienst in het voortgezet onderwijs en diende hij de gemeenten van Bleiswijk en Stolwijk. In de Artios-Bijbelstudiesreeks verscheen eerder van zijn hand Leven bij de Dag. Bijbelstudies uit Joël en Habakuk.
Leren wandelen met God
Leren wandelen met God
Leren wandelen met God: een onvoorstelbare gedachte. De Allerhoogste die jou bij de hand neemt en door het leven leidt. Niet alleen met bijbelteksten, boeken en preken, maar ook met woorden die rechtstreeks tot je komen, ergens diep van binnen, op een plekje waar het heel stil is, want Hij spreekt zelden met stemverheffing. In de drukte van het leven is dát het probleem. Er zijn zoveel stemmen die zich aan ons opdringen, dat we Gods stem niet of nauwelijks horen. Daarbij komt onze sterke neiging om onafhankelijk te zijn en zelf de problemen op te lossen. John Eldredge kent dit conflict: willen wandelen met God en tegelijk proberen je eigen boontjes te doppen. Toch heeft hij geleerd met God te wandelen. En hij blijft leren. In ‘Leren wandelen met God’ neemt hij u een jaar lang mee en gunt u een kijkje in zijn dagboek, zodat u kunt leren van zijn ervaringen – de goede en de slechte.
Paulus
Paulus
Alles wat je ooit over Paulus wilde weten, maar waarvan je dacht dat je er nooit achter zou komen. Een baanbrekende nieuwe biografie van de apostel Paulus, misschien wel de invloedrijkste schrijver in de geschiedenis van de mensheid. **_ Slechts weinig geschriften uit oude wereld zijn even boeiend als de brieven van Paulus. Je kunt er niet omheen, je moet er iets van vinden. Of je het nu met Paulus eens bent of niet – of je hemzelf nu mag of niet – zijn brieven zijn en blijven persoonlijk en intens. Ze zijn ontroerend en uitdagend, elke zin voegt iets toe en ze vervelen nooit. Maar wie was Paulus zelf? Hoe kon hij zulke brieven schrijven? Hoe kon iemand van wie je nooit zou verwachten dat hij apostel zou worden de oude Griekse en Romeinse wereld zo diepgaand beïnvloeden, dat wij er tot op de dag van vandaag door beïnvloed worden – of we willen of niet? In deze nieuwe biografie gaat Wright op zoek naar de man achter de brieven. _** Wie was Paulus, de grote apostel? Wat dreef hem? In deze magistrale biografie beantwoordt Tom Wright die vraag. Wie was deze man, die de volgelingen van Jezus eerst opjoeg en doodde en vervolgens één van hen werd – en die daarmee het gezicht van onze cultuur beslissend beïnvloedde? Wright biedt een toegankelijke en diepgaande verkenning van het menselijke en intellectuele drama dat Paulus maakte tot wie hij was. Zo helpt hij ons om de geschriften, gedachten en ideeën van de apostel op een vernieuwende manier te begrijpen. In het schitterende Paulus-portret op het omslag graaft Rembrandt diep in de ziel van Paulus. Tom Wrights biografie is er een even diepgaande als toegankelijk geschreven uitwerking van. **_ Was Paulus verloofd? We weten veel van Paulus, maar veel weten we ook niet. Soms zijn dingen niet te bewijzen, maar wel aannemelijk te maken. Zo acht Wright het heel goed denkbaar dat Paulus bijna getrouwd is geweest, maar dat het huwelijk niet doorging toen hij in Tarsus met zijn ideeën over Jezus aankwam. Ook over de vraag of Paulus nog in Spanje is geweest laat Wright zich voorzichtig positief uit. Evenals over zijn ‘verborgen jaren’ in Arabië, waarnaar verwezen wordt in Paulus’ brief aan de Galaten. _** Tom Wright: ‘Voordat ik theoloog werd was ik classicus. Ik heb me intens verdiept in keizer Augustus, in filosofen als Seneca enzovoort, voordat ik Paulus leerde kennen. Het is overduidelijk dat Paulus op een lijn staat met Cicero en Seneca. Hij schreef minder dan zij, maar hij was minstens zo invloedrijk. Als we kijken naar de laatste 200 jaar van onze eigen geschiedenis, is Paulus te vergelijken met Thomas Jefferson, Karl Marx of Václav Havel, dat soort figuren. Grote denkers die de loop van de geschiedenis veranderden door hun denken, hun daden en door dat wat ze schreven.’ **_ Tom Wright: ‘Er zijn filosofen in de grote filosofische traditie die gewoon vreselijk droog zijn. Je wilt echt geen film maken over het leven van Immanuel Kant. Hij ging elke dag op hetzelfde tijdstip wandelen en ging daarna weer aan zijn bureau zitten en schreef de volgende pagina’s waar je weinig van snapt. Paulus is totaal anders. Hij loopt voortdurend op straat, hij komt in de problemen, belandt in de gevangenis. Hij houdt van de mensen, en zij houden van hem, maar hij irriteert ze soms ook en dan moet hij het weer goedmaken. Het is een diep, diep menselijk verhaal, maar tegelijkertijd denk ik dat we in onze cultuur nog steeds het gevoel hebben dat wat er in het begin van het christendom gebeurde, echt van wezenlijk belang is voor wie we in de Westerse wereld zijn.’ _** Meesterlijk. (Trouw)_ Formidabel. (Nederlands Dagblad)_ Een meeslepende, erudiete en leesbare biografie van de meest baanbrekende christelijke theoloog (Paulus) door een van de meest gevierde Paulusuitleggers, Tom Wright. (Miroslav Volf, hoogleraar theologie aan Yale University) _N.T. Wright neemt de meest controversiële en invloedrijke schrijver van de Schrift en doet iets opmerkelijks: hij vermenselijkt Paulus. Ik was verslaafd vanaf de eerste pagina. (Mike McHargue, auteur van Finding God in the Waves)_ Het meest aantrekkelijke kenmerk is de manier waarop Wright Paul schildert als een driedimensionaal, veelzijdig, gecompliceerd mens. Hij beschrijft de gebeurtenissen alsof je er bij bent, alsof je het ziet en hoort gebeuren (en soms zelfs kunt ruiken, zoals in de leerlooierij in Tarsus). 'Paulus: Een biografie' is een helder, provocerend, fantasierijk en vaak briljant boek. (The Gospel Coalition) _ Boeiend… een prachtige biografie een breed lezerspubliek waardig. (Church Times) _\*\* N.T. (Tom) Wright (1948) is een vooraanstaande Britse nieuwtestamenticus. Hij is tevens voormalig bisschop van Durham in de Anglicaanse Kerk (2003-2010); in die periode was hij ook lid van het Britse Hogerhuis. Momenteel is hij als onderzoeker verbonden aan Wycliffe Hall in Oxford.
Studiebijbel Het Nieuwe Leven
Studiebijbel Het Nieuwe Leven
Bijbelstudie
9789065395436
Wat betekent de Bijbel voor mij vandaag? Het nieuwe Leven helpt je bij het vinden van een antwoord op die vraag. Deze studiebijbel vertaalt de Bijbel naar de praktijk van het leven en biedt daarvoor duizenden aantekeningen, verwijzingen, uitgebreide persoons- beschrijvingen, landkaarten en informatieve artikelen. Het nieuwe Leven bevat de complete bijbeltekst in de vertaling van Het Boek, een parafrase die de geloofsinhoud van de oorspronkelijke tekst nauwkeurig weergeeft. Nu in een nieuw jasje, passend bij de nieuwe uitgaves van Het Boek! Ontzettend fijne Bijbel! Lekker groot dus meer een ‘tafelmodel’. Ik gebruik hem graag voor mijn bijbelstudies, vanwege de vele praktische commentaren over de bijbelverzen. Ook zijn de ‘persoonsbeschrijvingen’ heel interessant om te lezen. Geeft je echt inzicht over wie een persoon was, evenals zijn achtergrond en brengt zo de verhalen echt tot leven. (...) Door de uitleg bij elk bijbelgedeelte kun je écht het Woord tot je nemen en in je dagelijkse leven in de praktijk brengen. Écht een aanrader en een prachtige aanvulling op de ‘gewone’ Bijbel. - Leonie Duyster over Het nieuwe Leven
Startbijbel
Startbijbel
Dit is de Startbijbel. Voor iedereen die eraan toe is om zelf de Bijbel te lezen. Maak kennis met alle verschillende soorten teksten die in de Bijbel staan. Verhalen over het ontstaan van de aarde, over de stamvaders en over hoe hun familie uitgroeide tot het volk van Israël. Poëtische teksten uit de bijbelboeken Psalmen, Spreuken en Hooglied. En de bijzondere woorden van profeten over de toekomst van het volk Israël. Ontdek de verschillende beschrijvingen over het leven van Jezus en kom meer te weten over de eerste christenen door te lezen in de brieven van de apostelen. In de Startbijbel lees je de Bijbel in Gewone Taal. Daardoor zijn de teksten goed te begrijpen. En de ruim 180 illustraties van Irene Goede maken deze bijbel tot een leesboek waar je helemaal in opgaat.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels