Boek
Wij geloven
Paperback
240 pagina's
Nederlands
2023
9789043532716
Wij geloven

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Wij geloven van Bram van de Beek en Herwi Rikhof is een inspirerend theologisch boek over de hoofdlijnen van het christelijk geloof. De belijdenis van Nicea/Constantinopel is de meest klassieke samenvatting van het christelijk geloof. Het is ook de belijdenis die door vrijwel alle kerken in het Oosten en het Westen wordt erkend. Bram van de Beek en Herwi Rikhof leggen deze belijdenis uit vanuit hun eigen traditie, respectievelijk de protestantse en de rooms-katholieke. Ze vinden vooral veel wat hen bindt, waarbij de verschillen alleen nuances zijn. Een inspirerend en uitdagend boek, waaruit de diepe overtuiging spreekt dat de kerk één is.

ISBN
9789043532716
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
240 pagina's
Gewicht
310 g
Afmetingen
22,5 cm × 14,5 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

Thuis
Thuis
Een toegankelijk boek over de kerk als thuis. In ‘Thuis’ gaat theoloog Bram van de Beek in op de betekenis van de kerk. Hij geeft antwoord op de meest prangende vragen die in een gemeente kunnen spelen. Wat is ook alweer de betekenis van de doop? En van het avondmaal? Waarom toch elke keer weer die preek? Bram van de Beek gaat ook in op praktische vragen. Hoe ga je om met kerkverlaters? Hoe geef je het jeugdwerk vorm? Het is een toegankelijk boek in gewone taal om je kennis op te frissen; en om het er even bij te pakken, als er vragen komen. ‘Thuis’ kan gelezen worden als gevolg op ‘Ego’. Tijdens de Nacht van de Theologie 2022 werd de Theologie Oeuvreprijs toegekend aan Bram van de Beek vanwege zijn grote bijdrage aan de Nederlandse theologie.
Ego
Ego
Identiteit
9789043537261
Een cultuuranalyse van het ik. In ‘Ego’ onderzoekt theoloog Bram van de Beek het moderne en het bijbelse denken over het individu. De individuele mens staat in onze tijd namelijk steeds centraler en dat is geen goed nieuws. In dit boek neemt de auteur ons mee op een reis door de geschiedenis en plaatst hij het ‘ik denk dus ik ben’ van Descartes tegenover het bijbelse ‘Ik ben’. De manier waarop wij over onszelf nadenken is volgens hem cruciaal voor de manier waarop wij aankijken tegen wetenschap, godsdienst en klimaat. Bram van de Beek neemt de stelling in dat de ander belangrijker is dan het ik. Daar zal niet alleen de mensheid, maar ook de natuur wel bij varen.
Spreken over God
Spreken over God
Theologie
9789043533577
Dit boek is een verkorte weergave van de zesdelige serie ‘Spreken over God’. Het denken over Christus als de openbaring van Gods wezen bepaalt alle thema’s van de theologie. Jezus heeft zijn plaats in de geschiedenis van Israël en zijn komst is de vervulling van alle beloften aan dat volk. God de Vader is allereerst zijn Vader en de schepping is door Hem gemaakt en draagt zijn merktekenen. Spreken over God is bedoeld voor studenten theologie en voor iedereen die in theologie geïnteresseerd is.
God lééft
God lééft
Christendom
9789043535366
Theoloog Bram van de Beek belicht in ‘God lééft’ de allermoeilijkst te begrijpen teksten uit de Bijbel. De gedachte hierbij is dat God niet past in ons systeem en zijn mensen evenmin. Hij lééft en zijn mensen leven met Hem. Leven is dynamiek. Leven met elkaar is reactie. Leven is spanning. Soms wordt die tot ondraaglijke hoogte opgevoerd. Wat moeten we met het verhaal van Ananias en Saffira? Is Gods relatie met Israël een slecht huwelijk? Waarom wordt de onrechtvaardige rentmeester geprezen? Als de wereld waarin we leven Gods wereld is, wie heeft dan het script van dat verhaal geschreven? Het is het script voor de viering van de bevrijding. Aan de bevrijding gingen veel bloed, zweet en tranen vooraf.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Mijn armen om je heen
Mijn armen om je heen
Bemoedigen
9789043536639
‘Mijn armen om je heen’ door André F. Troost is een bundel met gedichten, vrije verzen en liedteksten voor moeilijke en lichte periodes. De verzen zijn grotendeels geschreven in een heftige tijd, waarin corona dreigend dichterbij kwam. Al zou geen mens je meer omarmen, al sta je eenzaam bij een graf, laat Mij jouw koude hart verwarmen, Ik ben jouw steun, jouw stok, jouw staf! Ik laat je niet ten onder gaan, Ik ben niet weg, maar opgestaan! De meeste gedichten zijn zingbaar op door de auteur aangegeven bekende melodieën.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels