Jezus

58 Kruimels
Dicht bij Jezus
Dicht bij Jezus
Jezus
9789060679449
Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij. Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij. Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.
De Jezus manier
De Jezus manier
Jezus
9789081547451
Het thema van dit boek is de manier waarop Jezus met mensen omging. We lezen een aantal vertrouwde verhalen uit de evangeliën opnieuw, maar nu met een blik die vooral gericht is op de dynamiek tussen Jezus en zijn gesprekspartners. Hoe reageren ze op elkaar? Waar is Jezus op uit? En wat doet dat met de mensen met wie hij praat? Als we zo kijken hoe Jezus met mensen optrok, dan kunnen we daar veel van leren. Om te beginnen wordt in de loop van die gesprekken steeds duidelijker hoe zijn houding naar mensen was. Dat blijkt samen te vatten in wat de ondertitel van dit boek is geworden: niet wijzen maar wenken. Hij keek niet naar wat mensen verkeerd deden, maar naar wat ze nodig hadden. Niet oordelen maar helpen. Ook geeft deze aandacht voor de manier waarop Jezus met mensen omging meer duidelijkheid over wat hij precies bedoelde met zijn woorden. Dat levert allerlei verrassende inzichten op. Dit voorbeeld van Jezus kan ongetwijfeld stimulerend werken voor onszelf in onze dagelijkse omgang met anderen.
Pasen in de grote stad
Pasen in de grote stad
'Moos en ik zijn al oud' zegt Kas. 'We hebben nog één wens. Het Paasfeest vieren in de grote stad. Dat feest duurt een week. Gaan jullie mee?' Bult kijkt naar Bink. 'Ik wil wel,' zegt Bult. 'En jij Bink?' Pasen in de grote stad is een bijbelvertelling op basis van Markus 11 en 14 tot en met 16, op AVI E3-niveau. Geschikt om voor te lezen aan groep 1 en 2, en voor groep 3 om zelf te lezen. Naast de verhalen staan de bijbehorende kleurplaten, zodat het een heel eigen boek wordt!
Eiken Houten Kruis - Jezus - Hebreeuws - 48 cm
Eiken Houten Kruis - Jezus - Hebreeuws - 48 cm
Dit bijzondere eikenhouten kruis staat symbool voor Gods genade en liefde. Het kruis (47,5 cm × 31 cm × 2 cm) is op ambachtelijke wijze gemaakt van duurzaam Nederlands eiken. De afgeschaafde hoekjes getuigen van vakmanschap en kwaliteit. Mooi en verantwoord dus! Geef hem een prominente plek in huis zodat jij en anderen dagelijks stil mogen staan bij wat Hij voor ons heeft gedaan. Tip: Ook geschikt voor organisaties zoals kerken, scholen, stichtingen en bedrijven.
Op weg met Jezus
Op weg met Jezus
Jezus
Christendom
9789026625602
‘Op weg met Jezus’ van Bill Johnson en Eugene Luning is een prachtige kinderbijbel om Jezus nog beter te leren kennen. In deze kinderbijbel ontmoeten kinderen Jezus, de man die wonderen deed, hoop verspreidde en kinderen vol vreugde zegende. Ze zullen zich voor kunnen stellen hoe het was om de Zoon van God, de mensenzoon, te ontmoeten. Een persoonlijke vertelstijl wordt gecombineerd met wonderschone illustraties, waardoor Jezus heel dichtbij komt. De vragen bij elk verhaal helpen om er met kinderen in gesprek over te gaan. Met prachtige illustraties en eigentijds vertaald door Corien Oranje.
Markus
Markus
Jezus
9789082953961
Na een spannende reis door Israël met grote uitdagingen en een onmogelijke liefde keert Yoan terug naar Jeruzalem. Hij moet ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. Yoan, een jongen van vijftien, is gewend om zijn eigen zin te doen. Het liefst haalt hij halsbrekende toeren uit op de daken van Jeruzalem. Maar zijn vader sleept hem mee in het verzet tegen de Romeinen. Hij reist heel Israël door en komt voor steeds grotere uitdagingen te staan. In een wereld van discriminatie, radicalisering en geweld moet hij leren de juiste keuzes te maken. Na een spannende reis en een onmogelijke liefde keert hij terug naar Jeruzalem.Hij belandt in een heftige crisis als hij ooggetuige wordt van de arrestatie van Jezus en naakt wegvlucht. Niemand kan hem helpen. Hij zal zelf moeten ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. De auteur heeft een spannend en bijzonder boek geschreven, voor jongeren en volwassenen tegelijk. Een verhaal over boosheid overwinnen, volwassen worden en ontdekken wat liefde is.
Troost
Troost
Dit boekje is speciaal gemaakt voor iedereen die teleurgesteld is of pijn lijdt. Er is een Trooster die vastbesloten is om naast je te blijven staan in je moeite en verdriet. Dit boekje is speciaal gemaakt voor iedereen die teleurgesteld is of pijn lijdt. Soms worstelen we met boosheid en verdriet. Lopen we met vragen rond waarop geen antwoorden mogelijk lijken. Maar we kunnen wel onze moeite onder ogen zien en bemoedigende woorden toelaten. Om te beginnen kunnen we troost toelaten. Iemand die je bemoedigt en vastbesloten is om naast je te blijven staan. Iemand die met je meeleeft. In dit boekje vind je woorden die je zullen bemoedigen. En ook 31 Bijbelmeditaties over het lijden van Jezus en van Job. Willem de Vink is spreker, schrijver en illustrator. Dit boekje is de neerslag van de steun die hij vond bij God in momenten van teleurstelling, verdriet en pijn en de processen die daarop volgden. Met 31 meditaties.
Jezus
Jezus
Jezus
9789043534109
In zijn boek Jezus maakt Henk Bakker met behulp van de laatste inzichten een reconstructie van Jezus’ leven. Er is in het Nederlands taalgebied al bijna twintig jaar geen studie meer verschenen over Jezus, en dat terwijl er in die periode veel nieuwe ontdekkingen zijn gedaan. Henk Bakker maakt de balans op en beschrijft het leven van Jezus op een vertellende, dramatische en zelfs provocerende manier. Meeliftend op uitkomsten van recent onderzoek beschrijft Bakker Jezus’ leven opnieuw. Hij laat zien wie Jezus geweest moet zijn en dat dit niet overeenkomt met wat veel kerken ervan gemaakt hebben.
Aan tafel met Jezus
Aan tafel met Jezus
40-dagentijd
Jezus
9789043539302
Een bezinningsboek over bijzondere ontmoetingen met Jezus voor de 40-dagen tijd. ‘Aan tafel met Jezus’ onder redactie van René de Reuver met bijdragen van Arnold Huijgen, Niels de Jong, Trinette Verhoeven, Engele Wijnsma, Carmen Melisant, Dirk-Jan Bierenbroodspot en Riegonda van Welie is een bezinningsboek over bijzondere ontmoetingen met Jezus. Tijdens zijn leven op aarde had Jezus vele ontmoetingen. Juist in deze ontmoetingen leren we wie Jezus is en wat zijn boodschap is. In dit boek worden zeven ontmoetingen met Jezus beschreven. Iemand schuift aan bij Jezus en gaat met hem in gesprek. Zo leren we Jezus steeds op een andere manier kennen. Het is geschreven als bezinningsboek voor de 40-dagentijd. Het is geschikt voor persoonlijke lezing, voor bespreking in een groep, of om te lezen in vieringen of vergaderingen.
Jezus
Jezus
Jezus
Religie
9789401447508
Wegwijs worden in het Evangelie is een ontdekkingstocht die je niet in je eentje moet maken: de beste christelijke ervaringen zijn zelden die van een eenling! Op deze tocht heb je een gids in Henri Nouwen, een van de meest invloedrijke en geliefde moderne christelijke auteurs over spiritualiteit. Op je tocht door dit vertrouwde maar steeds weer verrassende landschap, zal de boodschap van Jezus als nieuw voor je oplichten. Henri Nouwen was in staat om een nieuwe en diepere betekenis in het Evangelie te ontdekken, en zijn lezers warm te maken voor de boodschap die het Evangelie brengt over Jezus en henzelf. Elk hoofdstuk in dit boek heeft een passage uit de evangelies tot onderwerp, en de hoofdstukken staan in de volgorde van Jezus' leven, te beginnen met de annunciatie en de visitatie. Alle hoofdstukken volgen hetzelfde patroon: ze beginnen met een bijbelcitaat, en worden gevolgd door overwegingen van Henri Nouwen. In de kantlijn staat een meer algemene gedachte van Henri, een soort commentaar. Deze drie elementen - de bijbeltekst, de overwegingen en het commentaar - kunnen apart gelezen en gemediteerd worden. Henri Nouwen laat ons in dit boek met nieuwe ogen kijken naar het Evangelie. NOUWENHENRI NOUWEN (1932-1996) was katholiek priester en professor aan verschillende theologische instituten en universiteiten in de Verenigde Staten. In 1986 verliet hij Harvard en ging hij wonen in de Arkgemeenschap Daybreak in Toronto (Canada), samen met geestelijk gehandicapten en hun assistenten. Henri Nouwen behoort tot de meest gelezen auteurs uit de tweede helft van de 20ste eeuw op het vlak van christelijke spiritualiteit. Van zijn boeken werden meer dan 7 miljoen exemplaren verkocht.
Kom maar bij mij
Kom maar bij mij
Levi en Eva willen Jezus zien maar er staan veel grote mensen om Hem heen. Er is ook een boze meneer die hen telkens wegstuurt. Toch geven Eva en Levi niet op... Gebaseerd op het bijbelverhaal uit Marcus 10:13-16 Met vetgedrukte woordjes om samen te oefenen. Ook verkrijgbaar in deze serie: Veilig in de storm Dank U, lieve God Baby Jezus is geboren Schaapje is zoek
Houd je vast!
Houd je vast!
Wat zou jij doen met 1000 euro? Hoe ontsnap je uit een zwaar beveiligde gevangenis? Hoe laat je een dame door de lucht zweven? In dit bijbelse dagboek ga je bijna vier maanden lang met Petrus en Paulus mee op reis. Elke dag lees je een stukje uit het bijbelboek Handelingen. Aan de hand van vragen, weetjes, quizjes en filmpjes ontdek je meer over de avontuurlijke en soms gevaarlijke reizen die Jezus' vrienden gemaakt hebben. Houd je vast! is geschikt om samen aan tafel te lezen, of in de klas. Of in je eentje voordat je naar bed gaat. Het zijn dagboekstukjes die je soms aan het lachen maken en je altijd aan het denken zetten.
In zijn voetspoor
In zijn voetspoor
Discipelschap
Jezus
9789060672587
De geschiedenis speelt zich af rond het jaar 1890. Na een schokkende ervaring ontdekt dominee Maxwell dat zijn preken niet in overeenstemming zijn met het dagelijkse leven van hem en zijn gemeenteleden. Hij en een kleine groep uit zijn kerk besluiten een jaar lang niets anders te doen dan wat Jezus in een bepaalde situatie zou doen. Vanaf dat moment vinden er zeer bijzondere gebeurtenissen plaats. Dit boek werd voor het eerst gepubliceerd in 1896. Vele uitgevers over de gehele wereld volgden dit voorbeeld. Het is in meer dan twintig talen vertaald. Deze "christelijke klassieker" wordt ook in Nederland en Vlaanderen gretig gelezen.
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus bevat 150 overdenkingen, voor elke dag een stukje van twee pagina's. De bijbelteksten zijn allemaal uitgeschreven. Ook staan er verspreid door het boek 50 citaten over hoop van bekende, christelijke auteurs. 'Ik ben ervan overtuigd dat ik dit boek niet had kunnen schrijven als ik gezonder was geweest. Vandaag met Jezus ontstond in de loopgraven en is bedoeld om lezers hoop te geven. Hoop op Gods goedheid, zijn goedertierenheid, en zijn voortdurende aanwezigheid. De hoop die we kunnen vinden in de Bijbel is een rotsvaste realiteit - ongeacht wat er gebeurt in ons leven of in de wereld!' Sarah Young
Leven in volheid
Leven in volheid
“Ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid” (Joh. 10:10). Het christendom is één grote uitnodiging om voluit te leven, zegt de Engelse dominicaan Timothy Radcliffe. Als je dat laat zien, kan het christendom in deze tijd weer tot de verbeelding spreken. Radcliffe ziet bondgenoten in romanschrijvers, dichters, filmmakers ‘en iedereen die de schoonheid en de rommeligheid van het menselijk leven begrijpt, of ze nu gelovig zijn of niet’. Hij gaat in dit boek op reis met de leerlingen van Jezus, die ‘vreemde man’ die geneest, duivels uitdrijft en vergeving aanbiedt, zelfs in het zicht van de dood. Vol mensenkennis, humor en taalplezier is Leven in volheid een pleidooi om ja te zeggen tegen het avontuur van het leven. ‘Met oren en ogen wijd open.’ “Een aanstekelijk boek” – Erik Borgman (in het voorwoord) "Timothy Radcliffe is onbeschaamd enthousiast over het evangelie. Een hoopvol en krachtig boek" – Stephan van Erp, Hoogleraar theologie (Leuven) TIMOTHY RADCLIFFE o.p. (1945) is voormalig algemeen overste van de dominicaner orde. Vertaald door Huub Stegeman, redactie Arjan Broers.
Kostbaar bloed
Kostbaar bloed
In dit veertigdagenboek op weg naar Pasen staan de verhalen die heenwijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heenwijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus’ verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace! Over de auteur: Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl
Kom en zie
Kom en zie
Al eeuwenlang is de tijd rondom Pasen een tijd van bezinning. Dit veertigdagenboek helpt je hierbij en geeft woorden van verstilling, verscherping en vertroosting, om zo in deze veertigdagentijd je ogen te richten op Jezus. Het zien op Jezus doen we door te kijken door de ogen van de gelovige van vroeger en nu. Wat zagen zij van Jezus en wat zegt ons dat? Deze veertig dagen ga je op weg en kijk je naar Jezus door middel van overdenkingen, gedichten, vragen en opdrachten. Zo leer je in deze dagen zien wat het betekent dat Christus ons lief heeft gehad tot in de dood. Eén ding is zeker: we zullen nooit uitgekeken raken. Een prachtig cadeau voor jezelf of die ander in de 40dagentijd.
Jezus Messias
Jezus Messias
Jezus
9789082642209
Jezus Messias stripboek. De man die de wereld verandert. Dit stripboek is een verslag van het leven van Jezus. Een tijdloos verhaal, getekend in een tijdloze stijl, en over de hele wereld gelezen. Jezus Messias stripboek. De man die de wereld verandert. Het meest vertelde verhaal. Dit stripboek is een verslag van het leven van Jezus. Het is een tijdloos verhaal, getekend in een tijdloze stijl, dat over de hele wereld wordt gelezen. 'Jezus Messias' werd al in meer dan 99 talen uitgebracht, in een oplage van minstens 1,4 miljoen exemplaren. Het levensverhaal van Jezus uit de Bijbel is het meest vertelde verhaal aller tijden. Waarom grijpt het mensen aan? Jezus heeft gezegd: "Heb je vijanden lief." Dat heeft hij zelf waargemaakt. Hij was onschuldig. Toch werd hij veroordeeld aan een kruis. Maar hij stond op uit de dood. Zijn kracht heeft hij beloofd aan iedereen die in hem gelooft. Het is de kracht van de liefde die zelfs de dood overwint.
Ontmoetingen met Jezus
Ontmoetingen met Jezus
Wat is het doel van mijn leven? Wat is een goed leven? Waarom is er zoveel mis met de wereld? En wat kan ik daaraan doen? Dit zijn een paar van de grote vragen waar iedereen voor gesteld wordt. En elke blijvende verandering in ons leven zal beginnen bij een verandering van het antwoord op deze vragen. In de evangeliën veranderde Jezus het leven van iedereen die hij ontmoette. Dat deed hij door krachtige ervaringen en woorden, waardoor zij tot onverwachte en nieuwe antwoorden op hun levensvragen geleid werden. Deze ontmoetingen van Jezus hebben ook nog een boodschap voor de vragen en twijfels van vandaag. In Ontmoetingen met Jezus is te lezen hoe de centrale gebeurtenissen in het leven van Jezus een weg laten zien waarop ook wij hem kunnen ontmoeten, opnieuw of voor het eerst. Tim Keller (1950) is senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Eerder verschenen van hem een groot aantal titels, waaronder de bestseller In alle redelijkheid - Christelijk geloof voor welwillende sceptici. Van dit boek zijn inmiddels meer dan 20.000 exemplaren verkocht.
Jezus huilde
Jezus huilde
Jezus huilde van ds. H.J. van de der Veen bevat een aantal bijbelstudies over het emotionele leven van Jezus. Jezus kende een rijk gevoelsleven: Hij is bewogen, toornt, verheugt Zich, heeft lief, huilt, verlangt en is bedroefd. In deze bijbelstudies vraagt de auteur zich af hoe onze emoties gevormd en verdiept kunnen worden in de ontmoeting met Jezus. Actuele thema's als geloof en gevoel en het werk van de Heilige Geest komen aan de orde. Dit boek wil ons helpen om een beter zicht te krijgen op de plek die emoties hebben in ons (geloofs)leven. Het kan ons leren beter met onze gevoelens om te gaan. Met gespreksvragen voor kringen.
Jezus
Jezus
Jezus
9789025903626
Wie was Jezus, en wat was zijn betekenis voordat hij bedolven raakte onder de kerkelijke leer? Theoloog Hans Kung beschrijft wat Jezus van Nazaret in het begin van onze jaartelling verkondigde. Zo schetst hij een beeld van de oorspronkelijke stichter van het christendom. Kung werpt nieuw licht op de gestalte die de geschiedenis van de mensheid heeft veranderd.
Ken mijn Naam
Ken mijn Naam
Jezus Welk geheim zit er achter de naam waar niemand omheen kan? Is het zijn gedrag, zijn het de bijzondere denkbeelden, de wonderen, zijn kruisiging, zijn opstanding? Jezus streefde niet naar een heldenstatus. Toch inspireerde zijn naam door de eeuwen heen wereldwijd tot navolging. Ook onze westerse geschiedenis kan niet los gezien worden van zijn geestelijke impact. Zijn volgelingen stichtten kloosters en kerken als centra van praktische en intellectuele ontwikkeling. Zonder kloosters geen universiteiten, geen ziekenhuizen of andere gezondheidszorginstellingen, geen sociale voorzieningen. Geen Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, geen Internationaal Strafhof, enz. Het gedachtegoed van Jezus ligt aan de basis van geestelijk hoogwaardige wereldverandering. In deze tijd zien we echter, mede als gevolg van ontkerkelijking en geestelijke vervreemding, de naam van Jezus steeds verder uit het dagelijks leven verdwijnen. Beeldend kunstenaar Henk Pietersma gaat met zijn schilderijen op zoek naar bronnen achter de namen van Jezus. Karakteristieke benamingen bij de profeten van het Oude Testament, en bij Jezus’ tijdgenoten in het Nieuwe Testament. Met zijn schilderijen en vijfregelige bespiegelingen geeft Pietersma in dit boek opnieuw reliëf aan de namen van Jezus. Uitdagend en uitnodigend voor een persoonlijke reflectie. Juist nu.
Markus
Markus
Jezus
9789082953954
Na een spannende reis door Israël met grote uitdagingen en een onmogelijke liefde keert Yoan terug naar Jeruzalem. Hij moet ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. Yoan, een jongen van vijftien, is gewend om zijn eigen zin te doen. Het liefst haalt hij halsbrekende toeren uit op de daken van Jeruzalem. Maar zijn vader sleept hem mee in het verzet tegen de Romeinen. Hij reist heel Israël door en komt voor steeds grotere uitdagingen te staan. In een wereld van discriminatie, radicalisering en geweld moet hij leren de juiste keuzes te maken. Na een spannende reis en een onmogelijke liefde keert hij terug naar Jeruzalem.Hij belandt in een heftige crisis als hij ooggetuige wordt van de arrestatie van Jezus en naakt wegvlucht. Niemand kan hem helpen. Hij zal zelf moeten ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. De auteur heeft een spannend en bijzonder boek geschreven, voor jongeren en volwassenen tegelijk. Een verhaal over boosheid overwinnen, volwassen worden en ontdekken wat liefde is.
The Chosen 1 -   The Chosen
The Chosen 1 - The Chosen
Jezus
9789492925626
Ga mee op reis naar Galilea in de eerste eeuw. Zie het verschil dat Jezus maakte in de levens van degenen die Hij riep om Hem te volgen, en hoe ze voor altijd veranderd werden.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels